Szukaj

Informacje o Volvo XC60

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Volvo XC60 to przedstawiciel segmentu SUV-ów klasy średniej, który znajduje się w ofercie szwedzkiego koncernu od 2008 r. Jak przystało na każdy niemal model Volvo, również XC60 charakteryzuje się bogatym wyposażeniem, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa, oraz wysokim poziomem ochrony kierowcy oraz pasażerów.

Volvo XC60 I (2008-2017)

Pierwsza generacja szwedzkiego SUV-a klasy średniej zadebiutowała oficjalnie podczas wystawy samochodowej w Genewie w 2008 r., jednak już rok wcześniej na targach w Detroit zaprezentowany został model koncepcyjny, który zapowiadał wprowadzenie do oferty takiego modelu. Volvo XC60 zaprojektowane zostało przez Larsa Blenwalla, a zbudowane na płycie podłogowej Forda (EUCD), na której powstały także inne modele szwedzkiej marki (Volvo S60, V60), ale również niektóre modele klasy średniej marki Ford (m.in. Ford Mondeo, Kuga). W początkowym etapie wszystkie wersje XC60 posiadały napęd na wszystkie koła, od 2010 r. pojawiła się także odmiana DRIVe z napędem wyłącznie na przód. W 2013 r. pierwsza generacja XC60 poddana została faceliftingowi.

Volvo XC60 I - dostępne silniki

W ofercie pierwszej generacji XC60 dostępnych było sporo różnych jednostek napędowych. Gamę silników benzynowych otwierała 2-litrowa jednostka oznaczona symbolem T o mocy 203 KM. Kolejnym silnikiem, również o pojemności dwóch litrów, była jednostka T5, dostępna najpierw w wersji o mocy 240 KM, a później także 245 KM. Wariant T6 to trzylitrowy silnik o mocy 285, 304 oraz 306 KM. Na niektórych rynkach dostępna była również wersja 3,2-litrowa, która generowała 243 KM.

Oferta silników wysokoprężnych obejmowała dwulitrowe warianty D3 (136, 163 KM), D4 (163, 181 KM), a także diesla D5 o pojemności 2,4 l i mocy 215 KM.

Volvo XC60 II (2017 - )

Zaprezentowana w 2017 r. na wystawie w Genewie druga generacja Volvo XC60 powstała już za czasów, gdy Volvo zostało przejęte przez chiński koncern Geely. Auto zostało zbudowane na modułowej platformie SPA, która posłużyła także do budowy innych modeli marki Volvo z rodziny 90 (XC90, S90, V90) oraz z rodziny 60 (S60, V60). Pod względem stylistycznym XC60 II jest dość wierną kopią większego XC90. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Thomas Ingenlath. W porównaniu do poprzednika druga generacja modelu urosła znacząco na długość oraz wysokość.

Volvo XC60 II - dostępne silniki

W ofercie Volvo XC60 II znajdziemy dwa silniki benzynowe o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem (T5 o mocy 254 KM i T6 o mocy 320 KM), dwa wysokoprężne TwinTurbo również o pojemności dwóch litrów (D4 o mocy 190 KM i D5 o mocy 235 KM), a także wariant hybrydowy T8 Twin Engine, w którym dwulitrowy silnik T6 wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM, a łączna moc układu hybrydowego wynosi 407 KM.

czytaj więcej
Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz

Volvo XC60 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Volvo XC60 - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Volvo XC60

Liczba ocen: 182
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Rysiek222
Crossover T5 254KM 187kW
Volvo XC60 II
Niestety, ale mimo super opinii dotyczących bezpieczeństwa podróżowania, walorów estetycznych, które odegrały dużą rolę przy wyborze samochodu oraz wysokiej kultury pracy zawieszenia (pneumatyczne) i dynamicznego - i co najważniejsze - cicho pracującego silnika, dzisiaj ze względu na usterki, które wystąpiły w trakcie prawie dwuletniej eksploatacji oraz ewidentne przereklamowane funkcjonalności, za które zapłaciłem dość duże pieniądze jestem zawiedzionym użytkownikiem, który zaczyna rozglądać się po dwóch latach eksploatacji XC60 za innym samochodem. Dlaczego? Od samego momentu zakupu mam problemy z oprogramowaniem samochodu. Funkcja ON-CALL została uruchomiona w moim samochodzie dopiero po prawie dwóch tygodniach od dnia zakupu. Niestety, ale również zawiodły mnie czujniki parkowania. Kolejna wizyta w serwisie, kolejna zmiana oprogramowania i mimo, że aktualnie wszystko jest OK niepewność co do ich sprawności pozostała. Tym bardziej, że po jakimś czasie również przestał działać system City Safety, którego uruchomienie również wymagało wizyty w serwisie. Kolejna usterka to spadające uszczelki gumowe przy drzwiach tylnych. Od dwóch tygodni czekam na reakcję serwisu (zgłosiłem to jako usterkę gwarancyjną), ale z tego co widzę w Waszych komentarzach to Volvo jeszcze tego problemu nie rozwiązało. Cóż więcej. Kupując samochód niestety nie poinformowano mnie, że polecenia głosowe będę mógł wydawać tylko w języku angielskim. Mimo, że znam język angielski polecenie typu "Coll Grzegorczyk" czy też "Go to Katowice" sytem nie rozpoznaje. Cóż więc pozostaje!!!! Wybieram na wyświetlaczu telefon (ruch paluchem 1), wybieram kontakty (ruch paluchem 2), próbuje za pierwszym razem trafić w mikroskopijną literę G po lewej stronie wyświetlacza (najczęściej udaje się to za drugim lub trzecim razem (kolejne 2-4 klikanie w wyświetlacz) i przewijam listę kontaktów aż znajdę właściwy. Niestety, ale w tym przypadku NIKT NIE MA SZANSY, ABY W 100% SKUPIĆ SIĘ NA TYM CO SIĘ DZIEJE NA DRODZE!!. Ten samochód w polskich warunkach niestety jest NIEBEZPIECZNY gdyż w dzisiejszych czasach można niestety tylko ograniczyć się do korzystania z telefonu w trakcie prowadzenia samochodu. Kolejny element, który mnie wkurza to wybór połączeń ulubionych. Dlaczego wybierając na panelu osobę, która jest na liście ulubionych, i do której jest przyporządkowany tylko jeden nr telefonu (żadnych e-maili lub innych informacji), muszę ponownie drugi raz wcisnąć paluchem nr telefonu tej osoby. Kolejny niepotrzebny - odwracający uwagę kierowcy od sytuacji na drodze -ruch generujący dodatkowe ryzyko wypadku. Cóż więcej: - kompletną porażką jest kluczyk (zwłaszcza schowany w oryginalny skórzany futerał), - system wentylacji i klimatyzacji jest niestety kiepski (zwłaszcza w lecie głośno wydobywające się powietrze z nawiewów, - kiepska nawigacja (szukanie mniejszych miejscowości z pulpitu w samochodzie praktycznie zawsze kończy się niepowodzeniem. (sugeruję, jeśli macie system On-Call lokalizować te miejscowości wykorzystując aplikację i przesyłać lokalizację do nawigacji w samochodzie), - radzę uważać na podniesioną klapę bagażnika, gdyż już klika razy podczas ładowania zakupów klapa zatrzymała się na mojej głowie (klapa podnoszona elektrycznie i system automatycznego otwierania ruchem nogi pod tylnym zderzakiem), - oferowane przez VOLVO aplikacji, które mają wspierać kierowcę np. podczas poszukiwania restauracji (YELP) jak i inne np. WikiLocations, Pogoda, niestety są kompletnie nieaktualne i ich instalowanie jest bezsensowne (pokazuje np restaurację zlikwidowaną 3 lata temu). Porażką! - dziwi mnie fakt, że mimo iż pod panelem dotykowym są miejsca na dodatkowe przyciski, aby włączyć obieg wewnętrzny powietrza (recyrkulację powietrza) znów muszę wykonać dwa ruchy na panelu dotykowym odrywając wzrok od drogi. Jest jeszcze parę spraw, które mnie drażnią w tym samochodzie, ale możliwe, że są to konsekwencje moich przyzwyczajeń z użytkowania poprzednich (różnej marki) samochodów. Generalnie wkurza mnie ergonomia, która niestety powoduję, że mimo, że jeździ się tym samochodem całkiem fajnie nie daje poczucia bezpieczeństwa.
4,6
~bartol_kbk
SUV Facelifting 2.4 D4 190KM 140kW
Volvo XC60 I
Ocenę zacznę od mojej osobistej opinii. Przed zakupem tego auta byłem przeciwnikiem tego typu samochodów z różnych przyczyn ( ten model wybrała żona dla siebie, żeby nie było ;-)). Po ponad 2 latach użytkowania muszę przyznać, że bardzo polubiłem to volvo i przekonałem się do SUV-ów. Teraz nie wyobrażam sobie innego auta w trasę. Po mieście do spokojnej bezstresowej jazdy też się świetnie nadaje. Zwłaszcza jeśli dodamy do tego REWELACYJNE nagłośnienie Harman Kardon to nie chce się wysiadać ;-) Przyznam że za każdym razem jak jadę tym samochodem to mam dylemat, czy słuchać silnika czy muzyki ;-)
4,0
~Stivi
Crossover D4 190KM 140kW
Volvo XC60 II
Dobry samochód godny polecenia z paroma "ale". Nieco głośniejszy, mniej kulturalny, mniej komfortowy i mniej pewnie jeżdżący niż np Q5 (paradoks) ale o przyjemniej wykończonym kokpicie, który jednak sprawia wrażenie mniej trwałego i odpornego na eksploatację. Jednak mechanicznie wydaje się być z kolei solidniejszy od Q5. Jednak w 2019 "zepsuto" cennik - jeśli chcesz mieć AWD i automat to tylko z B4 - cena rośnie znacząco z tym silnikiem. Jeśli chcesz mieć akustyczne szyby - tylko ze skórą. Jeśli chcesz mieć skórę wentylowaną - tylko w wersji Inscription. I cena leeeci w górę. Konkurencja jest bardziej elastyczna i w konfiguracji "pod siebie" - tańsza. Także oferty finansowania są lepsze u Niemca :). W końcowej racie róznica może nie jest kolosalna ale jest. Nie "kupiłbym" ponownie nie dlatego, że jestem zawiedziony - w tym przedziale cenowym dobrze jest jednak mieć wybór konfiguracji. Oraz warto spróbować czegos innego

Raporty spalania Volvo XC60

Liczba raportów: 267
Średnie spalanie dla Volvo XC60
7,6 – 15,6
l/100 km
5,9 – 9,6
l/100 km
15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Volvo XC60 I
Jeżdżę tym autem nieco ponad dwa lata, aktualnie mam przejechane 95 tys. km i na tym dystansie moje średnie spalanie wyniosło 9,31 l/100 km (dane z arkusza kalkulacyjnego). Jak zobaczyłem tu średnią 5,6 dla tego auta to parsknąłem śmiechem. Kto tu wstawia takie banialuki? XC60 to ważący ponad 1,8 tony SUV, który aerodynamiką odstaje od mniejszych osobówek. 5,6 l/100 km to chyba na holu :) Owszem, nie jeżdżę przepisowo, większość z dystansu to ekspresówki i autostrady z prędkościami 160-180. A tutaj raporty chyba tylko od kierowców, co nie przekraczają 90 km/h :D Tylko ja takich nie spotykam na swojej drodze.
9,8
SUV 2.4 D5 215KM 158kW
Volvo XC60 I
Samochod niestety nie wart swoich pieniędzy, spalanie przy jeździe normalnej około 10l, przy dynamiczniej 12-13. głośno w środku, nieprecyzyjny układ kierowniczy, wiele części z Mondeo tylko dlaczego cena tych części x5 chociaż dokładnie części te same? Przy jeździe eko spalenie mi zeszło do 6.4, ale nie przekraczałem 100km/h. Półka z tyłu trzeszczy. jak radar się zabrudzi nie działa tempomat nawet w trybie manualnym, tylna klapa czasem się nie otwiera. Jak na auto za takie pieniądze to odradzam. poprzednie miałem Murano pomimo paru mankamentów polecam jednak Murano.
12,3
Crossover T5 250KM 184kW
Volvo XC60 II
Dostałem nowe T5 jako zastępczy. Trasa 300 km kosztowała mnie 180 zł :) cały czas autostrada średnia prędkość 155 km/h Dynamiczne przyspieszenia powodują wir w baku lekka górka przy 150 km/h to 18 l na 100 chwilowego zużycia. Skala kończy się na 25 nie chcą chyba ludzi straszyć :) ale 250 koni. W trybie dynamic od 0 do 100 8 sek jest się czym pobawić. Zakładam że po mieście spokojnie weźmie 15 l/100 km

Usterki Volvo XC60

Liczba wpisów: 14
Nawigacja XC60
  • Volvo XC60 II Crossover T5 250KM 184kW od 2018
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Juz drugi raz mam problem z Navigacja. Otóż pokazuje ze jestem: 1) pokazywała ze 150 km od miejsca gdzie bylem. ( Serwis wgrał nowy soft całego samochodu - trwało to 2 godz - usunęli problem) 2) pokazuje ( bo jestem umówiony na serwis ) ze jestem na Węgrzech - Tak na Węgrzech . Navigacja rozpaczliwie próbuje przyporządkować miejsce do mapy, ciężko jej gdyż po chwili jade po polach wg jej, Problem ten zapewnie dotyczy oprogramowania. Ale ile razy bedą mi resetować system. Co bedzie jak gwarancja sie skonczy.. Przy okazji tego błędu , co jest na + dla mnie - przestała działać funkcja Start-Stop . Nie muszę jej wyłączać. Samochod nie wygasza silnika, To zauważyłem a co jeszcze przestało działać dzięki wadliwemu oprogramowaniu.. zobaczymy
1 komentarz
Wadliwe rozwiązanie konstrukcyjne uszczelek w tylnych drzwiach
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW od 2017
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Szkoda że Volvo wypuszcza auto z wadą fabryczną i nie informuje przed zakupem o tym klientów. Problem jest powszechnie znany w serwisach Volvo, powszechnie zgłaszany przez bezradnych klientów. Nowe Volvo XC60 od daty wypuszczenia czyli 2017 roku ma wadę fabryczna dotyczącą tylnych drzwi. Uszczelki źle są zaprojektowane i nie trzymają tj. nie zabezpieczają przed wodą, brudem i wilgocią wpływającą z zewnątrz. Całe tylne boki drzwi oraz wnętrze karoserii przy drzwiach jest po jeździe po deszczu totalnie zabrudzone. Pod uszczelkami drzwi zbiera się woda brud oraz piasek. Wystarczy wjechać w małą kałuże i koło naniesie pełno brudu do wnętrza auta, a uszczelka nie zabezpieczy sposób skuteczny. Serwisy są bezradne, przyjmują zgłoszenia, ale nie są w stanie pomóc bo wymiana tych samych uszczelek na te same nie powoduje rozwiązania problemu. Ponoć Volvo pracuje nad znalezieniem problemu, ale do tego czasu auto jest narażone na gnicie i korozję, gdyż w uszczelkach zbiera się pełno wody i brudu tylko patrzeć jak będzie korodowało. Trzeba nagłaśniać ten temat gdyż auto za ponad 200 tyś. od czasu jego produkcji, czyli minęło już 2 lata dalej wyjeżdża z fabryk z wadliwym konstrukcyjnym rozwiązaniem. Gdybym wiedział o takiej usterce wcześniej, na pewno nie zdecydowałbym się na zakup tego auta. jest to niesamowicie uciążliwe, gdyż chcąc zabezpieczyć przed korozją drzwi po każdym myciu auta lub przejechaniu w czasie deszczu, ręcznie trzeba myć i osuszać miejsca w których zbiera się woda i brud w tym między innymi pod uszczelkami.
9 komentarzy
ząbkowanie opon
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • zawieszenie
nowe auto XC 60 z salonu z Bydgoszczy ząbkuje opon- letnie Michelin , zimowe Dunlop.Halas duży przy jazda 50-90km/godz W salonie 2 razy robiona geometria,amortyzatory sprawny.Auto na gwarancja serwis-Nordic auto niezainteresowany,muszę sam radzić.Co robić ???? serwis nie może pomoc lub nie chce ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Volvo XC60