Szukaj

Informacje o Citroen C4 I

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 2004 roku. Następca modelu Xsara. Projektantem auta był Donato Coco, główny designer marki. W 2006 roku C4 zdobył nagrodę World Car Design of the Year. Pod względem konstrukcyjnym, pierwsza generacja auta była spokrewniona z Peugeotem 308. Dostępna również w wersjach MPV (C4 Picasso i C4 Grand Picasso), sedan (w Chinach sprzedawanej jako C-Triomphe) i coupe. W 2008 roku C4 przeszedł face-lifting, a w 2010 roku na rynku debiutowała jego druga generacja, oferowana jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz

Citroen C4 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C4 I

Liczba ocen: 429
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,1
~marecki
Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW
Citroen C4 I
Kupiłm go (1.6 110 km) w 2007 r., a po trzech latach sprzedałem, bo sypała się usterka po usterce; hamulce, klapa, sprzęgło, itd. Może trafiłem na trefny egzemplarz, nie wiem. Podobała mi się sylwetka (coupe jest super), oryginalna kierownica, wygodne siedzenia, trzymanie się toru jazdy, ale spalanie było straszne, bo 10-12 w mieście, a 7-8 na trasie. I te usterki już po 2 latach. Dziś wiem, że bym C4 już nie kupił. Od 10 lat jeźdźę hondami civic i różnica jest niebotyczna. Nie ma nawet sensu porownywać tych samochodów, a szkoda, bo citroeny są ładne.
2,9
~MMM
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Citroen C4 I
Porażka na całego. Silnik zdecydowanie za słaby i bardzo paliwożerny jak na tą pojemność 8l/100. Cokolwiek zrobić przy tym samochodzie to zgroza i rozpacz - a tu niespodzianka, a tu jakiś patent, a tam bez specjalistycznego narzędzi się nie obejdzie, a w sumie to dziwne bo to niby miałaby być prosta konstrukcja. Wymian żarówki to już problem, przegubu to dramat. Absolutnie wszystko tak zrobione, by przypadkiem nikt nie mógł sobie jakiejś prostej rzeczy sam naprawić. Mimo bezwypadkowości i garażaowania maska przednia zaczyna gnić w rogach. Strach to auto podnieśc na podnośniku bo mimo iż nie zgnite i podłoga w super stanie, blacha tak cienka że się gnie. Elektronika w zimie żyje swoim życiem. Jeśli sam lubisz przy aucie podłubać i ponaprawiać to zapomnij o tym modelu.
3,5
~Konrad
Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW
Citroen C4 I
Auto niby całkiem fajne, ładnie się prezentuje, osiągi ma całkiem niezłe, za kierownicą czuć jakby prowadziło się minivana a nie hatchbacka. Najbardziej irytują usterki elektroniki, ale idzie się do tego przyzwyczaić, czasami wariują czujniki parkowania (czasami też działają a czasami nie, zależy...), tylna wycieraczka potrafi sama się włączać podczas jazdy. Auto posiada kilka wad fabrycznych m. in. opadające podszybie szyby czołowej, gnijąca chłodnica od klimatyzacji (500 zł taka przyjemność), nawiew pasażera nie ma regulacji temperatury (zestaw naprawczy 50 zł i 30 minut roboty) itd. Jeśli ktoś się upora z takimi niedogodnościami oraz potrafi żyć z tym, że czasami coś zacznie wariować, to może śmiało brać te ręce :)

Usterki Citroen C4 I

Liczba wpisów: 24
Silnik nie odpala, rozrusznik kręci, econome mode
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 HDI 92KM 68kW 2004-2008
  • silnik
Witam Wczoraj kupiliśmy Citryne c4 cupe 1.6HDI 92km z 2007 roku, autko podczas oględzin było zapalane i gaszone kilku krotnie żadnych objawów problemow... sprzedawca mówił ze auto stało w garażu jakiś czas nie używane dostał służbówkę, w trasie do domu 150km akutko było żwawe i dynamiczne nie było jakoś specjalnie katowane max 120km/h, będąc kilometr od domu auto zgasło ( licznik pokazywał rezerwe i 60km zasiegu ) pojawił sie komunikat "antipollution fault " zapaliłem go ponownie nie wszedł w tryb awaryjny ani nie ubywało mu mocy kilka godzin pozniej chcielismy ponownie go odpalic i wtedy główny wyświetlacz nie zapalił się, tylko kontrolki i zaraz zgasły na ekranie mniejszym pojawił się napis "economy mode active" mając peugota wiedzielam oco chodzi o slaby akumulator i tez tak było został naładowany przez 4-5h wszystko było ok wyszwietlacz działał lecz sinlink nadal nie odpala, rozrusznik kreci normalnie, wszystkie bezpieczniki sa sprawdze i sprawne... proszę o pomoc Z poważaniem Łukasz elektroniczny system odcięcia rozruchu? elektryka?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zawieszenie przednie
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • zawieszenie
Słyszalne stuki z okolicy koła podczas przejeżdżania przez nierówności ale co dziwne tylko podczas jazdy na skręconych kołach. Przy jeździe na wprost nic takiego się nie dzieje. Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Dodam tylko, że badania na szarpakach i to w kilku różnych warsztatach nie wykazały żadnych luzów w przednim zawieszeniu... dziwne :(
Problem rozwiązany
1 komentarz
Stycznik otwarcia klapy bagażnika
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 139 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 1
Zużycie plastikowej rączki służącej do otwierania bagażnika. W skutek czego stycznik pod spodem może się uszkodzić całkowicie. U mnie akurat problem był w tym, że rączka nie odbijała i bagażnik otwierał się sam. Po rozebraniu całego plastiku na klapie dołożyłem tam sprężynkę - problem rozwiązany. Przy rozbieraniu uwaga na rozbieranie samej klamki - ten plastik w kolorze nadwozia mam już przytwierdzony na kleju.. ;/ - z mojej winy.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
2,5
Hatchback Facelifting 1.6 VTI 122KM 90kW
Citroen C4 I
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 83 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Decyzja o założeniu instalacji gazowej zapadła z dwóch podstawowych - zasadniczo standardowych dla wszystkich powodów: 1. Samochód pali dużo - w trasie 8,5 litra jadąc 130-140 km/h (tempomat) 2. Przebieg roczny około 40.000 kilometrów Założyłem instalację gazową LPG Tech w cenie około 4000 zł - jedna z lepszych na rynku, jeżdżę stosunkowo dużo więc jakość była dla mnie...
5,0
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Citroen C4 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Praca silnika po montażu bez zmian. Instalacja, która jest w środku to BRC SQ 32, montowana zaraz po zakupie auta przy przebiegu 140 tys.km. Przeglądy są co 15 tys.km, wymiana filtrów, kontrola ustawień. Czasami filtry są czyste, ale 2 razy zdażyły się już mocno brudne. Kwestia słabego lpg. Sama instalacja pracuje bardzo dobrze. Nie mam i nie miałem żadnych problemów.
5,0
Sedan 1.6 i 16 V 110KM 81kW
Citroen C4 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 125 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Założona instalacja Zavoli Winner niecałe pół roku temu. Przejechane ok 20 tys.km. Żadnych usterek, żadnych problemów. Instalacja pracuje bez zarzutu. Spalanie gazu ok 8-9 l/100km, chyb że przycisnę w trasie to ok 10-11l/100km. Nie zauważyłem żadnych spadków mocy. Nie mam się do czego przyczepić.
Citroen C4 I