Szukaj

Informacje o Audi A8 D3 Long 3.0 V6 TDI 233KM 171kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta luksusowe
Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 233 KM (171 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1400-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 91,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Średnie spalanie dla Audi A8 D3 Long 3.0 V6 TDI 233KM 171kW 2005-2010
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,9
Long 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Audi A8 D3
Mam 3.0TDI quattro z chipem na 280KM wersja LONG-pneumatyczne zawieszenie. Po chipie osiągi lepsze od A6 3.0 TDI w serii (sąsiad ma takiego i jest minimalnie słabszy -przyspieszenie). Czyli super bo do 100 ok. 7 sekund a V-max uzyskany na prędkościomierzy to 265km/h na poziomej drodze, nie z górki itp. A spalanie bajkowe. Średnie spalanie 50% miasto i 50% trasy (nie autostrady) przy bardzo dynamicznej jeździe na poziomie 12 litrów - przy tej masie, napędzie na 4 koła, włączonej klimie, i osiągach to śmiesznie mało - i nie zapominajmy że to automat (na kołach 4x 275/35/20). Raz w trasie w zimę w nocy przy prędkościach ok 100-120 spalanie średnie na 500km na poziomie ok. 7,5-8 litów. Na autostradzie przy średniej 200km/h - spalanie na poziomie 14-14,5 litrów. Acha - dla zainteresowanych - chip wgrany przy ok. 70 tys km - teraz mam 150 tys i bez awarii. Spalanie bez zmian a dynamika o niebo lepsza. Super silnik i auto.
10,0
Long 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Audi A8 D3
Nie ma tragedii aczkolwiek swoje spali, przy 100-110 spali te 7, natomiast jadąc szybciej spalanie sporo rośnie, trasa 160km/h ponad 9l
11,7
Long 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
Audi A8 D3
Witam testowalem moja bestie i smok z niej straszny tdi nikomu nie polecam bardziej oplacalny jest lpg pozdrawiam dariusz
Audi A8 D3 Long