Szukaj

Informacje o Citroen C6 3.0 i V6 215KM 158kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model Citroena, produkowany od 2005 roku. Dzięki C6, francuska marka wróciła do segmentu E, opuszczonego po wycofaniu Citroena XM w 2000 roku. Stylistycznie model oparty jest na prototypie C6 Lignage z 1999 roku. Zbudowano go na przedłużonej płycie podłogowej modelu C5. Dzięki odważnemu designowi i zaawansowanym technologiom, C6 został znakomicie przyjęty na rynku. Wbrew pozorom, auto posiada nadwozie typu sedan, a nie jak pierwotnie sądzono – liftback. C6 jest jednym z oficjalnych samochodów prezydenta Francji.
czytaj więcej
Powagosław
Drżyjcie niemieccy hegemoni. „C-szóstka” to piękna, dobrze wyposażona i komfortowa limuzyna. Citroen wraca do korzeni i robi to jak pewien narkotyk w „Pulp Fiction”. W wielkim stylu. ~Powagosław
Luzacjusz
Panowie z Citroena zawsze robili najbardziej odjechane samochody na świecie. Dobrze, że wreszcie znów sobie o tym przypomnieli. C6 wygląda jak dzieło sztuki użytkowej na kółkach. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2946 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 215 KM (158 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 3750 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,9 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 82,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~CitroeNiarz
Sedan 3.0 i V6 215KM 158kW
Citroen C6
Szukacie auta wygodnego, nietypowego, komfortowego, oryginalnego, rzadkiego na drogach za dobre pieniądze i w świeżym roczniku, perfekcyjnie wykonanego pod względem materiałów i spasowania szczególnie wnętrza jak i karoserii a nie chcecie nudnych szwabskich popularnych aut które do tego nie oferują tego wszystkiego o czym wyżej napisałem ? To dobrze, że trafiliście na informacje o tym aucie i wiecie, że takie istnieje (nie każdy wie o istnieniu C6) bo to ono spełni te oczekiwania. W rodzinie C6 mamy od nowości z jasnym beżowym skórzanym wnętrzem i benzynowym silnikiem 3.0 V6 - auto jest wykonane bajecznie a skóra po 450 tysiącach kilometrów wygląda jak nowa jak i zdecydowana większość materiałów - praktycznie 0 oznak zużycia czy złego spasowania. Ciężkie do uwierzenia a prawda jest taka jak opisałem - brawo Citroen! Szkoda tylko, że auto nie odniosło sukcesu sprzedażowego przez swój oryginalny nietypowy wygląd, wysoką cenę jak na francuskie auto i niezbyt duży wybór silników i konfiguracji a także przez błędną fatalną opinię o francuzach - to nie Laguna II z dieslem przed liftingiem czy inne wynalazki. Polecam z całego sumienia to auto - ma to coś w sobie i jest jedyne w swoim rodzaju! :D
4,9
~Lemon
Sedan 3.0 i V6 215KM 158kW
Citroen C6
Komfort jazdy praktycznie nieporównywalny z innymi samochodami ( a miałem ich w swoim życiu już ze 20). Auto doskonale radzi sobie ze stanem każdej drogi, świetnie wyciszone, a osiągi silnika wystarczające do sprawnego przemieszczania się. Świetne wyciszenie kabiny (pomruk V6 słyszalny tylko przy przyspieszeniu). Doskonałe fotele sprawiają i audio sprawiają, że po 500-600 km jazdy wysiada się tak wypoczętym, jakby się pojechało za róg po bułki ;-)
4,5
~Pepe
Sedan 3.0 i V6 215KM 158kW
Citroen C6
Jako fan i wieloletni użytkownik marki BMW nie myślałem, że tyle raxości sprawi mi zakup citroena C6.
Średnie spalanie dla Citroen C6 3.0 i V6 215KM 158kW 2005-2008
12,5
l/100 km
15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,0
Sedan 3.0 i V6 215KM 158kW
Citroen C6
Posiadam Citroëna C6 z silnikiem 3.0 i fabryczna instalacją LPG Eurogas (Landi Renzo Omegas). spalanie LPG w trasie to ok. 13L/100km (4 osoby + bagaż)! , w cyklu mieszanym 16L/100km, przy jeździe wyłącznie po mieście dochodzi do 18L/100km, maksymalnie doszło do prawie 20L/100km. Jeżdżę raczej delikatnie, w tych samych warunkach spalanie PB jest o 2L mniejsze niż LPG, także jak widać auto nie jest specjalnie oszczędne ale auto waży prawie 2 tony, a sam silnik odwdziecza się niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji i napraw w porównaniu z dieslem.
12,3
Sedan 3.0 i V6 215KM 158kW
Citroen C6
Spalanie w normie (jak na taką klasę pojazdu i silnik V6). Trasa, przy prędkościach rzędu 130-140km/h (autostrada) to ok9,8-10,2 l/100km). Miasto przy umiarkowanym natężeniu 13-14L. Nie da się tego przeliczyć na genialny komfort jazdy tym statkiem, więc uważam że jest co najmniej dobrze.
12,0
Sedan 3.0 i V6 215KM 158kW
Citroen C6
Auto nie jest ani oszczędne ani paliwożerne. Po prostu komfort kosztuje. Na trasie z Chorwacji (buda na dachu) i 4 osoby nie przekroczyło 10 l/100 km. W zimie w mieście (zakorkowany Wrocław) osiąga 15l/100 km. Spokojna jazda około 90 km/h po szosie to 8.5 l/100 km. A jak się chce poszaleć w trybie sport na krótkich, miejskich dystansach, to 16 l/100.
Citroen C6