Szukaj

Informacje o Chrysler PT Cruiser MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model klasyfikowany w niższej klasie średniej (segment C), produkowany od 2000 roku. Jeden z prekursorów mody na tak zwany „retro styling”, nawiązujący swoim wyglądem do aut z lat 30., szczególnie do słynnego modelu Airflow. Bezpośrednim pierwowzorem auta był prototyp CCV. Początkowo PT Cruiser zaprojektowany przez Bryana Nesbitta miał być modelem należącej do koncernu Chrysler marki Plymouth. Pod szyldem samego Chryslera odniósł duży sukces rynkowy, w 2001 roku został wybrany Samochodem Roku Ameryki Płn. Od 2007 roku dostępny również w wersji kabrio.
czytaj więcej
Powagosław
Oszałamiająco sentymentalny samochód. Stylistyczne mistrzostwo, PT Cruiser wygląda jak żywcem przeniesiony z czasów prohibicji. Retro design w najlepszym wykonaniu, choć opinia ta absolutnie nie dotyczy wnętrza auta. ~Powagosław
Luzacjusz
Podobno pewien polski mafioso po obejrzeniu „Ojca chrzestnego” kazał swoim kamratom mówić do siebie po włosku, a na obiad chciał tylko spaghetti. Niestety makaron tak mu zaszkodził, że nie doczekał premiery PT Cruisera. Tak pewnie wziąłby z 50 aut w leasing. Na firmę. Ja bym też wziął, mimo niedoskonałości tej maszynki. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 188 Nm przy 4150 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~Tomasz
Chrysler PT Cruiser
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Samochód dużo lepszy niż twierdzą hejterzy, którzy go nienawidzą. Realistycznie jest trudnym do oceny samochodem - bo niektóre jego cechy są świetne (oryginalność, wygoda wnętrza, rozplanowanie wnętrza, całkiem fajny klimat w skórzanym wnętrzu limited edition), a z drugiej strony w innych sferach jest fatalnie - nie chodzi tylko o bardzo średnią trwałość silnika 2.0 (usterki nie są takie częste, natomiast nie wytrzymuje dużych przebiegów bez remontu a nawet dwóch). Przede wszystkim w aucie drażniła mnie sprzeczność charakteru. Co z tego że fotel jest bardzo wygodny i miejsca nie brakuje, układ kierowniczy zachęca do spokojnej jazdy na wprost, skrzynia jest leniwa i bardzo płynnie zmienia biegi, skoro zawieszenie BARDZO dobija na nierównościach (i to zawieszenie dobrze utrzymane). Przynajmniej tak jest w wersji z silnikiem 2.0, bo ta występowała tylko na Europę. Podstawą wygodnego kanapowozu jest miękkie zawieszenie. Nie rozumiem dlaczego Chrysler połączył leniwy układ kierowniczy i leniwo pracującą skrzynie z zawieszeniem, które twardością pasuje do aut sportowych (wejdźcie tym na dziurawą drogę). Według mnie psuje to duża część przyjemności z jazdy, bo ani nie idzie przepłynąć nad dziurami (modlisz się żeby zdążyć ominąć wyrwy w drodze), ani nie idzie jechać szybko (skrzynia jest tak leniwa że nie idzie za wiele wycisnąć z wolnossącego 2.0, a układ kierowniczy jest tak szybki ster na Titanicu). Według jest to przede wszystkim samochód dla kogoś, kto rzadko jeździ po kiepskich drogach. Najlepszy do jazdy po przedmieściach i drogach wojewódzkich z dobrym asfaltem. Na gęste miasto się tak nie nadaje przez słabe zdolności manewrowania i kiepską widoczność (mogę powiedzieć, że po nauczeniu się jak dobrze parkować PT, w każdym innym aucie jestem mistrzem parkowania). Na autostradzie jest głośno i zdycha kompletnie przez kiepską aerodynamikę, z tym automatem ma już ponad 2,500 obrotów przy ok. 110 km/h, a z LPG na większe obroty już lepiej nie wchodzić na dłuższy czas, bo ten silnik ma wrażliwe zawory, i gaz je łatwo wypala. Też przy jakiejkolwiek próbie wyprzedzania na autostradzie automat niestety redukuje do 3ki, bo ma tylko 4 biegi, a to oznacza niezłe wycie. Najlepiej się nim jedzie tak 85 km/h. Do