Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 214 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi A1 sportback

Audi A1 sportback
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1105 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
73%
Zabezpieczenie przechodnia
80%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.2 pkt | 95 %

Przedział pasażerski A1 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Audi pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra lub wystarczająca. Ochrona została oceniona jako mierna dla klatki piersiowej tylnego pasażera, w oparciu o odczyty z manekina dotyczące ściśnięcia, ale w pozostałych przypadkach ochrona była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i A1 zdobyło maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. "Audi Pre Sense Front" to autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), znajdujący się w standardowym wyposażeniu. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione i A1 zdobyło maksymalną ilość punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Audi twierdzi, że środkowe miejsce tylnej kanapy jest nieodpowiednie dla uniwersalnych fotelików. Przeprowadzona została próba, ale wyniki z założenia były negatywne, ponieważ miejsce środkowe nie jest dopuszczone do instalacji uniwersalnych fotelików. W pozostałych przypadkach, foteliki mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
23,8pkt

Uderzenie z przodu
15,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Audi Youngster Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

35.1 pkt | 73 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy była jednak bardziej zróżnicowana. Tak samo jak Audi Pre Sense Front może wykrywać inne pojazdy, system jest zdolny jest również do identyfikowania niechronionych użytkowników drogi, takich piesi i rowerzyści. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na oba rodzaje tego typu użytkowników drogi.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
10,9 pkt
Głowa
14,1 pkt
Miednica
4,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
AEB Pieszy
4,9pkt
AEB Rowerzysta
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.4 pkt | 80 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem. System informowania o ograniczeniach prędkości jest dostępny jako opcja ale nie został zawarty w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Audi Pre Sense Front
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry