Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV

Lata produkcji: 1999 – 2009
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz

Volkswagen Polo IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volkswagen Polo IV

Liczba ocen: 492
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~paweł_tazbir
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Volkswagen Polo IV
Powiem tak, szukam od dłuższego czasu samochodu 5 drzwiowego, to jedyny powód sprzedaży tego auta... które kupiłem przez przypadek z polecenia koleżanki. Gdybym tego nie potrzebował, mimo średniej karoserii i odrobiny rdzy, jeździłbym pewnie do śmierci. Przez 2 lata zrobiłem nim( przy zakupie 130 tys. km.) obecnie (180 tyś km.) , wymieniłem jedynie rozrząd, bo sprzedawca go nie wymieniał. 2 właściciel, sprowadzany z Niemiec... bałem się jak każdy. Teram powiem kocham ten samochód, wydałem na niego grosze, płyny, filtry, oleje. Może nie jest wyścigówką, ale jest naprawdę godnym autem, którego szkoda mi sprzedać. Czytam opinie po różnych autach w celu zakupu... i szczerze powiem, że nie wiem kto je pisze. W większości to albo konkurencja albo pijany Ryszard, który nie może sprzedać innego auta. Śmieszne są opinie,że samochód jest mułowaty itp. itd. Kurwa... kto normalny chcąc jeździć 120 km/h na drodze, po mieście mająć 3 tys, obrotów kupuje takie auto? Jeśli chcesz się ścigać to kupujesz auto najmniej 200 KM. Wtedy możesz być pierwszy do kolejnych świateł, Ty spalisz 15l chwilowego, ja spale 5 i pomacham Ci k..... Pozdrowienia. ;)
3,6
~Jack
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Volkswagen Polo IV
Mimo, że nie lubię volkswagena postaram się być obiektywny w swojej ocenie. Kupiłem je bo było najrozsądniejszym wyborem w posiadanym budżecie. I trzeba przyznać, że jest to małe i "dzielne" autko. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodło a przeżyłem w nim sporo. Od razu zaznaczam że silnik jest za słaby jak na tą budę i żeby wyprzedzić cokolwiek na trasie (o tirach nie wspominając) trzeba się dużo namęczyć. Aczkolwiek jest to bardzo niezawodna jednostka, jeszcze nic nie wymagało naprawy. W mieście sprawdzi się idealnie, do 50 przyspiesza przyzwoicie i tyle wystarczy,a przy jego małym spalaniu max 6l/100km w mieście a w trasie przy oszczędnej jeździe potrafię zejść poniżej 4l/100km nie trzeba dużo wydawać na paliwo. Tylko lać i jeździć.
4,7
~Przemek
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Volkswagen Polo IV
Nigdy nie spodziewałem się, że kupię Polówkę z automatem ale atrakcyjna cena zrobiła swoje. Przejechałem tym egzemplarzem już 30tys. więc co nieco mogę powiedzieć. Świetnie nadaje się do przemieszczania po mieście i na niedalekie trasy poza miasto jednak przy ilości pasażerów większej niż 2 robi się duży problem z brakiem mocy. Silniczek 1.4 16v 75km znacznie za słaby jednak w połączeniu z instalacją LPG koszty jazdy są śmieszne. Oprócz dwóch spalonych już cewek zapłonowych nie było żadnych problemów. Niestety bierze olej, jego ilość zależy od jakości zalanego oleju, trudno stwierdzić ile dokładnie go spala ale nie jest to jakaś astronomiczna ilość. Chyba w każdym egzemplarzu gniją progi zaraz za przednim kołem. Zbiera sie tam błoto i sól, które robią swoje. Automat to klasyczna hydrokinetyczna skrzynia 4 stopniowa. Mam porównanie z wersją manualną i automat kradnie sporo mocy z i tak już słabego silnika. Mimo wszystko wygrywa w korkach i podczas poruszania się po mieście. Czuję ulgę gdy nie muszę co chwilę machać drążkiem i wciskać sprzęgło. Polecam każdemu, kto potrzebuje małe autko do przemieszczania się po terenach bardziej zurbaniozwanych np. do pracy

