Szukaj

Informacje o Audi A8 D3 Long 4.2 V8 335KM 246kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Auta luksusowe
Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 335 KM (246 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 93 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,8
~Tomasz
Audi A8 D3
Long 4.2 V8 335KM 246kW
To co wypisują tu fanboye AUDI woła o pomste do nieba. Ten samochód to jedna wielka skarbonka. Może i był fajny ale w rękach biznesmena w Niemczech. Zajechane trupy z cofanymi licznikami na Polskim rynku nadają sie jedynie do rozbiórki. Kupiłem ten samochód z myślą że przy inwestowaniu w części eksploatacyjne posłuży mi kilka lat. Zawiodłem się. W rok włożyłem prawie 20tys zł i końca nie było widać, ciągłe problemy z pneumatycznym zawieszeniem, nie działająca wentylacja, awaryjny tiptronic. Koszty napraw i eksploatacji są ogromne a niewielkie usterki potrafią odebrać smak życia. Nie wierzcie w przebiegi rzędu 300tys w 15letnim samochodzie bo to po prostu nie realne. Nie wierzcie też w to że części do tego są tanie. Mechanicy nie chcą na te samochody patrzeć. Radze sie dobrze zastanowić zanim ktoś wbije sie na tę mine jak ja. Pomimo że samochód jest bardzo wygodny i przyciąga wzrok nigdy więcej nie kupie nic spod marki AUDI. Pozdrawiam ludzi rozsądnych,
4,5
~darek
Audi A8 D3
Long 4.2 V8 335KM 246kW
Audi a8, jest autem pięknym, wykończenie wnętrza, podświetlanie wszystko niesamowicie się komponuje. Nie mam porónania z innymi modelami tej klasy gdyż nigdy nie jeździłem ani bmw ani mercem jednak wydaje mi się że jeżeli chcemy mieć limuzyne z mega sportowym zacięciem to jest właśnie takie auto Jeżdżąc po mieście mi pali zawsze około 22 l, zdaża się że będzie około 18,5, ale szlag mnie trafia jedna druga przygazówka na światłach i znów 22,5 :) no cóż przyjemność z jazdy nie do opisania.... Na trasie spalanie 12 l tak przy jeździe na ręcznej zmianie biegów, bez mega przygazówek prędkość w granicach 140 km/h, jeżeli chcemy szybciej tj 180/200 km/h całą drogę plus dynamiczne przyspieszenie gdy ktoś nam spowalnia trzeba się liczyć pomiędzy 14-16 l/100 (te spalania testowałem nie jednokrotnie jadąc w trasę około 400 km - droga ekspresowa 1/2 plus zwykła jednopasmowa krajówka 1/2 trasy) pozdrawiam i polecam
3,5
~wasal
Audi A8 D3
Long 4.2 V8 335KM 246kW
mimo faktu iż jestem fanem marki audi, długo wstrzymywałem się z wyrażeniem opinii na autocentrum, pomimo wielu mankamentów i niestety drobnych napraw uważam ten samochód za auto z wysokiej półki, mam niesmak ze względu na dużą awaryjność i drogi serwis, ale raczej kupię nowy model za 2 lata jeszcze raz, oczywiście można się przesiąść do esy albo 7my, ale dla mnie jedna obręcze...
Średnie spalanie dla Audi A8 D3 Long 4.2 V8 335KM 246kW 2002-2006
15,0
l/100 km
16,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,7
Audi A8 D3
Long 4.2 V8 335KM 246kW
100 km/h autostradą zdarzyło się raz spalił około 10 normalnie pomiędzy 16-21 i mniej się nie da. Na benzynie -20%. Jedno jest pewne silnik do gazu wspaniały. Zrobiłem już 200k km przy całkowitym przebiegu 350k i dalej jeździ.
17,0
Audi A8 D3
Long 4.2 V8 335KM 246kW
Kupiłem cztery miesiące temu. przetestowałem w mieście i trasie. Większość jeżdżę w mieście i spalanie wychodzi 19-20 litrów gazu plus ok 1l Pb, Ale jak na ten samochód to i tak wychodzi tanio. średnio przejechanie 100km w mieście wynosi mnie ok. 41 -42zł w trasie jest zdecydowanie taniej ok 28zł czyli przeliczeniu na benzynę wychodzi 6-7 litrów.
18,4
Audi A8 D3
Long 4.2 V8 335KM 246kW
Witam, D3 Long, 335KM, na trasie do 100km/h jazda bardzo płynna spalanie wg kompa 11l/100km. Trasa nieco żwawiej, kilka ostrych wyprzedzeń, ogólna prędkość do 120-130km/h - 13l/100km. Miasto, małe, bez świateł, bardzo krótkie odcinki = oszczędnie 16l/100km, nieoszczędnie (ale nie rajdowo) = 20l/100kmh. Jazda testowa czyli przyspieszenia i ostre hamowania 0-200kmh spalanie 31l z 20kilometrów. Spalanie licznika nr2 z 75h jazdy (srednia 48km/h, czyli jakieś 3,5tys km) - 16,3L/100km (miasto+trasy)
Audi A8 D3 Long