Szukaj

Informacje o BMW Seria 6 E24 635 M CSi 286KM 210kW 1984-1989

Lata produkcji: 1984 – 1989
Segment: Auta sportowe
Luksusowy samochód sportowy o nadwoziu coupe (segment G) produkowany w latach 1976- 1989 oraz ponownie od 2003 roku. Pierwsza generacja debiutowała jako następstwo dla modeli CS i CSL (typ E9). Samochód zaprojektowany przez Paula Bracqa do dziś imponuje sylwetką – kiedyś jej nowoczesnością, dziś uniwersalnością i znakomitymi proporcjami. Po wyprodukowaniu prawie 90 tys. egzemplarzy, auto wycofano z rynku na rzecz modelu E31 (Seria 8), a potem reaktywowano po 14 latach. Do 2010 roku oferowano drugą generację modelu, którą w 2011 r. została zastąpiona przez generację nr 3 (F12/F13).
czytaj więcej
Powagosław
Razem z Chrisem Banglem, który odpowiadał za poprzednią, mocno kontrowersyjną „szóstkę”, z projektów BMW ulotniła się właśnie ta kontrowersyjność (różnie ją nazywano: przyciężkawość, koślawość…). Nowa Seria 6 jest ładniejsza, ma bardziej harmonijne kształty i nie każe pytać: „Dlaczego akurat tak?”. ~Powagosław
Luzacjusz
Ładniejsza „szóstka” to żadna sztuka, gdyż poprzednia miała fizjonomię słonia. Ale zamiast pochwał będzie osobisty żal. Bo można było inaczej. Seria 6 ma fantastyczny rodowód – pierwszy model tej linii do dziś zachwyca. Gdyby tak ktoś w BMW wpadł na pomysł zrobienia nowej „szóstki” w stylu retro, wzorem Mustanga choćby, modliłbym się o taki samochód do wszystkich świętych. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 6 E24 635 M CSi 286KM 210kW 1984-1989

Produkowany od 1984 do 1989 roku
Pojemność skokowa 3453 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 286 KM (210 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
BMW Seria 6 E24