Szukaj

Informacje o Citroen C4 I

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model niższej klasy średniej (segment C), produkowany od 2004 roku. Następca modelu Xsara. Projektantem auta był Donato Coco, główny designer marki. W 2006 roku C4 zdobył nagrodę World Car Design of the Year. Pod względem konstrukcyjnym, pierwsza generacja auta była spokrewniona z Peugeotem 308. Dostępna również w wersjach MPV (C4 Picasso i C4 Grand Picasso), sedan (w Chinach sprzedawanej jako C-Triomphe) i coupe. W 2008 roku C4 przeszedł face-lifting, a w 2010 roku na rynku debiutowała jego druga generacja, oferowana jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz

Citroen C4 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C4 I

Liczba ocen: 440
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,2
~Kacper
Citroen C4 I
Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW
Kupiłem C4 jako pierwsze auto po zdaniu prawa jazdy. Na odbiór końcowy mojej opinii musi rzutować fakt, że był to jeden z najtańszych (i prawdopodobnie najbrzydszych) egzemplarzy w kraju. Z obecnej perspektywy o wielu rzeczach mógłbym mówić inaczej i na wiele spraw mógłbym głośno narzekać. Jednak przez ponad trzy lata Citroen, przy odpowiednim o niego zadbaniu, zagwarantował mi kilkadziesiąt tysięcy bezproblemowo pokonanych kilometrów. Bez żadnej poważnej awarii i w stosunkowo komfortowych warunkach. Wydaje mi się, że to dość istotne czynniki przy pierwszym samochodzie :)
4,0
~Jels0n
Citroen C4 I
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Samochód który zdecydowanie mnie usatysfakcjonował. Przede wszystkim wygoda i ergonomia tego samochodu stoją na wysokim poziomie. Silnik o mocy 90km jest wystarczający na co dzień, ale jeśli ktoś lubi bardziej dynamiczną jazdę powinien zdecydować się na mocniejszą jednostkę. Stosunkowo niskie spalanie nadrabia irytujące problemy z elektroniką i plastikami którym lubi puścić klej po wielu latach. Dobre głośniki umilają dłuższe podróże, a miejsca w aucie jest dużo jak na swoją klasę rozmiaru. Opisałem skrupulatnie wszystkie cechy samochodu, także zapraszam do lektury każdego kto chce poznać bliżej samochód.
3,6
~DK
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Spalanie podane z 33 000 km na LPG, do tego doliczyć trzeba 1.5l benzyny Bardzo mieszane uczucia mam z tego auta, bo z jednej strony jest TANI, z świetnym pancernym silnikiem z drugiej strony, ergonomia wnętrza... generalnie, takie pojęcie w tym samochodzie nie istnieje, wnętrze wg mnie to jest porażka, niektóre rozwiązania w środku, to jest totalne nieporozumienie. Poza tym, to auto w miarę żwawe, te 110km w tych cieńszych niż puszka blachach robi robotę, nie jest to demon prędkości, ale da się tym wyprzedać i jeździć.

Usterki Citroen C4 I

Liczba wpisów: 24
Silnik nie odpala, rozrusznik kręci, econome mode
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 HDI 92KM 68kW 2004-2008
  • silnik
Witam Wczoraj kupiliśmy Citryne c4 cupe 1.6HDI 92km z 2007 roku, autko podczas oględzin było zapalane i gaszone kilku krotnie żadnych objawów problemow... sprzedawca mówił ze auto stało w garażu jakiś czas nie używane dostał służbówkę, w trasie do domu 150km akutko było żwawe i dynamiczne nie było jakoś specjalnie katowane max 120km/h, będąc kilometr od domu auto zgasło ( licznik pokazywał rezerwe i 60km zasiegu ) pojawił sie komunikat "antipollution fault " zapaliłem go ponownie nie wszedł w tryb awaryjny ani nie ubywało mu mocy kilka godzin pozniej chcielismy ponownie go odpalic i wtedy główny wyświetlacz nie zapalił się, tylko kontrolki i zaraz zgasły na ekranie mniejszym pojawił się napis "economy mode active" mając peugota wiedzielam oco chodzi o slaby akumulator i tez tak było został naładowany przez 4-5h wszystko było ok wyszwietlacz działał lecz sinlink nadal nie odpala, rozrusznik kreci normalnie, wszystkie bezpieczniki sa sprawdze i sprawne... proszę o pomoc Z poważaniem Łukasz elektroniczny system odcięcia rozruchu? elektryka?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zawieszenie przednie
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • zawieszenie
Słyszalne stuki z okolicy koła podczas przejeżdżania przez nierówności ale co dziwne tylko podczas jazdy na skręconych kołach. Przy jeździe na wprost nic takiego się nie dzieje. Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Dodam tylko, że badania na szarpakach i to w kilku różnych warsztatach nie wykazały żadnych luzów w przednim zawieszeniu... dziwne :(
Problem rozwiązany
1 komentarz
Stycznik otwarcia klapy bagażnika
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 139 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 2
Zużycie plastikowej rączki służącej do otwierania bagażnika. W skutek czego stycznik pod spodem może się uszkodzić całkowicie. U mnie akurat problem był w tym, że rączka nie odbijała i bagażnik otwierał się sam. Po rozebraniu całego plastiku na klapie dołożyłem tam sprężynkę - problem rozwiązany. Przy rozbieraniu uwaga na rozbieranie samej klamki - ten plastik w kolorze nadwozia mam już przytwierdzony na kleju.. ;/ - z mojej winy.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 24
2,5
Citroen C4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VTI 122KM 90kW
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 83 tys. km
użytkowana przez: 120 tys. km
Decyzja o założeniu instalacji gazowej zapadła z dwóch podstawowych - zasadniczo standardowych dla wszystkich powodów: 1. Samochód pali dużo - w trasie 8,5 litra jadąc 130-140 km/h (tempomat) 2. Przebieg roczny około 40.000 kilometrów Założyłem instalację gazową LPG Tech w cenie około 4000 zł - jedna z lepszych na rynku, jeżdżę stosunkowo dużo więc jakość była dla mnie...
4,5
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 99 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Silnik wprost idealny do montażu LPG - prosta, sprawdzona, wolnossąca jednostka. Instalacja zamontowana bezpośrednio po zakupie samochodu. Silnik pracuje bezproblemowo zarówno na benzynie jak i na LPG. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów i nie spodziewam się ich w przyszłości, bo warsztat daje gwarancję na 5 lat lub 150000 km. Instalacja do najtańszych nie...
4,5
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 99 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Silnik wprost idealny do montażu LPG - prosta, sprawdzona, wolnossąca jednostka. Instalacja zamontowana bezpośrednio po zakupie samochodu. Silnik pracuje bezproblemowo zarówno na benzynie jak i na LPG. Do tej pory nie miałem z nią żadnych problemów i nie spodziewam się ich w przyszłości, bo warsztat daje gwarancję na 5 lat lub 150000 km. Instalacja do najtańszych nie...
Citroen C4 I