Raporty spalania Volkswagen Polo IV

Liczba raportów: 464
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo IV
6,2 – 7,5
l/100 km
4,8 – 7,3
l/100 km
6,5 – 7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Volkswagen Polo IV
Najoszczędniejsze auto jakie miałem. Obecnie 8-e. Przy mega delikatnej jeździe po mieście (Kielce) spaliło mi 5.5 litra w cyklu tylko miasto. Wiem że to wynik wręcz prawie niemożliwy (dane fabryczne 6.2 l na 100 km jazda miejska). Opony mocno napompowane. Jazda na max delikatne obchodzenie się z pedałem gazu. Jazda bez żadnych korków. Jechałem tylko sam. Pusty bagażnik. Na dłuższą metę to uciążliwe. Chciałem się chociaż raz przekonać ile to autko spali najmniej. Jestem w szoku. Pomiaru spalania dokonałem w bardzo prosty sposób. Zatankowałem pełny bak do pierwszego odbicia z pistoletu. Przejechałem 100 km i znowu zatankowałem do pełna do pierwszego odbicia z pistoletu. Paliwa weszło 5.5 lita ropy. Muszę sprawdzić latem ile spali ropy poza miastem np droga ekspresowa. Sadzę że wyjdzie coś koło 3 litry. Średnio zimą jazdy po mieście wychodzi oczywiście troszkę więcej. Ale jak ktoś przestrzega zasad eco drivingu to spokojnie mało mu spali.
4,9
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Volkswagen Polo IV
Z moich 6-letnich obserwacji wynika, że Polóweczka 9N 75KM najmniej spala ON przy obrotach rzędu 2,1-2,2k. Co na piątym biegu daje niecałe 110km/h prędkości i spalanie rzędu ok 4,6L/100km latem. Zimą można się spodziewać niecały 0,6L więcej. Przy większych prędkościach spalanie ON wzrasta - przy prędkości 130km/h wychodzi spalanie ok 6,6L/100km. Jadąc "równo" w dłuższej trasie ok 90km/h spalanie wychodzi ok 4,3L/100km. Powyższe osiągi są podane przy założeniu stosowania zasad eko-drivingu dla jazdy głównie poza miejskiej. Ogólnie ujmując jest to ekonomiczny silnik.
7,7
Hatchback 1.6 i 105KM 77kW
Volkswagen Polo IV
Jak dla mnie przy mocy względem masy spalanie jak najbardziej ok. Szkoda tylko, że na trasie prędkość przelotowa, która pozwala wygenerować spalanie w okolicach 6l/100 km to 110 km/h. Powyżej 120 km/h na trasie pali już w granicach 7.3 - 8 litrów, no i co warto dodać już wtedy jest głośno więc wyciszenie nie najlepsze. Wracając do spalania, najniższy odczyt jaki zanotowałem to 5.2 l / 100 km - taki wynik można uzyskać jadąc 80-90km/h, rzadko przyśpieszając. Średnia w trasie jaka mi wyszła w pełnym załadunkiem i 4 osobami w środku to 6.2 l / 100 km. Na zimnym silniku, krótkich odcinkach do 2km, w mieście łyka 10-12 litrów - co jest raczej normalne. Ja tam jestem zadowolony ze spalania.

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 31
psuje sie pasek alternatora i tondeur
  • Volkswagen Polo IV Fun 1.9 TDI 131KM 96kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
polo 1.9 sdi comfortline; peka tondeur(polskiej nazwy tej czesci nie znam) i pasek alternatora jest rozrywany lub spada. mialam to juz 4 razy w ciagu 1 roku. W koncu moj mechanik zablokowal mi klimatyzacje , gdyz stwierdzil ze kompresor daje bardzo duzy szok?? udezenie, nacisk na mechanizm alternatora i z tego powodu to peka; Widzialam tondeur metalowe kolko bylo pekniete lub odlamana czesc. Czy to aby napewno to? jest cieplo i klimatyzacja jest potrzebna zablokowanie klimatyzacji by nie psul sie pasek alternatora i tondeur. czy to dobre rozwiazanie. czy jezeli kupie nowa klimatyzacje ten efekt bedzie sie dalej powtarzal? [email protected]
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nierówna praca silnika. Czasami gaśnie
  • Volkswagen Polo IV Fun 1.4 i 80KM 59kW 2005-2009
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Silnik na małych obrotach nie równo pracuje. Trzęsie nim. Zarówno na gazie jak i na benzynie. Na benzynie chyba gorzej. Potrafi zgasnąć. Auto dopiero kupione jako używane. Z roku 2007. Przed zakupem stało ok 6 miesięcy. Przez kilka dni sprawowało się bez zarzutu. Wymieniony zbiornik na gaz. Wymieniony filtr paliwowy i gazowy
Wibracje, auto nie jedzie płynnie
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 60KM 44kW 2005-2009
  • inne
  • 97 tys. km
Przy prędkości 60 do 90 czuć wibracje na karoseri czuć ze auto nie jedzie płynnie nie wiem jak to nazwać dodam ze na biegu jałowym problem jest taki sam koła zostały wyważone nowy komplet hamulców założony auto było od nowości u mnie wiec nie mam pojęcia co to jest czasami czuć to bardziej a czasami delikatnie.
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
5,0
Fun 1.2 i 12V 64KM 47kW
Volkswagen Polo IV
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W...
4,0
Sedan 1.4 i 80KM 59kW
Volkswagen Polo IV
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 150
przebieg: 168 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
5 razy na gwarancji próbowałem aby wyregulowali gaz, auto gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, dławi się i nie ciągnie. Świece i przewody nowe, przepustnica wyczyszczona, filtr paliwa nowy. Na paliwie nie ma żadnych problemów jazdy, a oni twierdza że to instalacja paliwowa i elektryczna. Żenada, To było 6 auto robione u nich i OSTATNIE. ODRADZAM WSZYSTKIM. Założyć i...
5,0
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Volkswagen Polo IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 18 tys. km
Świetna instalacja BRC SEQUENT 32. Nie czuję zupełnie żadnej różnicy w jeździe na gazie i na benzynie. Różnicę czuć jedynie na stacji benzynowej. Po roku użytkowania i już w sumie 20tys. km nie było żadnych problemów. Jedyny minus(chyba każdej tego typu instalacji) to fakt, że zimą silnik zużywa sporo benzyny na rozgrzanie co zwiększa koszty eksploatacji.