Szukaj

Informacje o BMW X3

Lata produkcji: 2003 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Kompaktowy crossover SUV (segment I; grupa premium) produkowany od 2003 roku. W ofercie BMW zajął miejsce obok większego modelu X5, z którym jest zresztą spokrewniony pod względem technologicznym. Płytę podłogową od początku dzieli z Serią 3. Pierwowzorem X3 był prototyp o tej samej nazwie z 2002 roku zaprojektowany przez Chrisa Bangle’a, ówczesnego szefa stylistów BMW. W 2006 roku X3 został poddany modernizacji. W 2005 roku X3 zdobył nagrodę dla najlepszego SUV-a w kanadyjskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku. Od 2017 roku dostępna jest trzecia generacja X3. Do tej pory sprzedano ponad 1,5 egzemplarzy modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej muskularny, ale i najbardziej harmonijnie skomponowany ze wszystkich dotychczasowych X3. A jego rozmiary? Jeśli 15 lat temu myślałeś o X5, dziś X3 oferuje jeszcze więcej.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Ktokolwiek w BMW czuwa nad ewolucją X3 powinien pisać scenariusze seriali Netflixa. Dawkowanie emocji – level expert. X3 był brzydki, potem wyładniał, a teraz to naprawdę klasa. I pamiętajmy, że niektórzy robią to samo, tylko w odwrotnej kolejności.

~Luzacjusz

BMW X3 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny BMW X3

Liczba ocen: 167
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~thinktank89
SUV 20d 190KM 140kW
BMW X3 G01
Auto posiadam od marca 2019 r. Aktualnie przejechane już ponad 5.000 km, więc można podsumowac pierwsze wrażenia. Generalnie auto jest bardzo wygodne, ciche i komfortowe. Dynamika i ekonomika jak najbardziej na plus. Odnoszę również wrażenie, że rozsądnie podszedłem do opcji, więc cena "katalogowa" nie była oszałamiająca (250.000 zł przed rabatami). Polecam wybranie wersji wyposażenia X-line, gdyż bardzo dużo wtedy się otrzymuje (większe felgi, lepsze światła LED, półskórzane fotele sportowe, 3-strefowa klima, dźwiękoszczelne szyby, oświetlenie Ambient w środku i na zewnątrz.). Z opcji tzw. "must have" dopłata do adaptacyjnych świateł LED (kwota niewielka bo chyba ok 1800 zł, a jest to absolutna rewelacja, świecą jakby był dzień i oświetlają teren wokół drogi), metalowych przycisków na desce rozdzielczej (cena niewielka, chyba ok. 800 zł a podnosi "prestiż" wnętrza), pakiet connected drive plus (duża navi, bezprzewodowe ładowanie telefonu i sterowanie gestami - bajer ale faktycznie człowiek się przyzwyczaja i w innym aucie potem intuicyjnie próbuje podgłośnić radio gestem :D ) oraz składane lusterka i kamera cofania (w pakiecie jest z nią funkcja automatyczngo parkowania). Jedyne czego żałuje, to że nie dobrałem adaptacyjnych amortyzatorów i czarnej podsufitki ew. dachu panoramicznego.
4,3
~Succussio
SUV xDrive25i 218KM 160kW
BMW X3 E83
To moje pierwsze BMW. Każda przejażdżka to sama przyjemność. Długa trasa 4-8godz. nie stanowi problemu i nie jest męcząca. Fotele wygodne (u mnie podgrzewane z regulacją temperatury). Widzi się daleko i wysoko. Łatwiej wybrać pas ruchu gdy widzi się dalej niż w kombi. Chciałem auto z napędem na 4koła bo mieszkam w miejscowości gdzie późno dojeżdżają pługo-piaskarki. Trzeba pamiętać że to nie jest auto terenowe tylko SUV więc trochę trudniejszy teren, wysokie krawężniki w mieście nie stanowią problemu. Jest trochę szersze niż kombi. Wysiada się z wysoka więc dla osób bardzo niskich to może być problem. Jazda przy dużej prędkości w zakręcie może się różnie skończyć bo auto ma wysoko środek ciężkości. Przy przesiadce z kombi trzeba się przyzwyczaić. Auto dobre na długie trasy spalanie gazu 11l w trasie przy jeździe do 120km/g. Przy dynamicznej jeździe w pełni załadowany co jakiś czas wyprzedzanie 15l. Jazda po mieście w korkach to spalanie 18-20l więc sporo. Dużą zaletą jest gniazdo zapalniczki dla kierowcy, pasażerów tylnej kanapy i bagażnika.
4,8
~Pan P.
SUV Facelifting xDrive20d 190KM 140kW
BMW X3 F25
Przed zakupem samochodu testowalem: Mazde 6, Mazde CX-5 (3 razy), Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Audi Q5 i na koncu bmw x3. Po tescie decyzja byla prosta tylko i wylacznie bmw x3. To co do mnie przemowilo to komfort jazdy jedynie Audi Q5 moglo konkurowac z bmw, jakosc wykonczenia bardzo ladne wnetrze. Wazne jest zeby dokupic black panel, lepsza tapicerka, fotele sportowe, nawigacja prof. z tymi dodatkami zupelnie inaczej prezentuje sie wnetrze samochodu. Trzecia rzecz to dynamika samochodu z automatyczna skrzynia biegu ktora dziala swietnie. Przed testami moim faworytem byla mazda cx-5 ale wszystkie jazdy probne z roznymi wersjami silnika zakonczyly sie rozczarowaniem (polecam jazde powyzej 100km/h jest bardzo glosno w srodku).

