Szukaj

Informacje o Volvo XC60

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Volvo XC60 to przedstawiciel segmentu SUV-ów klasy średniej, który znajduje się w ofercie szwedzkiego koncernu od 2008 r. Jak przystało na każdy niemal model Volvo, również XC60 charakteryzuje się bogatym wyposażeniem, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa, oraz wysokim poziomem ochrony kierowcy oraz pasażerów.

Volvo XC60 I (2008-2017)

Pierwsza generacja szwedzkiego SUV-a klasy średniej zadebiutowała oficjalnie podczas wystawy samochodowej w Genewie w 2008 r., jednak już rok wcześniej na targach w Detroit zaprezentowany został model koncepcyjny, który zapowiadał wprowadzenie do oferty takiego modelu. Volvo XC60 zaprojektowane zostało przez Larsa Blenwalla, a zbudowane na płycie podłogowej Forda (EUCD), na której powstały także inne modele szwedzkiej marki (Volvo S60, V60), ale również niektóre modele klasy średniej marki Ford (m.in. Ford Mondeo, Kuga). W początkowym etapie wszystkie wersje XC60 posiadały napęd na wszystkie koła, od 2010 r. pojawiła się także odmiana DRIVe z napędem wyłącznie na przód. W 2013 r. pierwsza generacja XC60 poddana została faceliftingowi.

Volvo XC60 I - dostępne silniki

W ofercie pierwszej generacji XC60 dostępnych było sporo różnych jednostek napędowych. Gamę silników benzynowych otwierała 2-litrowa jednostka oznaczona symbolem T o mocy 203 KM. Kolejnym silnikiem, również o pojemności dwóch litrów, była jednostka T5, dostępna najpierw w wersji o mocy 240 KM, a później także 245 KM. Wariant T6 to trzylitrowy silnik o mocy 285, 304 oraz 306 KM. Na niektórych rynkach dostępna była również wersja 3,2-litrowa, która generowała 243 KM.

Oferta silników wysokoprężnych obejmowała dwulitrowe warianty D3 (136, 163 KM), D4 (163, 181 KM), a także diesla D5 o pojemności 2,4 l i mocy 215 KM.

Volvo XC60 II (2017 - )

Zaprezentowana w 2017 r. na wystawie w Genewie druga generacja Volvo XC60 powstała już za czasów, gdy Volvo zostało przejęte przez chiński koncern Geely. Auto zostało zbudowane na modułowej platformie SPA, która posłużyła także do budowy innych modeli marki Volvo z rodziny 90 (XC90, S90, V90) oraz z rodziny 60 (S60, V60). Pod względem stylistycznym XC60 II jest dość wierną kopią większego XC90. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Thomas Ingenlath. W porównaniu do poprzednika druga generacja modelu urosła znacząco na długość oraz wysokość.

Volvo XC60 II - dostępne silniki

W ofercie Volvo XC60 II znajdziemy dwa silniki benzynowe o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem (T5 o mocy 254 KM i T6 o mocy 320 KM), dwa wysokoprężne TwinTurbo również o pojemności dwóch litrów (D4 o mocy 190 KM i D5 o mocy 235 KM), a także wariant hybrydowy T8 Twin Engine, w którym dwulitrowy silnik T6 wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM, a łączna moc układu hybrydowego wynosi 407 KM.

czytaj więcej
Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz

Volvo XC60 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo XC60

Liczba ocen: 264
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,5
~Krzysztof
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
Rozczarowanie, ciągłe problemy z oprogramowaniem, powolne multimedia. Losowo przestają działać podstawowe funkcje - klimatyzacja, dźwięk, sygnał GPS/LTE, kamery czy czujniki. Radio notorycznie nie pamięta ostatniej stacji jakiej słuchałem. Nie policzę ile razy resetowałem komputer. Ostatnia aktualizacja skończyła się niepowodzeniem. Nie mogłem dostać się do samochodu przez ponad 2 godziny, na szczęście auto wróciło do życia, ale bez wizyty w serwisie się nie obejdzie. Fotele egonomiczne nie każdemu przypasują, ja nie mogę się do nich przyzwyczaić. Mechanicznie auto działa OK, silnik i skrzynia pracują poprawnie. Na plus wręcz pancerne wykonanie deski rozdzielczej. Tylne drzwi nie posiadają domykania, za każdym razem pasażerowie z tyłu muszą trzaskać po kilka razy drzwiami jak w Polonezie - wstyd jak nie wiem.
3,6
~Bucefal
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Fatalnie zawieszenie, twarde przenosi do wnętrza wszystkie wyboje. Jak ktoś ma piasek w nerkach to OK, zejdzie sam bez potrzeby spacerów czy biegania. Fatalnie się prowadzi, na drogach ekspresowych na łukach ma tendencje do przechodzenia od podsterowności do nadsterowności. Konieczna jest odpowiednia praca gazem by odciążać lub dociążać tylną oś. Auto nie ma hamulców, zamiast hamulców ma spowalniacze. Ale to dobrze, czuje się jakbym miał znów 20 lat i jeździł Polonezem Caro. Już po 60k plastiki we wnętrzu trzeszczą latem i zimą. Fatalna ergonomia. Nieregulowane zagłówki foteli gniotą mnie w plecy, wysoki jestem, a pas spada mi z ramion. Do włącznika hamulca postojowego trzeba się schylać w dziwne miejsce. Kultura pracy silnika jak w dostawczaku. Z tyłu zaskakująco mało miejsca jak na tak duże auto, stosunkowo mały bagażnik. Duże, ciężkie, niezgrabne, słabo się rozpędza, prowadzi się drętwo i kiesko hamuje. Zaleta: nie psuje się, nie rdzewieje.
4,8
~Alex
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0d B4 197KM 145kW
Bardzo komfortowe auto dla rodziny na codzień. Małe spalanie, dużo miejsca w środku. Wszystko działa jak powinno i chociaż dziennikarze mówią ze to jest auto bez charakteru, powiem że na codzień tego charakteru i nie potrzebuje. Opisze tutaj kilka rzeczy które mi się spodoba ale nie ma dalej dla nich miejsca. Auto-stop czy coś takiego. Można zapomnieć o hamowaniu na postoju, zmianę biegu na P przy wysiadaniu z auta, wszystko działa automatycznie. Dodatkowo jeszcze auto piszczy w korku jeśli z przodu ktoś pojechał, a ja patrzę na blondynkę na chodniku. Pilot assist działa baaaardzo dobrze, to prawie autopilot. Sam sobie kiruje, zmienia prędkość, myśle ze technologicznie to mógłby być autopilot ale przepisy jeszcze nie dozwalają.

Raporty spalania Volvo XC60

Liczba raportów: 424
Średnie spalanie dla Volvo XC60
5,7 – 15,2
l/100 km
6,3 – 9,7
l/100 km
12,6 – 15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Volvo XC60 I
SUV Facelifting 2.4 D4 190KM 140kW
W Warszawie w porannych korkach auto pali około 10l, natomiast przy normalnym ruchu i jeździe tak jak wszyscy w mieście spalanie spada do około 8-9l (Jazda z wyłączonym start-stop). Dynamiczna jazda od świateł do świateł spokojnie podnosi spalanie do wartości 12-14l. Jeśli chodzi o trasę, to na jednopasmowych drogach jadąc płynnie około 90-100 km/h można uzyskać spalanie około 6-7l . Podczas Jazdy po autostradach duży wpływ na spalanie ma wiatr. Przy 140 km/h z wiatrem można zejść poniżej 8l. Zazwyczaj przy tej prędkości spalanie wynosi około 9l. W momencie gdy jedziemy pod wiatr, spalanie wynosi nawet około 10-10.5l . Przy prędkościach około 160 km/h trzeba dodać po 1 litrze do powyższych wartości.
8,9
Volvo XC60 II
Crossover T4 190KM 140kW
Mam volvo T4 Momentum od czerwca 2020 .Dojeżdżam do pracy 25 km drogą krajową 80 % przebiegu , 20 % przebiegu małe 40 tysięczne miasto .Średnie zużycie paliwa około 8,7 przy spokojnej jeździe ale bez przesady zdarzają się wyprzedzania z wciśnięciem pedału gazu do spodu.Trasa do Warszawy 800 km w obie strony 80 % trasą szybkiego ruchu z prędkością 140 km/h spalanie 9,7 litrów na 100 km.Dodam ,że Skodą Yeti na autostradzie z silnikiem 1,2 TSI i samochodem 500 kg lżejszym wychodziło ponad 12 litrów. Ogólnie w stosunku do mocy i gabarytów spalanie dobre.
7,0
Volvo XC60 II
Crossover D4 190KM 140kW
Po przejechaniu samochodem ok 25kkm mam następujące spostrzeżenia: 1) przepisowa jazda bez gwałtownych manewrów i przyspieszania pozwala zejść ze spalaniem do 5.0 l. Rekord to 4.5 l/100km osiągnięty na odcinku 110 km podczas przepisowej jazdy na tempomacie. 2) Jeżdząc normalnie, bez brawury spokojnie można osiągnąć spalanie w okolicach 7l/100. 3) W moim egzemplarzu komputer zawyża spalanie o ok 0.5l /100km wobec tego co wychodzi wg wskazań dystrubutora. 4) Zimówki i niżna temperatura podnoszą średnie spalanie o ok 0.6 litra na setkę.

Usterki Volvo XC60

Liczba wpisów: 40
Szarpanie i przeciąganie skrzyni biegów na drugim biegu
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 6 tys. km
Samochód mam od 6 miesięcy i od samego początku skrzynia biegów nie działa poprawnie. Sprzedawca uspokajał, że do 1000 km skrzynia się ułoży. Oczywiście się nie ułożyła. Usterkę można nazwać poszarpywaniem/kopaniem na biegach 1-3 najczęściej na zimnym silniku ale na ciepłym też się zdarza. w 70% przypadków jest w miarę normalnie a w pozostałych czuć dokładnie na plecach kiedy zmienia biegi. Do tego jadąc na drugim biegu gdy obroty spadną do około 1100-1200 (dojeżdżanie do skrzyżowania, progu zwalniającego itp.) po dodaniu gazu obroty wchodzą dajmy na to na 2200 po czym spadają do 1800-1900 potem znowu wchodzą wyżej aż do zmiany na wyższy bieg. Tak dzieje się za każdym razem. Serwis rozkłada ręce bo w nowym porównywalnym egzemplarzu testowym jest tak samo. Nie sprawdziłem szarpania ale przeciąganie wygląda tak jak u mnie. Wg serwisu to błąd w oprogramowaniu skrzyni ale aktualizacji brak. Wymiana skrzyni nic nie da. W wersji D4 bez wynalazku jakim jest miękka hybryda nie zauważyłem podobnego objawu a i sama skrzynia wg mnie lepiej zmienia biegi. Czy to rzeczywiście wpływ tego ustrojstwa nie wiem ale z problemem jak zwykle zostajemy sami. Będę pisał jeszcze do importera ale spodziewam się walki z wiatrakami lub odpowiedzi ,,ten typ tak ma". Poprzednie XC60 2,4 D4 AWD dawało mi zdecydowanie większą frajdę z jazdy a po tej krótkiej półrocznej przygodzie z nowym przypuszczam, że to moje ostatnie Volvo.
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Wada fabryczna poduszek silnika w nowym XC60 MY 2021 (B4 Mild Hybrid benzyna)
  • Volvo XC60 II
  • inne
  • 2 tys. km
Niepokojące odgłosy przy ruszaniu, przyśpieszaniu i hamownaiu w zupełnie nowym samochodzie (produkcja 2020) okazały się być spowodowane uszkodzonymi poduszkami silnika wynikającymi z wady fabrycznej. Co ciekawe odgłosy zanikały po przejechaniu około 10 km. Aby rozróżnić odgłosy spowodowane uszkodzonymi poduszkami od zupełnie normalnych zgrzytów hamulców powinieneś je słyszeć również przy ruszaniu i dodawaniu gazu, zwłaszcza z niższych prędkości, gdy środek ciężkości się przesuwa. Dodatkowo odczuwalne mogą być odbiegające od normy wibracje przenoszone na pojazd przy uruchamianiu silnika (szczegolnie łątwe do zaobserwiwania przy włączonym systemie start/stop gdy częstotliwość uruchamiania silnika jest wyższa).
Problem rozwiązany
1 komentarz
siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Niestety i mnie to dopadło. W moim Volvo xc 60 mk II z 2017r. wysiadły elektryczne siłowniki klapy bagażnika. Po otwarciu siłowniki nie trzymają i klapa opada. Po rozmowie z serwisem dowiedziałem się że jest prowadzona akcja serwisowa i siłowniki zostaną mi wymienione na moje szczęście nieodpłatnie. To duży plus bo z info od serwisanta koszt wymiany to ok. 2000 zł. Szkoda, że o akcji dowiedziałem się dopiero po wystąpieniu usterki. Skoro problem jest znany to można było dokonać tej czynności podczas ostatniego przeglądu auta, a tak czeka mnie kolejna wizyta w serwisie.
1 komentarz
Volvo XC60