Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross SUV

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz

Citroen C5 Aircross SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4500 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2099 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1969 mm
Wysokość 1670 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Rozstaw kół - przód 1601 mm
Rozstaw kół - tył 1610 mm
Prześwit 230 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1025 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1630 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 580 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Ergonomia

Wybrane oceny

4,9
~Anonim
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Citroen C5 Aircross
Na początku wszystko super. Po przejechaniu 27 tysięcy kilometrów zaczęło jakby dobijać zawieszenie na większych nierównościach - zwłaszcza z tyłu. Mam oprócz C5 Aircross Forda Focusa z 2012r. i do średnich nierówności o wiele bardziej komfortowo jest w C5 ale na poważniejszych dziurach w mieście lepiej się śmiga w Focusie. Mam wrażenie jakby w C5 zawieszenie się zużyło (o ile można tak powiedzieć). Mam teraz lęki przed dobiciem na niektórych co bardziej zepsutych drogach a po to właśnie kupiłem to auto aby móc ignorować takie rzeczy. Głównie chodzi o poprzeczne przeszkody - na przykład tory tramwajowe. Poza tym ok :) Może te amortyzatory w tym aucie trzeba po prostu częściej wymieniać? Pewnie powinienem pojechać do ASO :)
4,8
~pryncy
SUV 2.0 BlueHDI 178KM 131kW
Citroen C5 Aircross
Początkowo nie brałem Citroena pod uwagę, rozglądałem się nieco za koreańską konkurencją, jednak jakoś mnie nie przekonała. Poszedłem do salonu Francuzów i przyznam, że zostałem oczarowany. Po jeździe próbnej zdecydowałem się właśnie na C5 aircross. Póki co nie żałuję, jest wygodny, stylowy i jak na moje potrzeby (czteroosobowa rodzina) wystarczająco przestronny. Ergonomia ok, brakuje haczyków na zakupy czy schowka na okulary. Zarówno w mieście jak i poza jedzie się przyjemnie. Park assist pomaga przy parkowaniu jeśli jest taka potrzeba. Fajnie, że jest kamera 360°, szkoda że jest to takie trochę oszukiwane 360°, bo jest to obraz symulowany, pojawiający się w miarę cofania ale to tak samo jak w całym PSA. Samochód bardzo przyjemny w codziennej eksploatacji. Spodoba się osobom, które nie lubią nudnych samochodów i szukają czegoś innego niż prostego wozidła z punktu a do b.
4,7
~krzysztof
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Citroen C5 Aircross
Ogólnie wszystko ok. nie rozumiem jednak dlaczego producent w instrukcji obsługi pisze o przeglądarce internetowej jak ją uruchomić itd. jednak przeglądarki nie ma w samochodzie !!! Poza tym pozostałe funkcje związane z aplikacjami internetowymi też nie działają , w salonie w którym kupowałem samochód (warszawa ul. radzymińska) nie mają pojęcia jak to uruchomić . Samochód dobrze wyciszony ale przy gwałtownym przyspieszeniu na wyższych obrotach silnik wydaje dźwięki jak by miał wyskoczyć spod maski , wycie jest niestety zbyć głośne , poza tym sprawuje się zupełnie nie źle
Średnie spalanie dla Citroen C5 Aircross SUV
7,6 – 7,7
l/100 km
5,9 – 6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Citroen C5 Aircross
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
7,7
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Citroen C5 Aircross
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
7,7
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Citroen C5 Aircross
Spokojna jazda na trasie 100 km/h -spalanie bajka 6.0. Do 120 da się przeżyć 7 -7.5, ale przy tym aucie wiatr zaczyna mieć znaczenie. Wawa Wrocław Wawa przy silnym wietrze miałem różnicę 7 do 10 l/100km przy 130 km/h zależnie od kierunku jazdy. Do 150 spalanie podchodzi pod 10 ale komputer dzielnie się broni i trzyma 8 bieg redukując spalanie. Tylko zdecydowane wciśnięcie gazu zmusza do redukcji. Napęd uniwersalny od żółwia do katapulty, zależy od ustawień i buta. Potrafi naprawdę dynamicznie startować. Jeździłem dieslem do tej pory. Ale jednak benzyna i turbo wymiata!
Citroen C5 Aircross SUV