Szukaj

Informacje o Volvo 740 Sedan

Lata produkcji: 1983 – 1992
Segment: Wyższa klasa średnia
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4785 mm
Szerokość 1750 mm
Wysokość 1410 mm
Rozstaw osi 2770 mm
Rozstaw kół - przód 1470 mm
Rozstaw kół - tył 1460 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 980 mm
Długość siedziska przedniego 500 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 945 mm
Długość siedziska tylnego 490 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1430 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1430 mm
Wysokość bagażnika 520 mm
Szerokość bagażnika 1660 mm

Oceny Volvo 740 Sedan

Liczba ocen: 91
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Całokształt

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Turbocegła
Sedan 2.3 Turbo 156KM 115kW
Volvo 740
Części tanie, wymiana łatwa. Silnik b200et i skrzynia m46, czyli 2 litry, 8 zaworów i turbo z intercoolerem na wtrysku komputerowym. Auto po lekkim dłubnięciu ma 178 KM i pali gazu w mieście 14-15 litrów dynamicznej jazdy. Rekord w jak najwyzszym spalaniu wynosi 20 litrów w mieście, a na trasie najniższe 11 (prawie tyle co nic). Z takich rzeczy, które mają wadę : standardowo wisząca podsufitka. Skrzynia z nadbiegiem, żyje własnym życiem i bardzo często spotykany problem z matową prawą tylną lampą. Z najpoważniejszych awarii jakie mnie się trafiły to : uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (koszt 16 zł), wymiana membrany od parownika (50 zł) i szyberdach (linka 40 zł) Auto z 1986 roku i ogniska korozji są znikome, podwozie konserwowane. Ogólnie auto używam jako Daily i nie narzekam. Auto jest zwrotne i parkowanie nie sprawia problemów, tym bardziej, ze na pokładzie znajdują się czujniki parkowania. Silnik bezproblemowo znosi LPG, układ zawieszenia i kierowniczy prosty jak budowa cepa. Ogólnie to polecam wszystkie wersje prócz jednej, wersji na wtrysku mechanicznym ( tak zwana "k-seria" czyli k-jetronic. Lpg to nie trawi, a PB to lubi sobie dużo spalić). Najlepiej szukać wersji na wtrysku elektronicznym. Motronic i LH.
4,5
~Piotr
Sedan 2.3 114KM 84kW
Volvo 740
To stary samochód o archaicznym wyglądzie. Służy do jazdy. Tyle w zupełności wystarczy, aby scharakteryzować moje Volvo 740. Ma zalety, ma wady. Dużo pali, nie ma przepastnego bagażnika, ale jazda jest całkiem komfortowa. Ten pojazd niczego nie musi udawać, widać że to nie jest auto sportowe. Jest taki, jak go wyprodukowano 31 lat temu. Po prostu prawdziwa, stara szwedzka cegła. Wśród ludzi wywołuje mieszane uczucia od zainteresowania przez ignorancję do zgorszenie widoczne w oczach, zwłaszcza, gdy parkuję go pomiędzy nowiutkimi SUVami. Ludzie czasem mają mnie za kosmitę. Gdy oni chcą się pokazać przed innymi, ja zasuwam takim paździerzem. Teraz mnie to już nie rusza, ale dawniej miałem ubaw. Raczej nigdy go nie zajadę, prędzej zeżre go rdza, ale blachy ma grube, więc jeszcze troche to potrwa.
4,2
~Romano
Sedan 2.3 116KM 85kW
Volvo 740
