Szukaj

Informacje o Ford Focus II

Lata produkcji: 2003 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2010 druga generacja modelu. Nie odbiegając pod względem stylistycznym od poprzednika, był jednak samochodem większych rozmiarach (pod względem długości i rozstawu osi był nawet rekordzistą segmentu C) oraz większych możliwościach technicznych. Powstał na płycie podłogowej Ford C1 platform, tak jak m.in. Mazda 3, Volvo S40 i C70. Jak jego poprzednik, kontynuował rynkowy sukces. Został poddany modernizacji w roku 2008.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Focus II

Liczba ocen: 1 116
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Maciek
Kombi 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
Duzo na plus i duzo na minus. Sprawy na minus to bardziej kwestia mojego gustu - przede wszystkim nie podoba mi sie wizualnie. Zarowno wewnatrz jak i na zewnatrz. Materialy sa sredniej jakości, pare wkurzajacych rozwiązań jak aux w schowku, brak oswietlenia nad tylna kanapa - szczegolnie drazni przy zapinaniu po ciemku dziecka w foteliku tylem do jazdy. Ale tak ogolnie to dobre auto. Malo awaryjne, czesci tanie, dobrze sie prowadzi i ma wystarczajacy bagaznik dla rodziny 2+1 (przy 2+2 juz troche ciasno). Do przemieszczania z punktu a do b bardzo dobry wybor. Ale jesli oczekujesz frajdy z jazdy, komfortu, super jakosci - to nie jest auto tej klasy. Dobre, ale smutne i nudne
4,8
~Grzegorz
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Focus II
Witam, to drugi mój Fokus z 1,8 TDCI w kombii. Pierwszy MK I pochodził z Włoch więc był bez rdzy ale poobijany okrutnie i środek także zniszczony. Zrobiłem nim ok 40 tyś, po 220 tyś padało wszystko co mogło, wtryski, maglownica, pompa wtryskowa, turbina. Myślę że auto miało mocno cofnięty licznik, porównując z obecnym Fokusem MK II z tym samym silnikiem po 170 tyś nie ma żadnych oznak awarii, silnik pracuje płynnie, bez kopcenia, dławienia i pali na strzała. Obecną foczkę mam od niemca i nauczony doświadczeniami MK I dokładnie sprawdziłem przed zakupem. Czasem warto wydać kilka stówek w ASO żeby potem nie pluć sobie w brodę. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z obecnego modelu. W rok robię ok 25 tyś km, olej zawsze co 10 tyś Mobil dedykowany dla Forda. Silnik spala tyle co nic 5,5 - 6 lita na 100 przy normalnej jeżdzie do 100 km/h. Autostrada podobnie bez szaleństw pow 140 km/h. Miasto ponad 6. Załadowana przyczepa spali i 11 l ale to rzadkość. Wnętrze jest dobrze spasowane i bez skrzypień. Jak ktoś rozbierał po wypadku albo składak to wiadomo że będzie trzeszczało. Miejsca wewnątrz jest wystarczająco dla rodziny 2+3 dzieci małych lub 2+2 większych i bagażnik w kombi pomieści gadzety na wakacje. Zawieszenie jest wygodne i ciche, hamulce dobre, klima wydajna nawet w 4 osoby przy deszczu daje radę. Podsumowując pomimo licznych problemów z MK I (trafiłem poprostu zajechany szrot) polecam zadbane egzemplarze. Wydajcie te kilka złotych na ekspertyzę nawet w ASO i niż wtopić tysiące za auto czy naprawy. Nie słuchać sąsiadów mechaników - A bo to Ford czego Ty szukasz. Każde zadbane i serwisowane auto jeżdziło, jeżdzi i będzie jeszcze długo Polecam z czystym sumieniem. Pozdrawiam
4,0
~LinekPark
Focus C-Max 1.6 TDCi 90KM 66kW
Ford Focus II
Kupiłbym to auto jeszcze raz. Lecz dołożyłbym do wersji 109 koni. Albo jeszcze lepiej, wybrał benzynkę. Ten silnik się męczy po prostu z tym wozem. Poza nim nie mam większych zaskoczeń. Raczej resztę oceniam na plus, czasami duży. Choćby przestrzeń albo ergonomię. No wyciszenie nie jest idealne, ale i w tej klasie nie jest wcale jakieś dramatycznie słabe. Karoseria to nie ideał, ale to Ford. Genów się nie oszuka i nie spodziewałem się jakoby miałoby tym razem być inaczej. Koszta też dość znośne i akceptowalne. Autem jeździłem od lipca 2017 i 216700 km aż do tych prawie 240000 w kwietniu 2020.

