Szukaj

Informacje o BMW Seria 4 F32-33-36 Coupe 435d 313KM 230kW 2013-2017

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: Klasa średnia
Sportowe coupe klasy średniej (segment D) produkowane od 2013 roku. Model, którego zapowiedzią była prezentacja prototypu o nazwie Concept 4 Series Coupe, został wprowadzony do oferty marki jako zastępstwo dla Serii 3 Coupe (E92). W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Seria 4 jest samodzielnym modelem, a nie tylko dwudrzwiową wersją Serii 3. Oba samochody łączy jednak wiele rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych, np. zbudowano je na tej samej platformie podłogowej (F30). Seria 4 dostępna jest również w wersji cabrio. Jej topową wersją jest model M4.
czytaj więcej
Powagosław
Mamy dowód, że warto było rozwodzić coupe z Serią 3: powstało dzieło piękne, dynamiczne, pełne klasycznej elegancji. Grzechem byłoby „chowanie” go jako wersja bazowej „trójki”. ~Powagosław
Luzacjusz
Teraz jak u Maxa Kolonki: „Mówię jak jest”. Najładniejsze coupe, jakie kiedykolwiek powstało na bazie Serii 3. Seria 4 to seria z pistoletu maszynowego w stronę konkurencji, również tej niemieckiej. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2017 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 313 KM (230 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 630 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~marcink
BMW Seria 4 F32-33-36
Coupe 435d 313KM 230kW
Piękna linia, nigdy się nie zestarzeje, w środku nie ma wodotrysków ale wygląda lepiej niż równoległe mercedesy. Wygodna kierownica, pozycja za kierownicą bardzo zróżnicowana, możliwa bardzo niska pozycja. Fotele sportowe bardzo komfortowe, spokojnie można jechać w trasy 1000km+. Kanapa tylnia wygodna, wbrew pozorom sporo miejsca. Dużo schowków. Bagażnik pojemny. Układ kierowniczy nie jest bezpośredni, odczucie pływania przy wyższych prędkościach na łukach. Adaptacyjne zawieszenie robi różnicę choć 90% podróżuje się na komforcie (po 120tyś zaczynają się problemy ze stukami), bardzo droga wymiana. Układ jezdny z xdrive (preferencja na tył) znakomity, jest przyklejony do asfaltu, daje dużo pewności. Dopóki nie wyłączysz ESP, bardzo ciężko utracić przyczepność. Silnik w połączeniu ze skrzynia automatyczną jest doskonały, nie brakuje mocy, moment obrotowy wbija w fotel. Od świateł do świateł spokojnie szybszy od mustangów 5L. Brak usterek silnika.
4,4
~Jacek
BMW Seria 4 F32-33-36
Coupe 435d 313KM 230kW
Piękna linia nadwozia, Z M-pakietem zyskuje na agresywności (wersja Luxury dość banalna). Ekonomiczne spalanie a do tego 300KM. Wygodne, średniej wielkości coupe. Nie jest tak agresywne jak M4 rzecz jasna, 435dX to bardziej GT na autostrady. Ale niejeden zdziwił się na światłach. Niesamowita przyjemność z jazdy. Im dalsza trasa tym lepsze wrażenia. Auto służy do codziennej jazdy również 'po bułki' do sklepu jak i na dłuższe wycieczki 600-3000 km z rowerami na dachu.
4,5
~Janek
BMW Seria 4 F32-33-36
Coupe 435d 313KM 230kW
Ciężko znaleźć drugi taki samochód. Prowadzenie, osiągi, niskie spalanie, brak usterek to tylko kilka aspektów które potwierdzają że jest to auto prawie idealne.
BMW Seria 4 F32-33-36 Coupe