Szukaj

Informacje o Alfa Romeo 159

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2005 roku. W ofercie włoskiej marki zastąpił on bardzo udany model oznaczony numerem 156, z którym 159 dzieli kilka rozwiązań technicznych. Również stylistyka auta zaprojektowanego przez Giorgetto Giugiaro jest rozwinięciem myśli przedstawionej w Alfie Romeo 156. Początkowo model 159 dostępny był tylko w wersji sedan, a od 2006 roku również jako kombi, tradycyjnie nazwane Sportwagon.
Powagosław
Sportowy, elegancki, niesztampowy - epitety, jakimi można obdarzyć ten samochód brzmią tak, jak smakuje lukier - lepko i słodko. Trudno jednak Alfie nie słodzić - 159 to po prostu piękne auto, mistrzowskie rozwinięcie koncepcji jego poprzednika, modelu 156. ~Powagosław
Luzacjusz
Zakładając, że atrakcyjność mężczyzny w oczach kobiet mierzymy w skali od 1 do 10, to śmiało możemy powiedzieć, że w Alfie 159 facet wydaje się dużo przystojniejszy. On sam też się zresztą tak czuje. A jednego szczęśliwego więcej, to jednego frustrata mniej. Oto sposób, w jaki ładne samochody upiększają nasz świat. ~Luzacjusz

Alfa Romeo 159 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Alfa Romeo 159 - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Alfa Romeo 159

Liczba ocen: 313
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~krzysiek3452
Sportwagon 2.0 JTDM 16v 170KM 125kW
Alfa Romeo 159
Bardzo wygodny, średnio oszczędny, świetnie jeżdżący samochód. Jako rodzinne kombi pewnie znajdzie się lepsze auta, ale nadal jest lepiej niż w 156. Jeśli chodzi o awaryjność - naprawdę dopracowany produkt. Warto wybrać wersję po FL gdzie znika kilka bolączek z początku produkcji. Przez ponad 70 000 km które pokonałem tym autem nie było a ni jednej awarii a jedyna kontrolka, która się pojawiła to ta z informacją o przepalonej żarówce w tablicy rejestracyjnej. Więcej szczegółów opiszę w poszczególnych kategoriach.
4,0
~Adwenture
Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
Alfa Romeo 159
Jest to moja druga alfa, pierwsza GT następnie coś większego 159. Fenomenalne auto pod prawie każdym względem. Srednie spalanie 6l pod moją noga, pod noga dziewczyny od 5 do 5,5l. Ostatnio trasa 300km (60% ekspresowka) prędkość od 120 do 180km wyszła nam 5,5l/100km. Widoczność bardzo dobra, przyczepność doskonała. Jedynym mankamentem są progi lubi brać rdza ale ja mam alfe z 2006r więc nie ma tragedii. Faktem jest mało miejsca z tyłu. Koszty utrzymania pod względem kupna jakiś części oceniam na niski. Mało kto wie że silnik 1.9jtdm to jest ten sam silnik co opel vectra 1.9, przecież opel kupił od Fiata owy motor. Przy kupnie zwróćcie uwagę na łożysko bo w alfach idzie z piastą cena za które kupiłem nowe to 150zl lepszej jakości 200-300zl ale tu prędzej roznice cen robi nazwa niż jakość.
1,5
~Greg
Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
Alfa Romeo 159
To auto to kompletna porażka, silnik przeciętny, skrzynia z papieru jedna z najgorszych w historii motoryzacji, co 10000 km trzeba wymienić łożyska, pulpit rysuje się jak lodowisko, elektrykę składały chyba dzieci z przedszkola, ciągle coś się psuje, jakieś błędy elektryki. O normalnym aucie nie myślisz codziennie tutaj po nocach co trzeba jeszcze zrobić wygląd teraz najwyżej średni, to moja druga i ostatnia Alfa, za te auta można dać max 10000 bo następne 15000 trzeba włożyć, naprawdę lepiej kupić normalne auto i mieć spokój, nikt mi nie powie że 159 pali 6 L, ponieważ pali realnie 8-9 L, lepiej nie kusić się na wygląd tego auta ponieważ można obudzić się z ręką w nocniku

