Szukaj

Informacje o BMW X3 E83

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2003 roku. W ofercie BMW zajął miejsce obok większego modelu X5, z którym jest zresztą spokrewniony pod względem technologicznym. Płytę podłogową od początku dzieli z Serią 3. Pierwowzorem X3 był prototyp o tej samej nazwie z 2002 roku zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a, ówczesnego szefa stylistów BMW. W 2006 roku X3 został poddany modernizacji. W 2005 roku X3 zdobył nagrodę dla najlepszego SUV-a w kanadyjskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku. Od 2017 roku dostępna jest trzecia generacja X3. Do tej pory sprzedano ponad 1,5 egzemplarzy modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej muskularny, ale i najbardziej harmonijnie skomponowany ze wszystkich dotychczasowych X3. A jego rozmiary? Jeśli 15 lat temu myślałeś o X5, dziś X3 oferuje jeszcze więcej.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Ktokolwiek w BMW czuwa nad ewolucją X3 powinien pisać scenariusze seriali Netflixa. Dawkowanie emocji – level expert. X3 był brzydki, potem wyładniał, a teraz to naprawdę klasa. I pamiętajmy, że niektórzy robią to samo, tylko w odwrotnej kolejności.

 

~Luzacjusz

Oceny BMW X3 E83

Liczba ocen: 103
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,3
~Succussio
SUV xDrive25i 218KM 160kW
BMW X3 E83
To moje pierwsze BMW. Każda przejażdżka to sama przyjemność. Długa trasa 4-8godz. nie stanowi problemu i nie jest męcząca. Fotele wygodne (u mnie podgrzewane z regulacją temperatury). Widzi się daleko i wysoko. Łatwiej wybrać pas ruchu gdy widzi się dalej niż w kombi. Chciałem auto z napędem na 4koła bo mieszkam w miejscowości gdzie późno dojeżdżają pługo-piaskarki. Trzeba pamiętać że to nie jest auto terenowe tylko SUV więc trochę trudniejszy teren, wysokie krawężniki w mieście nie stanowią problemu. Jest trochę szersze niż kombi. Wysiada się z wysoka więc dla osób bardzo niskich to może być problem. Jazda przy dużej prędkości w zakręcie może się różnie skończyć bo auto ma wysoko środek ciężkości. Przy przesiadce z kombi trzeba się przyzwyczaić. Auto dobre na długie trasy spalanie gazu 11l w trasie przy jeździe do 120km/g. Przy dynamicznej jeździe w pełni załadowany co jakiś czas wyprzedzanie 15l. Jazda po mieście w korkach to spalanie 18-20l więc sporo. Dużą zaletą jest gniazdo zapalniczki dla kierowcy, pasażerów tylnej kanapy i bagażnika.
2,2
~Piotr
SUV 2.0d 150KM 110kW
BMW X3 E83
Wniosek po 6 latach eksploatacji: BMW X3 (E83) to najbardziej awaryjny i najbardziej kosztowny w utrzymaniu samochód, jaki posiadałem. Po 10 letnim doświadczeniu z trzema Mercedesami (190, C klasa, E klasa) stwierdzam, że BMW to ładna (rzecz gustu, oczywiście) ale bardzo droga tandeta, nie dorównująca pod względem jakości i niezawodności większości tańszych, popularnych marek na rynku. A od Mercedesa BMW dzieli Kosmos. BMW X3 kupiłem od pierwszego właściciela z polskiego salonu z przebiegiem 105000 km. Przebieg potwierdzony przez ASO. Cena zakupu w 2012 roku - 65.000 zł. Przez 6 lat bardzo oszczędnej eksploatacji (średnio 16000 km rocznie, głównie dalekie trasy) koszty poważniejszych napraw przekroczyły 20.000 zł (bez przeglądów, bez wymiany oleju, klocków, tarcz, itp). Psuje się w tym samochodzie niemal wszystko, włącznie z dźwignią hamulca ręcznego, pękają sprężyny zawieszenia. Wykonanie i jakość wnętrza - to poziom poniżej Fiata 126p. Kokpit trzeszczy, skrzypi, schodzi lakier z kierownicy i rączek drzwi. Dotychczas posiadałem "malucha", fiata 125p, Poloneza i 3 Mercedesy. BMW oceniam najniżej. To nie jest samochód, który za regularne serwisowanie i delikatną jazdę odpłaci się długą, bezawaryjną eksploatacją. To samochód dla tych, którzy łudzą się, że BMW to gwarant solidności i niezawodności. To po prostu bardzo kosztowna tandeta dla naiwnych, do których niestety się zaliczyłem. Skrót BMW (Będziesz Miał Wydatki) sprawdził się w moim przypadku w 100%. Nie polecam nikomu tej marki, a w szczególności tego modelu.
4,6
~Piotr
SUV 2.0d 150KM 110kW
BMW X3 E83
Witam. Auto sprowadzone z Francji od pierwszego właściciela, serwis w BMW przebieg oryginał. Kupilem je w grudniu 2017 od tamtego czasu zrobiłem 17tys km, czyli sporo jeżdżę ;). Brak poważnych awari, na początku zrobiony pakiet startowy czyli filtry i oleje. Zrobiłem mapowanie kompa ze 150KM na 180KM co znacząco poprawilo dynamikę auta. Wymieniłem oba termostaty, świece żarowe, wywalilem klapki z kolektora i wyczyscilem zawor egr iiiii w zasadzie to tyle. Zawieszenie twarde, sztywne nie każdemu przypadnie do gustu ale dzięki temu, mimo znacznej masy własnej, "buma" nie kolysze się w zakrętach i potrafi sprawić przyjemność przy szybszym ich pokonywaniu :) Do 140km/h w kabinie cicho i przyjemnie powyżej tej prędkości robi się juz coraz głośniej ale jeszcze jest do zaakceptowania i można smigac autostrada 180.Srednie spalanie na poziomie 7l. Droga krajowa, odcinek 200km gdzie pelno fotoradarow i po prostu nie da się jechać szybciej prędkości w zakresie 60-100km/h srednie spalanie 5,5l i to juz po mapowaniu silnika czyli moc okolo 180KM. Spalanie w mieście latem 7-8 l a zimą podjazdy po2,3km 12l. Autostrada z prędkościami rzędu 160,180 spalanie w granicach 8-10l.Jeśli komuś spala więcej niech sprawdzi termostaty, mi na uwalonych spalalo 2,3l więcej. Przy zakupie trzeba tylko uwazac na stan napędów, szczególnie jak się sprawuje xdrive i opon na jakich się jezdzi albo na jakich jezdzilo. Najlepiej 4 takie same o rownej szerokosci i wysokosci inaczej xdrive "glupieje" i szybko padnie. Kilka słów o zawieszeniu. Było sprawdzone na stacji diagnostycznej w dniu zakupu wszystko było ok i od tamtej pory nie słychać zadnych stukow, nie ma luzow ani nic z tych rzeczy a przejechem juz 17tys km. Nie bac się i kupować:) nie słuchac oponi ze nie wiadomo jakie koszty utrzymania itp. Jak się kupi auto po przejściach z przebiegiem 400tys skreconym na 200tys to potem wychodzą różne rzeczy a oglądałem juz rozne "potworki "x3 z niby 200tys przebiegu. Ja swojej "bumy" szukałem 2 miesiące i nie zaluje tego czasu bo cieszę się autkiem bez awarii i które naprawde daje radość z jazdy. Większość wynian i napraw(termostaty,swiece, oleje, filtry) robiłem sam i nie ma tutaj nic skomplikowanego:) Ogólnie jestem bardzo zadowolony z samochodu i polecam go kazdemu kto potrzebuje rodzinnego przestronnego autka o rozsadnych kosztach utrzymania. Pozdrawiam i do zobaczenia w trasie ;)

Raporty spalania BMW X3 E83

Liczba raportów: 155
Średnie spalanie dla BMW X3 E83
9,0 – 17,1
l/100 km
7,9 – 9,8
l/100 km
11,5 – 13,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
SUV 2.5 i 192KM 141kW
BMW X3 E83
Wcale takie nie jest oszczedne jak niektorzy bzdury pisza. Srednie spalanie wychodzi miedzy 16 a 19 a potrafi jak sie podepta ponad 20 na 100 spalic. Najmniej udalo mi sie zejsc przy trasie mieszanej miedzy 100/130km/h to 12 litrow. Co tu sie spodziewac jesli jest staly naped na 4 buty i auto wazy prawie 1900kg bez kierowcy. Jezdze czesto z dzieckiem wiec nie deptam to moje spalanie powinno byc spokojnie na poziomie 12ltr w miescie a jest 16 ponad. Korekty paliwowe sa wporzadku. Juz sie pogodzilem z tym ze w focusie 1.6 spalanie mialem maks 9ltr a tu taki przeskok. Ale jakosc jazdy o niebo lepsza. Takze nie sluchajcie jak ktos gada ze niskie spalanie bo to nie prawda.
15,2
SUV 3.0 i 231KM 170kW
BMW X3 E83
Jak czytam te bajki, że to auto pali ludziom 10l/100km LPG to zastanawiam się kto jest bardziej naiwny: Ten kto to wypisuje czy ten kto w to wierzy? Mam auto ze sprawdzonym przebiegiem 180 000 i sam zakładałem instalację BRC z górnej półki. Auto na trasie jadąc do 130 km/h spaliło mi najmniej 12,5 l/100km. Za to najwięcej po mieście w korkach z klimatyzacją na pełnych obrotach... 18l/100km. W cyklu mieszanym spalanie wychodzi mi około 15,5 l/100km zmieniając biegi przy 3000or/min i sporadycznie wyprzedzając. Uważam to i tak za bardzo doby wynik - oferowana w zamian moc jest na przyzwoitym poziomie. Jeżeli ktoś szuka jednak czegoś co pali 11l lpg / 100km musi się rozejrzeć za czymś innym.
7,0
SUV 2.0d 150KM 110kW
BMW X3 E83
Autko ciężkie i silnik 2.0 d 150KM jest co najwyżej wystarczający. Co innego po małym mapowaniu kompa :) +30KM wiecej robi dużą różnicę. Spalanie? Przy delikatnej jeździe 90-100km/h 4,5-5 l oleju napędowego. Tylko trzeba mieć sprawne termostaty :) przy uszkodzonych możecie doliczyc sobie 2-3l na 100km więcej. Ostrzejsza jazda, predkosci na autostradzie 160-180 spalanie okolo 9-10l. Ciężko w trasie uzyskac wynik ponad 10l/100km. Co do miasta, delikatna jazda latem bez klimy 6,5-7l. Klima wlaczona litr więcej. Jazda dynamiczna w mieście 8l/100km. Sytuacja zmienia się zimą. Zimny silnik i podjazdy po 2,3km spalanie miasto 12l. Ogolnie jak na ta mase auta i ten silnik po podkreceniu jestem zadowolony ze spalania :)

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
4,8
SUV 3.0 i 231KM 170kW
BMW X3 E83
instalacja: BRC
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Przejechałem około 30 tys. km. Spalanie wyższe niż pokazuje komputer "benzynowy" o około 3-4 litry, ale to normalne, bo w każdej instalacji gazowej jest te około 20 % więcej zużycia gazu niż benzyny; Na razie żadnych problemów. Oczywiście start automat benzyna, co jakiś czas przejazd benzynowy, ot chociażby dojazd po wyczerpaniu zbiornika (ja mam zbiornik w kole zapasowym na...
5,0
SUV 2.5 i 192KM 141kW
BMW X3 E83
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D. Zamontowana przed trzema laty. Przejechane na LPG obecnie ok 80 tys.km. Wszytko jest od nowości takie samo. Nic poza filtrami nie wymieniałem. Spalanie ok 15% większe w porównaniu z Pb, daje duże oszczędności. Jak sobie policzyłem to już prawie trzykrotnie montaż się zwrócił. Co do mocy silnika, pozostała bez zmian. Nie ma żadnych spadków, a...
5,0
SUV 3.0 i 231KM 170kW
BMW X3 E83
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 43 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D. Przebieg do teraz na lpg 43 tys.km. Dwa przeglądy, obejmujące wymianę filtrów, sprawdzenie ustawień. Spalanie w granicach 13-14l/100km, także niewiele więcej niż Pb, ale za to dużo taniej. Koszt montażu szybko się zwraca.
BMW X3 E83