Szukaj

Citroen C5 Aircross SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Citroen C5 Aircross SUV Facelifting

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1969 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2099 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1969 mm
Wysokość 1654 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1689 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Rozstaw kół - przód 1579 mm
Rozstaw kół - tył 1608 mm
Zwis przedni 917 mm
Zwis tylny 853 mm
Prześwit 175 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1630 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 580 l
Maksymalna ładowność 542 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Wyciszenie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Jerzy
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 PureTech 131KM 96kW
Po dwóch latach i 24.000 km nie mam na co narzekać. Silnik pomimo niewielkiej pojemności całkiem dobrze daje sobie radę, zarówno na autostradzie, jak i obciążony 4 osobami w górach w Chorwacji - oczywiście gdyby miał dodatkowo 50 km, to bym się nie obraził, ale naprawdę daje radę. Żadnych wad ani usterek nie stwierdziłem (raz zawiesił się ekran centralny, ale następnego dnia wszystko wróciło do normy i więcej się nie powtórzyło). Największą zaletą samochodu jest to, że jazda nim jest bardzo relaksacyjna i już po przejechaniu pierwszych kilkudziesięciu km czułem jakbym jeździł nim od lat, nie bombarduje kierowcy zbędnymi komunikatami, nie "osacza". Za największą wadę tego auta uważam kiepską reputację silnika PureTech, co może być problemem przy odsprzedaży.
Dodane 10 miesięcy temu
5,0
~Paweł
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 MHEV 136KM 100kW
Mam ten samochód o dwóch miesięcy i przejechałem nim już kilka tysięcy km więc mam wyrobione zdanie na jego temat. W skrócie auto duże, bardzo komfortowe i oszczędne. W cenie niższej niż podstawowa wersja Toyoty Rav 4 dostałem auto z genialnym wyciszeniem, mega komfortowym zawieszeniem i niemal wszystkimi systemami jakie oferują dzisiejsze samochody - wersja Black (poza bezprzewodowym androidem auto). Szukałem samochodu rodzinnego, który przede wszystkim zmieści 3 foteliki na tylnej kanapie i będzie miał odpowiednio pojemny bagażnik, żeby zabrać całą rodzinę na wakacje. O tym, że ten model jest samochodem rodzinnym świadczy to, ze: ma 3 niezależne fotele z tyłu na których be problemu zamontuję 3 foteliki, bagażnik jest bardzo duży i ma dzieloną podłogę, prześwit to 24 cm więc zarówno krawężniki jak i polne drogi nie są problemem. Co do silnika, to jest tutaj turbo 1,2 w miękkiej hybrydzie - niby nie ma szału ale auto jest bardzo zwinne a silnik elastyczny nawet kiedy jadę załadowany po dach i z dziećmi na tylnych fotelach. Więc jeśli nie masz jakichś nierealnych oczekiwań od tego typu samochodów to będziesz bardzo zadowolony. Spalanie 6/100 czyli tyle co w Renault Twingo a mówimy o 1,5 tonowym suvie. Na prądzie przejedziesz około 1 km, generalnie każdą wioskę na trasie jestem stanie przejechać na baterii. Rewelacyjnie działa asystent zmiany świateł. Nagłośnienie nie jest premium ale w ,mojej ocenie brzmi lepiej niż Bose montowany w Arkanie, serio aż się zdziwiłem. Samochód jest bardzo komfortowy ale nie jest to pływająca kanapa, progi zwalniające pokonuje niezbyt przyjemnie ale nie ma przechyłów na zakrętach ani bujania przy hamowaniu. Jest też bardzo dobrze wyciszony. Wnętrze jest wykonane z miękkich materiałów, przyjemnych w dotyku, nie ma tutaj wodotrysków, jest raczej schludnie i gustownie.
Dodane ponad rok temu
4,7
~SGR
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 PureTech 131KM 96kW
Bardzo dobry samochód, mający mnóstwo zalet i trochę wad oczywiście też. Auto z ladnym, eleganckim przodem i poprawnym ale jakby nie dzisiejszym tylem. To moja druga ocena po kolejnym roku jazdy i kilku naprawdę długich trasach oraz nieoczekiwanie sporej ilości jady po mieście. Ogólnie jest to dobrze pomyślany i wykonany samochód ale można zauważyć, że nie chciano odbierać chleba Peugeotowi. Roznica w cenie musi sie skądś brać. Jakbym miał wskazać największe zaskoczenie to wybrałbym siedzenia z tyłu i silnik, a największy zawód to celowe wg mnie obniżenie odbioru pojazdu w obszarze który określam jako komfort poczucia jakości - szczególnie dźwięki, szczegóły niżej.
Dodane ponad rok temu
Uszkodzony katalizator i gpf
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • silnik
  • 125 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Komunikat "usterka silnika, napraw pojazd!". Po ok. 300 km pierwsze niewielkie utraty mocy i "muczenie" z silnika. Laweta, itd. i odczyt w serwisie - katalizator i nieudane próby wypalenia gpf. Koszt? 11 tyś. Oczywiście nawet gdyby jeszcze była, to gwarancja nie obejmuje - część eksploatacyjna. Boli. Aha! Być może mające związek z usterką, poprzedzające miałem pojedyncze przypadki wydłużonego zapłonu.
Dodane ponad rok temu
Stuki przy zmianie z 1 na 2
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • układ napędowy
  • 29 tys. km
Witam. Zaznaczam, że gdy jest upalnie ( powyżej 25 stopni ) to w czasie ruszania i przełączania z 1 na 2 słychać głośne stuki z okolicy skrzyni biegów lub silnika ( przy niskiej temperaturze tego nie ma ). Byłem w ASO i nic nie stwierdzili. Koło dwumasowe zostało sprawdzone i jest sprawne. Co to może być. Pozdrawiam wszystkich.
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Rozszczelniajace się światła LED stopu (tylne)
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • nadwozie
  • 89 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Światła LED z tyłu rozszczelniły się. Na początku objawia się to lekkim zaparowaniem ale później zbiera się w nich woda na dole. Wada ujawniła się z lewej strony a po roku wystąpiła ze strony prawej. Światła wyglądają jak nowe/nic nie było stuknięte. Wg serwisu ten typ tak ma.
Dodane ponad rok temu
Citroen C5 Aircross SUV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów