Szukaj

Informacje o Audi Q3 I SUV 1.4 TFSI 150KM 110kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I, należący do klasy premium) produkowany od 2011 roku. Najmniejszy samochód Audi w tym segmencie, pozycjonowany obok większych Q5 i Q7. Stylistycznie powiązany z większym Q5, a także z modelem A4. Pierwowzorem Q3 był prototyp o nazwie Cross Coupe Quattro Concept zaprezentowany w 2007 roku. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Volkswagen Group A5 (PQ35), którą dzieli m.in. z VW Tiguanem. Część elementów Q3 zapożyczył natomiast z nowego Volkswagena Golfa.
czytaj więcej
Powagosław
Podobny do Q5 i Q7, ale nie jest wyłącznie ich miniaturą. Co więcej, ładniejszy i zbudowany bardziej proporcjonalnie od swojego starszego i większego brata Q5. Nieco kobiecy, ale takie samochody podobno bardzo przyciągają mężczyzn. ~Powagosław
Luzacjusz
Ładne auto dla niemieckiego nastolatka, którego rodzice mają w domu trochę waluty. Dawno temu marzeniem 18-letniego chłopca był Ford Mustang. Dziś małolaty chcą mieć SUV-a, zaświadczenie o przebytej dysleksji i dużo „like’ów” na facebooku. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Średnie spalanie dla Audi Q3 I SUV 1.4 TFSI 150KM 110kW 2014-2015
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Audi Q3 I
SUV 1.4 TFSI 150KM 110kW
Trasa ok 1600km (1300km autostrada w predkosciach 100-150 + 300km/h trasa lekka w predkosciach 70-100km/h) = 120litrow benzynki 95, co w przeliczeniu dalo rowne 7,5l/100km (Dane z dystrybutora). Kiedy jechalem Po drodze krajowej w predkosciach 80-110km/h spalanie spadalo troszke ponizej 6l/100km. Natomiast jazda Po niemieckiej autobahnie (teren falowany) w predkosciach 130-160km/h I zaladowany samochodzie Po dach wyszlo 8,4l/100km. Powiem szczerze, ze szukalem rodzinnego TDI w kombi do kupienia ale ten 1,4 TSI 150KM chyba ostatecznie przekonal Mnie do zakupu benzynki
6,7
Audi Q3 I
SUV 1.4 TFSI 150KM 110kW
Samochód dość drogi w zakupie, choć w swojej klasie z pewnością rozsądny wybór. Za wersję wg. cennika wartą ok. 140 tys. zapłaciliśmy ok. 120 bo była promocja na wyposażenie - 20 tys. gratis i pakiet chyba za 9200 zamiast za 19 tys. czy jakoś tak. Wyszło bardzo rozsądnie. Mała utrata wartości, koszty to tylko paliwo i to jak na kanciatego benzyniaka w bardzo rozsądnej ilości. Średnio z całej eksploatacji 40/20/40 (miasto/szosa/autostrada) wyszło 7,2. Ważne: jeśli ktoś dużo jeździ autostradami i nie satysfakcjonuje go 130 - 140 km/h niech kupi diesla - ten motorek zestrojony jest wybitnie do miasta, gdzie nie przekracza 8l/100km nawet przy pojedyńczych przelotach poniżej 1 km. Na drogach krajowych, przy jeździe 70/110 (zab/niezab) spala ok. 5,6 - 6. Autostrada - jest dość oszczędny do 130 - przy 130 pali ok. 7,2 a przy 140 - ok. 8, co jak na benzynę turbo, kanciatą sylwetkę i sporą masę, moim zdaniem jest bardzo ok. Ale powyżej - trzeba uważać, bo przybywa ponad 1l (potem sporo ponad) na każde 10 km/h. Przy pedale w podłodze - co daje ok. 220 km/h - bak wystarcza na niewiele ponad 200 km (21-25l/100km) i to zdecydowanie zmniejsza radość z szybkiej jazdy. Przeglądy co 30 tys, wypadł akurat w Niemczech, koszt 500? to całkiem rozsądnie.
Audi Q3 I SUV