tej prędkości jest zaskakująco cichy, mam wrażenie że podwozie jest akurat dobrze wyciszone. Niestety od 90 km/h odzywa się aerodynamika cegły. Jak ktoś lubi auta amerykańskie i oryginalne, i jest raczej spokojnym kierowcą, to polecam. Dla wielbiciela niezawodności i świetnych wrażeń z jazdy - zdecydowanie nie. Moje największe pozytywne zaskoczenie to co ciekawe świetne brzmienie silnika 2.0 DOHC przy sportowym wydechu. Co do wyglądu - paskudnie wygląda taki srebrny PT, z plastikowymi, nielakierowanymi zderzakami i tanim wnętrzem. Natomiast np. taka wersja GT, z lepszymi felgami i spojlerem z tyłu, gdy jest połączona z kolorem niebieskim lub granatowym i lakierowanymi zderzakami, ze skórą w środku - wygląda naprawdę dobrze, przy tym będąc dużo ciekawszą od passatów i golfów. Więc czy PT jest brzydki, czy nie - to zależy od wersji. Zamawiający PT mogli skonfigurować sobie ładne auto lub brzydala. I tym chyba najlepiej zakończyć dyskusje o wyglądzie.
3,9
~Robert
Chrysler PT Cruiser
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Samochód dość wygodny, zauważalny i nawet pakowny. Ma kilka ciekawych patentów jak: stolik z tylnej półki, kompas pod sufitem lub wyjmowane tylne kanapy, które się składają w walizkę na kółkach. Fajne jest zamszowe wykończenie skórzanych siedzeń w miejscu styku z nogami żeby nie poparzyć się w czasie upałów. Ogólnie jako miejskie autko byłoby całkiem niezłe gdyby nie słaby promień skrętu. Silnik jest dość żwawy, skrzynia działa płynnie. Auto raczej dla kobiety bo jest urokliwe i ma bardzo dobre wyposażenie (klima, skóry, elektryka okien, dwustopowa regulacja grzania przednich foteli, 4 poduszki i dobre hamulce). Żonie się nie psuje. Wymieniane były tylko tarcze i klocki. Poza tym to całkiem wygodne autko i przede wszystkim dobrze wykonane bo nic w środku nie trzeszczy. Ceny części podobne jak w każdym aucie. Z sekwencyjną instalacją gazową silnik radzi sobie dobrze. Wady to nie najlepsze wyciszenie i niska przednia szyba, która dla wyższych kierowców uniemożliwia obserwację świateł na skrzyżowaniu. Pod maską jest za mało miejsca. Dostęp do akumulatora jest utrudniony i trzeba wymontować filtr powietrza. Żeby wymienić świece trzeba wymontować kolektor dolotowy. Ale ogólnie polecam.
2,9
~Wookash92
Chrysler PT Cruiser
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Nie polecam jednak kupować tego samochodu w 2021 roku. Konstrukcja PT Cruisera nie wytrzymuje próby czasu, roczne koszty napraw takiego 20-latka to 4-5 tyś zł. Studnia bez dna. 90% ofert w Internecie to zarżnięte graty, których próbują pozbyć się właściciele, bo nie wyrabiają finansowo z ich naprawami. Co do samochodu, PTCruiser to samochód klasy niższej-średniej - i dokładnie tak się nim jeździ. W Ameryce jest odpowiednikiem naszego Fiata Pandy - tani samochód rodzinny, którego pełno na drogach za oceanem. Jeżeli ktoś myśli, że kupi Chryslera i otrzyma niesamowity komfort jazdy to jest W BŁĘDZIE. Owszem, w samochodzie siedzi się wygodnie i jest dużo miejsca - na tym kończą się atuty. Zawieszenie jest bowiem twarde, za to trzyma się drogi całkiem nieźle. Osoby, które piszą bzdury o tym, że samochód "pływa" i boją się nim brać zakręty, mają bardzo wybujałą wyobraźnię. Być może znaczek Chryslera zadziałał dla nich jak autosugestia i wmawiają sobie jakieś głupoty. Dodatkowo w samochodzie jest bardzo głośno. Na plus dla samochodu jest wiele fajnie pomyślanych funkcji, jak np. dwa gniazda ładowarek w desce rozdzielczej i trzecia ładowarka w bagażniku (można ładować laptopa podczas podróży, bez konieczności trzymania go na kolanach). Miejsce na drobniaki, 4 uchwyty na kubki i osobne podłokietniki dla pasażera i kierowcy.
