Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C, w jego obrębie zaliczany do klasy premium dla bardziej luksusowych i sportowych kompaktów) produkowany od 2000 roku jako następca Alfy Romeo 145 i 146. Samochód wyróżniający się nienaganną, stylową, sportową sylwetką zaprojektowaną przez Waltera de´Silvę i Wolfganga Eggera. Zdobywca nagrody dla Europejskiego Samochodu Roku w 2001 roku. W 2004 roku model przeszedł face-lifting, po którym m. in. zmieniły się przednie i tylne lampy, a także poprawiono zawieszenie.
czytaj więcej
Powagosław
147 nie jest największym osiągnięciem designerskim włoskiej marki, tym bardziej po faceliftingu, który udowodnił, że poprawianie na siłę nie ma sensu. Ładniejsze jak widać jest wrogiem ładnego. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzę na 147 i widzę Seata Ibizę. Zamykam oczy, widzę Ibizę, tą prawdziwą z tabunem dziewcząt w bikini (lub bez, to częściej). Otwieram oczy i znów widzę Ibizę, Seata Ibizę. Nie wiem, czy o to chodziło Alfie Romeo, bo większa tu przyjemność z wyobrażania niż z oglądania. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 275 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,6
~noname198927
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 147
dla mnie alfa jtd 115 okazala sie strzalem w 10. Zawsze marzyło mi sie w miarę sportowe, ładne auto. Alfa daje mi to. Pozwala poszaleć w zakrętach, jak i utrzeć nosa na światłach nie jednej BMW :) Spalanie w granicach pod 6l przy mieszanej, normalnej jezdzie przy oporowej kolo 7.5, natomiast, 5 bieg na blacie 225km/h obrotów ok.4tys komputer pokazuje 14L/ /100. Alfa przez rok czasu zrobiłem około 37 tys. czyli nie tak mało. jestem drugim właścicielem w kraju. Poprzedni sprowadził ja z Niemiec w 2011 roku z przebiegiem 260 tys. (książka serwisowa do 250tys w 2011.r teraz ma 349 tys. i auto chodzi cichutko równo i nie odczuwam spadku mocy. włożyłem w nią około 850zl zaraz po zakupie(wahacze przód - góra dol obie strony.(600zl) tarcze plus klocki tył lewa prawa (150zl) łącznik stabilizatora tył, prawy (30zl) rolka prowadząca 60zl. Zamienniki kupowane dobrej jakości. od tamtej pory tylko odwiedzam stacje paliw :) zeby nasza alfa nam dlugo sluzyla trzeba pamietac o oleju(do 12 tys km), filtrach, oleju do skrzyni! tez trzeba przynajmniej raz na 100tys. Rozrzad co 60-80 tys. oraz najważniejsze. Nie dawać po garach na zimnym! oraz po ostrej jeździe lub długiej trasie, dać mu nawet 3-5 minut na ochłodzenie i z ciekniecie oleju! co do zawieszenia na polskie drogi wystarczy założyć normalna felge. max 16 z profilem od 45. Osobiście sezon letni przejeździłem na 225/17/45(wiec po zrobieniu ok.30 tys km w okresie letnim na 17, zawieszenie dalej bezproblemowo) z własnego doświadczenia mowie ze auto w zakrętach nie do ruszenia ale na koleinach i dziurach zero przyjemności z jazdy na 17. Po zmianie na zimówki 15/195/55 autko wybiera nierówności genialnie. Ogólnie szukałem a3 do 11 tys. ciężko było.wszystko bite, zajechane i słabe wyposażenie, a do tego drogie jak na rok produkcji. az pewnego dnia pojechałem po alfe i sie zakochalem. auto 2003(listopad) , asr, 8 poduszek, 8 glosnikow bosse ktore graja naprawde fajnie w polaczaneniu z oryginalnym radiem ktore ma wbudowana navi, tel oraz czyta mp3 ! elek. lusterka, 2- strefowa klima, auto alarm z pilota, komputer pokladowy, miernik tempr. na zewnatrz, Audi w tej cenie oferuje gole modele z rocznika 98- 2001. a prawda taka ze kupujac alfe jezdzimy na niemieckim zawieszeniu - niemieckim silniku(jtd stworzyl OPEL dla alfy, fiata i chyba lancia tez ma jtd). blachy ocynk nie zrzera. Z elektronika ja bynajmniej problemow nie mam. Kazdy mi odradzal zakup a teraz te same osoby mi zazdroszcza. Kazdemu sie podoba a po pierwszej jezdzie na siedzeniu pasazera wychodza z trzesacymi nogami :) Nie bac sie kupowac alfy.. Tylko przed zakupem proponuje zbadac auto, jak bylo ekpoatowane. Jestem mloda osoba, jezdze dosc zwawo i wydaje mi sie ze silnik jest naprawde wytrzymaly. Kolejne auto alfa brera ! Pozdrawiam
4,5
~wujas27
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 147
Auto kupiłem z przebiegiem 272 tyś km... W tym momencie ma 316 tyś. Brak poważnych usterek. Silnik na oryginale- nie grzebany. Eksploatowany na pełnym syntetyku Castrol Edge TD, olej zmieniany co 15 tyś km, dolewka 200ml. Kocham ten silnik... Po zakupie wymieniony wysprzęglik (bo padł niestety) przy przebiegu 300 tyś km, czyszczony zawór EGR. Do chwili obecnej-bez niespodzianek, sprawdzany na kompie-brak błędów. Auto zakupiłem w holandii i tam je eksploatuję. Drogi w porównaniu do polski-rewelacja, dlatego jeżdżę na 17-kach o profilu 40. Zawieszenie wytrzymuje, chociaż jeżdżę do polski przynajmniej dwa razy w roku, nie zauważyłem nadmiernego zużycia(badana na stacji diagnostycznej raz w roku). Jednak nie polecam eksploatacji w polsce na takich oponach, proponuję 16" na większym profilu. Alfa bardzo mile zaskoczyła mnie jakością wykonania i wyposażeniem, nie mogę przyczepić się do niczego. Jestem mechanikiem z zawodu i uważam, że podstawą niezawodności każdego pojazdu mechanicznego jest sposób eksploatacji. To od niego w dużej mierze zależy ile to auto będzie nam służyć. Nie mniej jednak Alfa jest samochodem delikatnym, seksownie nadsterownym, tuląca nieprzytomnie fotelami na zakrętach diablicą, zapewniającą komfort podróży pasażerom jak i kierowcy, piękną w środku i jeszcze nie odpychającą na zewnątrz bellą...
4,2
~pawko133
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 147
Uwazam ze jet to auto dla osoby ktora za nie wielkie pieniadze chce znalezc kompromis miedzy komfortem jazdy a sportowymi osiagami. Jesli trafimy na zadbany egzemplarz i bedziemy dbali o nia to z pewnoscia odwdzieczy nam sie podczas jazdy.Jesli chodzi o zawieszenie to wystarczy kupowac troszke drozsze zamienniki tj.(TRW, SKF, FAG)a nasza alfa pokaze na co ja stac przy pokonywaniu ostrych zakretow przy duzej predkosci. Bardzo dobrze trzyma sie drogi i nie przechyla sie na zakretach tj.Audi czy inne wieswageny.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 147 Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW 2000-2010
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 147
Prowadzenie auta jest boskie cieżko jest je oderwać od asfaltu , po kupnie warto wymienic wahacze i mieć spokój bo w wiekoszci sa juz do wymiany . Koszt około 1000 zł a daje potem mase radości z jazdy , elektronika w alfie bardzo dobrze rozwinieta moze i ma czasem swoje kaprysy typu radio sie samo wylaczy na moment ale nawet mercedesy z tych lat pod tym wzgledem nie dorównują alfie ,spalanie średnio około 7.5 l wiec nie jest źle a komfort jazdy bajka... Polecam ten samochód jedyne na co trzeba uważać przy kupnie to wahacze oraz dwumas ;)
5,1
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 147
Jestem posiadaczem Balli od ponad 2 lat. Sprowadzona z Włoch z przebiegiem 118000km. aktualnie ma 158500. Jednostka 1.9 JTD jest praktycznie niezniszczalna a do tego dość ekonomiczna. Po roku czasu postanowiłem podnieść jej moc. Na hamowni okazało się że auto miało już wcześniej zrobionego moda na 130KM/310Nm. Faktycznie auto było dość dynamiczne jak na swoje parametry. Przed modyfikacją (czyli gdy miała 130km) spalanie wynosiło odpowiednio 5/7,5/3,9. Po hamowni i poprawieniu kilku parametrów moc wzrosła do prawie 150KM/340Nm. Przy delikatnej jeździe da się zejść w trasie poniżej 4 litrów. Trzeba jechać przepisowo;) bardziej dynamiczna jazda kończy się spalaniem ok 4.5/5.2 litra na setkę co i tak jest dość przyzwoite. Jeśli chcemy w pełni wykorzystać możliwości auta należy liczyć się ze spalaniem na poziomie ok 7 litrów. W mieście auto zadowala się ok 6.5-7.5/100km. Jeśli chodzi o sprawy techniczne to koszt napraw nie jest ani najwyższy ani najniższy. Bazując na podzespołach ze średniej półki: zawieszenie przód 1300zł (wahacze, drążki, łączniki bez sprężyn i amortyzatorów) stabilizatory wzdłóżne tył 2 szt 320zł rozrząd 550zł klocki hamulcowe 150-200zł Przy podanych parametrach auto do setki zbiera się w ok 9s. Maksymalna prędkość ponad 220km/h. Przy masie 1300km 150 km jednostka daje masę radości;) Minusy: brak 6 biegu
8,5
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 147
Jak na moje odczucia samochod w miescie pali dosc duzo tym bardziej, ze za sterami siedzi glownie moja zona, ktora ma lekka noge. Co prawda w trasie przy ok 120-130km/h pali ok 5,5. Co do czesci zamiennych oraz eksploatacji mysle, ze mit o psujacych sie alfach raczej sie tu nie potwierdza. Auto jak kazde ma wady i zalety i psuje sie tez czasem ale bez przesady. Podsumowujac jezeli ktos chce kupic auto typowo do jazdy miejskiej, zeby bylo oszczedne to nie polecam, porownujac silniki niemieckie lub francuskie diesla o podobnej pojemnosci wloch zdecydowanie u mnie przegrywa...