Szukaj

Informacje o Audi A8 D3 Long 3.0 V6 220KM 162kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 - 2005
Segment: Auta luksusowe
Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A8 D3 Long 3.0 V6 220KM 162kW 2003-2005

Podstawowe parametry Audi A8 D3 Long 3.0 V6 220KM 162kW
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2976 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 30
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Audi A8 D3 Long 3.0 V6 220KM 162kW
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni

Publikacje o Audi A8

Newsy o Audi A8

Audi A8 D3 Long