Szukaj

Informacje o BMW Z4 E85 Cabrio 3.0 i 231KM 170kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Auta sportowe

Sportowy samochód (segment G) o nadwoziu typu roadster produkowany w latach 2002-2016. Z4 był następcą modelu Z3 i kontynuatorem tradycji innych słynnych roadsterów BMW: Z1 oraz 507. Pierwsza generacja auta (E85) zaprojektowana przez Duńczyka Andersa Warminga była dostępna tylko na rynkach europejskim i amerykańskim. W 2002 roku model zdobył nagrodę „Design of the Year” przyznawaną przez Automobile Magazine. W 2009 roku debiutował Z4 II, której projekt wyszedł spod rąk Julianne Blasi. Dostępny także w wersjach coupe oraz hardtop (II generacja), a także w mocniejszej wersji Z4 M (I generacja).

czytaj więcej
Powagosław

Czyli w pogoni za Porsche Boxsterem. Wciąż daleko, ale dzięki drugiej generacji, Z4 jest jakby bliżej wymarzonego wzoru, pozostając samemu wzorem dla 80 proc. rynku.

~Powagosław
Luzacjusz

Wstydźcie się panowie. Ten samochód zaprojektowała kobieta. Być może w przerwach między praniem i prasowaniem. Propozycja: dajmy paniom te parytety również w motoryzacji. Będzie o połowę mniej brzydkich samochodów.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Mdeyna
Cabrio 3.0 i 231KM 170kW
BMW Z4 E85
Samochód jest wspaniały - ale tylko dla kogoś kto wie czego chce. Nie jest to samochód łatwy w odbiorze (no poza wyglądem - samochód jest po prostu piękny) ciężko się parkuje, trzeba uważać na wszelkie dziury, zawieszenie jest twarde a widoczność nienajlepsza. Ale pomimo tego, jeśli chcesz PRAWDZIWEGO roadstera, SPORTOWY samochód to lepiej trafić nie mogłeś. Ogromna radość z jazdy, świetny silnik i niesamowite zawieszenie.
4,1
~Nocturne
Cabrio 3.0 i 231KM 170kW
BMW Z4 E85
Auto bezkompromisowe, doskonale zbudowane, ukierunkowane na radość z jazdy. Bliżej mu do S2000 niż do SLK. Najlepszy samochód w swojej klasie. Może na równi z Boxterem, który jest jednak starszy i droższy w utrzymaniu. Oceny pod kątem typu samochodu, w porównaniu do konkurencji. Nie odejmę np. za sztywne resorowanie, bo takie ma być.
4,2
~maximilian
Cabrio 3.0 i 231KM 170kW
BMW Z4 E85
To jest roadster i nie mylic ze zwyklym cabrio dla wygody. Bardzo twarde, sportowe auto, ktorego glowna zaleta jest mocny silnik, ladny design i cabrio. Nie ma sensu kupowac go w wersji z dachem (coupe) i malym silnikiem...
BMW Z4 E85 Cabrio