Usterki Ford Focus II

Liczba wpisów: 94
Turbina
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 109KM 80kW 2005-2011
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam.Mam problem z turbiną,pierwszy raz padła 4 miesiące temu.Poddana regeneracji zamontowana cacy. Trzy tygodnie temu padła po raz kolejny( przyczyna awarii po zamontowaniu regenerowanej turbiny odkręcona śrubka). Założona kolejna regenerowana padła po UWAGA tygodniu, w międzyczasie wymienili przewód olejowy,doładowanie turbosprężarki.Moje pytanie czy ktoś tak miał,panowie mechanicy zdziwieni kolejną awarią ,na szybko orzekli że zapchany dpf (czyszczony przy pierwszej wymianie turbiny,a może katalizator,trzeba sprawdzić). Jeśli tak dalej pójdzie to koszt naprawy przekroczy wartość samochodu. Może ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford focus mk2 1.6 tdci 90 km 2008-2011 kontrolka check i wyswiatlany komunikat Awaria silnika
  • Ford Focus II Kombi 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW 2005-2011
  • silnik
  • 281 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
W moim fordzie pojawila sie dziwna anomalia, raz jest raz znika komunikat "awaria silnika". W trakcie pojawienia; włącza sie tryb awaryjny; wylacza sie jakby turbo, obroty nie przekraczaja 3000, i spalanie paliwa np na piatym biegu nie bedzie wynosilo wiecej jak 6 l/100km zzuzycia chwilowego... Auto nie dymi, nie szarpie. Najlepsze jest to ze np po wjechaniu na nierownosc bądź gwaltowne przychamowanie uruchamia właśnie tryb awaryjny, po czym, po przejechaniu kilkunastu kilometrow lub nastepnego dnia objawy znikają. Wyswietlany błąd na komputerze to: P0103 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - wysoki sygnał wejściowy" P0237 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - niski sygnał wejściowy. Aktualny przebieg 281000km W opisanym powyzszym przypadku winny byl czujnik doladowania powietrza za turbiną. Po wymianie na nowy problem nie dotyczy.
3 komentarze
Sporadyczny, rzadki problem uruchomieniem silnika
  • Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011
  • instalacja elektryczna
  • 135 tys. km
Od miesiąca mam sporadyczny, rzadki problem z uruchomieniem silnika w krótkim czasie po powrocie z trasy; przez miesiąc usterka pojawiła się trzykrotnie i objawy są za każdym razem takie same. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II nie słychać charakterystycznego "bzyczenia", prawdopodobnie pompy paliwa. Następnie po włączeniu zapłonu rozrusznik kręci, ale motor nie startuje wcale lub nabiera obrotów do 1000 rpm, a następnie natychmiast się dusi. Taki stan samoczynnie się naprawia, gdy silnik ostygnie - za każdym razem, gdy temperatura cieczy chłodzącej wskazywała mniej niż 60 stopni - wtedy motor startował normalnie, jak gdyby nigdy nic. Usterka była przedmiotem analizy zaprzyjaźnionego serwisu: komputer wykazał błędy: "nierozpoznany kluczyk" oraz "błąd przekaźnika"; żadnych błędów silnika. Od tej pory woziłem zapasowy kluczyk ze sobą, jednak podczas ponownego wystąpienia awarii nie pomogło także użycie zapasowego klucza. Mechanik wykasował błędy, zasugerował kilka alternatyw, zalecił obserwację i dalszą diagnostykę, gdy problem powróci. Na szczęście problem pojawia się rzadko - w ciągu miesiąca, kiedy jeżdżę autem niemal codziennie, usterka pojawiła się tylko trzykrotnie. Dodam, że samochód jest zasilany LPG, jest regularnie serwisowany, ostatnio 8 tys. km temu wymieniłem świece zapłonowe oraz sprawdziłem cały układ zapłonowy w serwisie i było ok. Ponadto benzynę tankuję do pełna po przekroczeniu 1/4 pojemności baku (a propos pompy paliwa), Może ktoś walczył z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 78
4,3
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 82 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Po 50 tys. km użytkowania instalacji brak jakichkolwiek oznak nadmiernego zużycia silnika. Nie dostrzegłem też różnic w pracy silnika między jazdą na benzynie i LPG. Sama instalacja cały czas działała poprawnie, samochód nie miał problemów z zapłonem ani z przełączaniem się między LPG i benzyną. Wizyty w warsztacie wyłącznie w celu odbycia przeglądu gwarancyjnego oraz...
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: KME
przebieg: 2 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Jeśli chodzi o instalacje gazową do tego auta to polecam, rzecz jasna sekwencje. Nie sprawia problemów. Gaz zakładać w polecanych i renomowanych zakładach. Takimi nie są na pewno D.T. gas system z Poznania ul. Darłowska 56. Partacze nie umieli prawidłowo założyć węży od płynu chłodzącego(pełno trójników i nie potrzebnych węży), źle założony parownik, nieodpowiednie...
5,0
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Ford Focus II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalka w środku to Zavoli Winner. Auto odkupione z przebiegiem autentycznym 130 tys.km. Instalacja montowana rok temu. Przebieg do dziś 30 tys.km. Wizyta w warsztacie jedynie na przegląd. Z silnikiem nic się nie dzieje, pracuje normalnie, niskie lub wysokie obroty nie mają wpływu na pracę. Instalacje działa mi w każdych warunkach. Za tą cenę to był bardzo dobry wybór.
Ford Focus II