Raporty spalania Alfa Romeo 159

Liczba raportów: 409
Średnie spalanie dla Alfa Romeo 159
7,7 – 14,3
l/100 km
6,6 – 8,3
l/100 km
9,2 – 12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Sportwagon 2.4 JTDM 20v 200KM 147kW
Alfa Romeo 159
Nie jest szybki, ale za to dużo pali! Nie, żartuję, jak na takie osiągi i ciężkie auto, wcale nie jest tak źle, a jedzie jak burza! Na dłuższej trasie przy spokojniej przepisowej jeździe drogami krajowymi/wojewódzkimi zejdzie na 5.5-6, ale trzeba uważać na prawą nogę, tempomat nawet przez miasto, etc. A tak na ogół średnio, jeżdżąc normalnie to jakoś zawsze na 7-7.2 wychodzi. Trochę ostrzej i już 8 się robi. Trasa Belgrad-Budapeszt-Kraków, z ciężką nogą, ciągłe trzeba Słowaków wyprzedzać, pod górkę, w 4 osoby..i jakbym nie wiem jak cisnął to 7.2 litra wychodzi. W mieście, po Krakowie klasyka 0-70/80 a potem stanie na czerwonym, to 9.5-10 przy trasach 6-10km. Mega zakorkowane miasto, więcej stania niż jeżdżenia, a jak jedziesz to co najwyżej 3 bieg przez chwilę..czyli Belgrad w Serbii w szczycie, to 15 pokazuje, na już rozgrzanym silniku :D Na autostradzie przy 130 zwykłe bywa 7-7.5, bardziej 140-150 to już 8-8.5 W Niemczech jeszcze nie byłem. Koszta ? Noo, chyba nie jest tanio z tego co widzę w sklepach, ale zobaczymy jak to będzie z częstotliwością wymian. Na razie to Cztery osiemnastki w moim samochodzie - czyli opony drogie jak mało co! Trochę szok przechodząc z Alfy 156 na 17-kach gdzie porządna opona jest już za 200-paru zł, a tu 400+ za tą samą, tylko pare centymetrów większą.. wtf!? Zimówki jeszcze droższe, 500+ sztuka. Montaż/wyważanie 200 zamiast 120 !!! WTF !? Złodzieje normalnie.. Wymieniasz oponę to wymieniasz oponę, co za różnica czy 1" większa średnica ? Za 3-4 wymiany można kupić solidny komplet drugich felg. No cóż, nie będą zarabiać. Świeży zakup sprzed 2 miesiące, a pakiet startowy to tylko komplet letnich opon, i na razie tylko dwie zimówki (bo te na których je dostałem to jakieś nieporozumienie w postaci marki Taurus(Czy tam Tigar/Kormoran, ta sama tylko nazwy inne) A, i jeszcze tylne łożysko, sprzedający myślał że to opony zimowe ;) 360zł + 100 robocizna razem z wymianą amortyzatora razem z sprężyną na używany(80zł), bo ori skorodowany - podstawa sprężyny, i się prawie urwało (a trzeba będzie i tak wszystkie 4 wymienić i dać Eibach Pro Kit bo ten prześwit koło/błotnik to jakiś rodem z 156 Q4 Crosswagon :D więc używka byle by do wiosny) W zasadzie bardzo fajna bryka, ale jakoś mi nie pasuje do końca. Myślałem że się przyzwyczaję, ale jakoś słabo idzie. W porównaniu do 156 kierownica nie tak fajna(w sensie czucia co dzieje się pod kołami. Na ogół jest dobra, bo raz spróbowałem Ałdi A4 3.0 V6... i zostałem w szoku że w sumie fajne auto, mocne, a kierownica jakaś kompletnie znieczulona, bardzo pośrednia..wtf ? Może na autobahn jest ok.. i na wypadanie z zakrętów :D ) Fotel Momo w 156 idealny, jak szyty na miarę normalnie, a tutaj jakiś taki, że nie do końca wygodny. Coś z odcinkiem lędźwiowym spieprzyli, oraz szeroki i się ślizgam do boków w zakrętach. Być może te z TI lepsze, nie wiem, i nie ma czerwonych, i wołają jakieś chore kwoty za nich bo każdy chce mieć TI nawet udawane. Nakładki TI na progi 700zł, sztuka! nowe niepomalowane! Ciężka, to ciągnie tym nosem trochę w zakręty, i tak dziwnie (w porównaniu do 156) się pochyla jakby dużo (ale nadał trzyma jak na torach) Skrzynia taka dziwna, żeby płynnie i spokojnie rzucić to trzeba się mega postarać, jakiś taki opór czasem jest, a czasem nie. Szukałem w automacie ale nie znalazłem dobrej na ogół.. :( Czy to ja już wolę łopatkami zmieniać i bez pedału sprzęgła ? Trzeba tym się namachać jak w średniowieczu, no nie wiem, to już nie dla mnie. Ale generalnie bardzo fajne auto, ładne z każdej strony, bardzo przyjemnie w środku (skóra czerwona a jakże) prześliczne zegary i ich podświetlenie, fajna kierownica, radio nawet z niedziałającym Bose gra niewiarygodnie dobrze. Gałka zmiany biegów jakaś dziwna kanciasta i niewygodna, od razu zmieniłem na bardziej kulistą, i podłokietnik jakiś ani tam, a tam, regulacji brak, miękki nad zwyczaj to nie. Cupholder to jakieś nieporozumienie zrobione na "masz, jest, odwal się" (ale w 156 w ogóle nie ma, wiec to i tak duży postęp :D ) Kto do cholery wymyślił żeby gniazdo 12V dać przy podłokietniku !? Na dodatek na raz kubek i gniazdo - nie można ! I kabelek na rejestrator tuż pod lusterkiem idzie przez skrzynie, aż można zahaczyć przy zmianie bo brakuje dosłownie 10cm kabla żeby szedł normalnie. Nie mam słów. A schowek chłodzony pod podłokietnikiem zmieści się co, puszka Coli ? Kto kurna pije cole !? I z puszki jeszcze, żeby się rozlewała. Jprd...choć może to schowek na batoniki, no nie wiem. Duże Brembo bardzo fajnie i mocne, ale jakoś nie gryzie tak jak jednotłoczkowe w 156, tylko tak dziwnie jakoś, z dużym skokiem pedału.. Automatykę wycieraczek NATYCHMIAST wyłączyłem (trzeba przeciąć przewód w pudle nad lusterkiem) bo to ustrojstwo jest po prostu OPĘTANE przez samego Szatana ! Jak pada to wolno, jak pada słabo to włącza aż bieg drugi.. :D a jak się utnie przewód to melduje błąd, ale przynajmniej wtedy działają jako normalny "intermittent" czy jak to po polsku jest. Czujniki parkowania oczywiście nie działają, bo prawdziwy mężczyzna wie dokładnie ile jest 20cm i na c'uj mu takie coś. ;) (a tak to po prostu padają czujniki czy wiązki korodują, nie chce mi się grzebać bo jak naprawisz to i tak potem padną znowu gdy tylko mróz czy mycie na bezdotykowej) Włączniki od świateł w bagażniku (w zamku) padły więc nie świeciło, ale naprawiłem. Są dwa, jeden od świateł drugi od meldowania otwarcia na panelu komputera, się robi most na ten drugi który jeszcze działa, i świeci. Żarówki żeby w przednich lampach zmienić to koniecznie zderzak się odkręca i upuszcza, lampy odkręcają i potem na spokojnie i widząc co się robi. Inaczej się nie da, nie ma miejsca.(może przy 4 cylindrowym jest więcej miejsca, nie wiem) Bose też nie działa, trzeba grzebać. No takie, wiecie, pierdoły. O których się zapomina gdy tylko przyciśnie się gaz powyżej 2100 o/min gdy turbina ożyje. Bardzo fajny dźwięk gdy się przyciśnie, nie spodziewałem się! Że diesel to tak poniżej 50kmh trochę słychać, no i na postoju, ale bez tragedii, dobrze wygłuszone to. Powyżej słychać tylko ryk gdy się przyciśnie. Przezajebiste auto które bardzo fajnie się prowadzi, za grosze. Nie przepłacajcie za VW/Audi, czy gnijące w oku i ciągłe psujące się BMW, nie warto, na prawdę.
6,6
Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
Alfa Romeo 159
Dodatkowo trzeba zwrócić uwagę na różnice pomiędzy tym co pokazuje komputer a własne obliczenia i tankowanie. Wiadomo czasami pistolet odbije wcześniej czasami później. Różnice wahają się pomiędzy 0,2 - 0,7 na korzyść jak i niekorzyść. Średnie zużycie to jazda w dużym mieście ( Poznań ) z kolei w trasie to prędkość na zwykłej drodze w granicach 100/110 km/h więc takie 6,4 uważam za dobry wynik. Na autostradzie przy prędkości 140/160 km/h przy 5 osobach na pokładzie plus ciężkie bagaże to spalanie 6,0 do 6,5. W trasie na zwykłych drogach krajowych to spalanie zawsze pomiędzy 5,0 do 5,5.
6,4
Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
Alfa Romeo 159
Auto używam do przemieszczania się głównie po trasach ok. 600km. Rekordowe spalanie 5,5l/100km przy prędkości średniej 130km/h podczas takiej trasy udało mi się w zasadzie raz. Średnio wartość spalania to okolice 6-6,5l/100km (nadal przy 130kmh). Dodatkowo w miarę często jeżdżę na dystans ok.60km po drogach, które nie pozwalają na wrzucenie 6'tki. Wtedy spalanie oscyluje w okolicach 6l/100km. Staram się nie używać pojazdu po przemieszczania się tylko po mieście ze względu na złowrogiego DPFa, ale jak już muszę to spalanie w zakorkowanych ulicach oscyluje od 6,5 do 8,5 l

Usterki Alfa Romeo 159

Liczba wpisów: 32
Pękający plastik podnośnika elektrycznych szyb
  • Alfa Romeo 159
  • inne
Występowanie usterki:
Plastik podnośnika tylnej szyby nie został prawidłowo obliczony na przeciążenia, które przenosi, wobec czego z czasem po prostu pęka. Objawia się tym, że szyba się nie otwiera choć słyszymy, że silnik elektryczny podnośnika działa.. Jeżeli natomiast potem weźmiemy szybę rękami, to możemy ją opuścić (ona też sama opadnie, jeżeli się ją zostawi na jakiś czas). Zamykanie działa bez problemu. Usterka łatwa do naprawy. Wystarczy ten plastikowy element po prostu poskładać i "skręcić" na kawałku grubej blachy dociętym na wymiar. Od tego czasu, żadnych problemów. Nie polecam kleić lub zgrzewać gdyż tak naprawione rozpadnie się bardzo szybko i zabawa w rozkręcanie zaczyna się od nowa ;-)
1 komentarz
Centralny zamek
  • Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 JTS 160KM 118kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu głupieje mi centralny zamek .Usterka dotyczy przednich prawych drzwi od kierowcy i lusterka. W zupełnie przypadkowy sposób przy zamykaniu drzwi się raz zamykają a raz nie .Czasami zamykają się tylko te drzwi a np lewe od strony kierowcy nie lub po otwarciu z pilota otwierają się wszystkie za wyjątkiem tych od strony kierowcy.Dodatkowo lusterko na prawych przednich drzwiach raz się składa a raz nie . Noajgorsze jest to że jak chcę jechać do serwisu to wszystko działa poprawnie i trudno namierzyć problem
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wydobywające się zgrzyty z okolic sprzęgła.
  • Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przebiegu 86000 km usłyszałem z okolic sprzęgła zgrzyt podczas próby zmiany biegów. Wada fabryczna. Wymiana koła dwu masowego, tarczy sprzęgła, docisku oraz wysprzęglika hydraulicznego, uszczelniacza. Koszt części 3200, 00 PLN., robocizna 400,00 PLN..
Oczekuje na rozwiązanie
Alfa Romeo 159