Szukaj

Informacje o Chrysler Voyager IV Grand Voyager 2.5 CRD 143KM 105kW 2001-2008

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku, choć w tym roku debiutował jako Plymouth Voyager. Dopiero od 1988 roku samochód był oferowany również pod szyldem Chryslera. Voyager, razem z bliźniaczym Dodge’m Caravanem był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, wprowadzonym do sprzedaży. Chrysler wyprzedził o kilka miesięcy model Renault Espace. Od 2008 roku w Europie auto dostępne jest tylko w większej wersji Grand Voyager. W USA oferowany jest jako Chrysler Town and Country. Jego bliźniaczym modelem jest też Volkswagen Routan.
czytaj więcej
Powagosław
Voyager wrócił do swoich korzeni – po opływowych poprzednikach znów jest kanciasty jak kiedyś, a do tego muskularny jak nigdy. Ten samochód to drogowskaz dla wszystkich innych pojazdów typu MPV na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Gdyby nie niż demograficzny i ludzie mnożyli się na potęgę, Chrysler wymyśliłby pewnie wersję Grander Voyager z tuzinem siedzeń. Na szczęście, jest antykoncepcja, a Grand już jest bardzo duży. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2499 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,5
~kkk
Chrysler Voyager IV
Grand Voyager 2.5 CRD 143KM 105kW
Polecam ten samochód osobom potrzebującym pojazdu dla większej niż 5 pasażerów. Jest to prawdziwy rodzinny samochód 7-osobowy z ogromną przestrzenią. Jest też dobrym wyborem dla potrzebująch dużego bagażnika. Ja jeżdżę z wymontowanymi fotelami ze środkowego rzędu i przesuniętą do przodu kanapą. Łatwiej wymontować fotele, do kanapy potrzeba dwóch osób. Bagażnik w takiej konfiguracji jest ogromny. Wózek dla moich bliźniaków mieści się bez składania. Prowadzę sklep spożywczy i jak trzeba szybko coś dowieść z hurtowni Chrysler sprawdza się u mnie doskonale. Voyager jest dobrą alternatywa dla samochodów typu Doblo, Caddy, Kango, oferuje przy tym lepszy komfort. Moja wersja nie ma chowanych w podłogę siedzeń i można nim przewozić cięższe przedmioty.
3,9
~VASYLI
Chrysler Voyager IV
Grand Voyager 2.5 CRD 143KM 105kW
PRZECZYTAŁEM WSZYSTKIE WASZE OPINIE. SAM MAM GRAND VOYAGERA 2,5 CRD I JESTEM JESZCZE NIM PO ROKU ZACHWYCONY ATKO JEST Z 2001 AKTUALNY PRZEBIEG TO 140TYS WIĘC MUSIAŁEM WYMIENIĆ ROZRZĄD I TAK JAK PISZECIE CO 20 TYŚ GUMY Z PRZODU OWSZEM JEST TO WADĄ ALE ZAMIAST NOWYCH PROPONUJĘ OWINĄĆ STARE WYŚLIZGANE KAWAŁKIEM DENTKI ZROBICIE OKOŁO 40 TYŚ PONADTO SKRZYNIA ALE TRZEBA PRZYWYKNĄĆ TO ŻE NIE CHCE PALIĆ W NISKICH TEMPERATURACH I KAZALI WAM POSTAWIĆ GARAŻ TO PRAWDA AUTO NIE ZNOSI URUCHAMIANIA NA MROZIE PROPONUJĘ ROZBUDOWĘ WEBASTA KTÓRE WAM SIĘ WŁANCZA DOPIERO PO URUCHOMIENIU SILNIKA- FIRMA VEBASTO W ŁOMIANKACH POD WARSZAWĄ ZAŁOŻYŁA MI TO PROFESJONALNIE STEROWANIE I TO NAWET NIE DROGO 1600 PLN ZAWSZE TO TAŃSZE NIŻ GARAŻ A W DODATKU INNE BOLKI SKROBIĄ SZYBY ROZMARZAJĄ ZAMKI A JA SIADAM JAK GOŚĆ I UWIERZCIE POPIERWSZE PALIŁ MI NAWET PONIŻEJ 20 STOPNI MROZU BEZ PROBLEMU OD PIERWSZEGO DOTKNIĘCIA POZATYM POPSUŁA SIĘ KLAMKA TYLNA ALE ROSKRĘCIŁEM JĄ I ZREPEROWAŁEM DOSTAJE SIĘ TAM DUŻO SYFU KTÓRY PRZECIERA KABLE. I JESZCZE JEDNO TEMPOMAT MI PRZESTAŁ DZIAŁAC MOŻE WIECIE CO SIĘ STAŁO JEŚLI MI TU TEGO NIE ZROBIĄ JADĘ SŁUŻBOWO DO NIEMIEC I JUZ ROZMAWIAŁEM ŻE PRAWDOPODOBNIE WIEDZĄ CO SIĘ STAŁO JAK NAPRAWIĘ TO NAPISZĘ NO DOBRA MOŻE STARCZY TEGO OPISU NA KONIEC POWIEM TYLKO ŻE NASTĘPNY BEDZIE TEZ CHRYSLER POZDRO vasyli@poczta.onet.pl
3,2
~gucio-2
Chrysler Voyager IV
Grand Voyager 2.5 CRD 143KM 105kW
Jak na cenę tego samochodu i ilość usterek podczas eksploatacji ogólna ocena dostateczna, aby nie powiedzieć mierna. 1) Szyba przednia - wymieniłem dwukrotnie, stosunkowo nieduże uderzenie ok. 5 cm od czarnego paska okalającego szybę - pewna wymiana szczególnie kiedy występują naprężenia wynikające z różnicy temperatur wewnątrz-zewnątrz 2) Prowadnice drzwi przesuwnych- wymieniałem na gwarancji, zła konstrukcja rolek. Dziś są w stanie do ponownej wymiany 3) Po 2,5 roku wymieniłem chłodnicę klimatyzacji, dziurawa !!!! 4) Przy przebiegu ok 100 000 wymiana sprężyn !!!! 5) Przy 120 000 wymiana termostatu !!! 6) Dwukrotna wymiana przekaźnika świec żarowych !!! Ten samochód do swojej ceny i jakości wykonania oraz serwisu jest nieporozumieniem.
Średnie spalanie dla Chrysler Voyager IV Grand Voyager 2.5 CRD 143KM 105kW 2001-2008
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Chrysler Voyager IV
Grand Voyager 2.5 CRD 143KM 105kW
Wbrew pozorom pomimo tak dużego auta i całkiem sporej masy zużycie paliwa jest na bardzo zadowalającym poziomie. W normalnym cyklu mieszanym to zwykle ok. 8,2 - 8,7 l/100 km. W okresie przebudowy mostu na trasie do pracy, kiedy to na pokonanie odcinka zaledwie 7 km potrzebowałem ok 45 min, przy włączonej klimatyzacji w bardzo upalne dni, zużycie paliwa oscylowało ok. 9,6 l/100km. Najwyższe zużycie odnotowałem jadąc z dosyć dużą przyczepą bo ok. 11,8 l/100km, natomiast na trasie przy całkiem dynamicznej jeździe najniższy wynik to ok. 7,6 l/100km (i to nie jest rzadki wynik).
7,2
Chrysler Voyager IV
Grand Voyager 2.5 CRD 143KM 105kW
Normalna jazda po polskich drogach. cztery dorosłe osoby dwójka dzieci no i pies Dla przykładu wypad wakacyjny sierpień 2012. Zgierz (łódzkie)- Toruń trasą Krajową 1 6.8L (komp) jazda poza miastem na ile pozwalają warunki do 110km/h miasta do ograniczeń normalnie (wiadomo foto radary itp) Toruń - Gdynia autostrada A1 dociągnął do 7,4L (komp) do 140 km/h (w końcu to wakacje) Gdynia - Łeba pozostało 7,4L (komp) w sumie : 420 km 6h średnia 70km/h Łeba i okolice jakieś 180 km pozostało 7,4L(komp) tankowanie do pełna na stacji wyszło że 8,53 (komputer kłamie średnio jakieś 0,6-0,8 L na 100km) powrót: Drogami krajowymi stosownie do ograniczeń w terenach zabudowanych, poza jeśli warunki pozwalały do około 100-110km/h Łeba - Kołobrzeg 187 km normalnie bez pośpiechu 6,8L (komp)(odwiedziny u rodzinki) Kołobrzeg - Koszalin - Bydgoszcz - Toruń - Zgierz 6,3l (Komputer) 622 km w 9,5h średnia 65km/h Tak jak napisałem wcześniej do wskazań komputera trzeba dodać około 0,7L na 100km tak wychodzi na stacji paliw.
7,7
Chrysler Voyager IV
Grand Voyager 2.5 CRD 143KM 105kW
Jak na taki duży samochód, który waży prawie 2 tony ze spalaniem nie jest źle. Myślę że dużo zależy tu od stylu jazdy. U mnie średnie spalanie wychodzi około 8,2l przy przewadze jazdy miejskiej. Ceny części są na rozsądnym poziomie, dostępność średnia. Ostatnio robiłem hamulce. Za części tarcze i klocki na przód i tył zapłaciłem 830zł. Bardzo drogie opony 215/65 r16 jest to rozmiar suwów, cena za przyzwoitą oponę około 400zł/szt. Mało zamienników, niektóre części można dostać tylko w autoryzowanym serwisie albo szukać używanych. Odradzam naprawy w autoryzowanych serwisach, jest bardzo drogo.
Dymi na biało
  • Chrysler Voyager IV Minivan 2.5 CRD 143KM 105kW 2001-2008
  • silnik
Witam.Auto po zatrzymaniu zaczyna dymić na biało.Na początku lekko a następnie jak świeca dymna.Podczas jazdy żadnego dymka z rury.Auto śmiga jakby nic nie dolegało.Ma swoja moc i mało spala paliwa,ok 7-8 l/100km. Diagnosta zmierzył ciśnienie w cylindrach,wszędzie 30 atm. Sprawdził wtryski metodą przelewową,wszystkie pylą doskonale. Zwróciłem uwagę że w misce olejowej podnosi się stan oleju.Płynu chłodzącego nie ubywa.Wyeliminowałem więc uszkodzenie uszczelki.Mechanik który podjął się naprawy stwierdził że do turbiny przedostaje się paliwo,które podczas zatrzymania auta zaczyna się gotować w turbinie i stąd ten dym.Uznał że przyczyną są cieknące wtryski.Nie zaufał diagnoście.Podczas wyciągania uszkodził trzy wtryski,przy czym przyznał się tylko do jednego który był pęknięty.Diagnosta uznał winę mechanika,twierdząc że w dwóch następnych podczas wymiany uszkodzono cewkę.Mechanik znowu nie dał wiary diagnoście i wtryski wysłał do zakładu Boscha.Czekamy teraz na opinię rzeczoznawcy.Niestety auta nie mam już ponad półtora miesiąca i nie wiem kiedy go naprawią.Może ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem i podpowie mi jak go naprawić.Być może jest to tylko zatkany jakiś przewód i cała ta robota na nic się zdała.Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi. paliwo w turbinie czekam
Problem rozwiązany
10 komentarzy
Silnik odpala bez problemu, ale ; po odpaleniu silnik nie reaguje na pedał gazu do czasu (około 4-6 minut ) po tym czasie wszystko wraca do normy i silnik pracuje normalnie, spokojnnie bez drgań itp. przy goracym silniku lub posyoju do 15 minut silnik zachowuje się normalnie, po dłuzszym postoju musi znowu się podgrzać zeby ruszyć z miejsca
  • Chrysler Voyager IV Grand Voyager 2.5 CRD 163KM 120kW 2001-2008
  • silnik
  • 295 tys. km
Silnik odpala bez problemu, ale ; po odpaleniu silnik nie reaguje na pedał gazu do czasu (około 4-6 minut ) po tym czasie wszystko wraca do normy i silnik pracuje normalnie, spokojnnie bez drgań itp. przy goracym silniku lub postoju do 15 minut silnik zachowuje się normalnie, po dłuzszym postoju musi znowu się podgrzać zeby ruszyć z miejsca
Oczekuje na rozwiązanie
Climatronic szaleje- najpierw grzeje, a po chwili wieje zimnem po stronie kierowcy.
  • Chrysler Voyager IV Grand Voyager 2.8 CRD 150KM 110kW 2004-2008
  • inne
Po odpaleniu autka i ustawieniu temp. na np. 19st climatronic grzeje i wszystko pięknie, ale po pewnym czasie na kierowcę zaczyna dmuchać zimne powietrze w czasie gdy na pasażera nadal ciepłe. Ustawiam taką samą temp. dla kierowcy i pasażera... Dzieje się tak niezależnie od tego czy dogrzewanie silnika działa czy nie.
Oczekuje na rozwiązanie
Chrysler Voyager IV Grand Voyager