Szukaj

Audi Q5 II SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2019

Informacje o Audi Q5 II SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

W Audi Q5 ceniono zawsze stały napęd na cztery koła quattro z centralnym mechanizmem różnicowym. Teraz trzeba będzie o tym zapomnieć w wersjach silnikowych 2.0 TDI oraz 2.0 TFSI. Dla nich przygotowano system quattro ultra ze sprzęgłami odłączającymi tylną oś gdy ta nie jest potrzebna. W praktyce oznacza to jazdę na wprost ze stałą prędkością. Quattro ultra jest także opcją dla silnika 2.0 TDI (150 KM), który jest jednostką bazową ze standardowym napędem przednim.

W ofercie na początku pojawią się cztery silniki, z których każdy poprawiono w celu uzyskania wyższej efektywności paliwowej i lepszych osiągów:

·         2.0 TDI (150 KM) – silnik bazowy, napęd przedni, opcjonalnie quattro ultra

·         2.0 TDI (190 KM) – napęd quattro ultra

·         2.0 TFSI (258 KM) – napęd quattro ultra

·         3.0 TDI (286 KM) – napęd quattro

Warto dodać, że najmocniejszy, tak jak w przypadku A4 i A5 jest diesel, w tym modelu generujący 620 Nm momentu obrotowego. Tylko ten motor będzie łączony z 8-biegowym tiptronikiem i stałym napędem quattro z mechanizmem różnicowym Torsen.

czytaj więcej
Powagosław

Paradoksalnie, bestseller Audi jednak trochę się zmienił. To obniżenie nadwozia sprawia, że – bardziej niż SUV-a, przypomina nieco uterenowione kombi. Skoro Audi twierdzi, że ten samochód ma właśnie tak wyglądać, to ma właśnie tak wyglądać i zapewne sprzeda się jeszcze lepiej niż do tej pory.

~Powagosław
Luzacjusz

Styliści Audi to mają robotę jak fryzjer Bruce’a Willisa. „Jak krótko dziś strzyżemy, Bruce? Tak jak zawsze?”. Już nie mogę doczekać się dziesiątej generacji Q5, pewnie za 50 lat. Będzie wyglądała tak jak zawsze.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 252 KM (185 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 1600-4500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Piotrek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
Kupiłem to auto, bo zawsze mnie do niego ciągnęło. Przesiadłem się z Lexusa IS300h (hybrid) , tam spalanie wiadomo 6,5-7,5 , tutaj jeżdzę albo w trasę (rzadko), albo krótkie odcinki 3-7km (miasto) , więc spalanie mam 12L , ale jak już robię 7-my kilometr to spada na 10,5 , a przy 10km robi się 8L. Gazu nie ładowałem, bo taka moja wola. Sprowadziłem ze Stanów ze znikomą szkodą (odpadł tylny zderzak, nie malowałem nawet niczego). Jak sprowadzałaem, to się obawiałem, że silnik tylko 2.0, czy to w ogóle nie spowoduje, że opadną emocje, ale 252KM mnie trzymało, że jednak powinno byc ok i jest. Jest perfekcyjnie. Nie za mało, nie za duzo, fajnie na trasie, więc GIT. Przez to , że kupiłem w USA to tam wybór jest gigantyczny, więc mogłem wybrac dokładnie to co mi pasuje, a nie wybierając to co jest serwowane na aukcjach, albo jakieś mało zane historie, albo bite pięćset razy i każdy sprzedający nie wspomina. Więc mam to co chciałem :) w punkt na 40ste urodziny :) . A np BMW X5 niestety, ale po miesiącu , no niestety , ale nie mogłem tego auta.... ciężkie, paliło strasznie, w skryni coś stuknęło, sprzedałem. XC60 T6 3.0 Turbo tez było spoko, chyba 306KM , no tylko tam spalanko już 16 :) , pojawił się błąd, to trzeba było szukać speca, co by to zbadał, a mało kto się chciał podjąć.... po roku sprzedałem, bo a to drzwi się nie zamykały, a to kamera wariowała. Także kilka aut większych miałem z podobnego segmentu i naprawdę trafione w punkt.
Dodane 8 miesięcy temu
4,9
~Bodek
Audi Q5 II
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
Komfort, wygoda i przyjemność jazdy. Wymyślam trasy, żeby się nim przejechać. Ma wszystko, czego wymagam od auta i na dodatek wykonane jest to z bardzo dobrych materiałów. Wszystko obsługuję pokrętłami lub przyciskami, do których trafiam nie odrywając oczu od drogi. Fotele ciepło/zimno, tyłek nie boli nawet po kilkuset kilometrach. Jest sporo pod nogą i cisza w środku przy kodeksowych prędkościach. Dowozi mnie z załogą i psem na miejsce bezproblemowo. Zużywa właściwe ilości paliwa w stosunku do wagi, automatu i zawartości kabiny. Poprzednio jeździłem Q5 8R 3.2 fsi ( świetne auto ), ale następca jest ...... jakiś ( podprogowo to odczuwalne ):))))) bardziej komfortowy i "lżejszy w obyciu". Mówiąc uczciwie - nie znalazłem żadnego, logicznego uzasadnienie do zmiany generacji, oprócz wyglądu - a ten pomimo 8 lat od premiery jest ok. Ot. kaprys z piaskownicy:))))), ale za to bardzo wygodne auto do przemieszczania się. Nic odkrywczego - wystający z deski tablet nie dodaje uroku. Mam swoje lata, więc od auta oczekuję przede wszystkim komfortu i niezawodności w trasie. Mam to.
Dodane 9 miesięcy temu
4,5
~Remlus
Audi Q5 II
SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW
No cóż. Półtora roku toczenia się Q5. Przebieg 45 tyś. Auto dalej sprawia mi frajdę z jazdy. Osiągi, prowadzenie z pneumatyką są na najwyższym poziomie. Napęd Ultra Quattro jest niesamowity. Autostrada, ulewny deszcz, 160 na liczniku i auto jedzie bokiem. Bokiem, ale w kierunku, który chcemy. Czary, mary! To auto z każdego zrobi Hołowczyca. Wystarczy trzymać kierownicę i nie robić nerwowych ruchów. Tak pewnie nie czułem się w żadnym innym samochodzie. Po półtora roku nie było poważniejszych awarii. W sumie drobiazgi: lusterko z automatycznym zniżaniem nie zawsze wraca, dwa razy zawiesił mi się wyświetlacz centralny, czasem beż sensu zapala się doświetlanie zakrętów. Poza tym bajka, autentycznie. Dwa minusy i to spore. Automat jest tak mułowaty, że bez przełączenia w tryb sport lepiej czasem zastanowić się nad wyprzedzaniem. Prawie sekunda zwłoki w przełączeniu biegów to stanowczo za długo. Drugi minus. Dojeżdżam do skrzyżowania, system start - stop wyłącza silnik jak auto jeszcze jedzie, pusto, chcesz przyśpieszyć a tu kiszka. Auto musi najpierw odpalić co trwa wystarczająco długo, by czasem trzeba było zahamować zamiast przejechać. Poza tym, przez roztargnienie nie wybrałem pakietu schowek i w aucie za prawie 300 tyś nie mam uchwytów na kubki w tylnym podłokietniku, siatek za fotelami i kilku innych rzeczy. No i jeszcze coś, czego zrozumieć nijak nie można. W tym aucie nie ma gdzie odłożyć okularów! W golfie jest a Q5 nie ma. Poza tym, zdecydowanie auto do polecenia, choć miesięcznie tak z tysiąc, dwa na benzynę trzeba mieć.
Dodane 6 lat temu
Audi Q5 II SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów