Szukaj

Informacje o Audi A8 D3 Sedan 4.2 V8 TDI 326KM 240kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta luksusowe
Flagowa limuzyna i flagowe silniki. Cokolwiek weźmiecie, to i tak będziecie zadowoleni. Już najsłabsza jednostka benzynowa FSI o pojemności 2.8l i mocy 210KM popycha tego kolosa w około 8 sekund do 100km/h, ale przy tak dużych cenach wozu dopłata nie powinna zaboleć – 3.2 FSI z 260KM jest jeszcze szybszy, ale przy normalnej eksploatacji trzeba liczyć się ze sporym spalaniem, z łatwością przekraczającym 10l/100km. Jednak w takim aucie profanacją jest zakup innego motoru niż V8. Benzynowe 4.2 ma 350KM, przeszywający dźwięk oraz moc, którą można pokochać i w opcji przekazać na wszystkie koła. To jednak nie znaczy, że jest najlepszy. Jest też diesel o takiej samej pojemności, tylko niewiele mniejszej mocy i napędem Quattro. Za to jego moment obrotowy... 650Nm wystarczy do zasilenia wesołych miasteczek w całej Europie. Elastyczność poraża, podobnie jak zużycie paliwa – przy umiejętnej jeździe może być wyjątkowo niskie. Dla tych, którzy boją się dużych diesli jest 3-litrowy 6-cylindrowiec o mocy 233KM. Z pewnością wystarczy i przy normalnej eksploatacji nie powinien palić więcej niż 10-11l/100km. Dla szejków i spadkobierców – benzynowy silnik, który powstał z dwóch, sklejonych ze sobą jednostek V6 – 6.0 W12 o mocy 450KM. Monstrum - to jedyne słowo, które trafnie go określa.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 4134 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 326 KM (240 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 1600-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

5,0
~Michal
Sedan 4.2 V8 TDI 326KM 240kW
Audi A8 D3
Autko użytkuje od 3 lat i po przejechaniu 100 tys. km mogę stwierdzić ze mój egzemplarz jest odpukać prawie bez awaryjny, jedyne wymieniona maglownica, komfortowy, ekonomiczny jak na tak dużego diesla i mocny. Przerobiłem prawie każdy produkt audi i ten jest naprawdę B. dobry. Z minusów to słabo wydajny układ hamulcowy, przy ostrej jeździe szybko można skrzywić tarczę. Mój model chodzi w rodzinie od nowość zawsze był serwisowany na czas i jest bezwypadkowy
4,5
~Damian
Sedan 4.2 V8 TDI 326KM 240kW
Audi A8 D3
Auto sympatyczne, lecz ma pewne mankamenty, np u mnie postukiwanie elektrycznej rolety w prawych tylnych drzwiach, wiosną zapchały mi się rurki odprowadzające wodę z solara, co w aucie takiej klasy nie powinno mieć miejsca, tak samo jak szum z solara przy wyższych prędkościach autostradowych, poza tym jest ok.
4,7
~Wojciech
Sedan 4.2 V8 TDI 326KM 240kW
Audi A8 D3
W przypadku zadbanego modelu i bez przejść koszty są według mnie bardzo niskie (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
Audi A8 D3 Sedan