Szukaj

Informacje o Audi A6 C4

Lata produkcji: 1994 – 1997
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja A6 oznaczona symbolem C4 debiutowała w roku 1994. Samochód był praktycznie zmodernizowaną wersją swojego popularnego poprzednika, Audi 100. Niemiecka marka zmieniła jednak nazwę swojego modelu zgodnie z nową symboliką obowiązującą w całej ofercie (litera A plus cyfra). A6 i 100 różniły się przede wszystkim kształtami nadwozia. Model A6 zyskał nowocześniejszą, bardziej zaokrągloną sylwetkę. Jego produkcja zakończyła się w 1997 roku.
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 C4 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi A6 C4

Liczba ocen: 289
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Całokształt

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Piotr
Avant 2.5 TDI quattro 140KM 103kW
Audi A6 C4
Kupiłem za drobniaki auto zapuszczone. Z początku masa hajsu poszła na doprowadzenie jej do ładu, głównie zawieszenie i układ hamulcowy. Od tamtej pory auto jeździło jak przecinak. Czasem w zimie na weekendy zmieniałem kapcie na letnie żeby poświrować. Pod górkę na letnich na zaśnieżonej drodze ruszała. Po zrobieniu zawieszenia kierowanie dość precyzyjne, jednak w ogólnym odczuciu gumowate i zbyt silne wspomaganie. Tak, kupiłbym taką sztukę jeszcze raz, tylko w lepszym stanie blacharskim. I możliwe że ponownie kupie.
4,7
~Adrian
Sedan 2.0 101KM 74kW
Audi A6 C4
Wcześniej miałem model 100 C4 więc A6 C4 nie jest dla mnie nowością. Ten model Audi jest wg. mnie ostatnim fajnym samochodem tej marki po za popularną 80tką i jej siostrą 90tką. Audi C4 jest jak czołg. Zawieszenie jest dosłownie pancerne biorąc pod uwagę nasze drogi, wnętrze świetnie wyciszone. Samochód jest generalnie bardzo dobrze poskładany, nic nie trzeszczy wewnątrz nawet po przebiegach 400-500 tys. km ! Z wygląda pięknie za to wewnątrz to już mistrzostwo świata. Każdy kto wsiada zakochuje się w tym samochodzie a jeżeli dodatkowo pod maską jest jeden z silników V6 to ciężko z niego wysiąść :).
3,5
~posiadacz c4
Sedan 2.5 TDI 140KM 103kW
Audi A6 C4
spodziewałem się czegoś niej awaryjnego, a to co 3 mies jakąś pierdułkę trzeba było robićnie liczę takich drobnych typu spalona żarówka w zegarach ale takie też się zdarzały niesnaski. tak sobie było trochę tych usterek w ciągu 3 lat padło koło pasowe na wale korbowym guma była lekko pęknięta koszt 600zł + nowy rozrzad razem 1150 za sam przód wentylator od klimy wyrobił się wisko też padło i bylo spięte non stop co powodowało ze wóz chodził jak kombajn przy ostrym butowaniu, pompa od wspomagania wyła czasami przy kręceniu kierownicą, klapki nawiewów ciężko chodziły co doprowadziło do urwania dzwigienki centralnej klapki i wiało tylko ze srodkowych klapek, maglownica zaczeła się sypać stuki i ciężkie kręcenie uzywka z założeniem 600zł. A i ogólnie rdza . uszczelnienie chłodniczki oleju itp tarcze hamulcowe lubią się wichrować przednie oleju to tak mi ubywało 0,7l -1l na 10tys km w 2016r za zadbany egzemplarz nie dałbym więcej jak 8.5 tys zł w każdej a6 c4 będzie się coś psuło bo przebiegi są już duże blok silnika dość wytrzymały ale osprzęt wokoło siada z wiekiem i z przebytym dużym przebiegiem

Raporty spalania Audi A6 C4

Liczba raportów: 400
Średnie spalanie dla Audi A6 C4
8,3 – 16,1
l/100 km
6,0 – 8,8
l/100 km
11,3 – 18,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,0
Avant 2.8 V6 30V quattro 193KM 142kW
Audi A6 C4
Mowa o Audi A6 C4 2.8 V6 30V 193KM ACK quattro (napęd stały na 4 kapcie) automat (4 biegi) Avant z 1997r. Benzyna+LPG (butla 72l), głównie jeżdżę na LPG, choć czasem też na samej benzynie. Mało kto wie, ale ten silnik powinien jeździć na PB98... PB95 toleruje, ale pełna moc ma na PB98 i na PB98 powinien być ustawiony gaz LPG - ciekawe ile januszy prawidłowo ustawiło mapy gazu? Silnik świetny do gazu, ale z tego co widzę to większość ludzi jeździ na bardzo ubogich ustawieniach... mocy to to wtedy ni ma... a i silnik cierpi katusze. Bryka jest ciężka, z samymi z płynami i kierowcą waży już ok 2t, do tego stara V'ka, stary automat i quattro... to auto musi palić! Spalanie... ale ludzie bajki piszą... aha, mierzone nie z kompa (przekłamuje przy LPG o jakieś 10-20% - norma) tylko od tankowania do tankowania... Warszawa, lato 30C, centrum i okolice, godziny szczytu - korki, klima włączona cały czas, odcinki po 10km... przy delikatnej jeździe (obroty do 2000-2500 max) realne spalanie jest wtedy na poziomie ok 17L/100km, jak zaczynam ciągle cisnąć (tak do 3500 max i pedał w 3/4) to już jest 20L/100km, a jak już zacznę szaleć (pedał w podłodze i obroty do 6000 max) to jest 22L/100km... W trasie jest fajnie, przy spokojnej jeździe krajówkami 11-12L/100km, na ekspresówkach i autostradach jest więcej - zależy też czy i jak wyprzedzamy ale powiedzmy że jest to ok 14-15L/100km. Przykładowo; trasa 1200km, samochód zapakowany tak w 1/2, ekspresówki+autostrady+drogi krajowe+drogi lokalne bez dużych miast, autostrady ok 150km/h (wg. GPS'u, a nie prędkościomierza...) + wyprzedzanie do 180km/h, wyszło 13.5L/100km - jak dla mnie, to jest to piękny wynik. Jak widać auto swoje pali... i tak ma być - coś za coś, jak zawsze, jak che się mieć oszczędnie to polecam starszą corollę w LPG, wtedy będzie 7L/100km LPG w mieście :-)
6,8
Avant 2.5 TDI quattro 140KM 103kW
Audi A6 C4
Mam lekką nogę, powyżej 10 l palił tylko gdy przekracza się 110 km/h. Od 10 lat jeżdzę tym autem i by nie mieć wątpliwości tankuję do pełna i dzielę ilość dotankowanego paliwa przez ilość przejechanych km od poprzedniego tankowania. Jeździj tak by jak najczęściej mieć obroty w okolicy maksymalnego momentu obrotowego, nie pałuj silnika, jedź płynnie a poniżej 9l będziesz miał (o ile silnik jest sprawny). Rekord to 5.5 litra na trasie Warszawa-Szczecin, ale to ok 30% trasy jazda w tunelu za ciężarówką. Mam skrzynie 6 biegową.
7,2
Sedan 2.5 TDI 115KM 85kW
Audi A6 C4
Jeżdzę autem od ponad roku czasu. Mam takie zboczenie, że tankuje do pełna, wyjeżdzam paliwo do zaświecenia rezerwy i obliczam średnie spalanie. Zrobiłem około 20 tys. km. Automat pracuje bardzo dobrze, płynnie zmienia biegi bez najmniejszych szarpnięć, ale ma znaczący wpływ na zużycie paliwa. Czy to trasa gdzie jeżdzę z predkościa 120-160km/h czy też cykl mieszany, średnie spalanie zawsze oscylule w granicach 7,5 l/100km Kiedyś udało mi się zejść do 6,2 na trasie 600km, ale praktycznie nie przekraczałem 130km/h. Maksymalne spalanie 8,2 w cyklu mieszanym odnotowałem tej zimy kiedy mrozy utrzymywały się na poziomie -10-15 c. Minus: nie jest tak dobrze wyciszony jak BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Plus tego auta: do dzisiaj mnie zachwyca klasyczna, prosta i elegancka linia tego auta.
Audi A6 C4