Szukaj

Informacje o Citroen C4 II

Lata produkcji: 2010 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. Stylistycznie nowy C4 stanowi kontynuację koncepcji poprzednika, choć swoim wyglądem bardziej nawiązuje do modelu C5. Jedną z inspiracji był też prototyp o nazwie DS. High Rider z 2009 roku. C4 II został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej, na której powstał jego poprzednik, m.in. dlatego nie zmieniły się rozmiary auta. W przeciwieństwie do C4 I, model nowej generacji oferowany jest jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Odmianę coupe zlikwidowano na rzecz nowego modelu DS4.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz

Citroen C4 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C4 II

Liczba ocen: 105
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Twardy
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Citroen C4 II
Po roku jazdy i przejechanych 15 tys. km, 2/3 trasa, reszta małe nie zakorkowane miasto , auto póki co jest bezproblemowe. Jak do tej pory najtańsze w eksploatacji auto jakie miałem. W trasie spalanie 4,5-5l, przy mega eko jeździe można osiągnąć nawet 4l, w mieście już 5-6l /100km. Odpowiednia eksploatacja, świeże filtry, olej co 10 tys km i raz na pół roku dodatek do paliwa i o nic się póki co nie martwię. Elektronika też bez zarzutu. Ograniczniki drzwi do zmiany, ta część to nieporozumienie w tym aucie.
4,6
~Adam
Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Citroen C4 II
Citroena mam od 4 lat i jestem z niego jak najbardziej zadowolony. Ani razu mnie nie zawiódł mimo złych opini na temat 1.6 vti. Jedyną rzeczą która się zepsuła był układ chłodzenia. Wymiany wymagał jedynie czujnik. Warto wspomnieć również o rdzewiejącej masce. Co prawda jest możliwość wymiany maski na gwarancji, ale należy pamiętać o regularnym serwisowaniu samochodu w ASO. To tyle jeśli chodzi o wady, moim zdaniem samochód ma tak wiele zalet, że da się zapomnieć o tych wadach. 1. Zaletą auta na pewno jest silnik, który jest żwawy i lubi wysokie obroty. Na dodatek jest bardzo oszczędny. 2. Kolejną zaletą auta jest jego wnętrze i cała ergonomia. Z przodu mamy do dyspozycji wyjątkowo wygodne fotele, które na dodatek są wentylowane, na pewno docenią je wymagający kierowcy. Są idealne na długie trasy oraz mają szeroki zakres regulacji. 3. Bagażnik to na pewno jedna z większych zalet tego pojazdu. Jest obszerny i ustawny oraz dobrze wykończony. Można znaleźć tam wiele haczyków. Jak podaje producent bagażnik ma 400 litrów. Jak na kompakt z 2013 roku to naprawdę świetny wynik. 4. Ostatnią największą zaletą jest coś co docenią jedynie wymagający klienci. Są to (smaczki) citroena, których nie znajdziesz w konkurencyjnym modelu innej marki. Jest to np. Wielofunkcyjny kluczyk, którym można sterować np. szybami samochodu, wyjmowana lampka z bagażnika, która może posłużyć jako latarka, bezkorkowy wlew paliwa, szuflada pod fotelem pasażera, czujnik: zmierzchu, deszczu, świateł, wyjęcia kluczyka ze stacyjki, seryjny rozbudowany alarm z czujką ruchu i czujką pojemnościową, seryjnie zabezpieczone koła przed złodziejem itd. Jednym słowem jeśli była by taka możliwość kupił bym go ponownie, dlatego jestem rozczarowany, że citroen nie oferuje żadnego nie udawanego następcy.
2,5
~Krzysztof
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Citroen C4 II
W lutym skończyła się gwarancja. W kwietniu padła sprężarka klimatyzacji, naprawa 3000zł. Dwa dni temu stracił moc, awaria silnika. Okazało się, że w tych modelach pasek rozrządu zatopiony jest w oleju. Pasek ma starczyć na 120 tyś km, natomiast u mnie przy 70 tyś zaczął się kruszyć, a guma z niego pływająca w komorze silnika zatyka filtry co może doprowadzić do braku smarowania. Problem ogólnie znany w serwisie więc mój przypadek nie jest pierwszy. Serwis w tym przypadku wymienia pasek, olej i czyści z gumy wszystko w środku. Dwa razy padła mi świeca z powodu gromadzącego się nagaru. W takim przypadku trzeba wezwać lawetę, bo auto ledwo co jedzie. Po wyczyszczeniu kanałów dolotowych w serwisie (specjalna procedura citroena) problem zniknął na prawie rok.

Raporty spalania Citroen C4 II

Liczba raportów: 153
Średnie spalanie dla Citroen C4 II
6,3 – 7,4
l/100 km
4,9 – 6,2
l/100 km
5,7 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Citroen C4 II
Ekonomia - to słowo skłoniło mnie do zakupi tego auta i mimo upływu lat i kilometrów jest główna zaleta tego auta. W trasie auto spala od 3,6l przy prędkościach do 90km/h do 7l przy pełnym załadunki i prędkościach autostradowych rzędu 160 i więcej. Przy 140km/h na tempomacie spalanie ok 6,2l wlecie i 6,5l w zimie. Średnie spalanie w mieście przy dużych korkach max 7l. Zwykle okolice 6,5l powinno wystarczyć. W mieście ten silnik jest super oszczędny niestety na autostradzie przy prędkościach 140 i więcej zaczyna palić jak 2.0 hdi niestety nie jest to demon prędkości ale do normalnej eksploatacji wystarcza.
5,0
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Citroen C4 II
W trasie trzymając 100kmh ok 4 litrów Teren niezabudowany mały ruch,bez ekspresów i autostrad , prędkości 60-90 około 3.6 - 3.8 litra. Przy ostrej szarży, bez jakiegokolwiek pilnowania spalania, nigdy nie miałem powyżej 7 litrów. Jadąc cały czas 65 kmh bez zatrzymań itp. można zejść poniżej 3 litrów chociaż to nie na moją cierpliwość. Tempomat za bardzo do eko jazdy się nie przydaje ale to raczej oczywiste. Przyjemność kończy się przy około 135 kmh bo wyżej jest już głośno i pali 6.5 litra. Wychodzi tutaj brak 6tego biegu. Niemniej jednak pomimo tylko 92 koni nieźle zbiera się nawet ze 140. Wszystkie wyniki w lecie przy włączonej klimie na mniej więcej 40%. Jak na diesla bardzo kulturalny chociaż wiadomo że benzyna na tym polu jest nie do pobicia. Wnętrze na prawdę dobrze wyciszone. Ogólnie 8/10
5,9
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Citroen C4 II
Auto mam od roku. W trybie 50 miasto / 50 trasa wychodzi około 6.2, gdzie miasto to zazwyczaj mocno zakorkowane. Maks w mieście to około 7.5. Trasa ~140, to 6-7 (zależy sporo od wiatru i załadunku).
Citroen C4 II