Raporty spalania BMW X3

Liczba raportów: 239
Średnie spalanie dla BMW X3
9,1 – 17,1
l/100 km
6,3 – 9,8
l/100 km
11,5 – 13,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,5
SUV xDrive28i 258KM 190kW
BMW X3 F25
Ogólnie przy takim silniku i masie samochodu bardzo ciężko jest zejść poniżej 15 litrów. Najekonomiczniejsza jazda na trasie jest widoczna przy włączonym tempomacie. Różnica jest widoczna średnio 3l /100km Trasa: Przy prędkości 80-100 km/h spalanie jest bardzo niskie 5-7 l/100 km Przy prędkości 140 -160 km/h spalanie jest na poziomie 13-15 l/100 km Powyżej 160 km/h spalanie zaczyna się od 20 l/100 km Miasto: Bardzo ekonomiczne i delikatne jeżdżenie można dać spalanie na poziomie 13,5 l/100 km ale jest to bardzo trudne i mało adekwatne do takiego silnika. Przy dynamicznej jeździe 20 l/100 jest standardem.
15,2
SUV 3.0 i 231KM 170kW
BMW X3 E83
Jak czytam te bajki, że to auto pali ludziom 10l/100km LPG to zastanawiam się kto jest bardziej naiwny: Ten kto to wypisuje czy ten kto w to wierzy? Mam auto ze sprawdzonym przebiegiem 180 000 i sam zakładałem instalację BRC z górnej półki. Auto na trasie jadąc do 130 km/h spaliło mi najmniej 12,5 l/100km. Za to najwięcej po mieście w korkach z klimatyzacją na pełnych obrotach... 18l/100km. W cyklu mieszanym spalanie wychodzi mi około 15,5 l/100km zmieniając biegi przy 3000or/min i sporadycznie wyprzedzając. Uważam to i tak za bardzo doby wynik - oferowana w zamian moc jest na przyzwoitym poziomie. Jeżeli ktoś szuka jednak czegoś co pali 11l lpg / 100km musi się rozejrzeć za czymś innym.
9,9
SUV Facelifting xDrive20d 190KM 140kW
BMW X3 F25
W miescie przy dziadkowaniu mozna zejsc do 9 ... za to trasa ( autostrada) od 130km/h w gore mam wrazenie ze bak Ma dziury ... teraz wiem ze 2.0 byl bledem... teraz juz tylko wiecej jak 3.0 ... mniej pali a do tego jest czym jechac

Usterki BMW X3

Liczba wpisów: 12
LAMPA PRAWA PRZEDNIA POCI SIĘ
  • BMW X3 F25 SUV xDrive20d 184KM 135kW 2010-2014
  • inne
LAMPA PRAWA PRZEDNIA ZAPAROWANA BWM STWERDZIŁO ŻE NIE WYMIENIĄ LAMPY BO TAKIE SĄ PRAWA FIZYKI I LAMPA MOZE SIĘ POCIĆ :) DOBRE SOBIE BMW DOKONAŁA OSUSZANIA LAMPY USZCZEKNIANIA ,PO MIESIĄCU USTERKA WYSTĄPIŁA PONOWNIE ,NA TĄ CHWILĘ ZGŁOSILI PROBLEM DO GERMANY CZEKAMY NA DECYZJE CZY WYMIENIĄ NA NOWA ,CZY DO KONCA ISTNIA CAR BEDĄ ,BEDĘ JĄ UCZELNIAŁ BMW DOKONAŁA OSUSZANIA LAMPY USZCZEKNIANIA ,PO MIESIĄCU USTERKA WYSTĄPIŁA PONOWNIE ,NA TĄ CHWILĘ ZGŁOSILI PROBLEM DO GERMANY CZEKAMY NA DECYZJE CZY WYMIENIĄ NA NOWA ,CZY DO KONCA ISTNIA CAR BEDĄ ,BEDĘ JĄ UCZELNIAŁ
Oczekuje na rozwiązanie
LUZ
  • BMW X3 F25 SUV xDrive20d 184KM 135kW 2010-2014
  • zawieszenie
PO PRZEJECHANIU 1500KM PRZY WIEZDZIE NA NP KRAWĘZNIKI WYDOBYWAŁ SIE SPODA ZAWIESZENIA STUKOT,MOMENTAMI BUJAŁO NA PROSTEJ . PO SPRAWDZENIU W SERWISIE BMW OKAZŁO SIE ZE POLUZOWAŁO SIE ZAWIESZENIE, CHYBA NA DRAŻKACH ,PANOWIE SKRĘCILI MASZYNĘ I JEST OK.SWOJA DROGĄ W/G MNIE NIE DOPUSZCZALNE ZJAWISKO PO SPRAWDZENIU W SERWISIE BMW OKAZŁO SIE ZE POLUZOWAŁO SIE ZAWIESZENIE, CHYBA NA DRAŻKACH ,PANOWIE SKRĘCILI MASZYNĘ I JEST OK.SWOJA DROGĄ W/G MNIE NIE DOPUSZCZALNE ZJAWISKO DOKRĘCONO POLUZOWANE CZĘSCI ZAIWESZENIA DOKAŁDNI NIE WIEM CO
Oczekuje na rozwiązanie
sterownik x drive
  • BMW X3 F25 SUV xDrive20d 184KM 135kW 2010-2014
  • zawieszenie
PADŁ MI STEROWNIK X DRIVE PO PRZEJECHANIU 1400KM WYMIENILI NA NOWY JEDNAK AUTO ZACHOWUJE SIĘ JAK WÓZ DRABINIASTY PO INFORMACJI O BŁEDZIE NAPĘD 4*4 . SERWIS ZAPEWNIŁ MNIE ZE WSZYSTKO OK LECZ W/G MOJEJ OCENY SAMOCHÓD JEDO ZAWIESZENIE NIE AMORTYZUJE NIERÓWNOSCI TRZESIE STARSZNIE WSPOMGANIE CIEZKO CHODZI POPROSTU JAKBY KTOS ZACIĄGNĄ RECZNY,JAKBY DALEJ NIE DZIAŁAŁ X DRIVE MOZE TO NIE WINA ELETORNIKI TYLKO JAKIES USZKODZENIE MECHANICZNE PODOWZIA NAPEU ,POPROSTU JEZDZENIE BMW NA TA CHIWLĘ NAM ZBRZYDŁO. MOZĘ KTOŚ WIE O CO CHODZI .? PADŁ MI STEROWNIK X DRIVE PO PRZEJECHANIU 1400KM WYMIENILI NA NOWY JEDNAK AUTO ZACHOWUJE SIĘ JAK WÓZ DRABINIASTY PO INFORMACJI O BŁEDZIE NAPĘD 4*4 . SERWIS ZAPEWNIŁ MNIE ZE WSZYSTKO OK LECZ W/G MOJEJ OCENY SAMOCHÓD JEDO ZAWIESZENIE NIE AMORTYZUJE NIERÓWNOSCI TRZESIE STARSZNIE WSPOMGANIE CIEZKO CHODZI POPROSTU JAKBY KTOS ZACIĄGNĄ RECZNY,JAKBY DALEJ NIE DZIAŁAŁ X DRIVE MOZE TO NIE WINA ELETORNIKI TYLKO JAKIES USZKODZENIE MECHANICZNE PODOWZIA NAPEU ,POPROSTU JEZDZENIE BMW NA TA CHIWLĘ NAM ZBRZYDŁO. MOZĘ KTOŚ WIE O CO CHODZI .? PADŁ MI STEROWNIK X DRIVE PO PRZEJECHANIU 1400KM WYMIENILI NA NOWY JEDNAK AUTO ZACHOWUJE SIĘ JAK WÓZ DRABINIASTY PO INFORMACJI O BŁEDZIE NAPĘD 4*4 . SERWIS ZAPEWNIŁ MNIE ZE WSZYSTKO OK LECZ W/G MOJEJ OCENY SAMOCHÓD JEDO ZAWIESZENIE NIE AMORTYZUJE NIERÓWNOSCI TRZESIE STARSZNIE WSPOMGANIE CIEZKO CHODZI POPROSTU JAKBY KTOS ZACIĄGNĄ RECZNY,JAKBY DALEJ NIE DZIAŁAŁ X DRIVE MOZE TO NIE WINA ELETORNIKI TYLKO JAKIES USZKODZENIE MECHANICZNE PODOWZIA NAPEU ,POPROSTU JEZDZENIE BMW NA TA CHIWLĘ NAM ZBRZYDŁO. MOZĘ KTOŚ WIE O CO CHODZI .?
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
4,8
SUV 3.0 i 231KM 170kW
BMW X3 E83
instalacja: BRC
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Przejechałem około 30 tys. km. Spalanie wyższe niż pokazuje komputer "benzynowy" o około 3-4 litry, ale to normalne, bo w każdej instalacji gazowej jest te około 20 % więcej zużycia gazu niż benzyny; Na razie żadnych problemów. Oczywiście start automat benzyna, co jakiś czas przejazd benzynowy, ot chociażby dojazd po wyczerpaniu zbiornika (ja mam zbiornik w kole zapasowym na...
5,0
SUV 2.5 i 192KM 141kW
BMW X3 E83
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D. Zamontowana przed trzema laty. Przejechane na LPG obecnie ok 80 tys.km. Wszytko jest od nowości takie samo. Nic poza filtrami nie wymieniałem. Spalanie ok 15% większe w porównaniu z Pb, daje duże oszczędności. Jak sobie policzyłem to już prawie trzykrotnie montaż się zwrócił. Co do mocy silnika, pozostała bez zmian. Nie ma żadnych spadków, a...
5,0
SUV 3.0 i 231KM 170kW
BMW X3 E83
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 43 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D. Przebieg do teraz na lpg 43 tys.km. Dwa przeglądy, obejmujące wymianę filtrów, sprawdzenie ustawień. Spalanie w granicach 13-14l/100km, także niewiele więcej niż Pb, ale za to dużo taniej. Koszt montażu szybko się zwraca.
BMW X3