Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 156 II Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w 2003 roku. W porównaniu do poprzednika, zmieniony został tył i przód samochodu. Za nowe oblicze Alfy Romeo 156 odpowiadał Giorgetto Giugiaro. Pod jego kierunkiem auto nabrało nieco bardziej agresywnego i drapieżnego wyglądu. Druga generacja modelu ugruntowała jego silną pozycję na rynku. Jego produkcja zakończyła się w 2006 roku. Przez dziewięć lat powstało ponad 700 tysięcy egzemplarzy 156. Jego następcą jest model 159.
Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 275 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność

Wybrane oceny

3,5
~batmat
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 II
Alfa Romeo 156 to bardzo przyjemny samochód. Ma swoje przypadłości, ale odwdzięcza się świetnym prowadzeniem i całkiem niezłymi osiągami. Prowadzenie jest precyzyjne, komfort na dość dużym poziomie. Mimo upływu lat cały czas design (szczególnie po liftingu) jest świeży. Samochód może się podobać, co czasem pomaga w pogodzeniu się z pewnymi niedogodnościami użytkowania w postaci małych awarii. Po około roku użytkowania samochodu jestem z niego zadowolony. Pomimo tego, że miałem już podróż na lawecie, pomimo tego, że miałem kilka większych napraw, samochód mi się nie znudził. Jest ciekawy, wygląda i jeździ dobrze. Gdybym jeszcze raz miał wybrać alfę to zrobiłbym to. Alfa Romeo to fajna przygoda, to coś więcej niż samochód. To członek rodziny - trochę humorzasty, ale jak się o nią dba, to odwdzięczy się z pewnością.
3,9
~FABIAN8211
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 II
Witam wszystkich posiadaczy alfy 156. Na dzien dobry chciałem powiedzieć ze poprzednim samochodem była laguna II z 2004 roku auto skasowałem więc postanowiłem kupić alfe 156 lift. Za okazyjną cene 10000 zł zakupiłem auto z uszkodzoną turbiną, koszt regeneracji 1100 zł, po 2 miesiącach ponowna wymiana turbiny ( polecam sprawdzić ciśnienie oleju po wymianie turbo lub przypomnieć mechnikowi) słabe cisnienie. Następną zabawa była z zawieszeniem wahacze przednie dolne 980 zł trw polecam, wahacze przednie górne 420 zł, tylne poprzeczne 220 zł ( max gear) które były do wymiany po miesiącu nie polecam auto lata po drodze jak by miało wypaść z drogi , wahacze wzdłużne 450 zł z tulejkami, poprzeczne wahacze wymieniłem na vema( 340zł) i jest gitara. Po wymianie wszystkich wahaczy oraz łączników + drążki i końcówki auto naprawde jeździ super, przyszedł czas na chłodne dni i zaczeły sie problemy z ogrzewaniem ( wymiana termostatu 210 zł) . Jeżeli kupujesz takie auto sprawdź je dobrze i nie kupuj zamienników bo to sie nie opłaca. Jezeli LAGUNA ma opinie królowej lawet to czym jest alfa na polskich drogach , jeśli miałby wybór kupiłbym lagunę . Jeśli chodzi o spalanie w alfie to rewelacja
4,7
~qwerty28
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 II
no spory kawałek czasu się wachałem nad zakupem mojej alfy,a to wszystko przez tych wszystko wiedzacych speców którzy tylko widzeli a na pewno nie użytkowali tak fajnego auta.przyjemność z jazdy jest nie do określenia...to jest po prostu miłość!!!siedzę w domu i myślę gdzie by tu pojechać!dla tych co ten wpis czytają,i mają chęć kupić alfę to polecam czujnik lakieru dobrego mechanika i szukać,jak kupisz coś dobrego to nie ma bata że będziesz nie zadowolony,w moim przypadku jeśli dojdzie do zakupu to na pewno będzie alfa bardziej bogata wersja 156 a jak będzie więcej grosza to pod domem 159 zawita
