Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Ford Focus II

Lata produkcji: 2003 - 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz możliwości techniczne. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3. Focus II skutecznie kontynuował rynkowy sukces swojego poprzednika. W 2008 roku samochód został poddany modernizacji.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Oceny Ford Focus II

Ogólna ocena
4,15
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(82%) NIE(18%)
ZALETY + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie
WADY - Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

BARISTA
Ford Focus II Kombi
2.0 Duratec 145KM 107kW (2005-2011) 3,92
DOBRY STOSUNEK CENA/JAKOŚĆ ELEMENTY BAZOWE BARDZO TRWAŁE DETALE TROCHĘ ROZCZAROWUJĄ JEDNAK DO ZNIESIENIA - SPORO CZĘŚCI DOSTĘPNYCH NA RYNKU Z NOWSZEGO MODELU MAJĄ MOŻLIWOŚĆ MONTAŻU PLUG&PLAY NP LAMPY TYLNE KIEROWNICA NAGŁOŚNIENIE CENY POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI SĄ NIEWIARYGODNIE NISKIE!
dodano 5 lat temu przez BARISTA
neon2909@wp.pl
Ford Focus II Hatchback 5d
1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW (2005-2011) 4,62
Super auto. Nie zamienił bym go na żadnego "pancervagena". Super osiągi i ESP w standardzie. Właściciel niejednego Audi lub VW nie raz zdziwił się na światłach. Super dynamika i to kosztem tak niskiego spalania. Wygląd auta w wersji FL - świetny. Agresywny wygląd, idealne proporcje i bryła. Idealnie zestrojenie silnika i zawieszenia, auto bardzo dobrze się prowadzi bez względu na warunki pogodowe i nawierzchnie. Miałem trochę aut i TO bardzo...
dodano 7 lat temu przez [email protected]
imiel11
Ford Focus II Kombi
1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW (2005-2011) 4,54
Daję dobrze bo do doskonałości trochę brakuję. W mojej Ocenie odniosę się do mojego poprzedniego auta Seata Toledo z którego byłem bardzo zadowolony. Focusa będę porównywał właśnie do niego. Na wstępie napiszę że nie myślałem że kupię jeszcze diesla. Ale nie dlatego że nie lubię jeździć klekotami tylko dlatego że obecne silniki które są montowane w samochodach nie są już tak trwałe jak stare poczciwe 1,9tdi. Mają bardzo duo elektroniki i...
dodano 3 lata temu przez imiel11

Autodiagnoza Ford Focus II

Liczba wpisów: 117
Wachacz przedni-pęknieta guma w łączniku.
dodał: robsonik67, 4 lata temu
W serwisie stwierdzono pękniecie tej gumy i nie można tego inaczej wymienić jak z całym wahaczem-czy to konieczne? Serwis życzy sobie ok. 1200 zł za całą wymianę wachacza z materiałem.
Guma w piaście wahacza.
dodał: robsonik67, 4 lata temu
Pęknięta guma -czy trzeba wymienić? Mechanik w serwisie zalecił wymianę a ta jest związana z wymianą całego wahacza czyli koszt ok.1200 zł z robocizną.
Spadek mocy silnika
dodał: ~Marcin Ford Focus 1, 7 lat temu
Po odpaleniu Focusa 1.6 TDCi (109 KM bez DPF) mogę przejechać nim bezproblemowo jakieś 2 kilometry. Następnie odczuwam radykalny spadek mocy silnika, a komputer wyświetla komunikat: "Usterka układu silnika". Wymieniłem zawór EGR (1300 zł), ale nic to nie dało. Ponieważ samochód nie dymi na czarno (ani w żadnym innym kolorze) - stąd wykluczam przepływomierz powietrza. Filtr paliwa powinien być w porządku - tankuję dobre paliwo, a filtr ten wymieniony był 25 tys. km temu (drenaż przeszedł 11 tys. km temu). Czy ktoś mógły doradzić, co może być przyczyną spadku mocy samochodu?...
brak mocy po czipowamiu
dodał: ~Aleksander Kostrzew, ponad rok temu
silnik po usunięciu DPF i czipowaniu - nie można uzyskać 130 KM - zaczyna kopcić. Uzyskano 120 KM i 300 NM z 240 przy 1800-2000 obr. Powyżej 120 KM zaczyna kopcić jakby nie przepalał dawki paliwa
Drgania przy 120 km/h delikatne zarzucanie tyłem
dodał: Arkpra, 3 lata temu
Witam. Od jakiegoś czasu jak przekroczę prędkość 120 km/h to kierownica i całe auto drga. Poza tym jak najadę np tylnym kołem na dziurę/nierówność, to mam wrażenie że tył ucieka/myszkuje/zarzuca. Nie wpadam co prawda w poślizg, ale czuję się z tym niepewnie. Auto ma przejechane 105 000 km, czyżby to amortyzatory? Pozdrawiam Arek

Autorentgen Ford Focus II

Liczba wpisów: 91

Szum z okolic lusterka

dodał: tomszym88, 3 lata temu
Witam, problem w moim Focusie polega na tym że podczas jazdy przy prędkości powyżej 80 km/h słychać szum powietrza z okolic lusterka. W mieście to mniejszy problem ale na trasie przy prędkościach 120-130 km/h szum staje się nie do zniesienia. Walczę z tym już 2 lata i nic nie mogę zrobić. Były już regulowane drzwi, wymieniony plastik przy lusterku i dalej nic. Ma ktoś jakieś pomysły jak to zwalczyć albo może ktoś miał tak samo i wie jak to naprawić? Pozdrawiam

Uszczelnienie wtrysków w 1.6 tdci.

dodał: ~MO, 8 lat temu
1,8 TDCI, przebieg 115 tys. Powtórna awaria wtryskiwaczy. Za pierwszym razem czyszczone ultradźwiękami. Po czterech miesiącach regeneracja wszystkic. Zobaczymy efekt.

nie zamykają się tylne drzwi

dodał: ~misiaczek, 7 lat temu
W czasie rozruchu silnika od czasu do czasu otwiera się zamet drzwi bagażnika. Trwa to już 4 lata, a fachowcy z serwisu nie mogą poradzić sobie z problemem.

Tapicerka.

dodał: ~moderato, 8 lat temu
Tapicerka na początku wygląda świetnie, ale po dłuższym okresie użytkowania auta zaczyna się przebarwiać. Wystarczy, że kapnie na nią czysta woda z parasola, ubrania itp., a kurz nagromadzony w tapicerce utworzy po wyschnięciu plamę. Auto wygląda w środku tak jakby ktoś regularnie tam sikał. ;(

TURBINA w 1.6 tdci 109 KM

dodał: ~BAYON, 7 lat temu
Do Piotrka, który nie może obudzić wszystkich koni. Nie przegrzałeś autka zbyt długą i szybką jazdą? Pytam dlatego, że miałem fokę 2,0TDCi i po około 20 minutach jazdy z prędkością nazwijmy to "ponad normatywną", auto nagle straciło moc. Silnik rozkręcał się maksymalnie do 2000-2300obr./min. Po odpoczynku auto znów jeździło normalnie. Na serwisie okazało się (po sprawdzeniu komputerem), że "zwariował" czujnik ciśnienia (chyba w sprężarce). Wymienili na gwarancji, chociaż po skasowaniu błędu był ok.

Dane techniczne Ford Focus II

Moc silników 80–305 KM
Pojemność silników 1,4–2,5 l
Prędkość maksymalna 164–263 km/h
Przyspieszenie 0-100 5,9–14,4 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Ford Focus II
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 26404
Koszt ogólny 27,06 PLN
LPG18.98 PLN
ON29.89 PLN
PB36.57 PLN
Wydatki serwisowe 8,24 PLN Pozostałe wydatki 11,78 PLN

Publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Ford Focus II