Szukaj

Volvo XC60 II Crossover Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Volvo XC60 II Crossover Facelifting

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. XC60 został gruntownie przeprojektowany, zgodnie z nową linią Volvo, znaną wcześniej z modeli XC90 oraz S90 i V90. Projektantem XC60 II jest Thomas Ingenlath. Charakterystycznym elementem nowego designu jest pas przedni pojazdu, ze światłami w kształcie leżącej litery „T”, inspirowanym młotem Thora. Po raz pierwszy w historii szwedzkiej marki, XC60 dzieli z wymienionymi XC90, S90 i V90 również wspólną płytę podłogową – uniwersalną konstrukcję o nazwie Volvo Scalable Product Platform.

Druga generacja XC60 stała się większa, pojemniejsza, a przy tym lżejsza (ok. 90 kg) od poprzednika. Auto, zbudowane na modułowej platformie SPA, ma 468,8 cm długości, posiada rozstaw osi o 9 cm dłuższy niż w pierwszej generacji. Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), przy zawieszeniu pneumatycznym możemy go regulować w zakresie od 21 do do 25 cm. Pojemność bagażnika wzrosła z o 12 litrów (505l).

czytaj więcej
Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4688 mm
Szerokość 1902 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2117 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1902 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Rozstaw kół - przód 1655 mm
Rozstaw kół - tył 1659 mm
Zwis przedni 872 mm
Zwis tylny 951 mm
Prześwit 216 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1410 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 483 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Pawel
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
spełnia oczekiwania, spokojny, cichy i po 2ch latach wciąż niezawodny. Pali zgodnie z traktowaniem, pare razy widziałem 6 z przodu, pare razy 10. Średnio 8,5l/100. Kilka sytuacji w których zawodziła elektronika (nie w stopniu wyłączającym z użycia) np wyłączona kamera cofania, lub 2krotnie brak dźwięku z głośników. Wszystko samo mijało po włącz/wyłącz. Silnik bardzo elastyczny, gorzej z opieszała skrzynią biegów, trzeba unikać redukcji bo trwa dłużej przyspieszanie niż przy delikatnym dodaniu gazu. Funkcja włączania na postoju z aplikacji działa wspaniale, w zimie ogrzeje, w lecie schłodzi.
Dodane 5 miesięcy temu
4,4
~Pedros77
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
To już moje 3 Volvo, dlatego akceptuje je ze wszystkimi zaletami i wadami. Samochód przez te kilka lat w miarę dopracowany przez producenta. Ma dosyć ciekawą, uniwersalną sylwetkę i dobre walory jezdne. Jest komfortowy, pali ile wlejesz. Dobrze się prowadzi. Materiały poza drzwiami (szorstki plastik) i siedzeniami są wysokiej jakości. Montaż precyzyjny, rzadko coś trzeszczy. Dobre nagłośnienie Harmana i funkcjonalny asystent Google. Brak bezprzewodowego Apple Car Play. Auto skierowane dla osób statecznych, dla kierowców nie szukających emocji z jazdy. Samochód prosty, beż żadnych opcji dostosowania pod kierowcę – w tym wyświetlacza centralnego posiadającego tylko jedną grafikę z kilkoma podstawowymi danymi.
Dodane 7 miesięcy temu
3,5
~Krzysztof
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B4 197KM 145kW
Rozczarowanie, ciągłe problemy z oprogramowaniem, powolne multimedia. Losowo przestają działać podstawowe funkcje - klimatyzacja, dźwięk, sygnał GPS/LTE, kamery czy czujniki. Radio notorycznie nie pamięta ostatniej stacji jakiej słuchałem. Nie policzę ile razy resetowałem komputer. Ostatnia aktualizacja skończyła się niepowodzeniem. Nie mogłem dostać się do samochodu przez ponad 2 godziny, na szczęście auto wróciło do życia, ale bez wizyty w serwisie się nie obejdzie. Fotele egonomiczne nie każdemu przypasują, ja nie mogę się do nich przyzwyczaić. Mechanicznie auto działa OK, silnik i skrzynia pracują poprawnie. Na plus wręcz pancerne wykonanie deski rozdzielczej. Tylne drzwi nie posiadają domykania, za każdym razem pasażerowie z tyłu muszą trzaskać po kilka razy drzwiami jak w Polonezie - wstyd jak nie wiem.
Dodane ponad rok temu
Średnie spalanie dla Volvo XC60 II Crossover Facelifting
7,8 – 9,3
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Spalanie bardzo zależy od stylu jazdy, niestety ale aktywny tempomat powoduje wzrost spalania o min. 0,5 litra (testowałem kilkukrotnie). Na trasie ekspresowej max.120 km/h spalanie min. jakie uzyskałem to 7,4l ale generalnie wychodzi ok.7,5l. Autostrada i prędkości 140-150 km/h w zależności o warunków pogodowych od 8,5 - 9,5 l. Max który uzyskałem to 10,5-11 podczas jazdy w Niemczech non stop 160 km/h albo i czasem lekko wyżej z 4 osobami i bagażami. Miasto to już inna bajka, jak jest pusto i płynnie to zejdzie do 8 litrów, troche korków dochodzimy do 10-11, warszawskie mega korki i stanie w nich to wyniki na poziomie 14-15 litrów (10 km robione w 45-55 minut). Tak czy inaczej wynik akceptowalny a czasem satysfakcjonujący. Spalanie bardzo zależy od operowania pedałem gazu i wykorzystaniem dojazdu bez ciśnięcia gazu. Komfort jazdy na najwyższym poziomie choć praca skrzyni przy redukcji trochę odstaje od tej klasy i rocznika....
Dodane 2 miesiące temu
9,2
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Volvo to coś innego od Niemieckich samochodów.. Jeździłem rożnymi "szybkami" samochodami i Volvo XC 60 z 2025r B5 wymusza zupełnie innej jazdy.. Spalanie na autostradzie tempomat 95km po przejechaniu 300km to tylko 5,6L na 100 km - rewelacja. przy 130 km to około 8,5 l ale przy 185 km max tego samochodu to już 15-16 litrów.. W mieście typu Kraków, Wrocław, Poznań to 13-14l Samochód stworzony do jazdy max 2000 Obrotów wszystko powyżej uruchamia wir w baku.. Skrzynia biegów w porównaniu do Niemieckich to szarpiący długo myślący dramat.. Zawieszenie pneumatyczne fajne ale tylko na "prostym" na progach po prostu wali.. ogólnie FUL wersja nie warta ceny i na tle konkurencji wypada po prostu słabo.. Wielki plus natomiast za nagłośnienie Bowers & Wilkins .. Volvo stworzyło coś doskonałego i wiem co piszę.. jednak muzyka to nie wszystko...
Dodane 4 miesiące temu
9,5
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0d B4 197KM 145kW
Jazda samochodem salomowym. Być może był nie dotarty silnik, ale spalanie było bardzo duże (2 egzemplarze z 2 salonów) Jazda ultra ekonomiczna. Na tyle na ile potrafię i innymi autami wykręcam dobre wyniki. Tutaj absolutne minimum to 8l, ale realnie oszczędna jazdę, prędkości przelotowe, sobota i mało korków - 9 l przy braku jakiejkolwiek radości z mocy prawie 200 KM. Chcąc mocniej przycisnąć spokojnie osiągnie się wyniki ponad 11 l. Osobiście bardzo jestem ciekawy jak testerzy z yt osiągają wyniki, o których mówią.
Dodane ponad rok temu

