Szukaj

Informacje o Audi A5 I S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Auta sportowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2016. Pod względem konstrukcyjnym A5 bazował na Audi A4 IV generacji. Zbudowano go na tej samej modularnej płycie podłogowej Volkswagen Group MLB/MLP. Model debiutował w wersji coupe, od 2009 roku dostępny również w 5-drzwiowej odmianie liftback (nazwa Sportback) oraz Cabriolet. Rok później zaprezentowano mocniejszą wersję RS5 w wariancie coupe, a w 2012 roku – w wariancie kabrio. W roku 2011 auto poddano face-liftingowi. Audi A5 miało również swoją odmianę high performance – S5. Projektantem obu modeli był Walter de Silva, ówczesny szef stylistów w całej grupie VW.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód kompletny jeśli chodzi o średniej wielkości coupe. Znakomita równowaga pomiędzy stylowym, dynamicznym i eleganckim nadwoziem. Piękna rzecz.

~Powagosław
Luzacjusz

A5, czyli Alternatywy 5. Alternatywy wobec BMW i Mercedesa, którzy na widok konkurenta z Ingolstadt powinni nerwowo zajadać sznycle panierowane.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 4163 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 354 KM (260 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje W pełni elektroniczny układ sterowania silnikiem Bosch 9.1.1, elektroniczny pedał przyspieszenia.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A5 I S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
14,2
l/100 km
14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,5
Audi A5 I
S5 Coupe 4.2 354KM 260kW
Spalanie paliwa to temat, którego przy tym aucie lepiej nie poruszać. Jadąc w trasie spokojnym tempem z prędkością 120 km/h udało mi się zejść do 9,5 l/100 km, przy 160 km/h 12 l. W mieście wyłączam podgląd średniego spalania ;-) Jeśli nie ma korków i jadę dość spokojnie to CZASAMI udaje mi się zejść do 15 l, ale znacznie częściej widzę wartości w okolicach 23-27 l. Auto robi wrażenie ciężkiego, ale zbiera się rewelacyjnie. Skrzynia automatyczna w trybie D chwilę się zastanawia zanim zredukuje - cecha, która znika w trybie S. S5 jest wygodna, chociaż zawieszenie ma raczej twarde. Jakość materiałów z górnej półki, ceny części ogarnialne. Wygląd - klasyczne piękno i mimo 11 lat nadal urzeka urodą. Dźwięk nawet w serii śliczny - głęboki bas V8, idealnie głośny przez co nie męczy w trasie. Ogromny, jak na takie auto, bagażnik, mega wygodne fotele (przednie i tylne), super trzymają na zakrętach. Z tyłu mało miejsca na głowę dla osób od 180 cm w górę. Ogólnie rewelacyjne, dynamiczne i piękne auto, które w razie potrzeby przewiezie 4 osoby i jeszcze trochę bagażu (chociaż pod względem zawartości będzie to raczej wyjazd na plażę niż na narty).
17,1
Audi A5 I
S5 Coupe 4.2 354KM 260kW
No cóż, mało nie pali, ale za to wszystko wynagradza komfort, dźwięk silnika (jeśli zmienimy wydech na nie wyciszanego Milliteka) no i piękne aksamitne przyspieszenie. Najgorzej wypada zabawa w mieście. Spalanie po 20L to norma. jednak już w trasie to auto potrafi być dość ekonomiczne 13-15L to naprawdę doskonały wynik przy 4x4 i V8. To ostatnie dobre Audi bez żadnych turbo śmieciarek pod maską.
13,9
Audi A5 I
S5 Coupe 4.2 354KM 260kW
Średnie spalanie po 10.000km zrobionych w 100% po mieście to wg komputera 15,4l/100km. Jak na tak mocne auto V8 jest to wynik godny odnotowania. Kupując auto spodziewałem się średniego spalania w mieście na poziomie 19l/100km, więc jestem pozytywnie zaskoczony. Dźwięk silnika V8 nie da się z niczym porównać.

Usterki Audi A5 I

Liczba wpisów: 3
Branie do 2L oleju na 1000km - wada olejowa silnika - wadliwe tłoki i pierścienie (to nie odma jak wstawiają niektóre ASO)
  • Audi A5 I Coupe 2.0 TFSI 211KM 155kW od 2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Silniki 2.0 TFSI do 2007-2011 mają FARBRYCZNĄ! tzw. wadę olejową. W tych silnikach zamontowane zostały przez producenta wadliwe - źle zaprojektowane - tłoki oraz pierścienie tłokowe. W efekcie olej przecieka do komór spalania czyli silnik bierze nawet do 2 litrów oleju silnikowego na 1000km. W niektórych ASO Audi gdy się do nich z tym przyjedzie to niestety - pomimo iż o wadzie fabrycznej olejowej w tych silnikach z tych roczników wie cały motoryzacyjny świat już od lat - wstawiają, że nie ma czegoś takiego jak wada olejowa i mówią że ten silnik tak ma i że mogą zmienić ... odmę olejową XD. W rzeczywistym świecie aby rozwiązać problem konieczna jest naprawa silnika w postaci jego wymontowania i wymiany fizycznej wszystkich czterech tłoków oraz pierścieni na nowe, a jeżeli doszło do zatarcia lub porysowania gładzi cylindrów również prace szlifierskie/polerskie. Koszt u specjalisty pod Poznaniem to ok 8 tys PLN, w ASO 10-13 tys PLN.
1 komentarz
ciężko wchodzące biegi
  • Audi A5 I S5 Coupe 4.2 354KM 260kW 2007-2011
  • układ napędowy
czasami jest problem z wrzuceniem biegów mianowicie np: 1 wchodzi dwustopniowo trzeba dopchnąć ,3 prosto potem lekko w prawo ogólnie biegi wchodzą dużo ciężej ,a czasami skrzynia chodzi idealnie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Przestał działać system multi medialny
  • Audi A5 I Sportback Facelifting 2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW od 2014
  • inne
  • 160 tys. km
Przestał działać system multimedialny ciemny ekran oraz przyciski do obsługi
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A5 I S5 Coupe