Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Ford Focus II

Lata produkcji: 2003 - 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz możliwości techniczne. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3. Focus II skutecznie kontynuował rynkowy sukces swojego poprzednika. W 2008 roku samochód został poddany modernizacji.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Oceny Ford Focus II

Ogólna ocena
4,15
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(82%) NIE(18%)
ZALETY + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia
WADY - Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

Ene22
Ford Focus II Hatchback 5d
1.6 Duratec 100KM 74kW (2005-2011) 3,92
Dobry samochód za wyważone pieniądze, w wersji 1.6 100KM hatchback optymalne dla 2 max. 3-osobowej rodziny zarówno do miasta jak i na wakacje (rodzinom 2+2 proponuję rozważyć kombi z mocniejszym silnikiem). Rewelacyjny układ kierowniczy, znakomite zawieszenie, udany i nieskomplikowany silnik benzynowy, spory bagażnik (jeden z większych wśród hatchbacków). W wersji Gold wyposażony naprawdę we wszystko czego można oczekiwać w tej klasie, w tym:...
dodano 5 lat temu przez Ene22
Mat.
Ford Focus II Focus C-Max
2.0 TDCi 136KM 100kW (2003-2009) 4,08
To moja druga ocena tego samego samochodu. Poprzednia była niedługo po kupieniu rok temu, teraz po 50 tyś. km. Ogólnie jest dobrze. Fajne pomysły, ciekawy design, wykonane z różną jakością. Coś tam wkurza, coś jest fajne. Samochód w żaden sposób nie dający jakości, jaką miało się kupując nowe Scorpio 15 lat temu, czy nowego Opla Vectrę w 2000 roku. Wtedy przez pierwsze 100 tyś. km miało się samochód jak nowy, tutaj pojawiają się pierdoły,...
dodano 10 lat temu przez Mat.
Cyklop
Ford Focus II Kombi
1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW (2005-2011) 4,46
Jestem handlowcem w przedstawicielstwie zachodniej firmy, przejeżdżam na miesiąc 3-4 tyś km, miesiąc pauzuję, czyli z punktu widzenia handlowca w typie "oblatywacz-zbieracz faktur" - mało, natomiast z punktu widzenia standardowego przedstawiciela handlowego oraz osoby prywatnej dużo - na rok bardzo dużo - 40 tys. km. Jestem żołnierzem liniowym na froncie handlowym - nie obchodzi mnie auto ładnie wyglądające, prestiżowe, ono ma jeździć, na...
dodano 8 lat temu przez Cyklop

Autodiagnoza Ford Focus II

Liczba wpisów: 117
szarpanie silnikiem przy przyspieszaniu
dodał: stach63, 5 lat temu
Jadąc przykładowo 40 km/h wrzucę 4 bieg i nacisnę mocno pedał gazu zaczyna szarpać silnikiem jakby się dławił.Wcześniej w takim przypadku silnik powoli ale płynnie wchodził na obroty.Niebezpiecznie robi się przy wyprzedzaniu-muszę pilnować prędkości i odpowiedniego biegu.Auto mam od nowości-8 lat,dziwnie zachowuje się od 2 miesięcy.
silnik buczy/gwiżdże przy obrotach 1200-2000 - turbina?
dodał: ~Leszek, 7 lat temu
silnik przy obrotach 1200-2000 buczy/gwiżdże, nie bardzo głośno. Na wyższych i niższych obrotach nie słychać buczenia.
Drgania przy 120 km/h delikatne zarzucanie tyłem
dodał: Arkpra, 3 lata temu
Witam. Od jakiegoś czasu jak przekroczę prędkość 120 km/h to kierownica i całe auto drga. Poza tym jak najadę np tylnym kołem na dziurę/nierówność, to mam wrażenie że tył ucieka/myszkuje/zarzuca. Nie wpadam co prawda w poślizg, ale czuję się z tym niepewnie. Auto ma przejechane 105 000 km, czyżby to amortyzatory? Pozdrawiam Arek
Silnik nie odpala
dodał: ~Gdynianin, 5 lat temu
Rozrusznik dobrze kręci, jednak auto nie odpala. Dla znających się trochęna mechanice - brak zapłonów, paliwo nie jest podawane do silnika
lampka kontrolna
dodał: ~bartek, 6 lat temu
witam chcialem zaciagnac porady gdyz zakupiłem samochod i w czasie jazdy probnej na I i II biegu przy dynamicznym dodaniu gazu powyzej 4000 tysiecy obrotow zapaliła sie chwilowo na desce czerwona lampka ktora odpowiada jak juz sie dowiedzialem za osiagniecie maksymalnej predkosci obrotowej silnika na min. czy to normalne czy z silnikiem jest cos nie tak . czekam na odpowiedz pozdrawiam

Dane techniczne Ford Focus II

Moc silników 80–305 KM
Pojemność silników 1,4–2,5 l
Prędkość maksymalna 164–263 km/h
Przyspieszenie 0-100 5,9–14,4 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Ford Focus II
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 25311
Koszt ogólny 27,05 PLN
LPG19.02 PLN
ON29.91 PLN
PB36.78 PLN
Wydatki serwisowe 8,08 PLN Pozostałe wydatki 11,71 PLN

Publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Ford Focus II