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 37
Zużycie uszczelnienia tylnej półosi
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • zawieszenie
  • 93 tys. km
Po około czterech latach użytkowania i regularnego serwisowania w ASO Volvo do wymiany było jedno z uszczelnień tylnej półosi. Dziwna sprawa, że po takim okresie czasu w aucie niby segmentu premium takie rzeczy się już wydarzają. W swoich wcześniejszych autach takie naprawy musiałem wykonywać po 7 - 8 latach użytkowania auta od nowości... Dodatkowo elementy były tak zużyte i zapieczone, że przy ich demontażu trzeba było rozebrać więcej części niż normalnie jest to wymagane podczas procedury serwisowej i po złożeniu wszystkiego wykonać dodatkowo kalibrację geometrii i założyć nowe śruby montażowe. Kiepsko to świadczy albo o jakości zastosowanych materiałów albo o zastosowanej technologii (montaż, umiejscowienie itp.).
Dodane 9 miesięcy temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria wyświetlacza kierowcy
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 96 tys. km
Po ostatnim przeglądzie ASO w styczniu 2025 ujawnił się problem z wyświetlaczem kierowcy (wyświetlacz z zegarami za kierownicą). W dniu kiedy był robiony przegląd, po odebraniu auta i około 5 minutowej jeździe wyświetlacz zblakł, pojawiły się pionowe szaro-biało-czerwone pasy, treści wyświetlacza przebijały się jakby przez mgłę. Ponowna instalacja aktualizacji systemu wyeliminowała problem na parę tygodni aby powrócił w połowie lutego. Do opisanych wcześniej objawów dołączył czarny poziomy pas oraz gdy powróci obraz na wyświetlaczu, to zaczyna on drgać albo przełącza się/wyłącza niektóre wyświetlane elementy... Jestem umówiony w ASO ale nie uśmiecha mi się wymiana wyświetlacza za kilka tysięcy w czteroletnim aucie...
Dodane 9 miesięcy temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Dodane 10 miesięcy temu
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów