Szukaj

Informacje o Audi A8 D3 Sedan 4.2 V8 FSI 350KM 257kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Auta luksusowe
Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 4163 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 350 KM (257 kW) przy 6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~mac
Audi A8 D3
Sedan 4.2 V8 FSI 350KM 257kW
To jest auto marzeń. Nie stać mnie na nowe, ale kilkuletni egzemplarz, dobrze sprawdzony i z krajowego salonu, z pełną historią ASO zminimalizował ryzyko a daje niesłychaną frajdę. A8 trzeba rozsądnie kupować, rozbitki i \"dziwne\" oferty nie wchodzą w grę - zrujnują naiwnego kupca. Trzeba kupować \"na chłodno\", choć to trudne - marudziłem, że dużo pali, że drogi serwis - ale jak się przejechałem to... zakochałem się w tym samochodzie. Gorąco polecam, jeśli przeliczycie koszty paliwa, serwisu i samego zakupu - i jeśli będzie to decyzja pozytywna - to nigdy nie będziecie zawiedzeni, o ile zadbacie o pewnie kupione auto. Warto iść za marzeniami! Miałem kilka dobrych samochodów, ale ten będzie ze mną na pewno kilka dobrych lat. Ma wszystko, czego potrzeba.
4,3
~mikro007
Audi A8 D3
Sedan 4.2 V8 FSI 350KM 257kW
Auto nie mal idealne , pomijając spalanie w granicach 15,6 średnie z roku. W trasie tempomat na 120 i mamy 9,5 litra na 100, ale kto by jeździł 4.2 120 :-P. Irytuje fakt że w takiej limuzynie nie przewieziesz TV 55" bo nie składa się tylna kanapa. Poza tym wygodne komfortowe i piekne.
4,3
~mikro007
Audi A8 D3
Sedan 4.2 V8 FSI 350KM 257kW
Auto nie mal idealne , pomijając spalanie w granicach 15,6 średnie z roku. W trasie tempomat na 120 i mamy 9,5 litra na 100, ale kto by jeździł 4.2 120 :-P. Irytuje fakt że w takiej limuzynie nie przewieziesz TV 55" bo nie składa się tylna kanapa. Poza tym wygodne komfortowe i piekne.
Audi A8 D3 Sedan