Uwielbiam te auto, jak by nie powiedzieć ze kocham :P Ma cudne zderzaki, walniesz w coś i widać nic. Ile razy ja już w jakis slupek walnołem, w innym aucie trzeba by zbierać poł auta z jezdni. Dodatkowo ma grube blachy - przez to byle oparcie, otarcie nie skutkuje duzymi zniszczeniami. Jest wysokie - podjedzie sie pod prawie wszystkie krawężniki. Przeswit niczym jeepa. Zmieniłem alufelgi oryginalne na troche wieksze 15 cali et20 7J szerokość na oponkach 205/65 Wygląda dość dobrze. Klasyczny wygląd. Ceny napraw są niskie, stac mnie na to auto w pełni nawet na wymianę silnika, skrzyni. Mozna jeżdzić z komfortem psychicznym - jak w coś się uderzy nic sie nie stanie, jak w nas ktos uderzy(mam na mysli drobne stłuczki) tragedi nie będzie. Jak zderzymy się dość groźnie - duże strefy zgniotu zapewnią bezpieczeństwo. Pozatym auto ma wg. dość dobre zabezpieczenie przez bocznymi zderzeniami, nie tylko przedmim tylnim. Autko ma napęd na tył, idzie fajnie się nim pobawić np. w zimie. Pozatym auto w zimie na dobrych oponach jeździ jak nie lepiej od przednio napędowego. Ludzie starsi je doceniają, pozatym dużo osób mówi - a volvo to bezpieczenie auto itp. Na drodze jest rzadkie, wygląda moze ciut staroswiecko ale jak sie je lekko zmieni jest kozackie (wieksze felgi) usuniecie lotki pod przednim zderzakiem. W sumie jeździ się nim i leje płyny. Usterki w tym wieku wynikają bardziej z niezadbania o auto niz jego awaryjności. Karoseria nie rdzewieje - a z rdzą sie nie wygra, wszystko da się naprawić za wyjątkiem rdzy. No i wysokość auta - uwielbiam je, mialem inne niższe to zawsze o coś zachaczyłem, teraz tego nie ma.
Średnie spalanie dla Volvo 740 Sedan
9,4 – 12,8
l/100 km
8,1
l/100 km
11,8 – 14,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Sedan 2.3 116KM 85kW
Volvo 740
Na gazie idzie wytrzymać. Pali mi gdzies srednio miasto/trasa 11-14l gazu LPG. Najwieksze spalanie udało mi się osiągnąć 18l gazu. Najmniejsze w górach ponieżej 10l. Ogólnie zawsze mi wychodzi ze przejechanie 100km to około 25zł. Odpalam od razu na gazie i gaszę też. Olej - nie bierze -"bierze minimalnie." Ceny napraw - o ile się zdarzą chyba niskie. Ceny przeglądów - napewno standardowe jak w innych autach. Auto taniej wychodzi w ekspluatacji niz passata b5 który paliłby nawet 4l ropy. Tam jedna pierdoła moze kosztować wiecej niż całe volvo.
9,3
Sedan 2.4 D 82KM 60kW
Volvo 740
w garazu stoi konewka w ktorej mam podziałke na 8 litrów zazwyczaj jak zatankuje taka konerke to starcza roznie czasamiz robie 100 kilometrów czasami nie zrobie nawet 80 :) pomiary robie juz od kilku miesiecy i wszystko sie zgadza najlepiej srawdzałem moje volvo w zime zatankowałem do pełna weszło mi do baku około 42 litry przynajmiej tak dystrybutor pokazał no i jezdziłem po 300 kilometrach zatankowałem ponownie do pełna okazało sie ze spalił 37 litrow :) nie dziwne zima troche sie podriftowało po lodzie hehe :D ale ogolnie miesci sie w zakresie od 8 do 10 litrów na miescie czasami wyjdzie miej niz 8 ogolnie jak na 406000 km przebiegu to wynik całkiem całkiem :)
8,8
Sedan 2.4 D 82KM 60kW
Volvo 740
Turbo diesel 122koniki ma przyjemne spalanie. Max 10 w mieście i przy toczeniu się w trasie ok. 100km/h spalał mi od 6.5 do 7 w trasie. Wcześniej było 6.8 lecz po remoncie silnika zalany jest syntetykiem i co ciekawe mniej pali. Dużo w tej kwestii zmienia ustawienie pompy. Dlatego niektórym potrafi palić po 8 w trasie