Szukaj

Volvo XC60 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Volvo XC60

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Volvo XC60 to przedstawiciel segmentu SUV-ów klasy średniej, który znajduje się w ofercie szwedzkiego koncernu od 2008 r. Jak przystało na każdy niemal model Volvo, również XC60 charakteryzuje się bogatym wyposażeniem, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa, oraz wysokim poziomem ochrony kierowcy oraz pasażerów.

Volvo XC60 I (2008-2017)

Pierwsza generacja szwedzkiego SUV-a klasy średniej zadebiutowała oficjalnie podczas wystawy samochodowej w Genewie w 2008 r., jednak już rok wcześniej na targach w Detroit zaprezentowany został model koncepcyjny, który zapowiadał wprowadzenie do oferty takiego modelu. Volvo XC60 zaprojektowane zostało przez Larsa Blenwalla, a zbudowane na płycie podłogowej Forda (EUCD), na której powstały także inne modele szwedzkiej marki (Volvo S60, V60), ale również niektóre modele klasy średniej marki Ford (m.in. Ford Mondeo, Kuga). W początkowym etapie wszystkie wersje XC60 posiadały napęd na wszystkie koła, od 2010 r. pojawiła się także odmiana DRIVe z napędem wyłącznie na przód. W 2013 r. pierwsza generacja XC60 poddana została faceliftingowi.

Volvo XC60 I - dostępne silniki

W ofercie pierwszej generacji XC60 dostępnych było sporo różnych jednostek napędowych. Gamę silników benzynowych otwierała 2-litrowa jednostka oznaczona symbolem T o mocy 203 KM. Kolejnym silnikiem, również o pojemności dwóch litrów, była jednostka T5, dostępna najpierw w wersji o mocy 240 KM, a później także 245 KM. Wariant T6 to trzylitrowy silnik o mocy 285, 304 oraz 306 KM. Na niektórych rynkach dostępna była również wersja 3,2-litrowa, która generowała 243 KM.

Oferta silników wysokoprężnych obejmowała dwulitrowe warianty D3 (136, 163 KM), D4 (163, 181 KM), a także diesla D5 o pojemności 2,4 l i mocy 215 KM.

Volvo XC60 II (2017 - )

Zaprezentowana w 2017 r. na wystawie w Genewie druga generacja Volvo XC60 powstała już za czasów, gdy Volvo zostało przejęte przez chiński koncern Geely. Auto zostało zbudowane na modułowej platformie SPA, która posłużyła także do budowy innych modeli marki Volvo z rodziny 90 (XC90, S90, V90) oraz z rodziny 60 (S60, V60). Pod względem stylistycznym XC60 II jest dość wierną kopią większego XC90. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Thomas Ingenlath. W porównaniu do poprzednika druga generacja modelu urosła znacząco na długość oraz wysokość.

Volvo XC60 II - dostępne silniki

W ofercie Volvo XC60 II znajdziemy dwa silniki benzynowe o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem (T5 o mocy 254 KM i T6 o mocy 320 KM), dwa wysokoprężne TwinTurbo również o pojemności dwóch litrów (D4 o mocy 190 KM i D5 o mocy 235 KM), a także wariant hybrydowy T8 Twin Engine, w którym dwulitrowy silnik T6 wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM, a łączna moc układu hybrydowego wynosi 407 KM.

czytaj więcej
Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz

Oceny Volvo XC60

Liczba ocen: 307
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~czajs
Volvo XC60 II
Crossover Plug-In Facelifting 2.0 T8 455KM 335kW
Dodam też od siebie bo niedawno szukałem i się zastanawiałem co wybrać.Te Volvo ( moim zdaniem) to auto dla ludzi którzy nie muszą już" krzyczeć " i na siebie zwracać uwagę po prostu jak już dorosłeś i znasz swoją wartość to coś dla Ciebie.Te 455 km to oczywiście wielki plus tego auta ale jak często będziesz tego używał? To jest ta pewność że wrażenie niebezpiecznych sytuacji jak wyprzedzanie ciężarówki da radę, i nie narazisz nikogo.To taki wstęp. Moc i przyspieszenie daje ogromną frajdę z jazdy.Wykończenie bardzo wyskoki poziom
Dodane 4 miesiące temu
4,6
~Pawel
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
spełnia oczekiwania, spokojny, cichy i po 2ch latach wciąż niezawodny. Pali zgodnie z traktowaniem, pare razy widziałem 6 z przodu, pare razy 10. Średnio 8,5l/100. Kilka sytuacji w których zawodziła elektronika (nie w stopniu wyłączającym z użycia) np wyłączona kamera cofania, lub 2krotnie brak dźwięku z głośników. Wszystko samo mijało po włącz/wyłącz. Silnik bardzo elastyczny, gorzej z opieszała skrzynią biegów, trzeba unikać redukcji bo trwa dłużej przyspieszanie niż przy delikatnym dodaniu gazu. Funkcja włączania na postoju z aplikacji działa wspaniale, w zimie ogrzeje, w lecie schłodzi.
Dodane 5 miesięcy temu
3,9
~Tomi
Volvo XC60 II
Crossover D3 150KM 110kW
Auto odebrane z salonu po przesiadce z Sharana 2012 rok 170 km. Szukałem czegoś mniejszego skusiło Mnie atrakcyjne finansowanie. Auto jak na klasę Premium raczej wzbudza mieszane uczucia. Czujniki parkowania są ale bezużyteczne , silnik na postoju dość głośny, hamulec automatyczny zaciąga zbyt gwałtowanie, dmuchawa już na 2 biegu mocno słyszalna, listwy wokół szyb odstają. Plus to dynamika pomimo 150 km ale tylko w trybie Dynamic który non stop trzeba ustawiać od nowa. Spalanie niskie. Nie przekracza 7,5 litra ( trasa miasto 50%).
Dodane 6 miesięcy temu

Raporty spalania Volvo XC60

Liczba raportów: 504
Średnie spalanie dla Volvo XC60
4,7 – 14,4
l/100 km
6,3 – 9,7
l/100 km
10,0 – 15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Spalanie bardzo zależy od stylu jazdy, niestety ale aktywny tempomat powoduje wzrost spalania o min. 0,5 litra (testowałem kilkukrotnie). Na trasie ekspresowej max.120 km/h spalanie min. jakie uzyskałem to 7,4l ale generalnie wychodzi ok.7,5l. Autostrada i prędkości 140-150 km/h w zależności o warunków pogodowych od 8,5 - 9,5 l. Max który uzyskałem to 10,5-11 podczas jazdy w Niemczech non stop 160 km/h albo i czasem lekko wyżej z 4 osobami i bagażami. Miasto to już inna bajka, jak jest pusto i płynnie to zejdzie do 8 litrów, troche korków dochodzimy do 10-11, warszawskie mega korki i stanie w nich to wyniki na poziomie 14-15 litrów (10 km robione w 45-55 minut). Tak czy inaczej wynik akceptowalny a czasem satysfakcjonujący. Spalanie bardzo zależy od operowania pedałem gazu i wykorzystaniem dojazdu bez ciśnięcia gazu. Komfort jazdy na najwyższym poziomie choć praca skrzyni przy redukcji trochę odstaje od tej klasy i rocznika....
Dodane 2 miesiące temu
9,2
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Volvo to coś innego od Niemieckich samochodów.. Jeździłem rożnymi "szybkami" samochodami i Volvo XC 60 z 2025r B5 wymusza zupełnie innej jazdy.. Spalanie na autostradzie tempomat 95km po przejechaniu 300km to tylko 5,6L na 100 km - rewelacja. przy 130 km to około 8,5 l ale przy 185 km max tego samochodu to już 15-16 litrów.. W mieście typu Kraków, Wrocław, Poznań to 13-14l Samochód stworzony do jazdy max 2000 Obrotów wszystko powyżej uruchamia wir w baku.. Skrzynia biegów w porównaniu do Niemieckich to szarpiący długo myślący dramat.. Zawieszenie pneumatyczne fajne ale tylko na "prostym" na progach po prostu wali.. ogólnie FUL wersja nie warta ceny i na tle konkurencji wypada po prostu słabo.. Wielki plus natomiast za nagłośnienie Bowers & Wilkins .. Volvo stworzyło coś doskonałego i wiem co piszę.. jednak muzyka to nie wszystko...
Dodane 4 miesiące temu
7,3
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Totalny przebieg to ok. 50tys pokonanych. 85% trasy po miescie. Jest to samochod ktory lubi polatac poza miastem. W predkosciach do 90km/h a licznik pokaze magiczne 1000+ km do konca baku. Jak na tak duze auto, gdzie jezdzimy dosyc dynamicznie spalanie i tak nie jest tragiczne. W trasie szybkiego ruchu przy 130-140km/h 7-8l
Dodane 23 dni temu

Usterki Volvo XC60

Liczba wpisów: 53
Zużycie uszczelnienia tylnej półosi
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • zawieszenie
  • 93 tys. km
Po około czterech latach użytkowania i regularnego serwisowania w ASO Volvo do wymiany było jedno z uszczelnień tylnej półosi. Dziwna sprawa, że po takim okresie czasu w aucie niby segmentu premium takie rzeczy się już wydarzają. W swoich wcześniejszych autach takie naprawy musiałem wykonywać po 7 - 8 latach użytkowania auta od nowości... Dodatkowo elementy były tak zużyte i zapieczone, że przy ich demontażu trzeba było rozebrać więcej części niż normalnie jest to wymagane podczas procedury serwisowej i po złożeniu wszystkiego wykonać dodatkowo kalibrację geometrii i założyć nowe śruby montażowe. Kiepsko to świadczy albo o jakości zastosowanych materiałów albo o zastosowanej technologii (montaż, umiejscowienie itp.).
Dodane 9 miesięcy temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria wyświetlacza kierowcy
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 96 tys. km
Po ostatnim przeglądzie ASO w styczniu 2025 ujawnił się problem z wyświetlaczem kierowcy (wyświetlacz z zegarami za kierownicą). W dniu kiedy był robiony przegląd, po odebraniu auta i około 5 minutowej jeździe wyświetlacz zblakł, pojawiły się pionowe szaro-biało-czerwone pasy, treści wyświetlacza przebijały się jakby przez mgłę. Ponowna instalacja aktualizacji systemu wyeliminowała problem na parę tygodni aby powrócił w połowie lutego. Do opisanych wcześniej objawów dołączył czarny poziomy pas oraz gdy powróci obraz na wyświetlaczu, to zaczyna on drgać albo przełącza się/wyłącza niektóre wyświetlane elementy... Jestem umówiony w ASO ale nie uśmiecha mi się wymiana wyświetlacza za kilka tysięcy w czteroletnim aucie...
Dodane 9 miesięcy temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Dodane 10 miesięcy temu
1 komentarz
Volvo XC60

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów