Szukaj

Informacje o Audi A1 (S1)

Lata produkcji: 2010 – teraz
Segment: Auta małe

Należący do segmentu B najmniejszy w ofercie niemieckiego koncernu z Ingolstadt model produkowany jest od 2010 r. Jego protoplastą z jednej strony jest produkowany w latach 70. minionego wieku miejski Audi 50, z drugiej zaś cieszący się słabym zainteresowaniem Audi A2. Natomiast bezpośrednią zapowiedzią były dwa prototypowe modele – Metroproject Quattro zaprezentowany w 2007 r. oraz A1 Sportback concept z 2008 r.

Audi A1 I (8X) (2010 - 2018)

Pierwsza generacja Audi A1 swoją światową premierę miała w 2010 r. podczas wystawy samochodowej w Genewie. Zbudowana została na platformie podłogowej Volkswagen Group PQ25, a więc tej samej, na której powstały również Seat Ibiza IV oraz Volkswagen Polo V. A-jedynka dostępna była w wariancie trzydrzwiowym oraz pięciodrzwiowym A1 Sportback, który zadebiutował pod koniec 2011 r., a w ofercie pojawił się rok później. W 2014 r. obie wersje nadwoziowe Audi A1 poddane zostały kuracji odmładzającej.

Dostępne silniki Audi A1 8X

Pierwsza generacja najmniejszego Audi nie miała zbyt szerokiej oferty silnikowej. Bazowa wersja miała pod maską silnik 1.2 TFSI o mocy 86 KM. Mocniejsza odmiana o pojemności 1,4 litra była napędzana stadem koni mechanicznych liczącym 122 sztuki. Do wyboru był również silnik wysokoprężny 1.6 TDI w dwóch wariantach mocy (90 i 105), a wraz z debiutem wersji poliftingowej pojawił się w ofercie 3-cylindrowy silnik 1.4 TDI o mocy 90 KM.

Na bazie tego modelu stworzony został także w pełni elektryczny testowy Audi A1 e-tron, który napędzany był silnikiem o mocy 85 kW, a energia gromadzona była w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 13,3 kWh.

Najmocniejszy w stawce Audi S1

Topową odmianą w gamie było Audi S1, w tym również S1 Sportback, które do oferty dołączyło w drugim kwartale 2014 r. Ten wariant silnikowy napędzany był dwulitrową jednostką TFSI o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. W stosunku do słabszych odmian A1 odmiana ta różniła się także nieco zmienionym nadwoziem oraz zawieszeniem.

Audi A1 II (GB) (2018 - teraz)

Druga generacja małego Audi zadebiutowała oficjalne w czerwcu 2018 r., a do sprzedaży trafiła pod koniec roku. W porównaniu do poprzednika z oferty zniknęła dużo słabiej sprzedająca się odmiana trzydrzwiowa. Audi A1 Sportback II to także nowy język stylistyczny marki, w którym znajdziemy liczne nawiązania do zaprezentowanego rok wcześniej nowego Audi A8.

W ofercie znalazły się wersje 25 TFSI z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1 litra o mocy 95 KM, 30 TFSI z tym silnikiem, ale o mocy 116 KM, a także 35 TFSI, czyli z 1,5-litrową jednostką, która generuje 150 KM.

Audi A1 Citycarver

Na bazie małego Audi w 2019 r. powstała także uterenowiona odmiana A1 Citycarver. Od standardowego Sportbacka będzie się różnić nieco inną stylistyką nadwozia, ale przede wszystkim zmodyfikowanym podwoziem i zawieszeniem oraz o 4 cm większym prześwitem, które mają sprawić, że tym modelem będzie można zmierzyć się z nieco trudniejszym terenem.

czytaj więcej
Powagosław

Audi nie jest marką, która zaskakuje rynek stylistycznym wyuzdaniem. Nikt chyba nie spodziewał się, że A1 będzie pod tym względem rewolucyjnym modelem. Jest dokładnie taki, jakiego oczekiwano. Można więc przewrotnie powiedzieć, że Audi znów spełniło swoje oczekiwania.

~Powagosław
Luzacjusz

Duże Audi są jak duże psy – nie muszą szczekać, żeby je zauważono. A1 jest trochę jak rasowy pekińczyk – z rodowodem i w ogóle, ale strasznie próbuje ujadać i udawać groźniejszego niż jest. Nie przepadam za pekińczykami, ale jeszcze gorsze są przebierane pudle.

~Luzacjusz

Audi A1 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A1 (S1)

Liczba ocen: 55
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,8
~Jowita
Sportback 5d 1.4 TFSI 122KM 90kW
Audi A1 I
Jeżdże tym autem jako druga właścicielka . Przyznam mu 5-. To małe i zwinne auto. Ktoś sie tu wypłakiwał że za małe, ale ja jeździłam z mężem i dwójką 5 latków i jakoś sie mieściliśmy. I to była wyprawa nad morze. W bagażniku dwie walizki i daliśmy rade. A podróż nie była męcząca. Wersja 5 drzwiowa jest bardziej pojemna. W trasie samochód pali 6 litów benzyny, a w mieście jak woziłam dzieci do przedszkola 8 litrów w zimie. To nie dużo dlatego mimo propozycji instalacji lpg takiego do silnika tsi zrezygnowaliśmy. Jeśli chodzi o serwis i naprawy to jako kobieta nie musiałam nigdy interweniować w serwisach że coś sie psuło lub nie mogłam odpalić audi. Wymieniałam tylko olej i tyle. Oprócz tego hamulce z przodu i šwiece.
5,0
~Janek
Sportback 5d 1.4 TFSI 122KM 90kW
Audi A1 I
Jeśli Audi A1 to tylko diesel 1.6 TDI 105 koni albo 1.4 TFSI 122 konie. Inne tzn 1.2 TFSI 86 koni to muł i nie jeździ. Zresztą w takim aucie nikt nie chce być zawalidrogą. Jeździłem kilkoma A1 i stwierdzam, że najlepszy jest 1.4 TFSI 122 Koni. Ma moc, ładnie się zbiera. Pali przy tym normalnie, tak około 7 litrów Pb. Jest bezawaryjny, o dziwo 1.4 TFSI w najmniejszej mocy nie psuje się, a ja wymieniam w nim tylko olej tak co 10 tysięcy kilometrów. On ma łańcuch a o tn element trzeba dbać. Jak silnik klekocze rano po odpaleniu jak dizel to łańcuch do wymiany. Ktoś tu pisał, że obecnie to tani element i ja to potwierdze bo zmieniałem go w mojej Skodzie Octavi 1.4 tsi. Koszt z robocizną 700zł. W Aud jak narazie odpukać nic się nie dzieje z łańcuchem.
4,6
~Józku
Hatchback 3d 1.4 TFSI 122KM 90kW
Audi A1 I
Bardzo fajne, sprytne i zgrabne auto. Silnik 1.4 TFSI miał swoje bolączki przed 2010 rokiem, ale po tych latach został już pozbawiony wad wieku dziecięcego tj. rozciągającego się łańcucha rozrządu w wersji 122KM. Zresztą w żadnym aucie z łańcuchem rozrządu , nie patrząc na marki, nie wymienia się oleju co 30 tyś bo to śmierć dla tego elementu. Maksymalnie wymiana co 12 tyś km. A jakby coś, z tego co przekazał mi znajomy posiadający ten silnik w VW Golfie VI koszt kompletu łańcucha to obecnie 400 - 500zł. Czyli koszt paskowego rozrządu. Nie ma co płakać. Audi A1 to w rzeczywistości polo w ładniejszej budzie. Proste zawieszenie, dostęp do wszystkich części z seata lub polo. Nie ma tragedii. W jeździe silnik jest dynamiczny w jak na tę moc ekonomiczny. Mi pali w granicach 6 - 7.5 litra, biorąc pod uwagę te 8,9 s do 100km/h, to niedużo. Prędkości rzędu 160- 190 nie czuć na autostradzie w ogóle. To pewne auto, solidnie złożone. Polecam, jeśli ktoś szuka niedużego auta do miasta i nie tylko.
Audi A1