Szukaj

Informacje o Audi A8 D3 Sedan 4.2 V8 335KM 246kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Auta luksusowe
Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 335 KM (246 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Radzio
Sedan 4.2 V8 335KM 246kW
Audi A8 D3
Kontakt z autami mam juz od szkoly czyli jakies 30 lat. Benzyna zamiast krwi to wlasnie ja. No dobrze ale przeciez o Audi A8 mam tu cos napisac wiec... Wiele naprawde wiele aut mialem okazje sprawdzic poniewaz zajmuje sie sprzedaza ich wlasnie. Wracalem do tego modelu juz kilu krotnie po probie ze moze cos innego daje rownie duzo frajdy z jazdy ale nie... Juz wszystkie wersje silnikowe D3 byly w moich rekach i tylko 4.2 Benzyna! Cenie sobie komfort i cisze w podrozy i dlatego zawsze wracam do A8 D3 4.2. Kolega ktory jechal ostatnio ze mna do Pragi powiedzial ze wlasnie stracil kupe forsy na nowe Q7 bo nie widzi roznicy pomiedzy tymi autami w podrozy a to przeciez podobno jakas przepasc! Kochani nawet w S klasie 2010 rok ktora mialem okazje pojezdzic cos brakuje... Moze masa pomiedzy tymi autami sprawia ze czujemy sie ze siedzimy na sloniu prowadzac S klase.. Audi A8 D3 to choroba jakas...
4,8
~Fluke
Sedan 4.2 V8 335KM 246kW
Audi A8 D3
Auto posiadam od roku, przy zakupie używanych samochodów zawsze jest ryzyko, trzeba wiedzieć na co zwracać uwagę by nie trafić na wrak. W moim przypadku się udało. Spełnił w pełni pokładane w nim oczekiwania. Cichy, wygodny, bezpieczny i ta V8 po prostu poezja :)
4,5
~Lukas289
Sedan 4.2 V8 335KM 246kW
Audi A8 D3
Prowadzenie samochodu to przyjemność przy wysokim komforcie. Trasa tysiąc kilometrów to żaden problem ani zmęczenie dla kierowcy. Prawdziwy samochód bez kompromisów w konstrukcji - auto po prostu ma spełniać wszystkie możliwe oczekiwania do podróżowania.
Średnie spalanie dla Audi A8 D3 Sedan 4.2 V8 335KM 246kW 2002-2006
14,1
l/100 km
16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,9
Sedan 4.2 V8 335KM 246kW
Audi A8 D3
Najwyzszy model ze stajni OOOO to i ceny czasami chore :) a czasmi czlowiek sie milo zaskakuje. Spalanie miasto 18-27L, spalanie trasa 10-15L :) w zaleznosci od tego jakie miasto i jaka trasa oraz od tego jak ciezka noge mamy. Ceny czesci czasem przerazaja ... np Amortyzator w ASO 6500zl za sztuke :), rozrzad na dobrych zamiennikach typu contitech ruvile itd.. ok 1500zl, tarcze i klocki przod i tyl lekko ponad 1000zl, oleju wchodzi niecale 8L ... :) ogolnie trzeba sie liczyc z kosztami troche wyzszymi niz w "golfie" itp
16,5
Sedan 4.2 V8 335KM 246kW
Audi A8 D3
Panowie a8 to wspaniały samochód. Coś więcej nawet niż samochód - to inteligentna maszyna, ale tyle to sami wiecie. Jeździłem większością modeli audi , zaczynałem od a4 z 1997 1,6 benz. Po kilku latach doszedłem do a8-czarnulki z jasnobrązową tapicerką i alkantarą w tym samym kolorze.Od momentu zakupu zainwestowałem tylko w klocki i akumulator, więc o kosztach utrzymania niewiele wam powiem. Nie wiem czy to choroba, czy zboczenie, ale kocham to autko miłością szczerą. Pojemność 4200 cm3, generujące 334 konie i tryb sport to bombowe połączenie. Czujesz się na drodze jak król, możesz zmieść wszystko albo toczyć się dostojnie jak autostradowy arystokrata. Mi spala średnio 20-22 litry gazu na 100km i nie chce mniej, na trasie wyprzedzając wszystko około 16litrów. Nie wiem ile spaliłby na tempomacie jadąc przepisowo, bo nigdy nie wytrzymałem więcej niż 10 kilometrów. Myślę, że 10-11 można by zejść, ale jak mówię nie wiem. Mieszana i dynamiczna jazda 22-24 litry i tyle. Jedyne co mi przeszkadza to kwestia gotowania się hamulców jak wariuję i często używam większego pedału. Dymi strasznie i śmierdzi , a tarcze fioletowe, mogli w tej furze założyć ceramikę. Pozdrawiam fanów audi a8 4,2 quattro. Mój następny to w12 lub 5,2 V10 w s8. Oba generują 450 koników. Jak kupię to osiągnę szczyt motoryzacyjnych marzeń - Waham się tylko, który wybrać.
12,6
Sedan 4.2 V8 335KM 246kW
Audi A8 D3
Nie oszukujmy się, samochód takiej klasy wymaga większego niż zwykle wkładu finansowego, gdybym miał uogólnić to trzeba x2 liczyć koszty utrzymania: od opon, oleju, filtrów, po ubezpieczenie. Nie sztuka kupić sztuka utrzymać.
Audi A8 D3 Sedan