Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 145 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1994-2001, następca mocno wysłużonej Alfy Romeo 33. W porównaniu do swojego poprzednika wyróżniał się znacznie bardziej dynamiczną i agresywną, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de’Silvę. Rok po debiucie modelu 145 (trzydrzwiowego) na rynku pojawił się jego bliźniaczy model 146 (pięciodrzwiowy). W 1997 roku auto zostało poddane drobnej modernizacji. Jego następcą jest Alfa Romeo 147.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1370 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 64,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,0
~wąż
Hatchback 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW
Alfa Romeo 145
Nie wypelnialem wszystkich pol gdyz wczesniej juz komentowalem ta marka. Pojazd ma \"dusze\" ja czytam te wypociny mozg sie lasuje. Moze ktos lubi topic pieniadze w samochod ja nie. Traktuje je uzytkowo ma mnie zawiesc z punktu A do B i z powrotem. Oczywiscie dbam o samochody nie katuje nie zyluje. Lecz tak wkurzajacego auta drogiego w utrzymaniu i bardzo wrazliwego na byle pierd jeszcze nie mialem - rada - omijac szerokim lukiem, nie sluchac \"duszowcow\" kierowac sie logika, ja nie pokierowalem sie i po dwoch latach topienia kasy w ten woz pozbylem sie stracilem na nim pare tys zlotych doliczajac koszt zakupu rejestracji weryfikacji przebiegu i serwisowania - mysle ze mimo moich usilnych prob zeby to auto jezdzilo bezawaryjnie i wymiany chuba wszystkich mogacych sie zepsoc podzespolow takich jak np wariator, sonda lambda, czujniki halla, zawieszenie, rozrzad i wiele innych nastepny wlasciciel tez bedzie sie wkurzal i topi pieniadze(czego mu nie zycze)
3,8
[email protected]
Hatchback 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW
Alfa Romeo 145
Duzo frajdy, swietny wyglad, od poczatku do konca wspanialy design Waltera de Silvy moim zdaniem najlepszego designera obecnie na swiecie. Wystarczy popatrzyc jak odmienil oblicze nudnego, do czasu jego nadejscia, VW Group. Ponadczasowa stylistyka wnetrza i zewnatrz. Bardzo wiele wspolczesnych aut ma stylistyczna koncepcje podobna do tego modelu, jak chciazby sylwetka auta zaczynajaca sie od znaczka na przednim grilu i ciagnaca sie przez cala karoserie nadajaca aucie dynamike i agresywnosc. Alfa wymaga wiecej technicznej opieki od innych aut ale za to jazda nia daje duzo satysfakcji. Clarkson z Top Gear powiedzial ze \"kazdy prawdziwy fan motoryzacji powinien chociaz raz w zyciu miec Alfe\".
3,7
~uzdrowiony
Hatchback 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW
Alfa Romeo 145
Kupiłem auto z przebiegiem około 60tyś, zrobiłem ponad 40tyś. Na początku auto spisywało się doskonale. Duży plus dla dynamicznego silnika i niezlych hamulców. Niestety z czasem było coraz gorzej, 10cio letnia Alfa to była prawdziwa skarbonka. Co parę miesięcy poważna awaria. Oryginalne części są bardzo drogie, zamienniki są natomiast słabej jakości. Bardzo szybko wybija się zawieszenie. Wariator wytrzymał może pół roku i znów zaczął terkotać. Wymieniłem w tym aucie chyba wszystkie części :) Wariator, pompe paliwa, alternator, wysprzęgnik hydrauliczny, pompkę sprzęgła itd. W środku denerwujace piski. Paliła jak smok. Skrzynia biegów słabo zestopniowana na trasę (za krótka). Słaba karoseria - korozja. Jak ktoś nie jest pasjonatem marki to nie polecam, auto jest bardzo awaryjne i drogie w eksploatacji. Trzeba sobie znaleść dobrego mechanika specjalistę od Alfa bo \"zwykły\" mechanik może nie podołać i tylko narazi nas na koszty. Ładne auto, ale drugi raz z pewnością nie kupię!! (i żałuję, że kupiłem - za dużo problemów). Na szczęście moją przygoda z tym pseudosportowym autem została zakończona w ubiegłym roku.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 145 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW 1996-2000
8,4
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Hatchback 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW
Alfa Romeo 145
Auto stało 5 miesięcy nie używane. Gaz sekwencyjny 4 letni. Przed regulacją gazu po mieście palił 13 L gazu! Wymieniłem na nowe: *Filterki gazu 70zł *Filtr powietrza 40zł *Świece (8 szt) i przewody 380zł *Olej 10W40 SHELL 120zł *Światła LED do jazdy dziennej 60zł *Tylne wszystkie żarówki LED 80zł *Żarówki w desce rozdzielczej LED 40zł *Opony 175/70/14 4 szt używane 250zł *Regulacja gazu 40zł Po tych wymianach spalanie wynosi ok 8-9 L LPG na 100km po mieście. Na trasie 8 litrów LPG nie spali !
8,7
Hatchback 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW
Alfa Romeo 145
Samochodzik pali, nie powiem w trasie zaczynamy od 7,6 litra, po mieście trzeba liczyć się ze spalaniem oscylującym w granicach 10 litrów. Gaz BRC daje radę, nie widać żadnej różnicy w osiągach. Samochód chodzi super i chętnie wkręca się na czerwone pole. Ogólnie tym samochodem nie jeździ się wolno, silnik jest wysilony to i swoje musi wypić, wcale mu się nie dziwię. Eco jazda? No nie wypada no i po co się męczyć jak można spokojnie podróżować, oszczędzać się nie opłaca bo spokojna jazda na trasie to spalanie mniejsze o 1 do 1,5 litra czyli w okolicach 3zł a przyjemność? no właśnie przyjemności z jazdy nie ma! :) Pozdrawiam wszystkich alfistów i szerokiej drogi!
8,2
Hatchback 1.4 i.e. 16V T.S. 103KM 76kW
Alfa Romeo 145
Silnik lubi paliwo.Jazda emerycka nie zmniejsza spalania-dziwne. Najniższe spalanie zanotowane na trasie wawa-kraków w 4 osoby. Najwyższe- kompletne szaleństwo trasa i miasto. Mój raport opiera się na 45 tyś przejechanych tym autem.

Usterki Alfa Romeo 145

Liczba wpisów: 7
brak mocy
  • Alfa Romeo 145 1.4 i.e. 90KM 66kW 1994-1997
  • silnik
samochód, jakby nie miał mocy, pod górkę ledwo podjeżdżam, nie mówiąc już o wyprzedzaniu - masakra, Jak wciskam gaz, to mam wrażenie jakby zwalniał, albo w ogóle nie ma reakcji. Nie wiem co mam zdrobić, jeden mechanik stwierdził, że to wałki rozrządu i koszt naprawy to około 4000 złotych - przewyższa wartość samochodu, Drugi mechanik stwierdził, że auto nie pali na jeden "gar". Samochód jest z silnikiem boxera, na gaz. Nie wiem co mam zdrobić, jeden mechanik stwierdził, że to wałki rozrządu i koszt naprawy to około 4000 złotych - przewyższa wartość samochodu, Drugi mechanik stwierdził, że auto nie pali na jeden "gar". Samochód jest z silnikiem boxera, na gaz.
Oczekuje na rozwiązanie
skrzynia biegow
  • Alfa Romeo 145 1.6 i.e. 103KM 76kW 1994-1997
  • układ napędowy
Witam mam pytani na poczatku wyskakiwal wsteczny bieg , reszta działała, po kliku razach zmieny biegów wsteczny wgl nei działał,a za ktoryms razem zablokowaly sie wszyskie bieegi nie ma zadnego biegu...co moze byc p[rzyczyną takiej usterki???? prosze o pilną odpowiedz Witam mam pytani na poczatku wyskakiwal wsteczny bieg , reszta działała, po kliku razach zmieny biegów wsteczny wgl nei działał,a za ktoryms razem zablokowaly sie wszyskie bieegi nie ma zadnego biegu...co moze byc p[rzyczyną takiej usterki???? prosze o pilną odpowiedz nie udało mi się uporać!
Oczekuje na rozwiązanie
Dławienie.
  • Alfa Romeo 145 1.6 i.e. 16V T.S. 120KM 88kW 1996-2000
  • silnik
Witam problem jest następujący: gdy odpalam silnik jak jest zimny to przez chwilę chodzi dobrze a gdy ssanie przestaje działać i obroty spadają dławi się. Jak naciskam na gaz i "pyrkace" jakby nie chodził silnik na wszystkie gary, jak się trochę rozgrzeje problem znika. Dodam ze przewody WS i cewki wymienione.
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy