Szukaj

Informacje o Citroen C4 II

Lata produkcji: 2010 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. Stylistycznie nowy C4 stanowi kontynuację koncepcji poprzednika, choć swoim wyglądem bardziej nawiązuje do modelu C5. Jedną z inspiracji był też prototyp o nazwie DS. High Rider z 2009 roku. C4 II został zbudowany na zmodyfikowanej płycie podłogowej, na której powstał jego poprzednik, m.in. dlatego nie zmieniły się rozmiary auta. W przeciwieństwie do C4 I, model nowej generacji oferowany jest jedynie w wersji 5-drzwiowego hatchbacka. Odmianę coupe zlikwidowano na rzecz nowego modelu DS4.
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz

Citroen C4 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C4 II

Liczba ocen: 97
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

2,5
~Krzysztof
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Citroen C4 II
W lutym skończyła się gwarancja. W kwietniu padła sprężarka klimatyzacji, naprawa 3000zł. Dwa dni temu stracił moc, awaria silnika. Okazało się, że w tych modelach pasek rozrządu zatopiony jest w oleju. Pasek ma starczyć na 120 tyś km, natomiast u mnie przy 70 tyś zaczął się kruszyć, a guma z niego pływająca w komorze silnika zatyka filtry co może doprowadzić do braku smarowania. Problem ogólnie znany w serwisie więc mój przypadek nie jest pierwszy. Serwis w tym przypadku wymienia pasek, olej i czyści z gumy wszystko w środku. Dwa razy padła mi świeca z powodu gromadzącego się nagaru. W takim przypadku trzeba wezwać lawetę, bo auto ledwo co jedzie. Po wyczyszczeniu kanałów dolotowych w serwisie (specjalna procedura citroena) problem zniknął na prawie rok.
4,6
~froncz
Hatchback 5d 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Citroen C4 II
Niedawno kupiłem wersję Exclusive. Mimo 200tys na karku prezentuje się i działa super. Fajne autko. Ciche i wygodne. Zawieszenie mogłoby być ciut sztywniejsze ale nie jest źle. Poprzednio jeździłem Chevroletem Cruze przez 4 lata i jestem miło zaskoczony komfortem. Wnętrze bardzo ładne, dobre materiały, dużo schowków w tym 2 klimatyzowane (skrzynia MCP), gniazdko 230V w schowku podłokietnika to duży plus. Jedyne do czego bym się przyczepił to ta wielka jak ster w żaglówce kierownica i pokrycie plastikowych "rączek"/sterowania szybami na drzwiach zchodzi jak VW/Audi.
4,4
~kukuryk66
Hatchback 5d 1.6 HDi 112KM 82kW
Citroen C4 II
Niedoceniane auto. Bardzo fajny wygodny samochód, silnik wystarczająco dynamiczny, ekonomiczny. Użytkowany przez ponad 3 lata od 2012r. do przebiegu 210000. Jedyna poważna wada to ZERWANY PASEK ROZRZĄDU przy przebiegu 174000 - wina serwisu CITROENA który zaplanował interwał na 180 tyś. gdzie w Fordach z tym silnikiem wymiana była co 140 tyś. Poza tym przez cały okres użytkowania pojawiała się co jakiś czas informacja o pdf na komputerze, ale bez skutków ubocznych. Link do przyspieszenia tego egzemplarza https://www.youtube.com/watch?v=94vadHunKso

Raporty spalania Citroen C4 II

Liczba raportów: 135
Średnie spalanie dla Citroen C4 II
6,3 – 7,4
l/100 km
4,9 – 6,1
l/100 km
5,7 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Citroen C4 II
Ekonomia - to słowo skłoniło mnie do zakupi tego auta i mimo upływu lat i kilometrów jest główna zaleta tego auta. W trasie auto spala od 3,6l przy prędkościach do 90km/h do 7l przy pełnym załadunki i prędkościach autostradowych rzędu 160 i więcej. Przy 140km/h na tempomacie spalanie ok 6,2l wlecie i 6,5l w zimie. Średnie spalanie w mieście przy dużych korkach max 7l. Zwykle okolice 6,5l powinno wystarczyć. W mieście ten silnik jest super oszczędny niestety na autostradzie przy prędkościach 140 i więcej zaczyna palić jak 2.0 hdi niestety nie jest to demon prędkości ale do normalnej eksploatacji wystarcza.
5,0
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Citroen C4 II
W trasie trzymając 100kmh ok 4 litrów Teren niezabudowany mały ruch,bez ekspresów i autostrad , prędkości 60-90 około 3.6 - 3.8 litra. Przy ostrej szarży, bez jakiegokolwiek pilnowania spalania, nigdy nie miałem powyżej 7 litrów. Jadąc cały czas 65 kmh bez zatrzymań itp. można zejść poniżej 3 litrów chociaż to nie na moją cierpliwość. Tempomat za bardzo do eko jazdy się nie przydaje ale to raczej oczywiste. Przyjemność kończy się przy około 135 kmh bo wyżej jest już głośno i pali 6.5 litra. Wychodzi tutaj brak 6tego biegu. Niemniej jednak pomimo tylko 92 koni nieźle zbiera się nawet ze 140. Wszystkie wyniki w lecie przy włączonej klimie na mniej więcej 40%. Jak na diesla bardzo kulturalny chociaż wiadomo że benzyna na tym polu jest nie do pobicia. Wnętrze na prawdę dobrze wyciszone. Ogólnie 8/10
5,1
Hatchback 5d 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Citroen C4 II
Jestem bardzo zadowolony ze spalania tego auta. Najmniej zmierzone spalanie jakie zanotowałem to było 3,6 litra na trasie jadąc najoszczędniej jak potrafiłem. Wracając znowu zmierzyłem, ale tym razem jadąc po prostu przepisowo i wyszło 4,1. Ogólnie średnio auto pali mi 5,2. Cykl mieszany, trochę trasa, trochę miasto i sporo na krótkich odcinkach. Ostatnio zalałem pod korek, przejechałem dokładnie 1150 km i spalił 60 litrów. Średnie wychodzi 5,2. Komputer pokazał 5,4 więc delikatnie zawyża. Nie jestem piratem drogowym, ale też do końca przepisowo nie jeżdżę. Dodać należy, że mam dosyć szerokie opony 215. Dziwię się natomiast, jak komuś to auto może palić średnio 7 litrów. Trzeba się na prawdę mocno starać, żeby przekroczyć 6 a co dopiero 7. Auto ogólnie jest super i polecam wszystkim. Ja mam tą jakże krytykowaną skrzynię zautomatyzowaną i owszem, demon szybkości to nie jest, ale do normalnej, komfortowej jazdy na co dzień nadaję się świetnie.

Usterki Citroen C4 II

Liczba wpisów: 5
Awaria rozrządu
  • Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017
  • silnik
  • 92 tys. km
Występowanie usterki:
W silniku PureTech pasek rozrządu znajduje się w silniku w oleju. Żywotność przewidziana jest na 170tyś, a przy 70tyś km okazało się, że pasek rozpuszcza się i zatyka filtry w silniku. Dowiedziałem się o tym jak nagle stracił moc- padła turbina. Powodem były przytkane filtry i brak smarowania turbo. Koszt wymiany rozrządu 3000zł, turbo 7000zł. Samochód pół roku po gwarancji, ale serwis w ramach dobrej współpracy pokrył 70% kosztów.
Awaria świecy
  • Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Co ok 20-25 tyś km pada świeca. Silnik zaczyna pracować na 2 cylindry z trybem serwisowym (tryb wyłącza turbo). Nie można jechać. Od momentu kiedy trzeci raz przyjechał do serwisu na lawecie wymieniają co przegląd świece.
Aktualizacja oprogramowania eMyWay - jak i za ile?
  • Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015
  • inne
W moim C4 II mam wbudowany system z nawigacją eMyWay. Wersja softu - RNEG2.70.E.3 Niestety, system nie współpracuje poprawnie z telefonem Xperia SP, a dokładnie nie synchronizuje kontaktów z telefonu. Sprawdziłem w serwisie MyCitroen iz jest dostępna nowsza wersja softu tj.2.75 ale nie ma możliwości pobrania. Prośba o poradę - czy ktoś robił taką aktualizację? Czy można samodzielnie, czy tylko w ASO, no i ile kosztuje.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Citroen C4 II