Szukaj

Informacje o Volvo 740

Lata produkcji: 1983 – 1992
Segment: Wyższa klasa średnia

Volvo 740 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volvo 740

Liczba ocen: 102
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Całokształt

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Turbocegła
Sedan 2.3 Turbo 156KM 115kW
Volvo 740
Części tanie, wymiana łatwa. Silnik b200et i skrzynia m46, czyli 2 litry, 8 zaworów i turbo z intercoolerem na wtrysku komputerowym. Auto po lekkim dłubnięciu ma 178 KM i pali gazu w mieście 14-15 litrów dynamicznej jazdy. Rekord w jak najwyzszym spalaniu wynosi 20 litrów w mieście, a na trasie najniższe 11 (prawie tyle co nic). Z takich rzeczy, które mają wadę : standardowo wisząca podsufitka. Skrzynia z nadbiegiem, żyje własnym życiem i bardzo często spotykany problem z matową prawą tylną lampą. Z najpoważniejszych awarii jakie mnie się trafiły to : uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (koszt 16 zł), wymiana membrany od parownika (50 zł) i szyberdach (linka 40 zł) Auto z 1986 roku i ogniska korozji są znikome, podwozie konserwowane. Ogólnie auto używam jako Daily i nie narzekam. Auto jest zwrotne i parkowanie nie sprawia problemów, tym bardziej, ze na pokładzie znajdują się czujniki parkowania. Silnik bezproblemowo znosi LPG, układ zawieszenia i kierowniczy prosty jak budowa cepa. Ogólnie to polecam wszystkie wersje prócz jednej, wersji na wtrysku mechanicznym ( tak zwana "k-seria" czyli k-jetronic. Lpg to nie trawi, a PB to lubi sobie dużo spalić). Najlepiej szukać wersji na wtrysku elektronicznym. Motronic i LH.
4,5
~Piotr
Sedan 2.3 114KM 84kW
Volvo 740
To stary samochód o archaicznym wyglądzie. Służy do jazdy. Tyle w zupełności wystarczy, aby scharakteryzować moje Volvo 740. Ma zalety, ma wady. Dużo pali, nie ma przepastnego bagażnika, ale jazda jest całkiem komfortowa. Ten pojazd niczego nie musi udawać, widać że to nie jest auto sportowe. Jest taki, jak go wyprodukowano 31 lat temu. Po prostu prawdziwa, stara szwedzka cegła. Wśród ludzi wywołuje mieszane uczucia od zainteresowania przez ignorancję do zgorszenie widoczne w oczach, zwłaszcza, gdy parkuję go pomiędzy nowiutkimi SUVami. Ludzie czasem mają mnie za kosmitę. Gdy oni chcą się pokazać przed innymi, ja zasuwam takim paździerzem. Teraz mnie to już nie rusza, ale dawniej miałem ubaw. Raczej nigdy go nie zajadę, prędzej zeżre go rdza, ale blachy ma grube, więc jeszcze troche to potrwa.
4,2
~Roman H.
Kombi 2.3 16V 156KM 115kW
Volvo 740
Auto z charakterem i niewiarygodnie trwałe. Miałem wcześniej między innymi Mercedesa W124, który słynie z długowieczności, ale przy Volvo wypada jak jakaś chińska podróbka. 740 jest po prostu niezniszczalne. Miałem wypadek z Vectrą, wymusiła pierwszeństwo i wjechałem w jej bok. U mnie połamany grill i stłuczony reflektor, a chłodnica nawet nie draśnięta, Vectra miała urwane prawe przednie zawieszenie, oderwany z mocowań silnik, słupek i drzwi wbite do połowy fotela kierowcy, a sam kierowca z poważnymi obrażeniami w szpitalu. Ja tylko sińce od pasów bezpieczeństwa. Oczywiście wróciłem autem do domu bez problemu, Vectrę ciężko było nawet wtoczyć na lawetę.

Raporty spalania Volvo 740

Liczba raportów: 91
Średnie spalanie dla Volvo 740
9,4 – 12,8
l/100 km
8,1
l/100 km
10,8 – 15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Kombi 2.3 115KM 85kW
Volvo 740
Mierzone na dystansie ponad 14.000 km. Styl jazdy różnił się w zależności od ilości czasu na podróż. Bywały trasy ~90km/h i ~120km/h (wg. gps). Spodziewałem się gorszego wyniku, to ogromne auto z ogromną przestrzenią załadunkową po zdjęciu (zwykłym odczepieniu z zawiasów!) tylnej kanapy i rozłożeniu tylnych oparć. 115KM to mało na te gabaryty, także w trakcie wyprzedzania nie wgniecie w fotel, ale w granicach 90 - 110km/h przyspiesza całkiem żwawo, co umożliwia sprawne poruszanie się po naszych drogach.
13,0
Sedan 2.3 116KM 85kW
Volvo 740
Na gazie idzie wytrzymać. Pali mi gdzies srednio miasto/trasa 11-14l gazu LPG. Najwieksze spalanie udało mi się osiągnąć 18l gazu. Najmniejsze w górach ponieżej 10l. Ogólnie zawsze mi wychodzi ze przejechanie 100km to około 25zł. Odpalam od razu na gazie i gaszę też. Olej - nie bierze -"bierze minimalnie." Ceny napraw - o ile się zdarzą chyba niskie. Ceny przeglądów - napewno standardowe jak w innych autach. Auto taniej wychodzi w ekspluatacji niz passata b5 który paliłby nawet 4l ropy. Tam jedna pierdoła moze kosztować wiecej niż całe volvo.
9,3
Sedan 2.4 D 82KM 60kW
Volvo 740
w garazu stoi konewka w ktorej mam podziałke na 8 litrów zazwyczaj jak zatankuje taka konerke to starcza roznie czasamiz robie 100 kilometrów czasami nie zrobie nawet 80 :) pomiary robie juz od kilku miesiecy i wszystko sie zgadza najlepiej srawdzałem moje volvo w zime zatankowałem do pełna weszło mi do baku około 42 litry przynajmiej tak dystrybutor pokazał no i jezdziłem po 300 kilometrach zatankowałem ponownie do pełna okazało sie ze spalił 37 litrow :) nie dziwne zima troche sie podriftowało po lodzie hehe :D ale ogolnie miesci sie w zakresie od 8 do 10 litrów na miescie czasami wyjdzie miej niz 8 ogolnie jak na 406000 km przebiegu to wynik całkiem całkiem :)