Szukaj

Informacje o Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1905 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~phenix
Citroen Xantia I
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
Pan który miał takie przejścia z XANTIA pewnie naprawiał autko u P. Tomka w Słowiku ? - 600zł za robociznę możliwe (wyjęcie pompy i całkowite rozkręcenie to kupa roboty) ale wystarczyło tylko porozmawiać i spytać co jest - koszt uszczelniacza 6zł + silikon 8zł i wymienia się to samemu. Kupując Xantię trzeba liczyć się z wydatkami jeśli nie kontroluje się układu hydraulicznego. Układ jezdny jest bardzo komfortowy - nie ma porównania. Większość usterek z tym "strasznym układem hydraulicznym" można naprawić samemu - wystarczą chęci i trochę informacji np z forum - nie każdy przecież wie od razu co i jak zrobić. Silnik jest bardzo trwały - w 25st mrozy odpalał bez problemów - blachy ocynkowane - ani grama rdzy :) Jedyny większy problem miałem kiedy pękł pasek klinowy :/ - - autko bez hydrauliki dojechało 10 km do domu bez problemów (hamulec tylko ręczny ale dało radę ) - wymiana paska zajęła 30 minut ze zdjęciem koła i nadkola i na odwrót. autko biję po złej drodze - 2 km po drodze polnej .....jak do tej pory wymieniłem tylko elementy gumowe - koszt 25 zł to nie wydatek :)
2,2
~ARTEK 1981
Citroen Xantia I
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
DOBRA RADA!!!!!!!!!! MOZE I AUTO WYGODNE PLYNIE PO DRODZE MOZE SUPER TAPICERKA I PLASTIKI ,WNęTRZE ITP ALE !!!!!!!ALE NIE NA NASZE DROGI JAK SITO.PO DRUGIE MALO SPECJALISTOW JAK SIE ZNAJDZIE TO RWIE SKORE BEZ 3 STOW NIE MA PO CO SIE POKAZYWAC Z CYTRYNA AUTO DLA CZLOWIEKA O MOCNYCH NERWACH. LUDZIE KTORZY CHWALA TE AUTA TO CHYBA CHCą SIE POZBYC.WEZCIE SOBIE POCZYTAJCIE O TYM ZAWIESZENIU JAK SIE PIEPRZY TO JUZ NA MAKSA.KUPCIE SOBIE COS BARDZO ZNANEGO MOZE MNIEJ KOMFORTOWEGO NAWET I FRANCUZA ALE BEZ WYNALAZKOW.
2,9
~AAAAAAAA
Citroen Xantia I
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
PRZECZYTAJCIE TO Z 3 RAZY I ZASTANOWCIE SIE ZE 100RAZY PRZED ZAKUPEM TAKIEGO WYNALAZKU JAK ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE A W DODATKU W AUCIE FRANCUSKIM.MOZE I WYGODNE ALE ZA TO DO DUPY Najlepiej kupic 2 jeden robic drugim jezdzic.Kolega miał też taki ja go nie posluchalem i kupiłem.Na początku BOMBA .A za miesiądz sie zaczynalo Pieklo.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>-wyciek płynu lhm koszt naprawy 600 zł -pęknięcie rurki ciśnienia od oleju lhm prowadzącego do gruchy amortzatora co za tym idzie i wylał sie caly plynu LHM czyli (brak hamulców brak wspomagania ,brak zawieSzenia. Cytryna opada KONIEC JAZDY a stało to mi sie jak jechalem na wakacje do gdańska 480 km od domu z 4 osobami w aucie po prostu super 2 w nocy pomoc drogowa 300zl szukanie mechanika w gdańsku co zrobi przy nim bezcenne w koncu w sopocie sie udało zrobic w cenie 500 zł usterka mnie wyniosla 0k 1400 zl.2 dni w chotelu i powrot z wakacji bo funduszy brak.Co dalej to za ok miesiąc szczelił jakis uszczelniacz w pompie lhm wracajac z lodzi kontrolka i stoje laweta znow. 150 km przed domem cena 220 zł + mechanik a jest ich bardzo malo super sie cenia za byle co zrobione a serwis to zapomnijj. został 2 dni rozebrał zrobil wziąl 500 zł powiedzial ze to po znajomosci bo u niego robie auto koszt uszczelniacza 6 zł a robota 2 dni +laweta SUPERR a wyobrazcie sobie ile nerwow .DALEJ minelo 2 miesiące poszla maglownica za uzywke dalem 600 zl i za robote 350zł a ile plynu lhm dolalem to oooooo co miesiąc 1,5 l a koszt 1l to ok 29 zł A ZEBY SPRZEDAC TAKI WYNALAZEK TO TRZEBA POSWIęCIC I CZASU I NERWóW JA SPRZEDALEM GO W CIąGU 6 MIESIęCY .Mam od roku mercedesa c220 diesel pali mniej od xanti a dolozylem przez rok 10 zl do zarowki h3 a komfort baaaaa.Jade i wiem ze wróce na kolach nie na lawecie
Średnie spalanie dla Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Citroen Xantia I
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
tani koszt zakupu, silnik niezawodny jak dla mnie , wymiana oleju ,filtrów co 10tyś po 4latach wymieniłem komplet hamulców przód brembo tył -tansze koszt 440 zł z gratisem:) sam wymieniałem , po 5latch wszystkie gumo tuleje drążki kierownicze przód(nie pamietam dokladnie ok 300zł +200robota + laserowa zbieżność 80zł ,i wymieniłem tłumik jest jeden więc nie jest źle dobry zamiennik 150zł , oryginał 230, oraz żarówki kierunki bo kolor zszedł 3zł 2sz,
6,3
Citroen Xantia I
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
Auto wielkie, szybkie, nawet zrywne i pod względem zużycia paliwa tanie. Odnośnie części zamiennych to bywa różnie. Używanych jest nie za wiele. Nowe oryginały są w normalnych w tej klasie samochodu cenach, czyli moim zdaniem drogie, natomiast w większości wypadków można dostać zamienniki. Do tego jeszcze płyn LHM, którego jednak od 10k km nie musiałem wlewać i suma sumarum jeżdżę za relatywnie niskie pieniądze.
7,2
Citroen Xantia I
Liftback 1.9 TD 90KM 66kW
Ten silnik jest ewidentnie za słaby do tego samochodu... Podobno o wiele lepiej sprawdza się 2.1 TD. Żeby jechać dość agresywnie i dynamicznie trzeba liczyć się ze spalaniem na poziomie 8-9 l/100 km... To dość dużo jak na diesla. Za to przy oszczędnej i spokojnej jeździe spalanie spada nawet do 6.5 l/100 km przy włączonej klimatyzacji w warunkach mieszanych...

Usterki Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 29
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • silnik
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem wcześniej jak nie ma bzyyyyk -ania nie ma jazdy pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie z waszej strony co to może być nadal czekam na jakies sugestie co to może być jeśli macie jakiś pomysł proszę o info na GG 4452293
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyciek,kłopot z dostępem oraz diagnozą
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • układ kierowniczy
Doprowadziłem auto do porządku.Tak mi się wydawało.Wchodząc jednak pod nie zauważyłem że jednak nie do końca.W rozmowie z kimś użyłem określenia że "leci mi z układu kierowniczego ze wspomagania".Ten ktoś,bardzo tajemniczo stwierdził."Nie,to nie z tego leci.Jest tam takie miejsce łączenia dwóch elementów i to tam leci".Przeszukałem co się dało choć wiem że mogłem coś pominąć jako że nie mam nawet pojęcia jak to wygląda.Wpisanie hasła w wyszukiwarkę także odsyła do stron niezbyt wiele pokazujących lub wręcz do warsztatów naprawczych.Jeżeli to możliwe a jestm przekonany że tak,to poproszę o jakieś szczegóły.Może jakieś foto,schemat. W tej pozycji można tylko napisać że następuje powolny i uciążliwy wyciek,strasznie działający na psychikę oraz ....polbruk na przyblokowym parkingu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa wentylator nawiewu, podgrzewanie tylnej szyby, lusterek i foteli,
  • Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Po odpaleniu nawiew się nie włącza, nie da się włączyć pogrzewania tylnej szyby, foteli i lusterek. Cały czas słychać jak stycznik się włącza i wyłącza. Niekiedy po przekręceniu stacyjki na pozycję "rozruch" kontrolki przygasały, a rozrusznik się nie kręci. Przyczyną tych wszystkich usterek są wypalone styki w stacyjce. Dość duży prąd przepływający przez te właśnie styki znacząco skraca ich żywotność. Wymiana stacyjki jest dość prosta. 1. Odkręcić osłone plastikową pod kierownicą, 2. Odpiąć kostki, które idą od stacyjki, 3. Wymontować starą stacyjkę, 4. Zamontować nową stacyjkę, 5. Podpiąć kostki, 6. Zamontować osłonę pod kierownicą.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Xantia I Liftback