Szukaj

Informacje o Audi A8

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Auta luksusowe

Flagowa limuzyna Audi, model należący do klasy samochodów luksusowych (segment F) produkowany od 1994 roku. W ofercie niemieckiej marki A8 zastąpiło model V8. Była to pierwsza na świecie ekskluzywna limuzyna w całości zbudowana z aluminium (w ramach technologii Audi Space Frame). Od 2017 oferowana jest czwarta generacja A8. Od 1996 roku model posiada również sportowy odpowiednik oznaczony symbolem S8. Dostępny również w przedłużonej wersji A8 Lang. Do tej pory sprzedano prawie 300 tys. egzemplarzy A8.

czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Audi A8 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A8

Liczba ocen: 299
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~Corvax178
Sedan 4.2 300KM 221kW
Audi A8 D2
Autem zrobiłem już niecałe 100 tysięcy więc coś mogę o nim napisać. Kupione z przepiegiem niecałych 200tysiecy teraz na liczniku dokładnie 298760:-) (ALE PRZESZŁO KONWERSJĘ Z AUTOMATU NA 6 BIEGOWY MANUAL ALE O TYM PÓŹNIEJ) wcześniej miałem sporo aut ale żadne nawet dużo nowsze auto nie pasowało mi tak jak a8. Ma się rozumieć że za cenę zadbanego chociażby mechanicznie d2 można kupić duuuuuzo nowszego Forda czy Francuza itd. Tylko czy znajdziemy tam te przyjemność z JAZDY komfort moc i wyposażenie? Do pracy mam 700km i wysiadam z auta jakbym jechał do sklepu po bułki.
4,8
~ARGA
Lang 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Audi A8 D5
Skończyły mi się klocki przód przy 25000 tys kilometrów i nie było żadnej informacja na desce rozdzielczej.Audi Świtoń i Paczkowski Lubin przedstawił mi śmieszną diagnozę ,, Zbyt dynamiczna jazda ,, .To jak mam poruszać sie Autem tej klasy ?.Nie jeździć szybko i powoli hamować ?.Nie wiem co żle zrobiłem ale co mogłem żle zrobić jeżdżąc pojazdem który służy do jazdy.Wgrali mi też kompletnie nowy program więc dalszy wgląd i diagnoza z mojej strony niestety jest nie do sprawdzenia.Tarcze i klocki dałem do ekspertyzy bo je zabrałem z sobą .Chętnie posłucham podobnych przypadków i nie zostawiam tego w spokoju gdyż nie daje mi to spokoju.Dodam ż Audi A8 jażdże już o
4,7
~arkadiusz_wojtek_gajaszek
Lang 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Audi A8 D5
Skończyły mi się klocki przód przy 25000 tys kilometrów i nie było żadnej informacja na desce rozdzielczej.Audi Świtoń i Paczkowski Lubin przedstawił mi śmieszną diagnozę ,, Zbyt dynamiczna jazda ,, .To jak mam poruszać sie Autem tej klasy ?.Nie jeździć szybko i powoli hamować ?.Nie wiem co żle zrobiłem ale co mogłem żle zrobić jeżdżąc pojazdem który służy do jazdy.Wgrali mi też kompletnie nowy program więc dalszy wgląd i diagnoza z mojej strony niestety jest nie do sprawdzenia.Tarcze i klocki dałem do ekspertyzy bo je zabrałem z sobą .Chętnie posłucham podobnych przypadków i nie zostawiam tego w spokoju gdyż nie daje mi to spokoju.Dodam ż Audi A8 jażdże już od 2002 roku .Ogólnie Auto klasa ,dopracowane na maksa jeśli chodzi o komfort jazdy. Mój mail to [email protected] Pozdrawiam

Raporty spalania Audi A8

Liczba raportów: 424
Średnie spalanie dla Audi A8
8,7 – 21,0
l/100 km
8,8 – 12,7
l/100 km
9,9 – 18,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Long 4.2 310KM 228kW
Audi A8 D2
Umówmy się. V8 nie kupuje się po to, aby oszczędzać. Ten silnik ma jeździć, sprawiać przyjemność i dawać komfort. No, ale jeśli już trzeba, to trzeba. Auto mam z LPG, ale spalanie pokazuje mi tylko benzyny. Jak rozpędzimy się do prędkości miejskiej tzn. 50-60km/h i utrzymujemy stale tą prędkość, komputer wskazuje 7-9 litrów spalania w czasie rzeczywistym. Autem nie szaleję po mieście, a mieszkam w miejscowości ponad 100 tyś. ludzi i średnie spalanie wychodzi mi w zakresie 17-18 litrów. Ale wystarczy z kilku skrzyżowań bardziej docisnąć i nagle się robi średnie 19-20. Generalnie auta nie kupiłem do tego, aby się nim ścigać. Od tego jest S3 lub S4. To ma być limuzyna, jeden wielki krążownik, ale tu jechać powoli, to wysiłek. Lekkie muskanie gazu powoduje, że wszyscy zostają w tyle. Wcześniej miałem A3 8L 1.9 TDI na pompowtryskach. Spalanie na gazie cenowo wychodzi niewiele drożej, więc jeśli zastanawiasz się nad kupnem, a Twój budżet domowy to około 6-6.5 tyś. zł lub więcej, to śmiało kupuj. Czemu taki budżet? A po to żebyś nie żałował pieniędzy gdy Ci się coś zepsuje. Pozdrawiam.
17,0
S8 Sedan 4.2 V8 360KM 265kW
Audi A8 D2
Gadzina trochę połyka ale jak to się mówi,, kocha to połyka''. S8 sama w sobie swoje waży, 360 koni musi też zostać dobrze nakarmione według mnie spalanie jak na tak wielką gablote jest w normie gorzej z kosztami utrzymania bo ceny za części są dość wysokie. Nie mając jeszcze nawet 20 lat trochę ciężko ale s8 jeżeli jest dobrze traktowana i się o nią dba potrafi zaskoczyć właściciela i pasażerów że będą pamiętać ten samochód do końca życia.
13,1
Sedan 2.8 30V 193KM 142kW
Audi A8 D2
Z moich doświadczeń jazdy pol-de 1200km, jazda 100-120 km/h średnio 9.8, 120-140km/h śr. 10.5, jazda z prędkościami od 160 i powyżej to już spalanie rzędu 17 wzwyż około litra z każdą dziesiątką na blacie

Usterki Audi A8

Liczba wpisów: 20
Układ hamulcowy
  • Audi A8 D5 Lang 3.0 50 TDI 286KM 210kW od 2017
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Skończyły mi się klocki przód przy 25000 tys kilometrów i nie było żadnej informacja na desce rozdzielczej.Audi Świtoń i Paczkowski Lubin przedstawił mi śmieszną diagnozę ,, Zbyt dynamiczna jazda ,, .To jak mam poruszać sie Autem tej klasy ?.Nie jeździć szybko i powoli hamować ?.Nie wiem co żle zrobiłem ale co mogłem żle zrobić jeżdżąc pojazdem który służy do jazdy.Wgrali mi też kompletnie nowy program więc dalszy wgląd i diagnoza z mojej strony niestety jest nie do sprawdzenia.Tarcze i klocki dałem do ekspertyzy bo je zabrałem z sobą .Chętnie posłucham podobnych przypadków i nie zostawiam tego w spokoju gdyż nie daje mi to spokoju.Dodam ż Audi A8 jażdże już oo 2002 roku. Ogólnie polecam pojazd . mail :[email protected]
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
awaria rozrusznika
  • Audi A8 D4 Lang Facelifting 3.0 TDI 258KM 190kW 2013-2016
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Samochód po 40 000 km zaczął mieć problemy z rozruchem gdy system start-stop wyłączył rozgrzany silnik. Silnik można było uruchomić dopiero po kilku minutach gdy lekko ostygł. Serwis na gwarancji wymienił rozrusznik ale po kilku tygodniach sytuacja zaczęła się powtarzać. Dopiero znajomy elektryk pozagniatał kombinerkami wszystkie złącza elektryczne i od ponad 2 lat nie ma problemu. Podobnie miałem w poprzednim Audi złącza są jednorazowego użytku i po jakiejś ingerencji w instalację elektryczną trzeba używać kombinerek
Audi A8