Model niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1976-1989. Samochód został zaprojektowany w biurze Italdesign, w którym dwa lata wcześniej powstał projekt innego słynnego kompaktu tamtych czasów, VW Golfa. Sprint początkowo był jedynie wersją coupe Alfy Romeo Alfasud. Do 1983 roku sprzedawano go pod nazwą Alfasud Sprint. Jako jeden z niewielu samochodów AR, Sprint był napędzany silnikami typu bokser. Na przełomie lat 70. i 80. Sprint był popularnym autem rajdowym. Na „cywilnym” rynku przez 13 lat znalazł ponad 116,5 tys. nabywców. Jego następcą po latach był model GT.
czytaj więcej
W historii włoskiej marki Sprint zawsze był w cieniu innych słynnych lub przełomowych Alf. Sprint nie zmienił losów motoryzacji, ale znacznie je upiększył. Do dziś sylwetka tego kompaktowego coupe robi wrażenie. Taka Corvette z końca lat 60 dla ludu.
~Powagosław
Złośliwi mawiają, że więcej Sprintów trafiło na złom w wyniku przeżarcia przez rdzę niż w efekcie kraks drogowych. Śmieszne? Popatrzcie na VW Golfa 1 – auto od tych samych projektantów, z tego samego czasu. Zabawne, że właśnie wystarczyło mieć trwalszą karoserię, by przejść do historii. Bo Sprint do dziś wygląda lepiej.
~Luzacjusz