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 156 II Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW 2003-2006
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 II
Jak masz 1200 netto wypłaty to pamiętaj że: 1 termostat około 150 zł + montaż 2. wahacz górny około 300 zł za stronę + montaż 3. filtr paliwa 120 zł (ropniak) 4. Regeneracja turbiny około 1000 zł Może się wydawać to dużo ale jeśli popatrzymy na koszty naprawy aut japońskich (ropniaki) to już nie wygląda to tak źle. Polecam zobaczyć koszty naprawy silnika w Mazda 6. Bardzo realnie to auto nie jest najtańsze w eksploatacji. Co do zużycia paliwa to może mało pali ale daje mi tyle radości z jazdy że nigdy nie wracam najkrótszą trasą :)
6,0
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 II
Witam wszystkich posiadaczy alfy 156. Na dzien dobry chciałem powiedzieć ze poprzednim samochodem była laguna II z 2004 roku auto skasowałem więc postanowiłem kupić alfe 156 lift. Za okazyjną cene 10000 zł zakupiłem auto z uszkodzoną turbiną, koszt regeneracji 1100 zł, po 2 miesiącach ponowna wymiana turbiny ( polecam sprawdzić ciśnienie oleju po wymianie turbo lub przypomnieć mechnikowi) słabe cisnienie. Następną zabawa była z zawieszeniem wahacze przednie dolne 980 zł trw polecam, wahacze przednie górne 420 zł, tylne poprzeczne 220 zł ( max gear) które były do wymiany po miesiącu nie polecam auto lata po drodze jak by miało wypaść z drogi , wahacze wzdłużne 450 zł z tulejkami, poprzeczne wahacze wymieniłem na vema( 340zł) i jest gitara. Po wymianie wszystkich wahaczy oraz łączników + drążki i końcówki auto naprawde jeździ super, przyszedł czas na chłodne dni i zaczeły sie problemy z ogrzewaniem ( wymiana termostatu 210 zł) . Jeżeli kupujesz takie auto sprawdź je dobrze i nie kupuj zamienników bo to sie nie opłaca. Jezeli LAGUNA ma opinie królowej lawet to czym jest alfa na polskich drogach , jeśli miałby wybór kupiłbym lagunę . Jeśli chodzi o spalanie w alfie to rewelacja
6,7
Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW
Alfa Romeo 156 II
Średnie realne spalanie (nie komputer bo ten oczukuje ok litr) to 6,5 L/100km, natomiast jazda typowo miejska - korki, klimatyzacja, krótkie odcinki to 8,5 L/100km. Minimalnie spalanie na trasie kilkaset kilometrów ciągiem - stała prędkość około 110km/h to 5,5 l/100km z klimatyzacją.

Usterki Alfa Romeo 156 II

Liczba wpisów: 8
Silnik - dławi się, żeby ruszyć np. spod świateł muszę przygazować
  • Alfa Romeo 156 II Sedan 1.6 i 16V T.Spark 120KM 88kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
Podczas ruszania z miejsca silnik się dławi. Dzieje się tak również przy redukcji biegów z 3/2 i 2/1. Na wysokich obrotach działa prawidłowo, na autostradzie jazda jest płynna, bez problemów. Auto jest zagazowane, pierwsze objawy występowały właśnie na gazie, ale później pojawiły się na benzynie, chociaż mniej dokuczliwie. Mechanik sprawdził przewody wysokiego napięcia, są ok, wskazał, że auto gubi zapłon na drugim cylindrze. Zamieniłem cewkę i nic. Kompresja prawidłowa. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Jak usunąć problem z wyświetlaniem spalania?
  • Alfa Romeo 156 II Kombi 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2006
OPIS PROBLEMU: [AR 156 2003 1,9 JTD 140KM] W komputerze zamiast bieżącego/średniego spalania, przebiegów itp. mam same gwiazdki. Co może być przyczyną? Dodam, że wcześniej działało. Zrobiłem w komputerze \"przywrócenie ustawień domyślnych\" czyli \"reset to default\" a następnie zresetowałem sobie TRIP poprzez dłuższe (chyba) przytrzymanie przycisku \"set\" i od tamtej pory wyświetlają mi się same gwiazdki we wszystkich pozycjach (i przebiegi i spalanie) dodatkowo po ustawieniu daty i godziny po wyjęciu kluczyka ze stacyjki data i czas się resetuje na 01/01/2001 (ten objaw już był wcześniej - przed resetem). Co dziwne, co jakiś czas działa i pokazuje spalanie oraz datę i godzinę. Ostatnio zadziałało przy -25 stopniach mrozu. ROZWIĄZANIE: Kolega z forum.alfaholicy org rozwiązał podobny problem i odpowiedział na mój wpis. Oto jego opis: CYTAT: "Po długim półtorarocznym brakiem wskazań średniego spalania, poziomu oleju, resetu daty które spowodowały nieprzespane noce w moim życiorysie, a odbiły jeżdżeniem po "znachorach", rozbieraniem połowy deski rozdzielczej (nie raz), oraz "dzwonieniem" wiązki elektrycznej udało mi się dzisiaj rozwiązać problem... pół roku szukałem licznika od europejczyka do mojej alicji, bez pewności że to w nim tkwi problem. Będąc od półtora miesiąca w delegacji moja żona codziennie sprawdzała czy jakiś licznik pojawił się na allegro. W środę kupiłem w ciemno(żona zadzwoniła do mnie że taki jest), żeby czasem ktoś nie kupił przede mną. Dzisiaj godzinę temu założony - jest wszystko: spalanie, poziom oleju, data... po tym wszystkim mogę stwierdzić jedno: w liczniku coś klękło, albo powstały jakieś zimne luty... może sposobem mogłoby być wygrzanie całej płytki licznika... ale w każdym razie na 100% problem tkwi w tym. Nawet nie wiecie jaki jestem szczęśliwy że w mojej Alicji znowu wszystko działa jak trzeba... pozdrawiam i powodzenia Paweł" KONIEC CYTATU
Problem rozwiązany
gwiazdki zamiast spalania
  • Alfa Romeo 156 II Kombi 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
[AR 156 2003 1,9 JTD 140KM] W komputerze zamiast bieżącego/średniego spalania, przebiegów itp. mam same gwiazdki. Co może być przyczyną? Dodam, że wcześniej działało. Zrobiłem w komputerze \"przywrócenie ustawień domyślnych\" czyli \"reset to default\" a następnie zresetowałem sobie TRIP poprzez dłuższe (chyba) przytrzymanie przycisku \"set\" i od tamtej pory wyświetlają mi się same gwiazdki we wszystkich pozycjach (i przebiegi i spalanie) dodatkowo po ustawieniu daty i godziny po wyjęciu kluczyka ze stacyjki data i czas sie resetuje na 01/01/2001 (ten objaw już był wcześniej - przed resetem). Co dziwne, co jakiś czas działa i pokazuje spalanie oraz datę i godzinę. Ostatnio zadziałało przy -25 stopniach mrozu. Nie wiem. Jakiś czas temu dodałem taki wpis i na innym portalu otrzymałem na niego odpowiedź. PROBLEM ROZWIĄZANY Kolega z forum.alfaholicy org rozwiązał podobny problem i odpowiedział na mój wpis. Oto jego opis: CYTAT: "Po długim półtorarocznym brakiem wskazań średniego spalania, poziomu oleju, resetu daty które spowodowały nieprzespane noce w moim życiorysie, a odbiły jeżdżeniem po "znachorach", rozbieraniem połowy deski rozdzielczej (nie raz), oraz "dzwonieniem" wiązki elektrycznej udało mi się dzisiaj rozwiązać problem... pół roku szukałem licznika od europejczyka do mojej alicji, bez pewności że to w nim tkwi problem. Będąc od półtora miesiąca w delegacji moja żona codziennie sprawdzała czy jakiś licznik pojawił się na allegro. W środę kupiłem w ciemno(żona zadzwoniła do mnie że taki jest), żeby czasem ktoś nie kupił przede mną. Dzisiaj godzinę temu założony - jest wszystko: spalanie, poziom oleju, data... po tym wszystkim mogę stwierdzić jedno: w liczniku coś klękło, albo powstały jakieś zimne luty... może sposobem mogłoby być wygrzanie całej płytki licznika... ale w każdym razie na 100% problem tkwi w tym. Nawet nie wiecie jaki jestem szczęśliwy że w mojej Alicji znowu wszystko działa jak trzeba... pozdrawiam i powodzenia Paweł" KONIEC CYTATU
Oczekuje na rozwiązanie
Alfa Romeo 156 II Kombi