Szukaj

Informacje o BMW Z4 E85 Coupe 3.0 si 265KM 195kW 2006-2008

Lata produkcji: 2006 – 2008
Segment: Auta sportowe

Sportowy samochód (segment G) o nadwoziu typu roadster produkowany w latach 2002-2016. Z4 był następcą modelu Z3 i kontynuatorem tradycji innych słynnych roadsterów BMW: Z1 oraz 507. Pierwsza generacja auta (E85) zaprojektowana przez Duńczyka Andersa Warminga była dostępna tylko na rynkach europejskim i amerykańskim. W 2002 roku model zdobył nagrodę „Design of the Year” przyznawaną przez Automobile Magazine. W 2009 roku debiutował Z4 II, której projekt wyszedł spod rąk Julianne Blasi. Dostępny także w wersjach coupe oraz hardtop (II generacja), a także w mocniejszej wersji Z4 M (I generacja).

czytaj więcej
Powagosław

Czyli w pogoni za Porsche Boxsterem. Wciąż daleko, ale dzięki drugiej generacji, Z4 jest jakby bliżej wymarzonego wzoru, pozostając samemu wzorem dla 80 proc. rynku.

~Powagosław
Luzacjusz

Wstydźcie się panowie. Ten samochód zaprojektowała kobieta. Być może w przerwach między praniem i prasowaniem. Propozycja: dajmy paniom te parytety również w motoryzacji. Będzie o połowę mniej brzydkich samochodów.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 265 KM (195 kW) przy 6600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 2750-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,7 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~picco
Coupe 3.0 si 265KM 195kW
BMW Z4 E85
Nadaje się do jazdy, ale jedynie jako 3, a może nawet 4 samochód w rodzinie i to 2 osobowej. Wrażenia byłyby wyśmienite, gdyby nie bolące nogi związane z niezbyt wygodną pozycją - mam wrażenie, że siedzenie dla osób wysokich osadzone jest zbyt nisko, a regulacja w każdym z 3 wymiarów jest ze sobą skorelowana tak, że w sumie ustawienia fotela są bardzo ograniczone. Przydałby się także mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu (ma go wersja M).
4,5
~Adam
Coupe 3.0 si 265KM 195kW
BMW Z4 E85