Szukaj

Informacje o Audi A1 I Sportback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Auta małe

Należący do segmentu B najmniejszy w ofercie niemieckiego koncernu z Ingolstadt model produkowany jest od 2010 r. Jego protoplastą z jednej strony jest produkowany w latach 70. minionego wieku miejski Audi 50, z drugiej zaś cieszący się słabym zainteresowaniem Audi A2. Natomiast bezpośrednią zapowiedzią były dwa prototypowe modele – Metroproject Quattro zaprezentowany w 2007 r. oraz A1 Sportback concept z 2008 r.

Audi A1 I (8X) (2010 - 2018)

Pierwsza generacja Audi A1 swoją światową premierę miała w 2010 r. podczas wystawy samochodowej w Genewie. Zbudowana została na platformie podłogowej Volkswagen Group PQ25, a więc tej samej, na której powstały również Seat Ibiza IV oraz Volkswagen Polo V. A-jedynka dostępna była w wariancie trzydrzwiowym oraz pięciodrzwiowym A1 Sportback, który zadebiutował pod koniec 2011 r., a w ofercie pojawił się rok później. W 2014 r. obie wersje nadwoziowe Audi A1 poddane zostały kuracji odmładzającej.

Dostępne silniki Audi A1 8X

Pierwsza generacja najmniejszego Audi nie miała zbyt szerokiej oferty silnikowej. Bazowa wersja miała pod maską silnik 1.2 TFSI o mocy 86 KM. Mocniejsza odmiana o pojemności 1,4 litra była napędzana stadem koni mechanicznych liczącym 122 sztuki. Do wyboru był również silnik wysokoprężny 1.6 TDI w dwóch wariantach mocy (90 i 105), a wraz z debiutem wersji poliftingowej pojawił się w ofercie 3-cylindrowy silnik 1.4 TDI o mocy 90 KM.

Na bazie tego modelu stworzony został także w pełni elektryczny testowy Audi A1 e-tron, który napędzany był silnikiem o mocy 85 kW, a energia gromadzona była w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 13,3 kWh.

Najmocniejszy w stawce Audi S1

Topową odmianą w gamie było Audi S1, w tym również S1 Sportback, które do oferty dołączyło w drugim kwartale 2014 r. Ten wariant silnikowy napędzany był dwulitrową jednostką TFSI o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. W stosunku do słabszych odmian A1 odmiana ta różniła się także nieco zmienionym nadwoziem oraz zawieszeniem.

Audi A1 II (GB) (2018 - teraz)

Druga generacja małego Audi zadebiutowała oficjalne w czerwcu 2018 r., a do sprzedaży trafiła pod koniec roku. W porównaniu do poprzednika z oferty zniknęła dużo słabiej sprzedająca się odmiana trzydrzwiowa. Audi A1 Sportback II to także nowy język stylistyczny marki, w którym znajdziemy liczne nawiązania do zaprezentowanego rok wcześniej nowego Audi A8.

W ofercie znalazły się wersje 25 TFSI z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1 litra o mocy 95 KM, 30 TFSI z tym silnikiem, ale o mocy 116 KM, a także 35 TFSI, czyli z 1,5-litrową jednostką, która generuje 150 KM.

Audi A1 Citycarver

Na bazie małego Audi w 2019 r. powstała także uterenowiona odmiana A1 Citycarver. Od standardowego Sportbacka będzie się różnić nieco inną stylistyką nadwozia, ale przede wszystkim zmodyfikowanym podwoziem i zawieszeniem oraz o 4 cm większym prześwitem, które mają sprawić, że tym modelem będzie można zmierzyć się z nieco trudniejszym terenem.

czytaj więcej
Powagosław

Audi nie jest marką, która zaskakuje rynek stylistycznym wyuzdaniem. Nikt chyba nie spodziewał się, że A1 będzie pod tym względem rewolucyjnym modelem. Jest dokładnie taki, jakiego oczekiwano. Można więc przewrotnie powiedzieć, że Audi znów spełniło swoje oczekiwania.

~Powagosław
Luzacjusz

Duże Audi są jak duże psy – nie muszą szczekać, żeby je zauważono. A1 jest trochę jak rasowy pekińczyk – z rodowodem i w ogóle, ale strasznie próbuje ujadać i udawać groźniejszego niż jest. Nie przepadam za pekińczykami, ale jeszcze gorsze są przebierane pudle.

~Luzacjusz

Audi A1 I Sportback 5d Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Długość 3973 mm
Szerokość 1746 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1906 mm
Wysokość 1422 mm
Wysokość z anteną 1438 mm
Rozstaw osi 2469 mm
Rozstaw kół - przód 1477 mm
Rozstaw kół - tył 1471 mm
Zwis przedni 813 mm
Zwis tylny 691 mm
Prześwit 212 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1014 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 937 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1396 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1351 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1330 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1279 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 920 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 270 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 921 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 633 mm
Wysokość progu załadowczego 922 mm
Drzwi tylne - szerokość 922 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Audi A1 I Sportback 5d Facelifting