Średnie spalanie dla Chrysler PT Cruiser MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW 2000-2010
10,2
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Chrysler PT Cruiser
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Moje auto ma potwierdzony przebieg 200 tys km i jest w bardzo dobrej kondycji pomimo iz zjechalo z tasm montazowych kilkanascie lat temu. Podrozoje nim moja zona ktora wykreca nieprawdopodobe male spalanie w cyklu miejskim tj. ponizej 10litrow LPG na 100km. Gdy ja jade ta sama trase wychodzi ok 12-13 l/100km. Jadac trase bez pospiechu np. prawym pasem autostrady potrafi zejsc ponizej 9 litrow ale ja sie w tedy mecze i zazwyczaj latam lewym i wtedy spala zdecysowanie wiecej. Jadac z predkosciia 160km/h spali do 15 litrow gazu. Jezdzac nim rok na instalacji Stag GoFast z wtryskami Hana i ireduktorze Tomastetto Artic moge smialo powiedziec ze spalanie gazu do splania bezyny ma sie jak 1:1. Apetyt samochodziku jest idenrtyczny dla obu matrialow pednych. Pozatym auteczko sparawuje sie super. Ceny czesci sa przyzwoite i nie rujnuja acz trzeba wiedziec gdzie kupic. Niestety ceny w internecie sa wysokie i np. w Krakowie w sklepach z prawdziwego zdazenia mozna kupic czasci po zdecydowanie nizszej cenie. Opinie mechaniwkow sa rozne- trzeba trafic na kumatego bowiem np. zwymiana rozrzadu nie ma tragedii. I tak naprawde po zdemontowaniu lapy silnika jest wiecej miejsca niz w Clio I z silnikiem 1.4 :). Podsumowujac -auto nizeawodne i przestronne oferujace spory komfort podrozy ktore ma przyzwoita dynamike ( automat tez jedzie tylko trzeba mieszac jak manualna ;) ) i jest inne co mi sie niezmiernie podoba !
8,1
Chrysler PT Cruiser
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Jak zobaczyłem przed zakupem informację, że pali nawet 14 l/100km to się lekko obawiałem. Teraz, po trzech latach jazdy i 80000km nie wiem jak ktoś to zrobił. W cyklu mieszanym z przewagą miasta nie przekroczył mi 10 l/100km a jeżdżę raczej dynamicznie. Może chwilowo w zimie jak się utknie w korku to by wyszło 14 ale to przegięcie. Ogólnie nie jest to najoszczędniejszy samochód ale też nie przeraża spalaniem. Wiadomo, że masa i kształt generujący duże opory powietrza nie sprzyja ale też nie rujnuje kieszeni. Warunek to w trasie raczej trzymać się poniżej 120 km/h bo przy szybszej jeździe spalanie znacznie wzrasta psując średnią. Jadąc z TIRami tj. ok. 80 km/h w trasie ok. 350 km wyszło mi średnie spalanie poniżej 7l/100km.
8,1
Chrysler PT Cruiser
MPV 2.0 i 16V 141KM 104kW
Jak zobaczyłem przed zakupem informację, że pali nawet 14 l/100km to się lekko obawiałem. Teraz, po trzech latach jazdy i 80000km nie wiem jak ktoś to zrobił. W cyklu mieszanym z przewagą miasta nie przekroczył mi 10 l/100km a jeżdżę raczej dynamicznie. Może chwilowo w zimie jak się utknie w korku to by wyszło 14 ale to przegięcie. Ogólnie nie jest to najoszczędniejszy samochód ale też nie przeraża spalaniem. Wiadomo, że masa i kształt generujący duże opory powietrza nie sprzyja ale też nie rujnuje kieszeni. Warunek to w trasie raczej trzymać się poniżej 120 km/h bo przy szybszej jeździe spalanie znacznie wzrasta psując średnią.