Szukaj

Informacje o BMW Seria 4 F32-33-36

Lata produkcji: 2013 – 2021
Segment: Klasa średnia
Sportowe coupe klasy średniej (segment D) produkowane od 2013 roku. Model, którego zapowiedzią była prezentacja prototypu o nazwie Concept 4 Series Coupe, został wprowadzony do oferty marki jako zastępstwo dla Serii 3 Coupe (E92). W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Seria 4 jest samodzielnym modelem, a nie tylko dwudrzwiową wersją Serii 3. Oba samochody łączy jednak wiele rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych, np. zbudowano je na tej samej platformie podłogowej (F30). Seria 4 dostępna jest również w wersji cabrio. Jej topową wersją jest model M4.
czytaj więcej
Powagosław
Mamy dowód, że warto było rozwodzić coupe z Serią 3: powstało dzieło piękne, dynamiczne, pełne klasycznej elegancji. Grzechem byłoby „chowanie” go jako wersja bazowej „trójki”. ~Powagosław
Luzacjusz
Teraz jak u Maxa Kolonki: „Mówię jak jest”. Najładniejsze coupe, jakie kiedykolwiek powstało na bazie Serii 3. Seria 4 to seria z pistoletu maszynowego w stronę konkurencji, również tej niemieckiej. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Paweł
BMW Seria 4 F32-33-36
Gran Coupe Facelifting 430i 252KM 185kW
Niestety muszę wykazać niezadowolenie. Przesiadłem się z 13 letniego Lexusa i jestem zawiedziony. Auto mimo bardzo małego przebiegu, stan ogólny auta bardzo dobry, żadnego wypadku, kupiony od dealera, a zachoruje się jakby było złożone w sklepie zabawkowym. Najgorsze to co mnie drażni to skrzypienie wnętrza. Zdaję sobie sprawę, że bmw nie jest ikoną jakości , ale w tak młodym aucie, nie powinno to występować. Po psiesiadce z hybrydy, jazda po mieście nie jest zbyt przyjemna. Opóźniona reakcja na gaz. Porównuję z Lexusem gs w hybrydzie, moc 345 koni, gdzie reakcja była natychmiastowa. Do komfortu nie będę się czepiał. Inny rodzaj auta niż lexus. Do tego dochodzi inne poszanowanie kierowców. W Lexus jest całkowicie inaczej odbierany. Nie miałem sytuacji, żeby ktoś zachował się źle wobec mnie na drodze.
4,9
~gawadam
BMW Seria 4 F32-33-36
Gran Coupe 430i 252KM 185kW
Samochod nabylem w tym roku przy niskim przebiegu 45k, i zrobilem nim w 6-7 miesiecy kolejne 30k km na glownie na dlugich parodniowych trasach po 3-5k km w jedna strone (polska - wlochy, polska - portugalia), oraz w miastach (Warszawa, Krakow, aglomeracja slaska i trojmiejska). Plusy: Na duzy plus zasluguje silnik, uklad jezdny, automatyczna skrzynia - zmiany biegow sa bardzo plynne, w sport/sport+ daje przyjemne kopniecie, zmiany manetkami (chociaz rzadko uzywam) daja mnostwo frajdy. Wyprzedzanie na drogach jednopasmowych jest zupelnie bez stresowe. Naped xDrive spisuje sie bardzo dobrze - sprawdzone w wysokich szwajcarskich alpach i podjazdy pod strome osniezone dojazdy do gorskich chatek nie sprawialy wiekszych problemow. Kolejny plus to pojemnosc bagaznika - to bylo dla mnie kluczowe, i spokojnie moge stwierdzic ze mozna wpakowac tam wszystko czego bedzie sie potrzebowac na wyjezdzie na 3-4 miesiace dla 2-3os, i jeszcze zostanie nieco miejsca. Porownujac wygode zapakowania grancoupe vs sedan, grancoupe jest dla mnie bezdyskusyjnym zwyciezcą. Finalnie, subiektywnie, auto w mojej ocenie jest bardzo ladne. Czesto ktos podchodzi zapytac czy to czworka, co pod maska, podzielic sie ze sie podoba ;) Neturalne: Koszty utrzymania - dotychczas samochod na pakiecie naprawczym wiec oleje filtry, klocki hamulcowe, plyny czy tarcze byly wymieniane przez ASO za darmo, jednak za kazdym dowiadywalem sie jaki bylby to koszt i ceny byly spore (klocki i tarcze jakies 3k, olej silnikowy i filtry to ponad 1k). Pomiedzy cyklami (co 12-15k) wymianielm olej i filtry na wlasna reke - koszt ok 900zl. Mysle ze koszt nie niski, jednak mozna by sie tego spodziewac, stąd ocena neturalna. Spalanie na dluzszej trasie z miastami to jakies 8.6l/100 - nie jest zle, ale zaskoczenia pozytywnego tez nie ma - dlatego neutralna ocena. Zaobserwowalem nizsze spalanie o jakies 0.3-0.5 litra przy wymianie oleju z ASO na Motul 0w30. Zapewne kwestia lepkosci - 0w30 vs 5w40? Minusy: Wyciszenie - chociaz moze ciezko sie dziwic? Auto ma bezramkowe szyby, szyberdach i opony run flat - ciezko aby bylo cicho, i super cicho nie jest. Do 130-140km mozna spokojnie rozmawiac, jednak lecac przez niemcy ponad 170 w aucie jest dosyc glosno. Mysle ze w duzej mierze jest to wina opon run flat, wiec wkrotce wymienie je na zwykle i wtedy porownam ponownie. Naglosnienie - fabryczne glosniki, jak i HK, sa po prostu slabe. Do doinwestowania w rozwazylbym wymiane opon na nie-runflat, oraz wymiana naglosnienia. Poza tym, polecam.
4,6
~Marek Maron
BMW Seria 4 F32-33-36
Coupe 430i 252KM 185kW
Kupiony jako używany dwa lata temu. Pozytywne zaskoczenie. Bardzo zrywny i właściwie jak na razie bezawaryjny. Na pewno nie mam zamiaru przesiadać się do innego. Seria 4 ma zdecydowanie szerszy rozstaw osi i niższe osadzenie. Świetne rozwiązanie to wloty powietrza na przednich nadkolach skierowane do tyłu, zyskujemy tym samym mniejszy opór powietrza. O lekkiej konstrukcji auta czytałem na Motocaina i na pewno skuszony tą cechą, zdecydowałem się na zakup tego sportowego diabła - nie zawiodłem się.
Średnie spalanie dla BMW Seria 4 F32-33-36
8,0 – 13,3
l/100 km
5,8 – 9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
BMW Seria 4 F32-33-36
Coupe Facelifting 430i 252KM 185kW
Auto posiadam od 4 lat (zrobione 150 000 km) - reasumując spalanie jest genialne. Średnie spalanie po Gliwicach (realne) to okolice 8 litrów przyjemnej jazdy - silnik ma moc więc nie trzeba piłować, żeby szybciej jechać. Trasa to inna bajka na odcinku 300km w nocy z średnią prędkością 85km/h spalanie spadło poniżej 5 litrów co na auto ważące 1800kg i mające 250 koni jest bajka. Autostrada w okolicach 140 to spalanie w zależności od pogody i temperatury w przedziale 8-9l Maksymalne spalanie to piłowanie auta w mieście od świateł do świateł i niecałe 11 litrów.
10,6
BMW Seria 4 F32-33-36
Coupe Facelifting 420i 184KM 135kW
Co prawda na co dzień jadę Q5 190 km wiec do tego auta mogę porównać , zużycie paliwa o prawie połowę większe BMki , przyspieszenie bez rewelacji , pedał przyspieszenia czuły , wystarczy dodać lekko gazu, ona odrazu przeskakuje na 4000 obr/min i kreci do prawie 7000 co ostatecznie daje efekt dźwięku zarzynanego Bawoła a przyspieszenia nie widać , Trochę siara jak się rusza z pod skrzyżowania , silnik wyje a zbiera się jak przeciętne auto. Zawieszenie raczej twarde , ale to już kwestia co kto lubi. Prześwit zawieszenia ok , wizualnie wygląda na niewielki ale nie ma problemu z jazdą po koleinach , progach. Jak ktoś lubi wchodzić bokiem to jedynie na ręcznym ... oderwać koła od asfaltu graniczy z cudem (w trybie sport+ cokolwiek on znaczy ...)
9,0
BMW Seria 4 F32-33-36
Gran Coupe 428i 245KM 180kW
Auto posiadam miesiąc, 5.9l to rekordowo niskie spalanie na odcinku 100 km nie przekraczając 100 km/ h na trybie jazdy Eco, w mieście zejście poniżej 10l jest bardzo trudne ale do osiągnięcia(włączone start/stop i tryb eko), jak po mieście przejedziemy się na sportowym trybie to możemy liczyć na spalanie rzędu 15 + l, średnie spalanie cykl mieszany to 8l , na autostradzie z tempomatem na 140 pali jakieś 7.5l według mnie jak na 245 KM jest to spalanie bardzo dobre, na trasie nie musimy się martwić o brak mocy przy wyprzedzaniu, auto daje nam wybór czy chcemy by paliło tyle co mały diselek lub tyle co rasowe V8 , wszystko zależy od tego jak naciśniemy gaz
BMW Seria 4 F32-33-36