Szukaj

Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022

Informacje o Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 będzie mogła być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem.
W pierwszej fazie dostępne będą wersje dysponujące większą mocą oraz napędem na cztery koła. 
Do wyboru będą dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 był bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostał tę nową, obłędną stylistykę. Tak to już bywa, że pewne rzeczy się zmieniają, żeby inne pozostały niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoły czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochę jak „Playboy” ze zdjęciami Emily Ratajkowski: okładka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka cię w środku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 45% / przeciw: 55%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~Pedros77
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
To już moje 3 Volvo, dlatego akceptuje je ze wszystkimi zaletami i wadami. Samochód przez te kilka lat w miarę dopracowany przez producenta. Ma dosyć ciekawą, uniwersalną sylwetkę i dobre walory jezdne. Jest komfortowy, pali ile wlejesz. Dobrze się prowadzi. Materiały poza drzwiami (szorstki plastik) i siedzeniami są wysokiej jakości. Montaż precyzyjny, rzadko coś trzeszczy. Dobre nagłośnienie Harmana i funkcjonalny asystent Google. Brak bezprzewodowego Apple Car Play. Auto skierowane dla osób statecznych, dla kierowców nie szukających emocji z jazdy. Samochód prosty, beż żadnych opcji dostosowania pod kierowcę – w tym wyświetlacza centralnego posiadającego tylko jedną grafikę z kilkoma podstawowymi danymi.
Dodane 6 miesięcy temu
3,0
~MARCIN
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Samochód kupiłem w salonie WADOWSCY w Krakowie. Nikt mnie nie poinformował o znanych wadach to jest problemach z elektroniką czy przedostawaniu się błota przez drzwi na tylny dywanik - ot taki mankament tego modelu...Samochód wart prawie 300k zł to typowa chińszczyzna a nie szwedzki cud przemysłu!!!
Dodane 6 miesięcy temu
3,0
~MARCIN
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Samochód kupiłem w salonie WADOWSCY w Krakowie. Nikt mnie nie poinformował o znanych wadach to jest problemach z elektroniką czy przedostawaniu się błota przez drzwi na tylny dywanik - ot taki mankament tego modelu...Samochód wart prawie 300k zł to typowa chińszczyzna a nie szwedzki cud przemysłu!!!
Dodane 6 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Spalanie bardzo zależy od stylu jazdy, niestety ale aktywny tempomat powoduje wzrost spalania o min. 0,5 litra (testowałem kilkukrotnie). Na trasie ekspresowej max.120 km/h spalanie min. jakie uzyskałem to 7,4l ale generalnie wychodzi ok.7,5l. Autostrada i prędkości 140-150 km/h w zależności o warunków pogodowych od 8,5 - 9,5 l. Max który uzyskałem to 10,5-11 podczas jazdy w Niemczech non stop 160 km/h albo i czasem lekko wyżej z 4 osobami i bagażami. Miasto to już inna bajka, jak jest pusto i płynnie to zejdzie do 8 litrów, troche korków dochodzimy do 10-11, warszawskie mega korki i stanie w nich to wyniki na poziomie 14-15 litrów (10 km robione w 45-55 minut). Tak czy inaczej wynik akceptowalny a czasem satysfakcjonujący. Spalanie bardzo zależy od operowania pedałem gazu i wykorzystaniem dojazdu bez ciśnięcia gazu. Komfort jazdy na najwyższym poziomie choć praca skrzyni przy redukcji trochę odstaje od tej klasy i rocznika....
Dodane 1 miesiąc temu
9,2
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Volvo to coś innego od Niemieckich samochodów.. Jeździłem rożnymi "szybkami" samochodami i Volvo XC 60 z 2025r B5 wymusza zupełnie innej jazdy.. Spalanie na autostradzie tempomat 95km po przejechaniu 300km to tylko 5,6L na 100 km - rewelacja. przy 130 km to około 8,5 l ale przy 185 km max tego samochodu to już 15-16 litrów.. W mieście typu Kraków, Wrocław, Poznań to 13-14l Samochód stworzony do jazdy max 2000 Obrotów wszystko powyżej uruchamia wir w baku.. Skrzynia biegów w porównaniu do Niemieckich to szarpiący długo myślący dramat.. Zawieszenie pneumatyczne fajne ale tylko na "prostym" na progach po prostu wali.. ogólnie FUL wersja nie warta ceny i na tle konkurencji wypada po prostu słabo.. Wielki plus natomiast za nagłośnienie Bowers & Wilkins .. Volvo stworzyło coś doskonałego i wiem co piszę.. jednak muzyka to nie wszystko...
Dodane 4 miesiące temu
10,1
Volvo XC60 II
Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW
Spalanie w mieście (Warszawa) kosmiczne, w trasie jadąc spokojnie zgodnie z ograniczeniami można zejść do 7.3 na ekspresówce, chociaż bliźniaczym egzemplarzem znajomy mając 50 km w jedną stronę do pracy po drogach krajowych (70-90kmh) potrafi zejść do 5.6/100km. U mnie na 6.000 km przebiegu 10,5 średnie u niego na zbliżonym dystansie 6.9 średnie.
Dodane 6 miesięcy temu

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 37
Zużycie uszczelnienia tylnej półosi
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • zawieszenie
  • 93 tys. km
Po około czterech latach użytkowania i regularnego serwisowania w ASO Volvo do wymiany było jedno z uszczelnień tylnej półosi. Dziwna sprawa, że po takim okresie czasu w aucie niby segmentu premium takie rzeczy się już wydarzają. W swoich wcześniejszych autach takie naprawy musiałem wykonywać po 7 - 8 latach użytkowania auta od nowości... Dodatkowo elementy były tak zużyte i zapieczone, że przy ich demontażu trzeba było rozebrać więcej części niż normalnie jest to wymagane podczas procedury serwisowej i po złożeniu wszystkiego wykonać dodatkowo kalibrację geometrii i założyć nowe śruby montażowe. Kiepsko to świadczy albo o jakości zastosowanych materiałów albo o zastosowanej technologii (montaż, umiejscowienie itp.).
Dodane 8 miesięcy temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria wyświetlacza kierowcy
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 96 tys. km
Po ostatnim przeglądzie ASO w styczniu 2025 ujawnił się problem z wyświetlaczem kierowcy (wyświetlacz z zegarami za kierownicą). W dniu kiedy był robiony przegląd, po odebraniu auta i około 5 minutowej jeździe wyświetlacz zblakł, pojawiły się pionowe szaro-biało-czerwone pasy, treści wyświetlacza przebijały się jakby przez mgłę. Ponowna instalacja aktualizacji systemu wyeliminowała problem na parę tygodni aby powrócił w połowie lutego. Do opisanych wcześniej objawów dołączył czarny poziomy pas oraz gdy powróci obraz na wyświetlaczu, to zaczyna on drgać albo przełącza się/wyłącza niektóre wyświetlane elementy... Jestem umówiony w ASO ale nie uśmiecha mi się wymiana wyświetlacza za kilka tysięcy w czteroletnim aucie...
Dodane 9 miesięcy temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nieszczelne uszczelki tylnich nadkoli
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 0
We wszystkich modelach Volvo XC60 produkowanych co najmniej od 2017r. po pewnym czasie jazdy (zależy od intensywności jazdy oraz warunków pogodowych) ujawnia się wada konstrukcyjna tylnych nadkoli oraz tylnych drzwi pasażerów. Uszczelka nadkoli, pomiędzy tylnymi nadkolami a krawędzią tylnych drzwi przepuszcza do wnętrza kokpitu wilgoć, pył, piasek, brud, wodę z drogi. Sprawa jest od samego początku znana koncernowi Volvo, który nic z tym nie robi. Część ASO dokłada specjalne nakładki (osłony, fartuchy) na tylne nadkola w ramach przeglądu za darmo albo symboliczne 100zł ale większość ASO wypiera się istnienia problemu i robi te zabiegi w 100% odpłatnie. Dodatkowo jest to niebezpieczne ze względu na przyspieszone zużywanie się (gnicie) wspomnianej uszczelki, która po prostu zaczyna odpadać od nadkola (skorodowany metalowy pancerz nie zaciska się na nadkolu) a jest to droga uszczelka (około 230zł brutto/szt.), która ciągnie się od tylnego nadkola, po dolnym progu do przedniego nadkola (jej montaż w ASO to ok. 516zł/szt.). Oprócz uszczelki korodują tylne drzwi pasażerów w okolicy uszczelki nadkola. W moim wypadku dedykowane, oryginalne Volvo osłony tylnych nadkoli wyeliminowały problem praktycznie do zera, tylko, że ich montaż odbył się łącznie z wymianą uszczelek (które już się rozpadały po dwóch/trzech latach użytkowania auta)... Niestety ASO we Wrocławiu V-Motors nie chciało tego zrobić w ramach jakiejkolwiek gwarancji (pomimo wykupienia głośno reklamowanego pakietu gwarancyjnego za ponad 8 tysięcy zł) i płaciłem za całą akcję 1800,72zł (FV/UP/2368/24). Do tego była bardzo niemiła rozmowa z chyba kierownikiem serwisu, którego wypowiedź można spuentować "jak się panu coś nie podoba, to proszę sobie to robić gdzie indziej"... a jak zrobię gdzie indziej, to jeszcze powiedzą, że złamałem warunki dodatkowej gwarancji XD
Dodane 10 miesięcy temu
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów