Szukaj

Informacje o Audi A8 (S8, RS8)

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Auta luksusowe

Flagowa limuzyna Audi, model należący do klasy samochodów luksusowych (segment F) produkowany od 1994 roku. W ofercie niemieckiej marki A8 zastąpiło model V8. Była to pierwsza na świecie ekskluzywna limuzyna w całości zbudowana z aluminium (w ramach technologii Audi Space Frame). Od 2017 oferowana jest czwarta generacja A8. Od 1996 roku model posiada również sportowy odpowiednik oznaczony symbolem S8. Dostępny również w przedłużonej wersji A8 Lang. Do tej pory sprzedano prawie 300 tys. egzemplarzy A8.

czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Audi A8 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi A8 (S8, RS8)

Liczba ocen: 324
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~MavericK321
Sedan 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Audi A8 D5
Auto GENIALNE ! Jeździłem poprzednia wersją D4 przez 5 lat i byłem zachwycony. Nie sądziłem, że można jeszcze tak ulepszyć dobry samochód. Super wyciszenie ! Auto po prostu płynie. Kompletnie nie odczuwa się prędkości. No i pełno elektroniki, która czuwa nad wszystkim. Podświetlenie Ambiente - po prostu bajka. No i to co najbardziej mi się podoba to światła HD Matrix z opcjonalnymi laserami. To co się dzieje jadą w nocy jest nie do opisania. Światła dostosowują się bardzo szybko i precyzyjnie. Niezauważalnie dla innych kierowców. Samochód praktycznie bez wad. Bardzo dopracowany. Warto sprowadzić z Niemiec, gdyż jako miękka Hybryda (Mild Hybrid) łapie się na połowę akcyzy ...
2,8
~Tomasz
Long 4.2 V8 335KM 246kW
Audi A8 D3
To co wypisują tu fanboye AUDI woła o pomste do nieba. Ten samochód to jedna wielka skarbonka. Może i był fajny ale w rękach biznesmena w Niemczech. Zajechane trupy z cofanymi licznikami na Polskim rynku nadają sie jedynie do rozbiórki. Kupiłem ten samochód z myślą że przy inwestowaniu w części eksploatacyjne posłuży mi kilka lat. Zawiodłem się. W rok włożyłem prawie 20tys zł i końca nie było widać, ciągłe problemy z pneumatycznym zawieszeniem, nie działająca wentylacja, awaryjny tiptronic. Koszty napraw i eksploatacji są ogromne a niewielkie usterki potrafią odebrać smak życia. Nie wierzcie w przebiegi rzędu 300tys w 15letnim samochodzie bo to po prostu nie realne. Nie wierzcie też w to że części do tego są tanie. Mechanicy nie chcą na te samochody patrzeć. Radze sie dobrze zastanowić zanim ktoś wbije sie na tę mine jak ja. Pomimo że samochód jest bardzo wygodny i przyciąga wzrok nigdy więcej nie kupie nic spod marki AUDI. Pozdrawiam ludzi rozsądnych,
4,3
~Corvax178
Sedan 4.2 300KM 221kW
Audi A8 D2
Autem zrobiłem już niecałe 100 tysięcy więc coś mogę o nim napisać. Kupione z przepiegiem niecałych 200tysiecy teraz na liczniku dokładnie 298760:-) (ALE PRZESZŁO KONWERSJĘ Z AUTOMATU NA 6 BIEGOWY MANUAL ALE O TYM PÓŹNIEJ) wcześniej miałem sporo aut ale żadne nawet dużo nowsze auto nie pasowało mi tak jak a8. Ma się rozumieć że za cenę zadbanego chociażby mechanicznie d2 można kupić duuuuuzo nowszego Forda czy Francuza itd. Tylko czy znajdziemy tam te przyjemność z JAZDY komfort moc i wyposażenie? Do pracy mam 700km i wysiadam z auta jakbym jechał do sklepu po bułki.
Średnie spalanie dla Audi A8
8,7 – 21,0
l/100 km
8,4 – 12,2
l/100 km
9,9 – 18,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Lang Facelifting 4.0 TFSI 435KM 320kW
Audi A8 D4
Auto mam od półtorej roku w tym czasie zrobiłem 19 tys km. Spalanie jest w miarę ok. Na trasie jadąc 120 km jest 9 litrów w lato zaś w zimę 10. W mieście około 13-15 w zależności od miasta. Na trasie można zrobić na baku około 700 km z Trójmiasta do Wisły idzie dojechać na jednym baku. Średnia mam z 19 tys km gdzie większość to miasto 13,5 litra ale jeździ żona więc noga nie taka ciężka. Poza spalaniem V8 benzyna robi mega różnice, przyspieszenie bajka, auto klasa. U nas większość ma diesle - mniejsze spalanie ale jakość i kultura pracy benzyny to jest to. Polecam zarówno auto jak i silnik jak tylko te spalanie jest to zaakceptowania.
10,9
Sedan 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Audi A8 D3
Pali tyle ile 3.0 tdi powinno palić. Średnio z komputera po pół roku jazdy w moim stylu mam 9,2. Realnie gdzieś tak około 10 spali. Można na trasie zejść do dobrych wyników bo to auto głównie na trasy, ale ostatnio trasa 200 km głownie drogą eskpresową prędkość 180-200 też było 10l na komputerze. Audi a8 tutaj nie szuka sie oszczędności ani kompromisów. Stać mnie na psa stać mnie na bude co nie zmienia faktu ze 3.0 tdi w tym aucie to najrosądniejszy wybyór dla kogoś kto jeździ autem codziennie i nie chce się codziennie tankować.
22,3
Sedan 6.0 W12 450KM 331kW
Audi A8 D3
Podane wartości dotycza temperatur dodatnich, chociaż silnik bardzo szybko sie nagrzewa. Auto obecnie /moim zdaniem/ dla pasjonata marki, jako kolejne auto w rodzinie na okresowe przejażdżki lub na dłuzsze trasy, do wiekszego miasta nieporozumienie.

Usterki Audi A8

Liczba wpisów: 26
Układ hamulcowy
  • Audi A8 D5 Lang 3.0 50 TDI 286KM 210kW od 2017
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Skończyły mi się klocki przód przy 25000 tys kilometrów i nie było żadnej informacja na desce rozdzielczej.Audi Świtoń i Paczkowski Lubin przedstawił mi śmieszną diagnozę ,, Zbyt dynamiczna jazda ,, .To jak mam poruszać sie Autem tej klasy ?.Nie jeździć szybko i powoli hamować ?.Nie wiem co żle zrobiłem ale co mogłem żle zrobić jeżdżąc pojazdem który służy do jazdy.Wgrali mi też kompletnie nowy program więc dalszy wgląd i diagnoza z mojej strony niestety jest nie do sprawdzenia.Tarcze i klocki dałem do ekspertyzy bo je zabrałem z sobą .Chętnie posłucham podobnych przypadków i nie zostawiam tego w spokoju gdyż nie daje mi to spokoju.Dodam ż Audi A8 jażdże już oo 2002 roku. Ogólnie polecam pojazd . mail :wojtekg@gmx.de
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
awaria rozrusznika
  • Audi A8 D4 Lang Facelifting 3.0 TDI 258KM 190kW 2013-2016
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Samochód po 40 000 km zaczął mieć problemy z rozruchem gdy system start-stop wyłączył rozgrzany silnik. Silnik można było uruchomić dopiero po kilku minutach gdy lekko ostygł. Serwis na gwarancji wymienił rozrusznik ale po kilku tygodniach sytuacja zaczęła się powtarzać. Dopiero znajomy elektryk pozagniatał kombinerkami wszystkie złącza elektryczne i od ponad 2 lat nie ma problemu. Podobnie miałem w poprzednim Audi złącza są jednorazowego użytku i po jakiejś ingerencji w instalację elektryczną trzeba używać kombinerek
Audi A8