Szukaj

Informacje o Citroen C-Crosser 2.2 HDI 160KM 118kW 2007-2012

Lata produkcji: 2007 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 2007-2012. Pierwszy samochód w tej klasie w historii marki Citroen. Powstał on w wyniku współpracy koncernu PSA, do którego należą Citroen i Peugeot z Mitsubishi. Bliźniaczym modelem C-Crossera był Peugeot 4007. Oba modele były blisko spokrewnione pod względem konstrukcyjnym z Mitsubishi Outlanderem. C-Crosser początkowo miał nazywać się C7, ale model produkcyjny ostatecznie powielił nazwę prototypu z 2001 roku, na którym częściowo bazuje. C-Crosser nie odniósł większego sukcesu rynkowego, jego następcą został Citroen C4 Aircross.
czytaj więcej
Powagosław
Szefowie Citroena zadbali o to, by ich pierwsza terenówka nie była kotem w worku. Zbudowali ją z udziałem sprawdzonych w tej dziedzinie konstruktorów Mitsubishi. I jak na ironię dla Japończyków, C-Crosser wyszedł chyba ładniejszy od Outlandera. ~Powagosław
Luzacjusz
Citroen jest jak pewna polska partia. Też próbuje rozbijać układ. Citroenowi marzy się wykrojenie kawałka tortu na mocno obsadzonym rynku miejskich terenówek. Mam nadzieję, że pójdzie im lepiej niż politykom Prawa i Sprawiedliwości. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2179 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~C crosser
Citroen C-Crosser
SUV 2.2 HDI 160KM 118kW
Autko bardzo przyjemne. Bardzo słaba jakość plastików. Szybko się rysują. Dwumasa wymieniona przy 220000 koszt 3300 zł. Zawieszenie twarde ale nie przeszkadza w jeździe. Duży plus to silnik ładna równa praca choć mogło by być lepiej wyciszone. Silnik ładnie się zbiera bardzo elastyczny. Trzeba zwrócić uwagę na korozję podwozia. Napęd na 4 w zimę daje radę w terenie jeszcze nie próbowałem. Duży przestronny bagażnik fotele wygodne drugi rząd siedzeń każdy fotel oddzielnie regulowany przód tył oraz oparcie. Co do 3 trzeciego rzędu to bez szału fotel mało wygodny i twardy. U mnie wentylator nawiewu głośno pracuje. Klima jak sprawna to wymiata mrozi aż miło.
4,1
~Pietro
Citroen C-Crosser
SUV 2.2 HDI 160KM 118kW
Auto przestronne, wygodne, od chwili zakupu w 2019 roku przejechałem ponad 53 tyś km. W 2023 roku trzeba było konserwować podwozie bo było już rudo. Naprawy to głównie eksploatacja, wymiana oleju silnikowego co 10k km. Poniżej 100 km/h jest dość cicho. Niestety powyżej 120km opór powietrza i hałas dość odczuwalne.
4,9
~marek
Citroen C-Crosser
SUV 2.2 HDI 160KM 118kW
Mam go ponad 10 lat.To wspaniałe auto,ekonomiczne i z dobrym przyspieszeniem.Nigdy się nie zepsuł. Nawet nie wiem jak z częściami ponieważ nigdy ich nie potrzebowałem.Silnik rewelacja.Nigdy nie musiałem dolewać oleju.Jak ktoś szuka auta bezproblemowego a mało popularnego to niech szuka tego modelu a na pewno nie będzie żałował.
Średnie spalanie dla Citroen C-Crosser 2.2 HDI 160KM 118kW 2007-2012
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Citroen C-Crosser
SUV 2.2 HDI 160KM 118kW
To auto mniej pali na krótkich odcinkach niż na trasie powyżej 120km/h. I nie jest wcale zrywne. Miałem wcześniej starsze BMW X5 z 3.0d i w automacie i paliło mniej i było zrywniejsze, średnie mailem po trasach, miastach krótkich odcinkach 8.6, a tu po tym samym 12.5. Nie polecam auta. Nawet skrzynia padła przy 250tys i to manualna A BMW miało 380tys i automat dalej od nowości chodził idealnie. W teren też nie wjedziesz bo wszystko w nim szoruje nawet na małych koleinach po ciężarówkach w lesie. Co wcześniej mi się nie zdarzało.
7,7
Citroen C-Crosser
SUV 2.2 HDI 160KM 118kW
Dane zebrane z odcinka 1800km. Skrzynia manualna.Pomiar na zasadzie tankowania do pełna (do drugiego odbicia z pistoletu) i notowania w arkuszu kalkulacyjnym. Wskazania z komputera nie są dokładne i o dziwo moim zdaniem zawyżają spalanie. Spalanie w Wa-wie z klimą w granicach 8,6l (czerwiec 2021). Podejrzewam, że jak wróci pełny ruch po pandemii , to będzie 0.5-1l więcej. W trasie około 6,5l, jadąc między 110 a 120. Ogólnie nie jest źle jak na auto ważące 1700kg. 7,85 to średnie zużycie mieszane z odcinka 1800km, z czego 820 to trasa i maksymalnie 10km turlanie się na ryby po gruntowych drogach z włączonym napędem.
7,7
Citroen C-Crosser
SUV 2.2 HDI 160KM 118kW
Samochód bardzo przyjemny przyśpieszenie super moment obrotowy jeden z najlepszych napęd 4x4 genialny duże wygodne auto i przy takiej masie spalanie w granicy 7,8 - 8,5 nie jest tragedią można nim zrobić poniżej 7 litrów ale taka jazda to męczarnia na pełnym gazie i w terenie weźmie ponad 10 litrów ale to już indywidualne podejście zależne od ciężaru nogi oraz zabaw w terenie. jeśli chodzi o silnik b/u jest to sprawdzona jednostka i zero kłopotów z DPF ponoć z dużymi pojemnościami jak ten rzadko się zdarzają Auto godne polecenia oczywiście nie dla fanów spalania około 5-6 litów bo to realne przy pojemności 1,2 i to nie zawsze :)
Citroen C-Crosser