Szukaj

Informacje o Audi 100

Lata produkcji: 1968 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do klasy wyższej (segment E) produkowany w latach 1968-1997. Powstały cztery generacje Audi 100. Pierwsza debiutowała w 1968 roku była jednym z najważniejszych samochodów w historii niemieckiej marki. Okazała się dużym sukcesem rynkowym. Podobnie było z kolejną „100-tką”, która powstała w 1976 roku, a rok później zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Równie udane były kolejne dwie generacje, które ugruntowały pozycję Audi w tej klasie przed wprowadzeniem modelu A6. W Chinach Audi 100 jest od 1988 roku produkowane przez koncern FAW pod nazwą Hongqi.
czytaj więcej

Audi 100 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi 100

Liczba ocen: 576
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Patryk
Audi 100 C3
Sedan 2.0 KAT 115KM 85kW
Samochód dobrze wykonany , duzo przestrzeni, wygodne i niezawodne, pancerne podzespoły i blacha w ocynku. Części latwo dostepne. Jeśli się wymienia wszystko na czas auto odwdziecza się niezawodnością przez długie lata. Przy 115 KM nie jest to demon predkosci ale u mnie dawała radę nawet z laweta. Stanowczo nie polecam montowac gazu! Częste regulacje a i tak czasem strzela po dolocie. Obecnie trudno znaleźć coś w dobrym stanie bo auto ma około 30 lat ale jak się trafi ' nie bite' i się trochę doinwestuje to posłuży jeszcze wiele lat.
4,5
~Kalasanty
Audi 100 C4
Avant 2.6 V6 150KM 110kW
Kupiłem za 3,6 tysiąca złotych. Wiadomo nie jest, brylantem wśród Audi ale jak za taką kwotę to genialny samochód. Komfort super, skrzynia automat też bajka, zmienia przełożenia płynnie, prawie tego nie czuć, gorzej z kickdownem, trochę potrzebuje czasu, ale jak wypali to iskry lecą. Spalanie średnio wysokie, nie jestem w stanie ocenić bo mi pływak nie działa i cały czas jest w granicach 80 na wskaźniku paliwa. Drobne usterki typu centralny kaprysi - czasem działa, czasem nie, kostka stacyjki do wymiany, nie odbija kluczyk z kręcenia rozrusznikiem. Pamiętajmy jednak, że jest to samochód 20-letni, z trzeciej ręki, swoje już przeszedł i na pewno te 280 kkm przebiegu trzeba pomnożyć co najmniej razy 1,5. Mimo to trzyma się dzielnie, miejsca ogrom, przynajmniej z przodu, tył też niezły, ale nie rzuca na kolana. Co ciekawe nie rdzewieje nawet po amatorskiej rzeźbie na nadkolach poprzednich właścicieli. Wyjdzie korozja to to zrobię, póki co nie ma sensu, a na perełkę póki co nie mam finansów żeby go przyszykować, a szkoda bo zasługuje!
4,9
~Skati
Audi 100 C4
Sedan 2.0 101KM 74kW
Miałem naprawdę wiele samochodów ale to stare podcziwe audi skradło moje serce. jest to mój najstarszy samochód ale lubię go najbardziej ze wszystkich. urzekła mnie swoją prostotą konstrukcji, trwałością, niskimi cenami części zamiennych, komfortem i stylem którego próżno szukać w nowszych pojazdach. jednym słowem jest to auto z duszą. nabyłem moją "setkę" drogą przypadku. nigdy nie lubiłem audi, było dla mnie za bardzo oklepane, zawsze wolałem stare bmki i volva. lubiłem też fordy mondeo. trafiła mi się jednak okazja za śmieszne pieniądze. samochód został ściągnięty od 2 właściciela, 65 letniej babci. samochód stał jakieś 8 lat niejeżdżony i był bardzo zaniedbany. był sprowadzony z przeznaczeniem na części. kupiłem ją za 2200 zł. tak jak pisałem samochód był zaniedbany, przedni błotnik był zjedzony przez korozję, listwy były pourywane, środek zakurzony, ale auto było bezwypadkowe, w pełni oryginalne i kompletne z oryginalnym niskim przebiegiem troche ponad 200 tys km i książką serwisową. zacząłem renowację auta i niedługim czasie samochód stał się bardzo przyzwoitym i zadbanym autem. najbardziej zachwyca lakier który po 23 latach wygląda pieknie i jest w 100% oryginalny. 3 miesiące po zakupie założyłem gaz na którym auto się świetnie sprawuje. reszta opisu poniżej:)

Raporty spalania Audi 100

Liczba raportów: 585
Średnie spalanie dla Audi 100
4,0 – 17,9
l/100 km
6,7 – 9,1
l/100 km
9,0 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Audi 100 C4
Sedan 2.6 V6 150KM 110kW
Auto mam w posiadaniu od 4 lat, i przejechałem nim ok 150tys km. Więc mogę już o nim co nieco powiedzieć. Auto wziąłem z przypadku. Miałem starego Escorta w Pb + LPG, który już powoli odchodził ze świata 'żywych'. Przesiadka z 60KM na 150KM robi różnicę. Auto ściągnięte z Niemiec od prywatnej osoby. Auto zostało zrobione przed przywiezieniem - klocki hamulcowe, tarcze, rozrząd, oleje, filtry, pompy, inne dyrdymały, + wymienił stary właściciel lampy ze starych, na nowe HELLA z soczewkami! po co? Bo chciał nim dalej jeździć. Ale po wszystkich wymianach, w boczne lewe drzwi pasażera wjechał inny samochód i to spowodowało zniechęcenie do dalszych napraw i sprzedaż. Drzwi wymienione na inne przeze mnie, i autko jeździ. Auto po zarejestrowaniu w PL jeździło ok 2 miesiące na Pb. nie ukrywam, że zabawa pedałem gazy na trasie do szkoły co weekend była przyjemna, acz kolwiek kosztowna. Auto spalało Pb w granicach 13-15l/100km Pb. Tankowanie 82l Pb za 450zł było niemiłosiernym bólem pod dystrybutorem. Z uwagi że dosyć sporo jeżdżę, to wydawało się rozsądne by bez zawahania założyć instalację LPG. Poczytałem, poszukałem najlepszych instalatorów na forach i pojechałem. Instalacja wyszła mnie ok 3800zł (STAG 300 PLUS, Hana 2000, i inne bajery - miało działać i się nie psuć). Brak utraty mocy, spalanie nie wzrosło jak co niektórzy piszą. Dobra instalacja i dobrze wyregulowana, nie sprawia problemów. Auto po 4 latach eksploatacji, wymieniane miało zawsze na czas filtry, oleje, smarowania i inne potrzebne do funkcjonowania osprzęty. Do dzisiaj nie sprawiało żadnego problemu. Amortyzatory przód wymienione na początku po zakupie, były wybite na boki i stukanie denerwowało na każdej dziurze. 1x Wymienione zostały klocki przód/tył. Ostatnio wymieniałem rozrząd wraz z pompą wody, i termostatem - koszt części z wymianą u mechanika ok 900zł. To tyle z napraw jakie poczyniłem przez 4 lata. Kolejną rzecz jaką miałem robić w tym roku, to nadkola - zmora tego modelu. Nadkola rdzewieją w każdej sztuce. Bez wyjątków. Zakupione mam już nowe, 300zł szt. na wiosne oddaje do malowania, alusy do piaskowania i malowania, i autko będzie przeżywało kolejną młodość. Co do spalania, 12l. to taki standard/norma. 9l udało się zrobić jadąć zapakowanym 4 osoby z Poznania do Trójmiasta. Bez ostrej jazdy, i hamowań. Płynna jazda. Max spalanie wyszło mi na autostradzie też przy zapakowanym aucie 3 osoby i bdzo dużo bagażu - trasa Łódź - Poznań. Jedyne co przeszkadzało to bramki na autostradzie. Tak bez przerwy na liczniku 220km/h, stąd spalanie na tym poziomie. Jak dla mnie nie zostało stworzone auto o podobnych parametrach, wygodzie, i spalaniu jak to. Mamy w firmie Fiaty Panda, z LPG, które spalają od 8-12l/100km. A komfort, bezpieczenstwo, wygoda, nieporównywalne.
11,7
Audi 100 C3
Sedan 2.0 115KM 85kW
Tutaj mam dylemat, bo koszty tutaj zależą od głównie, cóż, gdyby to był 1.8 to dałbym najpewniej maxa, ale nie dam bo to nie 1.8 tylko 2.0 i jego problematyczny układ wtryskowy który niestety jest ciągle czarną magią dla niektórych mechaników, naprawy tego mogą być kosztowne. jeśli chodzi o inne rzeczy, jest naprawde okej, lampa 80 zł nowa, gril za 30 zł nowy, przeguby 30 zł sztuka. elementy zawieszenie też ceny mają w pożądku ah i spalanie, pali mało... 8-9 litrów lpg w trasie, do 14 w mieście, to mnie zaskoczyło
7,6
Audi 100 C4
Sedan 2.4 D 82KM 60kW
Auto posiadam od lipca 2013. Kupiłem świeżo po wymianie rozrządu, oleju i filtrów. Trasa 770km w jedną stronę, 80% drogi z prędkością 115~125km/h spalanie wyszło około 6L ON. Na miasto się nie nadaje bo spalanie drastycznie wzrasta, duża buda i mało koników a ja nie lubię go piłować. 2.4D to jednostka napędowa o super wytrzymałości. Zawsze rano wiem, że mogę wsiąść, zrobić 300km i nic się nie zepsuje bo tam nie ma co się psuć. Mój ma 350tyś przebiegu. Widziałem takie jednostki z 900tyś i ładnie cykały. Polecam na długie podróże.

Usterki Audi 100

Liczba wpisów: 40
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
silnik odpala poczym po pewnej chwili warjuje z obrotami
  • Audi 100 C3 Avant 2.3 E quattro 136KM 100kW 1986-1990
  • silnik
pewien koles wlal do pustego zbiornika denaturat bo mu zabraklo paliwa zeby w mrozny dzien odpalic auto,silnik jak twierdzi odpalil ale po chwili zaczal wariowac z obrotami zaczal strzelac w kolektor stawac okoniem przy kolejnym uruchamianiu,az doszlo do tego ze zgubil iskre i przestal odpalac,okazalo sie ze szlag trafil cewke zaplpnowa,kiedy zostala odlaczona klema od akumulatora i podlaczona spowrotem cewka wytwarzala na kilka minut iskre poczym ja tracila,zostala wymieniona na inna i teraz ma caly czas iskre,do zbiornika w ktorym znajdowalo sie 1.5litra denaturatu zostala dolana benzyna 95 oktan w ilosci 10litrow auto jak jest zimne odpala ale po pewnym czasie zaczyna wariowac podwyzszczaja mu sie obroty albo chodzi nie rowno na wolnuch obrotach albo zgzsnie i ciezko jest powtornie uruchomic silnik,czesto jest tak ze jak juz zgasnie po kilkunastu minutach pracy na wyzszych obrotach to po wlaczeniu stacyjki zalacza sie pompa paliwa a wraz z nia obrotomiesz pokazuje wartosc 2000obrotow na minute,w cewce zapoonowej jest wtedy slyszalne brzeczenie,obrotomiesz uruchamia sie rowniez w momencie krecenia rozrusznikiem nie wiem co jest grane prosze o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Audi 100