Szukaj

Informacje o Volvo XC60

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Volvo XC60 to przedstawiciel segmentu SUV-ów klasy średniej, który znajduje się w ofercie szwedzkiego koncernu od 2008 r. Jak przystało na każdy niemal model Volvo, również XC60 charakteryzuje się bogatym wyposażeniem, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa, oraz wysokim poziomem ochrony kierowcy oraz pasażerów.

Volvo XC60 I (2008-2017)

Pierwsza generacja szwedzkiego SUV-a klasy średniej zadebiutowała oficjalnie podczas wystawy samochodowej w Genewie w 2008 r., jednak już rok wcześniej na targach w Detroit zaprezentowany został model koncepcyjny, który zapowiadał wprowadzenie do oferty takiego modelu. Volvo XC60 zaprojektowane zostało przez Larsa Blenwalla, a zbudowane na płycie podłogowej Forda (EUCD), na której powstały także inne modele szwedzkiej marki (Volvo S60, V60), ale również niektóre modele klasy średniej marki Ford (m.in. Ford Mondeo, Kuga). W początkowym etapie wszystkie wersje XC60 posiadały napęd na wszystkie koła, od 2010 r. pojawiła się także odmiana DRIVe z napędem wyłącznie na przód. W 2013 r. pierwsza generacja XC60 poddana została faceliftingowi.

Volvo XC60 I - dostępne silniki

W ofercie pierwszej generacji XC60 dostępnych było sporo różnych jednostek napędowych. Gamę silników benzynowych otwierała 2-litrowa jednostka oznaczona symbolem T o mocy 203 KM. Kolejnym silnikiem, również o pojemności dwóch litrów, była jednostka T5, dostępna najpierw w wersji o mocy 240 KM, a później także 245 KM. Wariant T6 to trzylitrowy silnik o mocy 285, 304 oraz 306 KM. Na niektórych rynkach dostępna była również wersja 3,2-litrowa, która generowała 243 KM.

Oferta silników wysokoprężnych obejmowała dwulitrowe warianty D3 (136, 163 KM), D4 (163, 181 KM), a także diesla D5 o pojemności 2,4 l i mocy 215 KM.

Volvo XC60 II (2017 - )

Zaprezentowana w 2017 r. na wystawie w Genewie druga generacja Volvo XC60 powstała już za czasów, gdy Volvo zostało przejęte przez chiński koncern Geely. Auto zostało zbudowane na modułowej platformie SPA, która posłużyła także do budowy innych modeli marki Volvo z rodziny 90 (XC90, S90, V90) oraz z rodziny 60 (S60, V60). Pod względem stylistycznym XC60 II jest dość wierną kopią większego XC90. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był Thomas Ingenlath. W porównaniu do poprzednika druga generacja modelu urosła znacząco na długość oraz wysokość.

Volvo XC60 II - dostępne silniki

W ofercie Volvo XC60 II znajdziemy dwa silniki benzynowe o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem (T5 o mocy 254 KM i T6 o mocy 320 KM), dwa wysokoprężne TwinTurbo również o pojemności dwóch litrów (D4 o mocy 190 KM i D5 o mocy 235 KM), a także wariant hybrydowy T8 Twin Engine, w którym dwulitrowy silnik T6 wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM, a łączna moc układu hybrydowego wynosi 407 KM.

czytaj więcej
Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz

Volvo XC60 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Volvo XC60

Liczba ocen: 171
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~JJ
Crossover T5 250KM 184kW
Volvo XC60 II
To już moje kolejne Volvo i drugie XC60 tym razem po raz pierwszy benzynowe i z napędem tylko na przód. Piękne, bardzo ciche , żwawe i... nie pozbawione kilku wad. Skuszony super ofertą dealera zamówiłem auto w zbyt skromnej wersji ale żałuję braku tylko jednego „bajeru” - napędu 4x4. Powiedziano mi przy zakupie auta, że skoro jeżdżę 99% czasu po mieście to 4x4 mogę sobie darować ale nie powiedziano że auto które ma jednak powyżej 200hp będzie miało poważne kłopoty z trakcją na mokrej jezdni i że wszystkie te koniki będą mocno okiełznane przez elektronikę. W skrócie- ostre ruszenie ze świateł na mokrym powoduje podskoki kół i walenie zawieszenia a następnie ujęcie mocy przez komputer, inni dawno z przodu....Na suchym lepiej ale też bez szału co skusiło mnie do pomiaru mocy i momentu obrotowego na hamowni. I co się okazało? Nie ma obiecanych 250 koni tylko raptem 220, a moment aż o 50 Nm niższy od tego za który zapłaciłem. Zareklamowałem sprawę w serwisie i już dwa razy coś tam kombinowali z oprogramowaniem ale wyraźnej poprawy nie widać. Serwis zresztą nie ma hamowni więc ocena ich pracy jest subiektywna. Miałem kilka usterek elektroniki: błędy poduszek, systemów wspomagających kierowcę, auto holdu, srs itd... naprawili ale musieli też wymienić główny akumulator który ponoć miał wadę. Wymienione siłowniki podnoszące tylną klapę - rozpadły się. Dwukrotnie kalibrowane przednie czujniki parkowania nadal piszczą dopiero w ostatnim momencie. Mam wersję R-Design z wykończeniem deski elementami „aluminium” , które w słoneczne dni robi uciążliwe odbłyski w szybach i lusterkach wstecznych. I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o wady. Poza tym to piękne auto, dość komfortowe, z bardzo dobrym i szybkim oprogramowaniem komputera - ekran reaguje natychmiast i prawidłowo, komendy głosowe działają niestety tylko w niektórych obcych językach. Zdalne sterowanie z iPhona kilkoma funkcjami pojazdu jest bardzo przydatne. - np uruchomienie silnika i nagrzanie kabiny zimą... bajka! Dobrze grające radio, szybki modem wi-fi - tak, tak lokalne wi-fi w kabinie;) , wystarczająco szybka automatyczna skrzynia, precyzyjny układ kierowniczy. Spalanie w mieście: dynamicznie 14-16 litrów, normalnie 12, ekstremalnie oszczędnie bez korków 8-9l. W trasie jadąc przepisowo 8-9 litrów, na niemieckiej autostradzie przy maksymalnej licznikowej 215km/h ( ograniczenie elektroniczne) kończy się skala wskazująca 20l litrów na 100km. Sumując: polecam , to dobre auto, ale : na miasto dla żony może być nawet D3 z napędem na przód, ale jak lubisz docisnąć to T6 lub T8 ( od biedy T5) ale koniecznie 4x4. Podobno firmy tuningowe potrafią z tego T5 wykrzesać dodatkowe kilkadziesiąt hp ale szkoda stracić gwarancję bo jak widać usterek sporo.
4,5
~jtgs
Crossover T6 310KM 228kW
Volvo XC60 II
Mam samochód zaledwie 2 tygodnie, więc jestem wciąż pod pierwszym (bardzo pozytywnym) wrażeniem, co może być mało obiektywne. Pewne uwagi w ciągu pierwszych kilku tysięcy km już się pojawiły, więc stwierdziłem, że się nimi podzielę, aby potencjalnie dopomóc w wyborze. Jeśli zmieni się później, to dokonam edycji. Na pewno jest to miły samochód, którym przyjemnie pokonuje się długie dystanse, natomiast jeśli się chce, to potrafi też pokazać pazury. Zauważyłem u siebie jednak pewną zmianę w sposobie prowadzenia, której się nie spodziewałem - w moich wcześniejszych samochodach zza zachodniej granicy, jeśli ktoś siedział mi na ogonie, nie daj Boże sygnalizując "hamulcem fotonowym", że chce jechać szybciej, to budziło we mnie wściekłość i nakręcało niezdrową agresję. Tutaj - uśmiecham się, siedząc w wygodnym fotelu i zmieniam pas, nie przejmując się tym zbytnio, ciśnienie mi jakoś dużo mniej skacze. Oby tak zostało :)
4,0
~jacusix
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Volvo XC60 I
Auto raczej dla kogoś 40 + lub zmęczonego życiem 30+ z dziećmi i żoną na głowie. Poprawne do granic możliwości. Nie można się w nim doszukiwać jakichkolwiek znamion zacięć sportowych. Nawet gdy do tej pory lubiłeś przecisnąć to w tym aucie po prostu siedzisz i jedziesz zgodnie z przepisami. Siedzenia pół skórzane najwygodniejsze w jakich siedziałem dlatego jazda w tym samochodzie to po prostu relaks. Po złożeniu tylnych siedzeń spokojnie przewozisz panele wraz z listwami, pralkę, lodówkę czy co tam innego przyjdzie Ci do głowy. Przyczepka przydaje się coraz rzadziej. Mój egzemplarz jest bez wbudowanej nawigacji. Na początku myślałem, że jest to minus ale w miejsce ekranu wstawiłem przyklejany uchwyt magnetyczny i doskonale tam pasuje telefon wraz z google maps i yanosikiem. Dużo lepsze rozwiązanie niż oryginalna mapa. Co prawda można w to miejsce wstawić chińskie radio na androidzie ale też jest to koszt pow. 1200 zł przy samodzielnym montażu i zamówieniu radia z Chin. Telefon spisuje się dożo lepiej. Jedyną wadą wadą jaką do tej pory zauważyłem to szumy wiatru przy prędkości pow 120 km/h. Widzę, że jest to raczej wina ogólnej bryły auta niż jakiegoś jego elementu. Auto raczej dla kogoś z rodziną i dużym bagażem do wygodnego podróżowania. Napęd na 4 koła, wysokie opony. Powiedziałbym, że auto najbardziej uniwersalny gdy posiadasz rodzinę.

Raporty spalania Volvo XC60 I

Liczba raportów: 249
Średnie spalanie dla Volvo XC60
10,5 – 15,6
l/100 km
5,9 – 9,6
l/100 km
15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
SUV Facelifting 2.0 D3 DRIVE-E 150KM 110kW
Volvo XC60 I
Jeżdżę tym autem nieco ponad dwa lata, aktualnie mam przejechane 95 tys. km i na tym dystansie moje średnie spalanie wyniosło 9,31 l/100 km (dane z arkusza kalkulacyjnego). Jak zobaczyłem tu średnią 5,6 dla tego auta to parsknąłem śmiechem. Kto tu wstawia takie banialuki? XC60 to ważący ponad 1,8 tony SUV, który aerodynamiką odstaje od mniejszych osobówek. 5,6 l/100 km to chyba na holu :) Owszem, nie jeżdżę przepisowo, większość z dystansu to ekspresówki i autostrady z prędkościami 160-180. A tutaj raporty chyba tylko od kierowców, co nie przekraczają 90 km/h :D Tylko ja takich nie spotykam na swojej drodze.
9,8
SUV 2.4 D5 215KM 158kW
Volvo XC60 I
Samochod niestety nie wart swoich pieniędzy, spalanie przy jeździe normalnej około 10l, przy dynamiczniej 12-13. głośno w środku, nieprecyzyjny układ kierowniczy, wiele części z Mondeo tylko dlaczego cena tych części x5 chociaż dokładnie części te same? Przy jeździe eko spalenie mi zeszło do 6.4, ale nie przekraczałem 100km/h. Półka z tyłu trzeszczy. jak radar się zabrudzi nie działa tempomat nawet w trybie manualnym, tylna klapa czasem się nie otwiera. Jak na auto za takie pieniądze to odradzam. poprzednie miałem Murano pomimo paru mankamentów polecam jednak Murano.
13,2
SUV 3.0 T6 304KM 224kW
Volvo XC60 I
Bałem się silnika T6 przed zakupem ze względu na duży apetyt na paliwo. Teraz jednak widzę że niepotrzebnie. Oczywiście przy dynamicznej jeździe potrafi spalić dokładnie tyle, ile mu się zaleje, jednak moje realne wyniki są takie: Jazda autostradą na odcinku 300 km, prędkości 120-160 w tym dynamiczne przyspieszanie - 11.5l Jazda zwykłymi drogami w tym częste hamowanie na wioskach do 50-60, bez szaleństw ale również dynamiczne przyspieszanie - 12l W mieście nie jeżdżę więc nie napiszę. Powyższe wyniki przy jeździe w miarę spokojnej, ale dynamicznej. Tak, aby nie być zawalidrogą. Jeżeli chce się pojechać bardzo dynamicznie, czeste wyprzedzanie, hamowanie i rozpędzanie, wtedy ok 16l albo i więcej. Zależy od fantazji. Uważam, że na auto o tej masie, 4x4, z automatem i v6 z turbiną to naprawdę świetne wyniki. Nie jest to napewno auto oszczędne, bo dotychczas jeździłem autem które paliło połowę z tego, jednak nie dawało nawet % frajdy z jazdy jak T6. Polecam wszystkim, którzy nie patrzą na każdą kroplę. Nie polecam osobom, które szukają auta ekonomicznego.

Usterki Volvo XC60

Liczba wpisów: 12
Wadliwe rozwiązanie konstrukcyjne uszczelek w tylnych drzwiach
  • Volvo XC60 II D4 190KM 140kW od 2017
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Szkoda że Volvo wypuszcza auto z wadą fabryczną i nie informuje przed zakupem o tym klientów. Problem jest powszechnie znany w serwisach Volvo, powszechnie zgłaszany przez bezradnych klientów. Nowe Volvo XC60 od daty wypuszczenia czyli 2017 roku ma wadę fabryczna dotyczącą tylnych drzwi. Uszczelki źle są zaprojektowane i nie trzymają tj. nie zabezpieczają przed wodą, brudem i wilgocią wpływającą z zewnątrz. Całe tylne boki drzwi oraz wnętrze karoserii przy drzwiach jest po jeździe po deszczu totalnie zabrudzone. Pod uszczelkami drzwi zbiera się woda brud oraz piasek. Wystarczy wjechać w małą kałuże i koło naniesie pełno brudu do wnętrza auta, a uszczelka nie zabezpieczy sposób skuteczny. Serwisy są bezradne, przyjmują zgłoszenia, ale nie są w stanie pomóc bo wymiana tych samych uszczelek na te same nie powoduje rozwiązania problemu. Ponoć Volvo pracuje nad znalezieniem problemu, ale do tego czasu auto jest narażone na gnicie i korozję, gdyż w uszczelkach zbiera się pełno wody i brudu tylko patrzeć jak będzie korodowało. Trzeba nagłaśniać ten temat gdyż auto za ponad 200 tyś. od czasu jego produkcji, czyli minęło już 2 lata dalej wyjeżdża z fabryk z wadliwym konstrukcyjnym rozwiązaniem. Gdybym wiedział o takiej usterce wcześniej, na pewno nie zdecydowałbym się na zakup tego auta. jest to niesamowicie uciążliwe, gdyż chcąc zabezpieczyć przed korozją drzwi po każdym myciu auta lub przejechaniu w czasie deszczu, ręcznie trzeba myć i osuszać miejsca w których zbiera się woda i brud w tym między innymi pod uszczelkami.
3 komentarze
ząbkowanie opon
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • zawieszenie
nowe auto XC 60 z salonu z Bydgoszczy ząbkuje opon- letnie Michelin , zimowe Dunlop.Halas duży przy jazda 50-90km/godz W salonie 2 razy robiona geometria,amortyzatory sprawny.Auto na gwarancja serwis-Nordic auto niezainteresowany,muszę sam radzić.Co robić ???? serwis nie może pomoc lub nie chce ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
filtr cząstek stałych!!!
  • Volvo XC60
  • układ wydechowy
Występowanie usterki:
filtr cząstek stałych. Serwis w ogóle sobie nie radzi. Otrzymałem informację, iż prawdopodobnie firma pracuje nad nowym oprogramowaniem dla silnika D5 205 KM. Jednak nikt z serwisu nie zna szczegółów DOM VOLVO POLSKA Ul. PUławska w Warszawie.
Volvo XC60