Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

Samochód zbudowano na modułowej platformie EMP2 koncernu PSA. Jego wymiary to: 4,50 m długości, 1,84 m szerokości i 1,67 m wysokości, rozstaw osi 2,73 m. Pojemność bagażnika wynosi 482 l.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz

Citroen C5 Aircross – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

5,0
~Kuba
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Pierwsze moje auto które uwielbiam.Do tej pory w portfolio :honda, bmw,mazda, volvo 2x toyota i dawno temu skoda.Żona ma c3 i to małe autko zainspirowało mnie do Aircrossa. Komfort jest niesamowity, lekkość prowadzenia i ogólna przytulność daje codzienna przyjemność w prowadzeniu. Dla tej gabloty zmieniłem styl jazdy by czerpać satysfakcje i spokój na drodzej. Myślę że to auto jest mocno niedocenione na rynku.Szkoda że nie można mieć takiego nowego z salonu z normalnym silnikiem.Mimo paru lat na karku dalej wygląda fajnie szczególnie dla tych co lubią oryginalne furmanki.Liftingiem trochę popsuli to auto choć dalej jest urocze.
4,9
~Dariusz
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.5 BlueHDi 131KM 96kW
Niezwykle wygodny i komfortowy samochód. Jest troszkę "rozbujany", ale mi to akurat odpowiada. Bardzo komfortowe zawieszenie. Coś za coś. Wewnątrz jest cicho i przytulnie. Zużycie paliwa od początku, czyli po 8 tys. km to 5,2 l/100km. Miałem obawy, że silnik 1.5 HDI będzie za słaby do masy pojazdu. Okazuje się, że całkiem dobrze daje radę tym bardziej, że najczęściej jeżdżę sam lub z 1 pasażerem. Dopiero przy pełnym bagażniku i 4 dorosłych osobach na pokładzie odczułem, że nieco się męczy. Skrzynie automatyczna - japońska, bardzo ładnie przerzuca biegi. Wady - zestaw audio mógłby nieco lepiej brzmieć. W nadwoziu jest sporo miejsc, w których gromadzi się bród - szczególnie z tyłu. Ale za wygląd trzeba płacić pewnymi niewygodami. Jestem wysoki więc osoba na tylnym siedzeniu ma trochę mało miejsca. Ale to szczegół. Przeważnie tylna kanapa jest pusta.
4,7
~SGR
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 PureTech 131KM 96kW
Podoba mi się ten samochód. Nie był to mój pierwszy wybór. Przesiadłem się z Mazdy 6 diesel, nigdy nie miałem SUV więc moja ocena jest z perspektywy segmentu D. Auto bardzo fajne i przyjemne do jazdy. Mam praktycznie maksymalną konfigurację. Na razie niewielki przebieg. Ocena wynika z doświadczeń i odczuć w okresie zapoznawania się z C5A. Za jakiś czas zrobię ponowna ocenę. Pierwsze skojarzenie to komfort i wygoda ale to oczywiste dla tej marki. Konkurował z CX-5, HR-V (pomimo, ze mniejszy), Qashqai i Sportage. Ustawione w kolejności od 2 miejsca. Kupiłem C5A bo najlepiej mi przypasował jako całość. Teraz, już po zapoznaniu z C5X myślę, że miałbym twardy orzech do zgryzienia.
Średnie spalanie dla Citroen C5 Aircross
4,4 – 7,7
l/100 km
5,3 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Zawsze przy kupnie samochodu posiłkowałem się danymi z autocentrum. Były zawsze wiarygodne, więc czas się zrewanżować. Rok temu w sierpniu pod uwagę brałem Mazdę CX5, Mitsubishi eclipse cross, Jeep compass, Hyundai tucson, ... Kie i Opla. Poczytałem, głównie o spalaniu i .... Kupiłem C5 Aircrossa z silnikiem 1,6. Po roku czasu i po przejechaniu 15000 km jest BAAAJECZKA. Średnia komputerowa - 7,1 l/100km. Średnia realna (lanie pod korek - liczy excel) - 7,25. A to przecież181KM !!!!. Średnio przekłamuje o 0,15 do 0,2 l/100km. Jazda mieszana Gdańsk/okolice. Dla porównania poprzedni Jeep renegade 1,4 przekłamywał dokładnie 0,5 l/100km (komputer 7,9; real 8,4). Jazda z Gdańska do Sanoka - płatną do Łodzi pod wiatr :), tempomat 150 km/h - 8,8. od łodzi dalej 90/100 km/h - 6,3. I jeszcze jednio - jeszcze nie włączyłem ECO. Teraz to zrobię po rocznym przeglądzie. Szkoda ,że te silniki już tylko w hybrydzie są. O komforcie jazdy wspominać już nie będę. Pozdrawiam.
7,7
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
7,7
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
Citroen C5 Aircross