Szukaj

Informacje o Chrysler Voyager III Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku, choć w tym roku debiutował jako Plymouth Voyager. Dopiero od 1988 roku samochód był oferowany również pod szyldem Chryslera. Voyager, razem z bliźniaczym Dodge’m Caravanem był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, wprowadzonym do sprzedaży. Chrysler wyprzedził o kilka miesięcy model Renault Espace. Od 2008 roku w Europie auto dostępne jest tylko w większej wersji Grand Voyager. W USA oferowany jest jako Chrysler Town and Country. Jego bliźniaczym modelem jest też Volkswagen Routan.
czytaj więcej
Powagosław
Voyager wrócił do swoich korzeni – po opływowych poprzednikach znów jest kanciasty jak kiedyś, a do tego muskularny jak nigdy. Ten samochód to drogowskaz dla wszystkich innych pojazdów typu MPV na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Gdyby nie niż demograficzny i ludzie mnożyli się na potęgę, Chrysler wymyśliłby pewnie wersję Grander Voyager z tuzinem siedzeń. Na szczęście, jest antykoncepcja, a Grand już jest bardzo duży. ~Luzacjusz

Dane techniczne Chrysler Voyager III Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW 1996-2000

Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 3778 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 178 KM (131 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 325 Nm przy 3150 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny

Oceny Chrysler Voyager III Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW 1996-2000

Liczba ocen: 11
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~kak
Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW
Chrysler Voyager III
Dzisiejsze samochody odchudzone, plastikowe zabawki, ładne atrapy a w środku nie ma duszy, cieniutkie plastiki, kabelki grubości włoska, 1.4 10 razy turbodoładowane silniki które rozpadną się po 100 tys km, milion systemów które spowodują, że kierowca za chwilę nie będzie potrzebny. Oh gdzie ta stara dobra motoryzacja :( Dlatego kocham mojego ciężkiego, ogromnego, prawdziwego, 16 letniego chryslera, za jego prostotę, olbrzymi, wytrzymały, świetnie brzmiący silnik, nie nafaszerowany elektroniką. waży ponad 2 tony spali w miescie okolo 20 l LPG, ale to samochód a nie jak powiedziałem plastikowa zabawka. Może wydaję trochę więcej za paliwo, ale nie pamiętam kiedy miałem poważną usterkę, a jeśli już trzeba było coś wymienić to wystarczyła wizyta u mechanika a nie gościa z pięcioma laptopami :) Nigdy mnie nie zawiódł, a komfort jak w boeingu, często podróżuję w 7 osob i nikt nigdy nie narzekał na brak miejsca i wygodę, wręcz przeciwnie byli zaskoczeni i zachwyceni. Wymiana czegokolwiek jest tak trudna jak w naszym cudownym maluszku :D A w dodatku po prostu kocham amerykańskie fury :D
4,7
~Borys
Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW
Chrysler Voyager III
Jest to jedno z lepszych aut jakimi jeździłem. Nie mówię tu o osiągach, bo autko na autostradzie lubi 140kmph a na trasie ok. 100-110, ale przede wszystkim o KOMFORCIE ! Komfort, gabaryty, przestrzeń, wygoda to słowa opisujące to auto. Wielki rozstaw osi w Grandzie, duże koła, duży silnik, komfortowe zawieszenie - wszystko to wpływa na przyjemnosc z jazdy. Oczywiście w zakrętach to nie sportowy mercedes, ale umówmy się - takimi autami się nie szaleje ;) Wersja Grand oferuje tyle miejsca, że trudno auto przeładowac. Wakacje dla 6 osób plus pełno bagaży to nie problem. Poza tym auto nie przeraża zużyciem paliwa - 14 litrów gazu to moja średnia z ponad 60.000km na instalacji gazowej. I nie dzieje się nic złego - co 12.000 wymieniam filtry i latam. Jedyny poważny minus auta to przednie światła, ale w końcu udało mi się rozwiązac go montując bixenonowe reflektory na soczewce - wydatek 1.500 złotych, ale za to w końcu wszystko widzę. Auto mam od 4 lat i już wiem, że ma u mnie dożywocie - nie jestem w stanie za te pieniądze kupic niczego lepszego do wożenia Rodziny i własnych czterech liter w takim komforcie ! Mam też inne auta o innych charakterze, bardziej sportowe i terenowe, ale Grandem jeżdżę z największą satysfakcją. No i jeszcze ten napęd - AWD zapewnia bezpieczeństwo zimą absolutne. Ciężko auto wyprowadzic z równowagi, jest bardzo stabilne i pewne. Jednym słowem - polecam to auto z czystym sumieniem !
4,2
~Jorgensen
Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW
Chrysler Voyager III
Uważam że Chrysler Garnd Voyager i jego rówieścnicy (Dodge ,Plymouth) to bardzo udane konstrukcje. Wprawdzie crusch testy nie są tak dobre jak dla Espace, Grand Espace ale nie jest też tak tragicznie.W stosunku do Renault ma niewątpliwie w postaci niezagrażającej mu korozji, lepszego dostępu do wnętrza.szeroko otwierane i uchylane boczne drzwi, a ponadto lepsze oświetlenie wnętrza. Napewno przy prędkości ok 110km/h jest subiektywnie cichszy (prównywałem moje auto z Espace3,0 v6 z 2003 r.) Ma znacznie większą ładowność w porównaniu np do Toyoty Previi. Ogólnie jest bardzo przyjemnym vanem i gdyby jeszcze można było codziennie używać tempomatu spełniałby doskonale oczekiwania osób które potrzebują wygodnego pojemnego auta na dalsze wyjazdy, niekoniecznie muszą to być szlaki parotysięcznokilometrowe.Ja używam tego auta jako drugie w rodzinie (jako p[odstawowe Volvo960 1995 r) służy głownie do sobotnio niedziewlnych wyjazdów do stolicy , w bieszcady gdzie przy napędzie 4x4 nieźle podjeżdża na trawiastych górzystych wzniesieniach.Minusem jego w mieście są jego naturalne rozmiary ponad 5m długośćpotrzebuje trochę miejsca na zaparkowanie a nie posiada takiego rewelacyjnego skrętu jak Volvo czy Mercedes.Drugi minus to wdzięczność za ciężką stopę na pedale gazu pod dystrybutorem.Maksymalne faktyczne zużycie do jakiego nie mam zamiaru powracać to średnie podawane przez komputer i potwierdzone przez dystrybutor 35L/100km podczas szalonej jazdy w Turcji niestety w sytuacji koniecznego pośpiechu powrotu do Grecji to kosztowało.Niemniej przy normalnym użytkowaniu z przewagą płynnej jazdy w trzasie zużycie można utrzymać na poziomie ok 13,7 litrów benzyny i 14,5litrów LPG. Poza tym nie znam człowieka który dostałby w nim klaustrofobii .Jeszce jedno jeżeli będziecie rozważać zakup Voyagera lub Granda Nie żałujcie na firmowe nagłośnienie jest wyjątkowo dobrze zestrojone i łatwe w obsłudze - polecam.

Raporty spalania Chrysler Voyager III Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW 1996-2000

Liczba raportów: 14
Średnie spalanie dla Chrysler Voyager III Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW 1996-2000
14,4
l/100 km
15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,0
Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW
Chrysler Voyager III
Generalnie instalacja gazowa na wtrysku, bodajże IV generacja. Spala 30% więcej od wskazań komputerowych. Tak jak na trasie obciążony na benzynie spalał 11 litrów, tak gazu spala 12-13 litrów. Na mieście luźna jazda to około 17 litrów, mieszana 15 litrów, a najwięcej na mieście , krótkie odcinki to 20 a nawet 22 litry gazu. Nie wyobrażam sobie jeździć nim na codzień na benzynie :) Gaz za 1,57zł robi z niego 25zł na jeździe mieszanej, a niecałe 20 na trasie. Potrafie nim na trasie jeździć tak że z lekkim obiążeniem spala 9 litrów benzyny i 10-11 litrów gazu, ale jest to jazda 70-90km/h i maksymalnie płynna.
12,5
Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW
Chrysler Voyager III
Auto nie jest specjalnie ekonomiczne, ale stosunek koszty/komfort nie ma lepszego auta. Przeglądy nie wychodzą też tak drogo, zwlaszcza, ze jest sporo warsztatow specjalizujacych sie w amerykańcach. Polecam części MOPARowskie, bo auta je lubią. Mam auto od 4 lat, zrobilem 120.000km i jedyną poważną awarią było rozszczelnienie się chłodnicy. Nowa chlodnica 500zł i tyle. Spalanie jak w raporcie - generalnie srednio w granicach 13-14 litrów gazu. Instalacja sekwencyjna.
12,5
Grand Voyager 3.8 V6 4x4 178KM 131kW
Chrysler Voyager III
Auto może i nie jest mega ekonomiczne, ale przy zastosowaniu sekwencyjnej instalacji gazowej (którą te silniki świetnie znoszą), wychodzi bardzo satysfakcjonująco. Zwłaszcza w odniesieniu do ogromnej ilości komfortu jaki daje podróżowanie tym autem.

Usterki Chrysler Voyager III

Liczba wpisów: 27
Alarm set, zegary, temperatura, anomalia.
  • Chrysler Voyager III Minivan 2.5 TD 116KM 85kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
Usterka co najmniej przedziwna. Po przekręceniu kluczyka pojawia się sygnał dźwiękowy, miga alarm set, zegary są martwe. Zimne luty naprawiałem, sprawdziłem obwody i to nic nie dało. Podpiąłem dodatkową masę do zegarów i też bez zmian. Poczekam tak, alarm miga, pika, minie tak minuta, coś gdzieś się rozgrzewa(?) i zegary wstają. Po tym jak zegary wstaną, na liczniku pokazującym całkowity dystans miga kropka pomiędzy ostatnią, a przedostatnią cyfrą. Normalnie nie powinno jej być, bo jest tylko na "trip", ale wtedy jest. Uruchamiam podświetlenie zegarów i widzę jak podświetlenie mryga, definitywnie coś "szumi" i robi zakłócenia, zegary bzikują, i czasem opadną do zera, zaraz wstaną, wskazówka prędkości polata na boki. Sprawdzałem panel sterowania nawiewem, brak zimnych lutów. Sprawdzałem body komputer, przelutowałem gniazda, piny i wtyczki, bez zmian. Podałem masę do zegarów bez zmian. Lutowałem zimne luty na przełączniku do świateł, bez zmian. Usunąłem luźny kabel pomiędzy silnikiem a karoserią, bez zmian. Resetowałem komputer brakiem klemy, wyjmując bezpiecznik, bez zmian. Czyściłem styki w dostępnych miejscach, bez zmian. Odpalić mogę czekając aż coś się zagrzeje, wstaną zegary, przestanie migać kropka, wtedy przekręcam kluczyk na off i znowu na on i alarm set wtedy nie miga. Dzieje się to obecnie każdorazowo.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Zbyt długa pracy wtrysków.
  • Chrysler Voyager III Minivan 2.4 i 150KM 110kW 1995-2000
  • układ wtryskowy
W trakcie jazdy silnik nagle zaczął szarpać i przerywać (na wolnych obrotach) po wprowadzeniu na wyższe można jechać lecz jest bardzo duże spalanie. Usterka nastąpiła nagle bez jakichkolwiek objawów wcześniejszych. Pojazd sprawdzono w 2warsztatach komputerowo - brak jakichkolwiek błędów. Wymieniono świece, przewody wysokiego napięcia, cewkę, map sensor - bez zmian, w dalszym ciągu wtryski pracją zbyt długo. Dodaję, że sprawdzono wszystkie czujniki, sondę lambda nie stwierdzono usterek. Pomocy mechanicy zaczynaja rozkładać ręce.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problem ze skrzynią biegów
  • Chrysler Voyager III Minivan 3.3 V6 158KM 116kW 1995-2000
  • układ napędowy
Witam.Od kilku tygodni jestem posiadaczem Voyagera 3,3 1997r z automatyczną skrzynią biegów.Dziś pojawił się problem mianowicie:zaczęło się od tego,że po odpaleniu auto zaczęło prychać tak jakby paliwa mu brakło jednakże było zatankowane.Po ponownym uruchomieniu zrobiło się ok i mogłem kontynuować jazdę.Po przejechaniu kilku km zabrałem się do wyprzedzania ciężarówki ku mojemu zdziwieniu nie mogłem dokończyć manewru.Autko miało około 70km/h,obrotów około 3000 i fajrant nie chciało ani podnieść biegu ani zredukować.Później sprawdziłem to zachowanie jeszcze raz stanąłem w bocznej uliczce i ruszyłem.Vojtuś zmienił bieg jechaliśmy powolutku,gdy przyspieszyłem sytuacja się powtórzyła to znaczy wysokie obr. niewielka prędkość tak jakby biegi się skończyły.Proszę o pomoc,jaka może być przyczyna i jak jej się pozbyć.Pozdrawiam Czyżby skończyła się skrzynia
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Chrysler Voyager III Grand Voyager