Szukaj

Informacje o Audi 100 C4 Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW 1990-1994

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Czwarta, ostatnia generacja Audi 100 oznaczona symbolem C4 została zaprezentowana w 1990 roku. Samochód został gruntownie odmieniony pod względem stylistycznym i otrzymał zupełnie nowe, dynamiczne nadwozie. Model C4 różnił się również od swojego poprzednikami większymi rozmiarami. W 1994 roku Audi 100 zostało wycofane z produkcji. Rok później niemiecka marka przemianowała je na Audi A6, które początkowo było zmodernizowaną wersją „100-tki”.

Dane techniczne Audi 100 C4 Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW 1990-1994

Produkowany od 1990 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi 100 C4 Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW 1990-1994

Liczba ocen: 31
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

2,0
~111
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Audi 100 C4
Bardzo awaryjne auto , ktos tam pisał ze jest w podwójnym ocynku...totalna bzdura , owszem jest ocynk ale nie wszystkich elementów , klapa bagażnika i progi lubia rdzewieć i takie bajki wymysla typowy fan audi... A szkoda bo daje sie naciąć na to wiele ludzi a potem żałują , kolejna sprawa to koszty eksploatacji , audto drogie w serwisowaniu , części tanie nie są (komplet amortyzzatorów w serwisie 1780zł) , spalanie jest spore , bez problemu przy ostrej jezdzie spali 16-17 l , W środku troche tandeta , plastiki bardzo słabej jakośći , znajomy ma bmw 7 i to niema porównania nawet do tego audi i tylko debile to porównują. Ogólnie stary i drogi w utrzymaniu a nie wyróżniajacy sie niczym od innych aut tej klasy i z podobnymi silnikami.Niepolecam
4,7
~hunter
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Audi 100 C4
Autko przeszło moje najśmielsze oczekiwania: napęd quattro (to juz mój drugi - wcześnie audi 90 2,3 5cyl.), 174 konie i motor V6 to jest to! Kompromis komfortu, bezpieczeństwa i najwyższej jakości z ceną. Samochód ma już swoje lata ale niewiele fabrycznie nowych "plastików" może się z nim równać jakością wykończeń, wyciszeniem i elastycznością nie wspominając już o prestiżu marki AUDI. Blachy w podwójnym ocynku (standard Audi) co gwarantuje zero rdzy! Pojemnośc może odstarszać ale samochód pali średnio 11 litrów - dla porównania opel astra 95´ 1,4 lpg spala około 9-10l . Jesli ktoś szuka bezawaryjnego auta rodzinnego albo limuzyny o sportowym zacięciu to własnie to!
4,6
~Tomasz
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Audi 100 C4
Bardzo fajne autko. Mam go już ponad 3 lata, więc mogę napisać opinię. Zamieniłem Opla Omege na tą Audi, choć Omega była ładniej utrzymana. "Setka" była bardzo zaniedbana ale za cały ten okres wyłądowała na lawecie tylko raz - pękła nagrzewnica, była to tania podróbka, więc nie ma co się dziwić. W autku nic się nie psuje, tylko się zużywa, wymiany, naprawy są proste, można samemu grzebać, naprawiać i wymieniać.

Raporty spalania Audi 100 C4 Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW 1990-1994

Liczba raportów: 33
Średnie spalanie dla Audi 100 C4 Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW 1990-1994
11,8
l/100 km
14,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,8
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Audi 100 C4
Witam. niektórzy straszne brednie piszą na temat spalania - albo mają coś NIETAK ze swoją niunią. Moja po mieście - sporadycznie wyjazd w okolice miasta - łyka średnio 16-17 litrów gazu przy bardzo energicznej jeździe(w końcu po to się kupuje auto które ma 174 kuce), instalacja 1 generacji. Niunia zagazowana jest od 230 000 km i nadal jeździ, Na liczniku 360 000 i śmiga codziennie:] Trasa nad balaton średnio 10,4 gazu przy prędkościach 80-160km/h. Gorąco polecam ten model, niestety ciężko trafić w dobrym stanie. Pozdr
12,2
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Audi 100 C4
Auto z przebiegiem ~123 000 km, instalacja 3 generacji stag 300- wtrysku fazy lotnej - popularna sekwencja na wtryskach valteca czyli niska półka. Na butli zatankowanej do 48 litrów przejazd 360-370 km nie stanowi problemu, jazda delikatna, do 2500 obr/min, spalanie z trasy (10,1) przy predkosci 100-110 km/h płynna, płaska droga, 3 osoby na pokladzie. Maksymalne średnie spalanie 14,8 przy JEŹDZIE a nie pałowaniu co światła. Jak kreci sie silniczkem żwawo pod odcięcie to etylinki potrafi wciągnąć w okolice 20 litrów (średnie wg. komputera na odcinku ~20km z kilkoma sygnalizacjami, od swiatel do świateł rura 23,7l)
15,8
Sedan 2.8 E V6 174KM 128kW
Audi 100 C4
Spalanie dla LPG 2 generacji (wiem, że niewypał), ale kupiłem z taką instalacją. Aktualny przebieg ponad 415000 km. Instalacja trudna (praktycznie nienadająca się) do poprawnej regulacji. Awaryjność przy tym przebiegu dość wysoka, ale SOLIDNA naprawa i zakup DOBRYCH części załatwia sprawę. Pozdrawiam.

Usterki Audi 100 C4

Liczba wpisów: 29
hałas z przedniego koła
  • Audi 100 C4
  • zawieszenie
W czasie mjazdy słychać wyrażnie hałas dobiegający z przedniego koła uszkodzone łożysko Podnosimy samochód na podnośniku luzując przed tym śruby koła i półosi,następnie zdejmujemy koło,odkręcamy zacisk hamulcowy,zdejmujemy go podwieszając w taki sposób by przewód doprowadzający płyn pozostał lużny. Zdejmujemy tarczę hamulcową i odkręcamy całkowicie śróbę półosi.Następnie odkręcamy drążek kierowniczy ,śrubę zaciskającą sworzeń wachacza i trzy śruby łączące kolumnę z andwoziem.W kolejnym etapie rozłączamy kolumnę resorującą od wachacza,wyciągamy ją na zewnątrz.Łożysko wymieniamy na prasie i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczekuje na rozwiązanie
Pompa wspomagania.
  • Audi 100 C4
  • układ kierowniczy
Występowanie usterki:
Wiele aut modelu 100, z silnikiem 2,8 V6 w quattro, maja problem ze slabymi pompami silnikowymi. Producent zaleca teoretycznie trzymac sie oryginalnego plynu do wspomagania od AUDI, i szczerze? - warto w niego zainwestowac co nie jest i tak zbyt drogie. Z wlasnego doswiadczenia po uzyciu innego plynu, siadla mi pompa, i jako ze jestem w kanadzie to koszt przekroczyl 600 $. ( 4000 $ wartosc auta ). Dlugotrwale maksymalne skrecanie kierownicy ( az odbije ) nadmiernie przeciaza pompe prowadzac do nieszczelnosci, do naprawy ktorych trzeba troche cierpliwosci i wiedzy.
Samoczynnie włącza się klima i nawiew.
  • Audi 100 C4 S4
  • inne
Włącza się oświetlenie i wentylacja, a wyświetlacz od klimy i nawiewu w ogóle nie świeci - jak wyłącze silnik to wszystko gaśnie, po ponownym włączeniu powtarza się to samo. Nie wiem o co tu chodzi. Kiedyś jadąc do Zakopanego jak zwykle włączyła się sama klima i nawiew. Zatrzymałem samochód i wyciągnąłem bezpiecznik od klimy i nawiewu - przestało dmuchać. W powrotnej drodze włożyłem bezpiecznik i o dziwo wskażnik klimy się zaświecił, ale klima się sama nie włączyła. Działało to chyba tydzień, po tym okresie znowu się sama włącza.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi 100 C4 Sedan