Szukaj

Komputer i wskaźnik ilości paliwa.
Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015

  • Autor: Jarek
  • Kategoria: inne
Komputer błędnie pokazuje ilość kilometrów do przejechania. Różnica to jakieś 100km!
Gdy wskaźnik poziomu paliwa spada poniżej zera w baku zostaje jeszcze ok. 7 litrów paliwa.
Serwis twierdzi, że wszystko pracuje idealnie.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 17
Nie wystąpiła: 7

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Mam podobnie, kiedy komputer pokazuje okolo 60-70 mil zasiegu do zera realnie robie 30 mil. To sa wskazania komputera. Po prostu szybciej odlicza ponizej tej wartosci. Raz zaryzykowalem i w Liverpoolu pokazalo mi 0 i wrocilem do Bolton ponad 35 mil. Dzis 20 mil za 0 zrobilem i zatankowalem 35 litrow. Dziwnie z tym sie zyje ale wiem mniej wiecej ile na zaro moge zrobic.
Odpowiedz
Witam zastanawiam się nad kupnem żonie hondy jazz i czytając opinie na temat rezerwy paliwa w hondzie, mogę powiedzieć tyle, że jeżdżę bmw e-60 i producent zaleca tankowanie samochodu przy ok 15 l paliwa gdzie bak ma pojemność 70 l, a rezerwa zapala się przy ok 10 l. Argumentuje to tak, iż paliwo spełnia też rolę smarowania i chłodzenia całego systemu paliwowego czyli pompy paliwa w zbiorniku,pompy paliwa przy silniku, wtryskiwaczy i samego paliwa (ponieważ podczas sprężania we wtryskiwaczach wytwarza się dużo ciepła i paliwo się po prostu nagrzewa, a nadmiar powraca do zbiornika)Dodatkowo jest to zabieg zapobiegający zatarciu się pompy paliwa w zbirniku, bo gdy wyjeździmy je do końca możemy zatrzeć pompę, a pamiętajmy pompy są elektryczne w zbiornikach paliwa i dosyć drogie i kłopotliwe w wymianie. Podejrzewam że inżynierowie z hondy też poszli tym tropem i jest to bardziej zapobiegawczo z ich strony niż niedokładność wskazań komputera - pozdrawiam wszystkich
Odpowiedz
Witam zastanawiam się nad kupnem żonie hondy jazz i czytając opinie na temam rezerwy paliwa mogę powiedzieć tyle że jeżdżę bmw e-60 i producent zaleca tankowanie samochodu przy 15 l paliwa gdzie bak ma 70 l a rezerwa zapala się przy ok 10 l Argumentuje to tak iż paliwo spełnia rolę smarowania i chłodzenia całego systemu paliwowego i zapobiegawczo zatarciu się popmy paliwa w zbirniku. Podejrzewam że inżynierowie z hondy też poszli tym tropem i jest to bardziej zapobiegawczo i niż niedokładność z ich strony - pozdrawiam wszystkich
Odpowiedz
hmm czy to aż taki problem? Wychodzi na to że po zaświeceniu się zera na komputerze pozostaje do przejechania jeszcze jakieś spokojnie 100km. W nowym nissanie micra jest tak że jak licznik kilometrów spadnie poniżej 80km to zaczyna migać nie pokazując ile można jeszcze zrobić, zapobiega to jeżdżeniu na tankowanie gdy już mamy bardzo mało paliwa.
Odpowiedz
Dla tych którzy chcą się próbować z pustym bakiem: Nalejcie sobie "piątkę" w baniaczek i testujcie rezerwę. Tylko później nie narzekać na awarię pompy. Przy jakości naszych stacji może być z tym "mułem" na dnie baku różnie.
Dla mnie ta rezerwa - super. Dodatkowo przy tym spalaniu nie widzę problemu że można załadować "tylko" 30-parę litrów.
Odpowiedz
Uważam, że to dobre rozwiązanie. Przynajmniej nie zatrze się pompa paliwa:) Dobrze by było gdyby wszyscy producenci byli tak przewidujący.
Odpowiedz
Te wskazania to "współczynnik kowalskiego".... lepiej żeby zostało, niż zdziwić się w czasie jazdy. Poza tym wskazania są poprawniejsze gdy zawsze tankuje się do pełna i kasuje TRIP A Tak na marginesie na dole zbiornika zbiera się "syf" szkoda pampy i dziwię się ludziom którzy wyjeżdżają paliwo do zera. {producent wyznaczył z tego co pamiętam tolerancję rezerwy 4..7 litrów nie ma na to żadnych norm równie dobrze mogłoby nie być w cale rezerwy)
Odpowiedz
U mnie to samo - zero kilometrów a zatankowałem 34L. Nie ma czym się przejmować - taki urok. Lepiej tankować przed zapaleniem rezerwy. Zbiornik paliwa pod siedzeniami przednimi a tym samym pompa paliwa może być już płytko zanurzona w benzynie przy zapalonej rezerwie. Tak więc - tankować przed zapaleniem rezerwy a pompa paliwa dłużej popracuje.
Odpowiedz
mam nowego Jazza i od poczatku nie udalo mi sie wlac wiecej niz 33 litry paliwa juz po przejechaniu okolo 100km na rezerwie. po zapaleniu sie rezerwy bak przyjmuje tylko ok. 30 litrow. reklamacje w servisie bez efektu. boje sie probowac wyjechac do zera, zeby sprawdzic pojemnosc rezerwy. taka usterka jest denerwujaca, szczegolnie na autostradach. czy Honda cos z tym zrobi? moze chociaz jakas oficjalna informacja o wskazaniach pozostalego w baku paliwa?
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz III