Szukaj

Informacje o Citroen C4 Cactus Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Auta małe
Kompaktowy crossover produkowany od 2014 roku. Model pozycjonowany jest pomiędzy segmentami I (z racji nadwozia zbliżonego do auta typu crossover), a także B i C (z racji rozmiarów). Bazuje na prototypie o nazwie C-Cactus Concept z 2007 roku. Wersję produkcyjną zbudowano na platformie podłogowej PF1, co sprawia, że modelowi bliżej raczej do małego Citroena C3 czy DS3 niż kompaktowego C4. Unikalnym elementem nadwozia C4 Cactus są m.in. tzw. airbumps, czyli warstwy z tworzywa z kapsułami z powietrzem, które mają amortyzować lekkie uderzenia i chronić przed drobnymi uszkodzeniami.
czytaj więcej
Powagosław
Wygląda trochę jak wyobrażenie samochodu przyszłości sprzed 50 lat. Albo jak księżycowy łazik NASA. Świetny design. Takiego miejskiego auta jeszcze nie było. ~Powagosław
Luzacjusz
Żadne to odkrycie, ale powiem: warto było czekać na Citroena, który już od kilku dobrych lat oferuje coś szalonego w zglobalizowanym motoryzacyjnym świecie. Nie mam pojęcia, jak sprawdzą się te poduchy po bokach, ale dobrze wiedzieć, że wciąż powstają samochody, które mogą mnie czymś zaskoczyć. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,7
~MarcinG
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW
Auto w full opcji kupione nowe w polsce za 71tys zl. W wieku 4 lat przy przebiegu 70.000km rozszczelniła się chłodnica klimy w nagrzewnicy - trzeba było demontować całą deskę rozdzielczą aby element wymienić (a element jest na stałe z nagrzewnicą - na szczęście udało się znaleźć fachowca co wspawał nową chłodniczkę więc zabawa wyszła mnie 3000zł netto a nie około 8000 w serwisie) - poza tym fotel kierowcy lekko już przełamany (przy przebiegu 85tys km i jeździła nim kobieta) - zawieszenie wymagało już pierwszych wymian. Ale największym hitem okazała się KOROZJA na drzwiach pasażera od spodu (auto nie malowane nigdy oprócz plastikowych zderzaków). Generalnie TRAGEDIA
2,1
~Bertrand
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW
Cactus z salonu PSA w najwyższej wersji kupiony jako crossover na miejskie krawężniki. Dno i dwa metry mułu. Ciekawy design i koniec. Walił przodem przy zejściu z krawężnika, gdy tylko krawężnik był normatywny. Skrzynia nieprecyzyjna jak w kilkunastoletnim czymś, nie do nasmarowania. Kamera od podłogi z C3, a nie od szerokości z C4 - wyświetlacz pokazywał wolne miejsce, a bez wyjścia i sprawdzenia na mur przywaliłoby się w mur lub słup. Reklamacje w imieniu PSA przyjmuje jakiś outsourcing(serwer?) znikąd i wysyła okrągłe odpowiedzi nawet nie odnosząc się do istoty problemu. Nigdy więcej auta z PSA.
4,8
~Lukasz Taczek
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW
Piec gwiazdek, bo naprawde nie ma na co narzekac. Na autostradzie tempomat na 150 i wciaz lewy pas...od czasu do czasu przepuszczam tylko Audi i Skody w leasingu kierowane przez przedstawicieli Bebiko ktorym wszystko jedno czy skodzianka dozyje kolejnego serwisu. Spalanie rewelacyjne, wygodne siedzenia...wbrew pozorom tablet intuicyjny, nie sprawia problemow. Cena do jakosci naprawde wysoko...ciezko znalesc cos w tej cenie z takim charakterem i super wygladem. Polecam kazdemu...szczegolnie ze nowa wersja kaktusa to juz nie to samo.
Åšrednie spalanie dla Citroen C4 Cactus Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW 2014-2017
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW
13000 km. Generalnie lekka noga. Jazda mieszana, połowa przebiegu na trasach - do 120 km/h. Powyżej zaczyna palić jak smok. Wg komputera pojazdu spalanie od nowości do dzisiaj - 5,1l/100. Poprzedni skoda fabia 1,2 HTP - spalanie przy podobnym stylu jazdy o ok. 1,2 l wieksze. Silniczek niestety wymaga lekkiej nogi - przy agresywnej jeździe spalanie gwałtownie wzrasta. Ja osobiście jestem mega zadowolony.
5,8
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW
auto ma dopiero 850 km przejechane a już jest super, na razie na dotarciu ale mimo to apetyt na paliwo niewielki. Dynamika jest okey. Szybciej tez można pojechać. Jak dla mnie rewelacja. Na baku od 650 do 900 zależy czy trasa czy miasto czy mieszana. temperatura 11 stopni na zewnątrz klima raz kiedy używana do odparowania szyb. Maksymalna opcja shine wiec elektryka działa non stop. radio nawiewy wycieraczki automatyczne i światła.
8,0
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW
przy 130 km/h na trasie auto bierze 10l ! Jest to typowo miejskie auto dla osób które jeżdżą bardzo nudno i powoli - wtedy w mieście średnie spalanie wynosi 6L

Usterki Citroen C4 Cactus

Liczba wpisów: 15
Szereg usterek na desce rozdzielczej
  • Citroen C4 Cactus Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 96 tys. km
Po włączeniu silnika zaczynają włączać się kolejne usterki - check engine, czujnik powietrza, układ hamulcowy, serwis, mruga kontrolka akumulatora, znika wskaźnik przebiegu kilometrów... tragedia;) Silnik pracuje równo, ale po wyłączeniu (przekręcenie kluczyka w stacyjne) silnik nadal chodzi przez kilka sekund. Zwarcie gdzieś mam?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Nie działa główny ekran dotykowy i system "start - stop engine".
  • Citroen C4 Cactus Crossover Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW 2017-2021
  • inne
  • 12 tys. km
Dwie rzeczy: 1. Raz na kilka - kilkanaście dni - po uruchomieniu samochodu nie włącza się główny ekran dotykowy - brak możliwości ustawienia klimatyzacji, radia, nawigacji, telefonu itd. - "kompletny zgon". 2. Często po zatrzymaniu się przed sygnalizacją świetlną w mieście - nie włącza się system "start stop-engine" (silnik cały czas pracuje). Czy ktoś miał podobne przykre doświadczenia i jak je rozwiązał?
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Po wymianie rozrżadu (pasek Continental i napinacz z rolką) silnk drzy, wszystko sprawdzone i nadal drzy.zy
  • Citroen C4 Cactus Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW 2014-2017
  • silnik
  • 130 tys. km
Witam. Mechanik wymienił tylko rozrząd (pasek Continental, napinacz i rolkę kierunkowa) i po wymianie silnik drży. Kazałem mechanikowi jeszcze raz sprawdzić ustawienie rozrządu, i powiedział ze jest dobrze ustawiony. Kazał trochę jeżdzić ale to nic nie dało nadal jest to samo. Moje pytanie, co może być za przyczyna że drzy? On i ja już nie mamy sposobu żeby usterkę usunąć. Dzisiaj pomyślałem ze może to być wina napinacza, bo nic więcej mi do głowy nie przychodzi.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Citroen C4 Cactus Crossover