Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Sedan 2.0 101KM 74kW 1990-1994

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.

Dane techniczne Audi 100 C4 Sedan 2.0 101KM 74kW 1990-1994

Produkowany od 1990 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 157 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi 100 C4 Sedan 2.0 101KM 74kW 1990-1994

Liczba ocen: 12
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,9
~Skati
Sedan 2.0 101KM 74kW
Audi 100 C4
Miałem naprawdę wiele samochodów ale to stare podcziwe audi skradło moje serce. jest to mój najstarszy samochód ale lubię go najbardziej ze wszystkich. urzekła mnie swoją prostotą konstrukcji, trwałością, niskimi cenami części zamiennych, komfortem i stylem którego próżno szukać w nowszych pojazdach. jednym słowem jest to auto z duszą. nabyłem moją "setkę" drogą przypadku. nigdy nie lubiłem audi, było dla mnie za bardzo oklepane, zawsze wolałem stare bmki i volva. lubiłem też fordy mondeo. trafiła mi się jednak okazja za śmieszne pieniądze. samochód został ściągnięty od 2 właściciela, 65 letniej babci. samochód stał jakieś 8 lat niejeżdżony i był bardzo zaniedbany. był sprowadzony z przeznaczeniem na części. kupiłem ją za 2200 zł. tak jak pisałem samochód był zaniedbany, przedni błotnik był zjedzony przez korozję, listwy były pourywane, środek zakurzony, ale auto było bezwypadkowe, w pełni oryginalne i kompletne z oryginalnym niskim przebiegiem troche ponad 200 tys km i książką serwisową. zacząłem renowację auta i niedługim czasie samochód stał się bardzo przyzwoitym i zadbanym autem. najbardziej zachwyca lakier który po 23 latach wygląda pieknie i jest w 100% oryginalny. 3 miesiące po zakupie założyłem gaz na którym auto się świetnie sprawuje. reszta opisu poniżej:)
4,0
~JAC56
Sedan 2.0 101KM 74kW
Audi 100 C4
Uwazam, ze Auto jest jednym z najlepszych modeli tego typu i w tym przedziale wiekowym, mialem wiele aut ale to najbardziej lubie moze z zewnatrz nie wyglada zbyt zachecajaco (mam na mysli kształty nadwozia), ale jesli chodzi o wnetrze to jest nieprzescignione...
4,1
~Stanisław
Sedan 2.0 101KM 74kW
Audi 100 C4
jak na samochód kilkunastoletni spisuje się świetnie.Mało też pali,(10 l)lpg w mieście.Komfort jazdy bardzo dobry.Jedyny mankament w mojej opini to bardzo płytkie schowki.

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 29
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Samoczynnie włącza się klima i nawiew.
  • Audi 100 C4 S4
  • inne
Włącza się oświetlenie i wentylacja, a wyświetlacz od klimy i nawiewu w ogóle nie świeci - jak wyłącze silnik to wszystko gaśnie, po ponownym włączeniu powtarza się to samo. Nie wiem o co tu chodzi. Kiedyś jadąc do Zakopanego jak zwykle włączyła się sama klima i nawiew. Zatrzymałem samochód i wyciągnąłem bezpiecznik od klimy i nawiewu - przestało dmuchać. W powrotnej drodze włożyłem bezpiecznik i o dziwo wskażnik klimy się zaświecił, ale klima się sama nie włączyła. Działało to chyba tydzień, po tym okresie znowu się sama włącza.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 100 C4 Sedan