Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross SUV

Lata produkcji: 2018 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz

Citroen C5 Aircross SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2099 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1969 mm
Wysokość 1670 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Rozstaw kół - przód 1601 mm
Rozstaw kół - tył 1610 mm
Prześwit 230 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1025 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1630 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 580 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

5,0
~Kuba
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Pierwsze moje auto które uwielbiam.Do tej pory w portfolio :honda, bmw,mazda, volvo 2x toyota i dawno temu skoda.Żona ma c3 i to małe autko zainspirowało mnie do Aircrossa. Komfort jest niesamowity, lekkość prowadzenia i ogólna przytulność daje codzienna przyjemność w prowadzeniu. Dla tej gabloty zmieniłem styl jazdy by czerpać satysfakcje i spokój na drodzej. Myślę że to auto jest mocno niedocenione na rynku.Szkoda że nie można mieć takiego nowego z salonu z normalnym silnikiem.Mimo paru lat na karku dalej wygląda fajnie szczególnie dla tych co lubią oryginalne furmanki.Liftingiem trochę popsuli to auto choć dalej jest urocze.
4,9
~Arek
Citroen C5 Aircross
SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW
Przebieg 33000 km. Autko bardzo przyjemne do jazdy i oszczędne. Nie jest może za szybkie ale spalanie ok 5,6l wynagradza braki w osiągach. Komfort super, miejsca wystarczająco dla rodziny 2+2, bagażnik duży. W porównaniu do poprzedniego C5 troszkę mniej miejsca w środku i w bagażniku. Jest też mniej komfortowy ale lepiej się prowadzi i zawieszenie nie dobija jak to ma w zwyczaju hydro. Z wad jakie zaobserwowałem to ciężko działająca regulacja wysokości fotela kierowcy (serwis nie widzi problemu, a mam wrażenie że urwie się zaraz dźwignia od regulacji) i coś zaczęło skrzypieć w desce nad zegarami. Słychać to na wolnych obrotach. Irytujące. Ogólnie bardzo fajny samochodzik. Świetne fotele i pozycja za kierownicą
4,5
~dzik
Citroen C5 Aircross
SUV 2.0 BlueHDI 178KM 131kW
Ogólnie auto ok. Trochę ciasno w porównaniu do nowego berlingo, bo tym jeździłem wcześniej. Silnik ok choć nie ma takiej kultury pracy jak 1.6 bluehdi. Po 180 KM spodziewałem się dużo więcej. Skrzynia ok, czasem szarpnie, szczególnie teraz jak jest rano na minusie. Denerwuje mnie sterowanie radia z kierownicy, opcja pod kierownicą była dużo lepsza(berlingo). Sterownie głosem i nawigacja to porażka. W wersji shine kupę niepotrzebnych wg mnie do niczego bajerów. Szkoda dopłacać. Narazie bede jeździł póki mnie nie wkurwi:)
Średnie spalanie dla Citroen C5 Aircross SUV
7,6 – 7,7
l/100 km
5,8 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Zawsze przy kupnie samochodu posiłkowałem się danymi z autocentrum. Były zawsze wiarygodne, więc czas się zrewanżować. Rok temu w sierpniu pod uwagę brałem Mazdę CX5, Mitsubishi eclipse cross, Jeep compass, Hyundai tucson, ... Kie i Opla. Poczytałem, głównie o spalaniu i .... Kupiłem C5 Aircrossa z silnikiem 1,6. Po roku czasu i po przejechaniu 15000 km jest BAAAJECZKA. Średnia komputerowa - 7,1 l/100km. Średnia realna (lanie pod korek - liczy excel) - 7,25. A to przecież181KM !!!!. Średnio przekłamuje o 0,15 do 0,2 l/100km. Jazda mieszana Gdańsk/okolice. Dla porównania poprzedni Jeep renegade 1,4 przekłamywał dokładnie 0,5 l/100km (komputer 7,9; real 8,4). Jazda z Gdańska do Sanoka - płatną do Łodzi pod wiatr :), tempomat 150 km/h - 8,8. od łodzi dalej 90/100 km/h - 6,3. I jeszcze jednio - jeszcze nie włączyłem ECO. Teraz to zrobię po rocznym przeglądzie. Szkoda ,że te silniki już tylko w hybrydzie są. O komforcie jazdy wspominać już nie będę. Pozdrawiam.
7,7
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
7,7
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
Citroen C5 Aircross SUV